Hilda Torkilsdottir

forslag til vin?

5 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa :cheerleader3:

Er der nogen som har et forslag eller to;) til hvilken vin man skal drikke til dådyr??

Takker, Hilda.

Jeg vil foreslå en rigtig god portugisisk rødvin - spørg vinhandleren efter den. Desværre er de portugisiske rødvine ikke så kendte, men de er virkelig gode, og så behøver man ikke at bekymre sig om migræne....

0

Del dette indlæg

Ved ikke hvilken vin der passer til dådyr, desværre... Men Jeg vil slå et slag for Banrock Station (australsk). Vi arrangerede en del blind-test vinsmagningsaftener sammen med mine svigerforældre, og denne vandt ganske suverænt, også over mange viner der var meget dyrere. Desuden er det smart at den smager godt i både hvid og rød, så der bliver lidt konsistens. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif

Bare et forslag, men jeg anbefaler da at i køber et par flasker og smager dem og vælger en som i kan lide! Banrock kan køber i Føtex og Bilka, og de har dem tit på tilbud i kasser med 6 flasker. Det er ikke den billigste vin, men heller ikke den dyreste.

Hvis i skal giftes efter os kan i nok også godt købe vores restlager! Vi er nemlig kommet til at købe maaange! :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kommer det jo også an på hvilken slags vildt det er I skal have. Er det en fin sommerbuk eller er det så en god gang efterårsvildt. Der er jo forskel på om de små bambier bare har levet af mælk af og grønne skud (som min mor plejer at sige) eller om det er et helt eller halvvoksent dyr der er skudt senere.

Men generelt ville jeg sige, at sådan en gang kød fra efterår/vinter kræver en lidt mere fyldig vin der kan holde til den skønne smag der er i sådan noget kød. Og så jo finere kødet er, og jo mindre det har hængt, jo mindre fyldig skal vinen være.

Der er jo også lige noget omkring hvordan den er tilberedt, skal i have steg fra ovnen eller hvordan og hvorledes. Hvis det har været i ovnen, ja så skal det sikkert være mere en fyldig vin, end hvis det er filet eller noget i den stil.

Men hvis man går i en vinhandel, så kan de helt sikkert hjælpe!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer