Gå til indhold

SPÆNDENDE INDLÆG OM BRYLLUP - SE NEDENSTÅENDE KATEGORIER 

Bryllupsnatten

21 besvarelser i dette emne

#1 -camillasalling-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 10:12

Kunne godt tænke mig at høre hvad forskellige gjorde efter de stak af fra festen?

Vi har snakket om at det kunne være fedt at tage til en brudesuite med de forskellige små luksus ting de tilbyder nogle steder... Problemet er bare at der åbenbart ikke eksistere sådanne steder på syd-øst Sjælland... Eneste vi rigtig har fundet ligger i Helsingør og det kommer til at tage 1½ time og over 2000kr i taxa sååååå.... :thumbsupsmileyanim:

Er der nogle som kender en hyggelig brudesuite/hotel på Sjælland (el lolland og falster) hvor de gør og el har noget ekstra for brudeparet? -HAHA-
Eller nogle som har forslag til andet man evt kan gøre som en god afslutning på den forhåbentlig perfekte dag??

Hilsen Camilla

Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM

Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk

få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!

få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger

få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!

få info om alle de heftige brudekjole tilbud!

#2 -Bodil85-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 10:32

Jeg tror vi endten bare tager hjem til vores hus.. det vil nemlig blive vores 1. nat sammen i det. Eller også låner vi mine forældres sommerhus. Det ligger ca ½ time fra feststedet, og vi kører jo selv fra festen.. så er vi os selv der.. det ville da også være perfekt, i stedet for vi skulle komme hjem til et hus sent om natten som lignede et bombet lokum! :lol2:

#3 -Lena2007-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 10:55

Hæhæ - sikke en overskrift!! -HAHA-

Jeg regner med, vi bare tager hjem til os selv, da vi bor tæt på feststedet og nok er for nærige til at bruge 1000 kr. på et hotelværelse, hvor vi alligevel ikke ville skulle tilbringe ret mange timer... :thumbsupsmileyanim:

#4 Lisen

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Nyt medlem
  • 1255 besvarelser

Besvaret 01 October 2006 - 12:28

Her har Jesper og jeg været i en miniweekend, og vi var ikke i tvivl - hvis vi skulle holde brylluppet i nærheden, var det der vi ville overnatte - manner det var fedt!

Oreby Mølle

Jeg er sikker på at du/i kan få dem til at lave hvad som helst på jeres værelse til bryllupsnatten.

:thumbsupsmileyanim: Lise

#5 -camillasalling-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 12:56

Tak for de første svar her -HAHA-

Det er ikke fordi vi ikke vil tage hjem, men vi bor på fyn og skl holde festen på Sjælland hvor jeg er vokset op og har heller ikke bil...
Synes bare ikke lige jeg har lyst til at vi skal hjem til mine forældreog overnatte bagefter :whistle:

Men som sagt tak for de hurtige svar, kom endelig med flere :thumbsupsmileyanim:

Camilla

#6 -Vibekeld-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 12:56

Vores overnatning er med i den pris vi betaler på hotellet, så der sover vi selvfølgelig. :thumbsupsmileyanim:
held og lykke med at finde noget.

#7 Italiensk mamma

SUPER ÆRES MEDLEM

• Total bryllupsklar
  • 643 besvarelser
  • Vielses dato:2 juni 2007
  • Type vielse:Kirke
  • Lokation:Århus

Besvaret 01 October 2006 - 01:06

Vores skal også holdes langt fra hvor vi bor, og vi kan simpelthen ikke holde tanken om, at skulle sove hos mine forældre på vores bryllupsnat ud, så vi har valgt at bruge de penge det nu koster på et værelse på stedet, hvor vi holder festen. Vi skal jo (forhåbentlig :thumbsupsmileyanim: ) kun giftes en gang, så vi mener, det er det værd.

#8 Lisen

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Nyt medlem
  • 1255 besvarelser

Besvaret 01 October 2006 - 01:24

Ps og da vi selv holder vores bryllup på et hotel (Prindsen i Roskilde) følger brudesuiten simpelthen gratis med.... :thumbsupsmileyanim: så vi har ikke de kvaler i har.

- Lisen

#9 Trulte

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1075 besvarelser
  • Vielses dato:07.07.07
  • Type vielse:kirke
  • Lokation:Århus

Besvaret 01 October 2006 - 01:24

Jeg tror altså heller ikke vi vil spare penge på selve bryllupsnatten! Vi har snakket om at tage brudesuiten på Marselis Hotel og vågne til den supre udsigt over vandet som vores første morgen som gifte, det synes jeg er super romantisk!

