Gå til indhold

Billede

Flaskepost papir.... ?

• Please log in to reply
14 besvarelser i dette emne

#1 Bibi yake

Bibi yake

Ny bruger

• Lykkelig gift
  • 36 besvarelser
  • Vielses dato:11.11.2011
  • Type vielse:Tropical Beach
  • Lokation:Kenya

Besvaret 30 October 2011 - 08:28

Nårhm - jeg har udskudt det længe. For jeg har absolut ingen evner inden for det kreative. Nada. Nothing. INGEN.

Men. Eftersom vi skal giftes på en strand, har vi valgt at vores gæstebog skal være flaskeposter gæsterne skriver til os.
Jeg har efter lang tids søgen fundet nogle eddike ( ?!?) flasker der er rigtigt fine - så dem købte jeg en hel masse af og har tømt eddiken ud, renset dem, fjernet etiketter og hyret en gammel masai bedstemor til at komme perler på lågene i stedet for at bruge korkpropper.
Så alt i alt bliver selve flaskerne vist fine nok.

Men. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre papiret i flaskerne fint. Jeg har noget hvidt karton. Det er det eneste nogenlunde tykke papir jeg har kunnet støve op hernede.
Hvordan får jeg det til at se nogenlunde fint ud? - Jeg har forsøgt at farve et enkelt stykke i kaffe for at få et lidt mere "vintage" udtryk.. Men det blev nu ikke noget hit.

Så. Jeg har ikke adgang til fine redskaber. Her i Kenya kan vi hive os op på en saks og en kniv til at klippe/skære ud.
Men jeg kunne godt tænke mig, at papirerne havde en lidt mere ehm - oldschool flaske-post feel til dem. Og at de måske ikke alle sammen var ens.

Så. Any ideas til en ideforladt anti-DIY med 10 fede fingre der bor i et land, hvor man ikke kan købe krea ting og skal giftes om 12 dage så derfor ikke kan nå at købe noget online?? ;)

Tak på forhånd :)
  • 0

Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM

Få GRATIS profil på Bryllupsklar.dk

få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!

få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger

få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!

få info om alle de vilde brudekjole tilbud!

#2 MariaSchmidt

MariaSchmidt

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 3313 besvarelser
  • Vielses dato:11.08.2012
  • Type vielse:Udendørs
  • Lokation:Las Vegas

Besvaret 30 October 2011 - 09:29

Du kunne måske prøve at hænge papiret ud i solen, så det falmer lidt ? Måske gøre det lidt vådt i det og hænge det i solen ? Dunno om 12 dage er lang tid nok til at få det til at se ud, som du gerne vil ..... ?!? Ellers .... jeg lavede engang nogen .... jeg tog en lighter og brændte papiret hele vejen rundt i kanten .... det blev ellers meget pænt så vidt jeg husker (er dog 15 år siden, hehe) ....

Besvarelsen er redigeret af MariaSchmidt: 30 October 2011 - 09:31

• 0

Postet billede

#3 Stephanie K D

Stephanie K D

Aktiv bruger

• Validating
  • PipPipPip
  • 57 besvarelser
  • Vielses dato:25.08.2012
  • Type vielse:Kirke
  • Lokation:Taastrup Nykirke

Besvaret 30 October 2011 - 10:31

Postet billedeAltså jeg har lavet flaskeposter som STD kort og der bruget jeg dette papir, det er helt blankt og kan køres igennem en printer.
  • 0

#4 -Shedevil-

-Shedevil-
  • Tidligere medlem

Besvaret 30 October 2011 - 11:30

Altså ingen redskaber - ingen adgang til andet end hvidt karton.. Ehmm.. Hmm.. GODT jeg ikke bor i Kenya! :lol:

Spøg til side..

