Bryllupsgaver?
Besvaret 16 May 2011 - 03:09
Vi har snakket om og ønske os gavekort til Startour.
Hvordan har i det med det?
Hvad ønsker i jer?
Vi har snakket om pænt nyt stel og lidt ting til vores hjem og ellers penge
Håber på og få lidt inspiration
knuzzzzzer
Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM
Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk
få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!
få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger
få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!
få info om alle de heftige brudekjole tilbud!
Besvaret 16 May 2011 - 06:29
Vi har ikke været ude og rejse siden 2008 og jeg TRÆNGER til at se sydens sol igen
ellers er vi også ude i sådan noget som nyt stel
kagegafler og fade
tænkte på nye havemøbler, men der er nok ikke så meget til efteråret
ville også gerne have sådan en kitchen aid bage maskine, men ved ærlig talt ikke hvor jeg skulle opbevare den
Besvaret 16 May 2011 - 10:55
Vi ville ønske os det for vi træger til og komme væk og har ikke råd men så kunne man ønske sig dette
knuzzz
Besvaret 20 May 2011 - 11:01
Besvaret 21 May 2011 - 09:25
Vi har været på mini cruice til oslo hvor vi havde begge ungerne med.
Så vi kunne virkelig os godt tænke os at komme på ferie engang bare os 2.
Så vi har også skrevet gavekort til Startour på vores ønskeliste.
Besvaret 21 May 2011 - 07:11
Se evt vores ønskeliste på larsogstella.mono.net under ønsker
-moltera-
Besvaret 23 May 2011 - 08:39
Besvaret 23 May 2011 - 09:34
Besvaret 23 May 2011 - 10:14
Vi hadde vært sammen i 16 år før vi giftet oss, så vi ba ikke om gaver fra venner. Familie ga oss ting vi behøve (nye dekk til bil etc).
Jeg har dog de siste bryllup jeg har vært i gitt gavekort - det var det brudeparet ønsket seg. Gavekort hos IKEA, shoppingsenter, reiser etc etc.
Jeg synes dette er helt greit - så får brudepar selv disponere pengene.
- Anett -
Besvaret 23 May 2011 - 01:04
Jeg synes det er en god idé, jeg ville selv elske at være med til at give et brudepar en oplevelse.
Vi får også bryllupsrejsen i bryllupsgave, og jeg ved at den søde giver er meget glad og stolt over at kunne give os den, og vi er selvfølgelig ellevilde!
Hvor sødt hvem får i denne gave af? ved i hvor i skal hen så??
Besvaret 18 March 2012 - 09:47
Jemogfix (vi renoverer et gammelt hus)
IKEA (huset skal også indrettes)
- og ikke mindst:
Læsø Feriehusudlejning (et fantastisk sted, der fjerner ALLE bekymringer vedr. gamle huse!
Så hvis I er sikre på, hvem I vil rejse med, så siger jeg: Go for it! Det er jo kun Jer, der ved, hvad I ønsker Jer!
Besvaret 18 March 2012 - 10:18
- Verdensfred
- tilskud til bryllupsrejsen
- gavekort til blomster (i stedet for buketter på dagen)
- Georg Jensen juletræsstjerne
- Trip trap juletræsfod
- oplevelser
- gavekort til fiske-og jagtudstyr
- mixkasse fra årstiderne
- specialøl
- gode stegepander
- grydesæt - håndtagene må ikke blive for varme
- ekstra lange dyner
- skænkeprop/ilter til vin
- robotstøvsuger
- pæn kagespade
- god boremaskine med slagbor
- dørskilt med vores fælles efternavn
- bagagevægt
- gavekort til Paradis Is
- god skotsk whiskey
- 6 cognacglas
Som I måske kan fornemme, så har jeg gjort meget for at der skal være nogle gaveønsker, som min kæreste vil være glad for at få opfyldt, så det ikke kun bliver boligting, som det primært er mig, der vil sætte pris på.
Besvarelsen er redigeret af sommer2012: 18 March 2012 - 10:20
Besvaret 18 March 2012 - 11:45
Jeg synes at rejsegavekort til et bestemt rejsebereau er en fin ide. Jeg havde engang en kæreste, som bare var inviteret til reception til et bryllup. På deres ønskeseddel stod at de KUN ønskede sig penge til en USA-tur og at pengene bare kunne overføres til den og den konto. Det syntes jeg var frækt gjort. For det betød at f.eks. min ekskæreste endte med at overføre 500,- til den konto der... For han syntes ikke han ville give for mindre.
Så hvis I gør sådan med rejsegavekort så sørg for at der også findes nogle "mindre" gaver til evt. receptionsgæster eller udefrakommende, som bare rigtig gerne vil glæde jer med en lille ting på dagen. For man synes hurtigt at man bliver "udstillet" når man bliver bedt om kun at give penge eller gavekort...
Besvaret 19 March 2012 - 08:39
Så hvis I gør sådan med rejsegavekort så sørg for at der også findes nogle "mindre" gaver til evt. receptionsgæster eller udefrakommende, som bare rigtig gerne vil glæde jer med en lille ting på dagen. For man synes hurtigt at man bliver "udstillet" når man bliver bedt om kun at give penge eller gavekort...
