Gå til indhold

SPÆNDENDE INDLÆG OM BRYLLUP - SE NEDENSTÅENDE KATEGORIER 

Forventninger til brudepiger

21 besvarelser i dette emne

#1 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser
  • Vielses dato:12.05.2012
  • Type vielse:Andet
  • Lokation:7900 Nykøbing Mors

Besvaret 14 December 2011 - 11:43

Er jeg en mega streng og træls moster hvis jeg siger NO-GO til ariel-rødt hår og 4 ringe i ørene til mine
2 niecer på 12 år som skal være brudepiger ?

De har selv ønsket sig at være det - de skal vente med brudebuketten og gå foran mig - men netop derfor
vil jeg gerne have at de ser ordentlige ud, er det ikke okay ??
Daisypath Wedding tickers

Følg min planlægning her Mit link

Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM

Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk

få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!

få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger

få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!

få info om alle de heftige brudekjole tilbud!

#2 Miss-Lena

Total bridelicious

• Annoncør
  • 12817 besvarelser
  • Vielses dato:31.10.2009
  • Type vielse:Kirke
  • Lokation:Aalborg

Besvaret 14 December 2011 - 11:45

Hmmmm... den er svær
Følg med i vores bryllupsplanlægning: Du er den eneste...
Gift den 31. oktober 2009 - beretning med billeder og video...
Inspirerende blog for brides2be - Bridelicious

Klik forbi Facebook og vær med i konkurrencen om et smukt hårsmykke Postet billede

#3 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 11:58

Ja ikke :) Jeg kan nogenlunde acceptere øreringene hvis de holder dem på et diskret plan, men den ene af pigerne har altså farvet sit hår decideret havfrue Ariel rødt og dét gider jeg ikke se på vores bryllupsbilleder....det må de vente med til efter brylluppet..tænker jeg..måske :unsure:

Besvarelsen er redigeret af GiftesTilMaj: 14 December 2011 - 11:58

#4 0Tine0

"Lykkelig" kan kun svagt beskrive mig :)

• Lykkelig gift
  • 1757 besvarelser
  • Vielses dato:10.03.2012
  • Type vielse:Rådhus
  • Lokation:Holstebro

Besvaret 14 December 2011 - 12:14

Hvis det ser ordentligt ud, altså farvet helt og uden udgroninger, kan jeg ikke se problemet i det... Mht. øreringene, jamen har hun øreringe, jamen så har hun øreringe. Sådan ser virkeligheden ud, synes ikke man skal prøve at ændre på virkeligheden på ens bryllupsbilleder...

Men det er jo kun dig selv der ved, om det er vigtigst at de deltager (dette inkluderer rødt hår) eller at bryllupsbillederne er pæne ...

Følg vores bryllupsplanlægning her ♥♥♥ Beretningen fra vores bryllup her

Bryllupsoverskud sælges - fjerbuket - cardigan - øreringe - gæstebog - pink bordløbere - hjertekrymmel

Ubrugt str. 34-36 moccafarvet brude/gallakjole til salg

Postet billede

#5 Andemone

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 2429 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 12:31

Så længe de ser ordentlige ud, som Tine nævner uden udgroninger og ellers er pæne i det synes jeg ikke du kan diktere hvordan de ser ud. Og de bryllupsbilleder der skal hænge fremme er højest sandsynligt også uden niecer alligevel :)

Kærlig hilsen Simone

.

Følg rejsen til vores store dag

#6 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 01:12

Se besvarelse0Tine0, den 14 December 2011 - 12:14, sagde:

Hvis det ser ordentligt ud, altså farvet helt og uden udgroninger, kan jeg ikke se problemet i det... Mht. øreringene, jamen har hun øreringe, jamen så har hun øreringe. Sådan ser virkeligheden ud, synes ikke man skal prøve at ændre på virkeligheden på ens bryllupsbilleder...

Men det er jo kun dig selv der ved, om det er vigtigst at de deltager (dette inkluderer rødt hår) eller at bryllupsbillederne er pæne ...