Jeg ville også bruge det gode gamle trick med ild.. Jeg har lavet UTALLIGE pirat skattekort til nevøer, børnefødselsdage og lignende - og fremgangsmåden er som følgende:

1. Smør papiret ind i citronsaft.. (Har de citroner i Kenya?? Hmm.. Ellers må du jo springe over - måske smøre med noget andet eksotisk :lol: )
2. Krøl papiret (lidt sværer med karton - men.... )
3. Tænd et stearinlys..
4. Fold papiret ud..
5. Før papiret frem og tilbage henover lyset.. Lad det brænde lidt i kanten eller et hul i midten - du kan jo gøre det så meget og så lidt som du synes..
6. Klip lidt hakker i (se evt. billedet henover med kortet - der er små hakker i siden)

Held og lykke med projektet! :)

Besvarelsen er redigeret af Shedevil: 30 October 2011 - 11:30

• 0

#5 0Tine0

0Tine0

"Lykkelig" kan kun svagt beskrive mig :)

• Lykkelig gift
  • 1978 besvarelser
  • Vielses dato:10.03.2012
  • Type vielse:Rådhus
  • Lokation:Holstebro

Besvaret 30 October 2011 - 11:38

Ville ønske jeg kunne komme med gode råd, for det lyder til at kunne blive rigtig fint - men held og lykke med projektet GP
  • 0

Følg vores bryllupsplanlægning her ♥♥♥ Beretningen fra vores bryllup her

Bryllupsoverskud sælges - øreringe - pink bordløbere - strikket angorabolero

Ubrugt str. 34-36 moccafarvet brude/gallakjole til salg

Postet billede

#6 Bibi yake

Bibi yake

Ny bruger

• Lykkelig gift
  • 36 besvarelser

Besvaret 30 October 2011 - 02:35

Ville ønske jeg kunne komme med gode råd, for det lyder til at kunne blive rigtig fint - men held og lykke med projektet GP
Tak Tine. :)

Altså ingen redskaber - ingen adgang til andet end hvidt karton.. Ehmm.. Hmm.. GODT jeg ikke bor i Kenya! :lol:

Spøg til side..

Jeg ville også bruge det gode gamle trick med ild.. Jeg har lavet UTALLIGE pirat skattekort til nevøer, børnefødselsdage og lignende - og fremgangsmåden er som følgende:

1. Smør papiret ind i citronsaft.. (Har de citroner i Kenya?? Hmm.. Ellers må du jo springe over - måske smøre med noget andet eksotisk :lol: )
2. Krøl papiret (lidt sværer med karton - men.... )
3. Tænd et stearinlys..
4. Fold papiret ud..
5. Før papiret frem og tilbage henover lyset.. Lad det brænde lidt i kanten eller et hul i midten - du kan jo gøre det så meget og så lidt som du synes..
6. Klip lidt hakker i (se evt. billedet henover med kortet - der er små hakker i siden)

Held og lykke med projektet! :)

Haha ja jeg ved det - Kenya har sine begrænsninger - men heldigvis også sine fordele!! (Blandt andet sol-garanti til beach-wedding!!! :) )
Tak for tippet, jeg vil prøve med citroner (som vi dog kan få ;) ) og lys og se hvad der sker. - Det lyder som noget selv jeg kan finde ud af :)

Postet billedeAltså jeg har lavet flaskeposter som STD kort og der bruget jeg dette papir, det er helt blankt og kan køres igennem en printer.

Tak Stephanie - de er rigtigt fine. Men mit problem er, at jeg ikke kan skaffe sådan ordenligt papir. Jeg forsøger mig med Shedevils forslag og ser hvad der sker :)
  • 0

#7 -Laikaa-

-Laikaa-
  • Tidligere medlem

Besvaret 31 October 2011 - 10:03

Hvor var det nu jeg så flaskepost papir til salg IGÅR??? Det kommer jeg i tanke om senere.
Men alm papir med lidt mælk på og så i ovnen (som du nok heller ikke har), men det giver måske alligevel bare mere den der "skattejagt kort" effekt.?!
Det var ikke til megen hjælp... Held og lykke med det :)

Besvarelsen er redigeret af Laikaa: 31 October 2011 - 10:10

• 0

#8 Miss-Lena

Miss-Lena

Total bridelicious

• Annoncør
  • 16276 besvarelser
  • Vielses dato:31.10.2009
  • Lokation:Aalborg

Besvaret 31 October 2011 - 11:15

Man kan gulne papiret med the. Sprinkler man kaffe bønner (altså kværnede bønner) udover får papiret også ormehuller
  • 0