Jeg kunne ikke være mere enig. Det er virkeligt vigtigt, at der er forskellige gavetyper og prisklasser på sådan en ønskeseddel. Selvom man "har alt", vil jeg vove at påstå, at man sagtens kan finde ikke alt for dyre ønsker - hvis bare man tager sig tid nok til at lave ønskesedlen....
Besvaret 19 March 2012 - 11:47
Jeg kunne ikke være mere enig. Det er virkeligt vigtigt, at der er forskellige gavetyper og prisklasser på sådan en ønskeseddel. Selvom man "har alt", vil jeg vove at påstå, at man sagtens kan finde ikke alt for dyre ønsker - hvis bare man tager sig tid nok til at lave ønskesedlen....
Synes bare at den oplevelse med min ekskæreste sagde alt dengang... Magen til arrogance skal man lede længe efter. De ønskede sig INTET andet end penge til den tur, og HVIS man ville komme med noget, SKULLE det pakkes ind i cellofan, for de ville i hvert fald ikke bruge tid på at pakke det ud... Det er fint nok at bede om cellofan, hvis man ved man får MANGE gaver - men de fik jo ingen, for folk turde ikke købe noget til dem...
Besvaret 19 March 2012 - 12:04
Så det bliver nok noget med at vi ønsker os penge eller gavekort til en møbelbutik, vi trænger nemlig til nye spisestole...
Men vi skriver sikkert osse nogen "mindre" gaver på ønskelisten, for ja, nogen kan godt føle det ubehageligt og lidt udstillende at komme med enten penge eller et gavekort og det ønsker vi naturligvis ikke at vores gæster skal føle.
Til vores forældre siger vi nok noget med at vi ønsker os et gavekort til fotografen - det vil jo være en gave for livet + en hjælp til vores budget
Besvaret 19 March 2012 - 12:45
Vi har boet sammen i over tyve år og mangler ikke rigtig husgeråd af nogen art
Så det bliver nok noget med at vi ønsker os penge eller gavekort til en møbelbutik, vi trænger nemlig til nye spisestole...
Men vi skriver sikkert osse nogen "mindre" gaver på ønskelisten, for ja, nogen kan godt føle det ubehageligt og lidt udstillende at komme med enten penge eller et gavekort og det ønsker vi naturligvis ikke at vores gæster skal føle.
Til vores forældre siger vi nok noget med at vi ønsker os et gavekort til fotografen - det vil jo være en gave for livet + en hjælp til vores budget
Hvad med oplevelser og nydelse? Biografture, teaterture, specialøl, vin, chokolade, gavekort til blomster, ølsmagning, restauranttur osv. osv.? Det kan godt være, at man ikke "mangler" det, men det åbner op for en del muligheder, hvis man begynder at tænke i den slags baner. De ting, du nævner, synes jeg også lyder som gode idéer - har selv overvejet det med gavekort til fotografen...
Besvarelsen er redigeret af sommer2012: 19 March 2012 - 12:50
Besvaret 19 March 2012 - 12:50
Synes bare at den oplevelse med min ekskæreste sagde alt dengang... Magen til arrogance skal man lede længe efter. De ønskede sig INTET andet end penge til den tur, og HVIS man ville komme med noget, SKULLE det pakkes ind i cellofan, for de ville i hvert fald ikke bruge tid på at pakke det ud... Det er fint nok at bede om cellofan, hvis man ved man får MANGE gaver - men de fik jo ingen, for folk turde ikke købe noget til dem...
Det lyder lidt som om, at de ikke har taget gæsternes oplevelse med i overvejelserne, tsk tsk....
Besvaret 19 March 2012 - 09:16
Vi har bl.a. oplevelsesgavekort med på ønskesedlen (de der gaveboxe ). Her findes jo alle mulige lige fra brunch for 2, til luksushotelophold, actionoplevelser for 2, chokoladekursus for 2, o.s.v. De findes i alle prisklasser og synes det ku´være en god måde at vi komme ud og oplever noget sammen efter et bryllup, hvor pengene jo nok er små:-). Og ellers har vi også klassiske ønsker som køkkenting og penge til bryllupsrejsen. Har også skrevet vægdrivhus på (vi har kolonihave) og havemøbelsæt og lidt andet forskelligt.
Mvh Anja
Besvaret 18 April 2012 - 10:27
Vi har boet sammen i langt over tyve år så vi mangler virkelig ikke nogen former for husgeråd, så det bliver virkelig noget med at lægge hovederne i blød... egentlig synes jeg at det kan være lidt nedern at ønske sig penge eller gavekort, men det kan det nok godt blive noget med...for det er nogen større ting vi mest mangler, såsom ex. en ny (ægte)seng
Og så kom vi forleden dag til at snakke om at vi kunne ønske os et digitalkamera, det har vi nemlig ikke, hvilket er ret irriterende!
Vi kunne også godt bruge nye spisestole eller et ekstra sæt havemøbler, og så er vi jo tilbage ved gavekort eller penge...
EDIT: Nå, jeg havde allerede tidligere svaret i denne tråd, og har nu næsten skrevet det samme igen
Hvem sagde Alzheimers-light
Besvarelsen er redigeret af Luciabruden: 18 April 2012 - 10:34
0 medlemmer læser dette emne
medlemmer, gæster, anonyme medlemmer