Se besvarelseAndemone, den 14 December 2011 - 12:31, sagde:

Så længe de ser ordentlige ud, som Tine nævner uden udgroninger og ellers er pæne i det synes jeg ikke du kan diktere hvordan de ser ud. Og de bryllupsbilleder der skal hænge fremme er højest sandsynligt også uden niecer alligevel :)

1.Naaaaj vil ikke helt give mig :wink: For det er hjemmefarvning og hendes naturlige hårfarve er blond - jeg VED det ikke vil blive passet og farver hun det lige op til brylluppet igen bliver det altså knap pang-rødt :blink:

2.De har selv været med til at vælge kjoler og de er lyseblå så farvesammensætningen er helt til grin.

3.De har også selv spurgt om de ville måtte være brudepiger og det må de naturligvis gerne - men dælme jo - de skal da se ordentlige ud !

Det handler ikke om hvad der er vigtigst - fremtoning eller deltagelse. Det handler om at de i den opgave de har bedt om at få, skal have en bestemt fremtoning...det vil da ikke ødelægge noget, men vil da på samme måde blive en anelse skuffet hvis den nærmeste familie der skal med på konge-foto'et stiller sig op i jeans og t-shirts....

Men man kunne måske lokke hende lidt med at hun kan komme til mosters frisør EFTER brylluppet og få en ORDENTLIG hårfarve :rolleyes:

Besvarelsen er redigeret af GiftesTilMaj: 14 December 2011 - 01:12

#7 Andemone

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 2429 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 01:45

Se besvarelseGiftesTilMaj, den 14 December 2011 - 01:12, sagde:

1.Naaaaj vil ikke helt give mig :wink: For det er hjemmefarvning og hendes naturlige hårfarve er blond - jeg VED det ikke vil blive passet og farver hun det lige op til brylluppet igen bliver det altså knap pang-rødt :blink:

2.De har selv været med til at vælge kjoler og de er lyseblå så farvesammensætningen er helt til grin.

3.De har også selv spurgt om de ville måtte være brudepiger og det må de naturligvis gerne - men dælme jo - de skal da se ordentlige ud !

Det handler ikke om hvad der er vigtigst - fremtoning eller deltagelse. Det handler om at de i den opgave de har bedt om at få, skal have en bestemt fremtoning...det vil da ikke ødelægge noget, men vil da på samme måde blive en anelse skuffet hvis den nærmeste familie der skal med på konge-foto'et stiller sig op i jeans og t-shirts....

Men man kunne måske lokke hende lidt med at hun kan komme til mosters frisør EFTER brylluppet og få en ORDENTLIG hårfarve :rolleyes:

Eller helt perfekt, hvis det er Ariel-looket man går efter. :lol:

Synes da det lyder som en fin ide at tage hende med til din frisør efter brylluppet :)

Kærlig hilsen Simone

.

Følg rejsen til vores store dag

#8 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 01:50

Se besvarelseAndemone, den 14 December 2011 - 01:45, sagde:

Se besvarelseGiftesTilMaj, den 14 December 2011 - 01:12, sagde:

Eller helt perfekt, hvis det er Ariel-looket man går efter. :lol:

Synes da det lyder som en fin ide at tage hende med til din frisør efter brylluppet :)

Hø hø du er skæg hva :kiss:

#9 Mightystar

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2532 besvarelser
  • Vielses dato:30.06.2012
  • Type vielse:Skanderup Kirke
  • Lokation:Kolding - Bor i Slagelse

Besvaret 14 December 2011 - 01:52

En ting er at de skal se ordentlige ud.. En anden ting er at gøre dem til noget de ikke er... Min søster er naturlig rød som jeg er og hun farver sit helt sort.. Men Det er nu engang sådan hun er.. Jeg har været med til at godkende tøjet og sørget for hårpynt til dem.. Men jeg sætter pris på at de er sig selv.. Min veninde har piercinger og masser af tatoveringer, og det er sådan hun ser ud :)

Men ellers så hør deres mor om hun ikke lige kan sørge for nul udgroninger :wink:

Hvordan kan det være du har godkendt farven blå, når du synes at de er til grin? :)

Besvarelsen er redigeret af Mightystar: 14 December 2011 - 01:53

Mvh. Mille

Antal inviterede 54 | Antal der kommer 45 | Antal der ikke kommer 9 | Antal der ikke har svaret 0

Life is for living, we all know. And I don't wanna live it alone!