#9 Miss-Lena

Miss-Lena

Total bridelicious

• Annoncør
  • 16276 besvarelser
  • Vielses dato:31.10.2009
  • Lokation:Aalborg

Besvaret 31 October 2011 - 11:15

Se her: http://www.mevstheho...ing-it-with-tea
  • 0

#10 Xaksia

Xaksia

Monster Bridezilla

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 524 besvarelser
  • Vielses dato:07.09.2013
  • Type vielse:Kirke! Altid! :P
  • Lokation:Århus - Højbjerg

Besvaret 31 October 2011 - 11:16

Jeg skrev engang en "vintage" kæreste brev til min kæreste... Fandt denne hjemmeside og synes det virkede rigtig godt, du kan jo prøve det... På billederne på siden ser det ikke så godt ud, men det virkede rigtig godt for mig... http://www.things-to...asure-maps.html
  • 0
Verdenen er ikke altid til at forstå, men det er heller ikke nødvendigt... Mennesker må bare lære at give slip på ideen om det perfekte, først der kan de blive Lykkelige.... Følg vores planlægning her

src="http://davf.daisypath.com/PXdFp2.png" width="400" height="80" border="0" alt="Daisypath Anniversary tickers" /> src="http://dwdf.daisypath.com/E8Xgp2.png" width="400" height="80" border="0" alt="Daisypath Wedding tickers" />

#11 -Shedevil-

-Shedevil-
  • Tidligere medlem

Besvaret 31 October 2011 - 02:02

Laika - ligegyldigt hvor du så det henne på tilbud - så var det nok ikke i Kenya! :lol:
  • 0

#12 Bibi yake

Bibi yake

Ny bruger

• Lykkelig gift
  • 36 besvarelser

Besvaret 31 October 2011 - 03:59

Hold op hvor er I gode. Tak for alle råd, tips og tricks! :thumbsupsmileyanim:
Der skete det, at jeg sagde til min kæreste at jeg nu havde spurgt her i forummet omkring det papir. Så siger han..."Nå?!- Jamen det kan jeg da bare tage på arbejde, der har vi en kæmpe printerafdeling, hvor de har alt slags papir...."
Que? - Hvad? What?
Helt præcist, hvorfor den oplysning ikke kom frem da jeg stod i køkkenet og farvede papir med kaffe og i ovnen - og endda nedslået viste ham et semi-fesent resultat står stadig hen i det uvisse. - Sikkert er det dog, at jeg i dag har fået leveret det (næsten) helt rigtige papir, i den helt rigtige størrelse - helt uden brug af kaffe, papir og citron... :wink:
Mænd altså :biggrin:
  • 0

#13 Xaksia

Xaksia

Monster Bridezilla

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 524 besvarelser
  • Vielses dato:07.09.2013
  • Type vielse:Kirke! Altid! :P
  • Lokation:Århus - Højbjerg

Besvaret 31 October 2011 - 06:07

Mænd! :P
  • 0
Verdenen er ikke altid til at forstå, men det er heller ikke nødvendigt... Mennesker må bare lære at give slip på ideen om det perfekte, først der kan de blive Lykkelige.... Følg vores planlægning her

src="http://davf.daisypath.com/PXdFp2.png" width="400" height="80" border="0" alt="Daisypath Anniversary tickers" /> src="http://dwdf.daisypath.com/E8Xgp2.png" width="400" height="80" border="0" alt="Daisypath Wedding tickers" />

#14 -Laikaa-

-Laikaa-
  • Tidligere medlem

Besvaret 31 October 2011 - 07:31

Laika - ligegyldigt hvor du så det henne på tilbud - så var det nok ikke i Kenya! :lol:

I know, kom i tanke om det bagefter, ligesom det med ovnen :oops: Ja ja jeg Er blond :griner:-
  • 0

#15 Sunspirit

Sunspirit

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 2665 besvarelser
  • Vielses dato:08.09.2012
  • Type vielse:Udendørs vielse - på falster middelaldercenter
  • Lokation:Ringsted

Besvaret 31 October 2011 - 07:46

Haha hvor genialt! Men hvad er oddsene lige for at ens mand kan skaffe sådan noget. Ellers vil jeg sige det lyder som et rocker fedt projekt ! :D
  • 0

0 medlemmer læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme medlemmer