Men jeg har også tænkt over at det jo ikke er så mange timer man får for pengene, så jeg har tænkt på, at måske blive fotograferet i nærheden af hotellet (der er jo så smukt) og så måske få nogle billeder inde fra brudesuiten også?! Så nemlig nogle rigtigt flotte billeder herinde på fotografbilleder hvor de bl.a. havde et hver bruden lå på sengen (i brudekjole) og det så bare så sjovt ud. Så måske gør vi det sådan, så får vi jo også mere penge ud af at have brudesuiten. Men jeg ved ikke helt hvordan det fungerer. Er det nogle der noget lignende? Ved heller ikke helt om jeg kan overtale manden når han i forvejen synes vi skal spare fotografen væk, men men...

#10 -mus01-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 02:25

Hvis I er indstillet på lidt kørsel, så der er muligheder både på Sørup Herregård og på Skjoldenæsholm -begge ligger ved Ringsted.
Jeg har været begge steder og har udelukkende godt at sige om begge.

Selv har vi fået bryllupssuiten fra fredag til søndag på hotellet hvor vielsen og festen skal holdes. :thumbsupsmileyanim: -HAHA- :blush:
Vi har booket forlænget weekendophold til os selv og gæsterne, det er faktisk ikke dyrere end at invitere på en fin bryllupsmiddag i København og vi bliver jo kun 10 personer ialt.

:bearhug: fra Marianne

#11 -Bine-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 02:45

:thumbsupsmileyanim: Vi blev på kroen. Mange af vores gæster blev også, så vi spiste fælles morgenmad næste dag. Det var enormt hyggeligt.

#12 -JetteC-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 03:23

Jeg kan varmt anbefale at bruge lidt penge på et sted at overnatte.. så kan man jo selv vælge (hvis mulighederne er der) hvor meget man har lyst at bruge på det.

Vi tog til en Vallø slotskro ½ times kørsel i taxa fra hvor vi holdt festen - lille med super lækkert! det var bare så skønt at vi i ro og mag kunne sidde og hygge lidt og snakke om alt hvad der var sket - også i spa'en, selvom vi kune brugte den som badekar, da de larmede ret meget, og den luft der kom ud af rørerne i øvrigt lugtede! :blush:

- men pointen er at vi havde en rigtig skøn bryllupsnat og morgen, med hygge og -HAHA- som det passede os! ikke noget med at skulle støvsuge først eller noget.. da vi så kom hjem til vores hus og så hvordan det var dekoreret så smukt at vores venner, havde vi rigtig god tid til at nyde og more os over det -uden at det irriterede os, som det måske ville ha gjort hvis vi var kommet hjem midt om natten..
SÅ: vallø slotskro kan anbefales. Det er billigt og lækkert. (knap 1600 kr inkl morgenmad.. det nåede vi så ikke ned til :thumbsupsmileyanim: )

Jette

#13 -AnneD-

• Tidligere medlem

Besvaret 01 October 2006 - 06:14

Vi holder festen på en kro og der har vi også bestilt overnatning i deres de luxe suite. Vi skal give 1.500,- for den, men det er jo vores bryllupsnat, og jeg har ikke lyst til bare at tage hjem til vores lejlighed midt om natten efter festen, så hellere betale lidt for det, og så få en speciel nat ud af det.
Det har også den fordel at så kan vi i ro og mag pakke vores ting og sager sammen, og få dem transporteret hjem næste dag, i stedet for at have det bøvl midt om natten.

#14 Annett

Hvis jeg sover mindre kan jeg bruge flere timer på bryllupsklar

• Nyt medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 266 besvarelser
  • Vielses dato:7. oktober 2006
  • Type vielse:Kirke

Besvaret 02 October 2006 - 08:30

Hej :thumbsupsmileyanim:

Vi bor en ½ times kørsel fra feststedet, og hvis vi skal på hotel, så skal vi køre en ½ time ind til en større by. Derfor tager vi med taxi hjem og sover hos os selv. Vi pynter soveværelset op med masser af lys, blomster, bakke med chokolade, vindruer m.m. :blush: :bearhug: Så bliver der brudesuite over det :biggrin: Og så kan vi vågne op i vante omgivelser og tage det hele stille og rolig, inden vi skal afsted og hente gaver m.m.