Følg min planlægningstråd

wedding planning guide

#10 metteholm

jubii - Lykkelig gift :)

• SUPERBRUGERE
  • 117423 besvarelser
  • Vielses dato:25.06.2011
  • Lokation:Taastrup

Besvaret 14 December 2011 - 01:59

ååh svært dilemma... egentlig synes jeg ikke du kan bestemme, men er i din gode ret til at sige nej tak til dem som brudepiger og forklare dem hvorfor. altså sig som det er at du vil være ked af at de er så fremtonende på alle billederne efterfølgende. kun hvis man siger sandheden er der chance for de forstår. så er det jo op til dem efterfølgende om de stadig vil være brudepiger eller ej.

#11 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 02:04

Se besvarelseMightystar, den 14 December 2011 - 01:52, sagde:

En ting er at de skal se ordentlige ud.. En anden ting er at gøre dem til noget de ikke er... Min søster er naturlig rød som jeg er og hun farver sit helt sort.. Men Det er nu engang sådan hun er.. Jeg har været med til at godkende tøjet og sørget for hårpynt til dem.. Men jeg sætter pris på at de er sig selv.. Min veninde har piercinger og masser af tatoveringer, og det er sådan hun ser ud :)

Men ellers så hør deres mor om hun ikke lige kan sørge for nul udgroninger :wink:

Hvordan kan det være du har godkendt farven blå, når du synes at de er til grin? :)

Jeg syntes ikke farven blå er til grin - men hårfarven er kommet EFTER valget af kjolefarve og den sammensætning er altså ikke
køn :biggrin: den er ikke engang særpræget.

Men jeg tror jeg tager en snak med dem - det kom bare lidt pludselig at den ene af tøserne står der med knadrødt hår da de skulle prøve deres kjoler første gang og iøvrigt kom med bemærkningen om at næste gang kunne hun godt tænke sig en lilla hårfarve :blink: Så der er en anelse teenage-provokation i det og dét behøver vi altså ikke til brylluppet :fløjt:

Besvarelsen er redigeret af GiftesTilMaj: 14 December 2011 - 02:05

#12 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser

Besvaret 14 December 2011 - 02:08

Se besvarelsemetteholm, den 14 December 2011 - 01:59, sagde:

ååh svært dilemma... egentlig synes jeg ikke du kan bestemme, men er i din gode ret til at sige nej tak til dem som brudepiger og forklare dem hvorfor. altså sig som det er at du vil være ked af at de er så fremtonende på alle billederne efterfølgende. kun hvis man siger sandheden er der chance for de forstår. så er det jo op til dem efterfølgende om de stadig vil være brudepiger eller ej.

Ville aldrig bestemme det - slet ikke, men det er MIT bryllup og vil godt have lidt at sige hvis man ønsker at deltage aktivt i sagerne :rolleyes:

Tror "bare" jeg blev en anelse overrasket over at se den farve....hmmm pangrødt...hva går der af de unge mennesker i daw :blink:

#13 Mightystar

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2532 besvarelser
  • Type vielse:Skanderup Kirke
  • Lokation:Kolding - Bor i Slagelse

Besvaret 14 December 2011 - 02:13

Hahaha. Der går nok ikke mere af dem i dag, end for 10-20 år siden.. Min mor på 43 farvede sit hår grønt og mange af mine veninder OG venner rendte rundt med blåt hår.. Tror bare det er en selvstændighedsfase de skal igennem :)
Mvh. Mille

Antal inviterede 54 | Antal der kommer 45 | Antal der ikke kommer 9 | Antal der ikke har svaret 0

Life is for living, we all know. And I don't wanna live it alone!

