Jeg er en rigtig romantiker, og elsker pynt. Men prisen på accessories kan hurtigt løbe op! Derfor har jeg selv fundet på at man jo bare kan lave sine egne hårspiraler. Alt det kræver er at du bare er en lille smule fingernem. ^_^

Du skal bruge:
Noget lim. Fx. Dana Universal-lim.
3 tænger; en Trådbukketang, en sidebidetang, og en fladtang.
Nogle åbne hårnåle, eller noget hård ståltråd på 0,8 mm.
Perler eller simili-sten osv.
1. Du starter med at flade hårnålen ud så den er helt lige med fladtangen. Sørg for at få ujævnhederne helt væk ved at klemme dem sammen med tangen.
2. Tag trådbukketangen og begynd at bøje tråden med tangen ved at placere tråden nederst i tangens gab(der hvor rundingen er størst). Bøj tråden så den får den ønskede facon som en spiral.
3. Når du kommer ind til midten af spiralen form da en lille rund "holder" som passer til den perle eller sten der skal sidde på. (da rundingen skal være mindre der, end i starten da vi begyndte at lave spiralen, gå da længere op af tangens gab, hvor rundingen bliver mindre). Niv det resterende tråd af med bidetangen.
4. Nu har du lavet spiralen! Det var en sværeste del. Nu skal du bare lime perlen fast. Det gøres nemmest ved at tage perlen i fladtagen, putte lim på, og sætte den på spiralen. Sæt hårspiralen til tørre, og PLIIING! Så kan du komme til at ligne en million til dit bryllup ^_^

Jeg håber at i får gavn af min tråd
Besvarelsen er redigeret af Harmony: 28 July 2011 - 12:39