-HAHA-

#15 Michela

Hvem sagde bryllupstosset? Mig - naaarj!!!!! :)

• Nyt medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 222 besvarelser
  • Vielses dato:25. august 2007
  • Type vielse:Kirke med alt dertil hørende

Besvaret 02 October 2006 - 08:44

Beslutningen er endnu ikke truffet 100%, men regner da helt sikkert med at booke et lækkert værelse på et hotel i nærheden af feststedet.

Feststedet ligger da heldigvis i centrum af Odense, så det skulle være muligt at finde et hotel i nærheden.

Vi ved, at vi kommer hjem til et hus, der nok skal gøres lidt rent, så hellere overnatte ude og vågne op stille og roligt uden at skulle bekymre sig om oprydning. :thumbsupsmileyanim: -HAHA-

#16 -Ninkaninus2000-

• Tidligere medlem

Besvaret 02 October 2006 - 11:05

Lad vær med at bruge penge på en masse luxux udstyr på kro/hotel værelse.

Man vil bare sove når man er kommet ud af tøjet.

Vi var på hotelværelset kl. 02.00, tog bryllupstøjet af og lagde os til at sove. Om morgenen skulle vi have spist morgenmad, men vi var så trætte så vi sov videre istedet for. Inden vi skulle fra hotellet nåede vi da lige :thumbsupsmileyanim:

#17 MissRR

Hjælp - jeg er ved at blive en Bridezilla

• Nyt medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 385 besvarelser
  • Vielses dato:11.08.2007
  • Type vielse:Frikirke
  • Lokation:Holbæk

Besvaret 02 October 2006 - 01:13

Hej BKere

Det er ikke endeligt besluttet endnu. Men måske overnatter vi på feststedet hvor alle de andre gæster sover. (hmm det er vores gamle efterskole, ved ikke rigtig om jeg kan forstille mig min bryllupsnat der). Men det ville være praktisk, fordi vi skal spise brunch med alle gæsterne næste morgen kl 9.
Et eller andet sted ville jeg også gerne væk,(det med at køre væk fra feststedet) og hen på et hotel eller noget. :blush: Men samtidig har vi et ret stramt budget så ved ikke om det bliver det vi priotere. -HAHA-

Kram til alle jer
:thumbsupsmileyanim:

#18 FruPedersen

Damn - jeg er ved at blive afhængig af forumet

• Nyt medlem
  • PipPipPipPip
  • 113 besvarelser

Besvaret 05 October 2006 - 02:45

Se besvarelseNinkaninus2000, den Oct 2 2006, 14:0 PM, sagde:

Vi var på hotelværelset kl. 02.00, tog bryllupstøjet af og lagde os til at sove. Om morgenen skulle vi have spist morgenmad, men vi var så trætte så vi sov videre istedet for. Inden vi skulle fra hotellet nåede vi da lige :biggrin:

Altså vi sov nu altså ikke, til trods for at vi først var på hotellet kl 4.30 om morgenen.. :bearhug: :)

Vi var også meget i tvivl om hvad vi skulle, men blev til sidst enige om at vi ville ofre de penge på et værelse, ikke en dyr suite men et godt værelse...det blev så til Phønix i Aalborg. Det kostede 870 kr med morgenmad, men det var nu pengene værd..selv om vi ikke sov ret meget.

Vi er glade for vi ikke skulle hjem, for vi vidste der nok var lavet lidt fis og ballade..bl.a. lå vores dyner i fryseren. :bask:

Selvfølgelig er det mange penge, men vi er ihverfald glade for at vi ofrede dem :bearhug:

#19 -Signe Opstrup-

• Tidligere medlem

Besvaret 05 October 2006 - 03:43

Vi fik brudesuiten på hotellet i byen hvor mange af vores gæster overnattede. Gik begge ud som et lys kl. 05.00 og ikke særlig friske da vi igen stod op kl. 10.

SIGNE

#20 -Omzig-

• Tidligere medlem

Besvaret 05 October 2006 - 09:03

Vi skal bare hjem til os selv. Jeg synes det er lidt spild af penge, når man ankommer midt om natten og skal ud igen ret tidligt.

Vi tager nok på en lille mini ferie inden alt for længe, og det vil vi få meget mere ud af.

Omzig

1 medlemmer læser dette emne

0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme medlemmer