Følg min planlægningstråd

wedding planning guide

#14 snuske

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1106 besvarelser
  • Vielses dato:11.09.2010
  • Lokation:Skanderborg slotskirke

Besvaret 14 December 2011 - 05:53

Den er svær, men jeg ville acceptere pigerne som de er. Ja måske er den blå ikke perfekt til, men måske bliver hun flot alligevel. Hun er jo i en fase af sit liv hvor hun er ved at finde ud af hvem hun er. Hvis hendes hår er uden udgroninger på dagen, så vær glad for at hun ikke er Goth :wink:

Bare et lille pip fra en der for 10 år siden lyste op med sort hår og lilla pandehår :rolleyes:
Blev gift med den dejligste mand d. 11. september 2010.

#15 Maria&Morten

Damn - jeg er ved at blive afhængig af forumet

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 123 besvarelser
  • Vielses dato:25.08.2012
  • Type vielse:Kirke, Sct. Mortens kirke
  • Lokation:Randers

Besvaret 15 December 2011 - 08:23

Jeg mener altså heller ikke du kan tillade dig at diktere hårfrave osv.... Tøjet er fair nok, men resten bestemmer de nu altså selv ....... Går det helt galt, så fremkalder du da bare billederne i sort/hvid = Intet problem :thumbsupsmileyanim:

#16 Shedevil

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 4512 besvarelser
  • Vielses dato:28.01.2012
  • Type vielse:Kirkelig vielse
  • Lokation:Aalborg

Besvaret 15 December 2011 - 08:49

Jeg synes sagtens du kan tillade dig at sige at hun ikke skal farve sit hår lige inden brylluppet - og hvis hun gør det - så kan hun altså ikke blive brudepige! Det er jo ikke ligefrem livsnødvendigt at farve hår - ligesom det heller ikke er livsnødvendigt at sætte ALLE sine øreringe i den dag man skal til bryllup.. :)

Jeg ville dog selv være ligeglad (nu skal vi så ikke have nogen brudepiger) hvad de havde på.. Det er mit "look" der er vigtigst for mig den dag - hvad andre har på og hvordan de ser ud - rager mig en høstblomst! :lol:

Og selvfølgelig kan man sige at der er en grænse for hvad man kan tillade sig at bestemme - synes stadig man skal have lov at være sig selv.. Uanset hvad så bliver bryllupsbilleder jo sjældent 100% perfekte - medmindre man selvfølgelig har en komplet perfekt familie som man kan line op! :lol: Ellers er der en onkel med rødvins næse, en lidt for tyk veninde, en lidt for tynd kammerat, en mormor med blævrearme, en lillebror med hængerøvsbukser, en storebror med tatoveringer osv osv osv - jeg HÅBER da ikke der er nogen der kunne finde på at sidde og spekulere i ikke at invitere folk fordi "de ikke ser godt ud på billeder" :wink: :lol:
Postet billede
Læs beretningen om vores Winter Wonderland bryllup - 28.01.12
Find inspiration i min planlægning af vores fantastiske Winter Wonderland bryllup - 28.01.12
.......

#17 SigneFlor

Monster Bridezilla

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 441 besvarelser
  • Type vielse:Kirkelig

Besvaret 15 December 2011 - 11:50

Se det fra den lyse side; De 2 unge blå/røde damer bliver en udemærket kontrast til dig :lol: :lol: :lol:

Du vil helt automatisk stråle ENDNU MERE den dag :fløjt:

#18 Andrup pigen :))

SUPER ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 811 besvarelser
  • Vielses dato:26.05.2012
  • Type vielse:Skads Kirke
  • Lokation:Esbjerg. Fest i Alslev Forsamlingshus

Besvaret 16 December 2011 - 12:07

Jeg kan godt følge dig, jeg skal også ha brude piger/svende og der har jeg altså også sagt hvordan jeg vil ha det, jeg fik at vide af min mor at jeg var lidt strid, men det er som sagt vores bryllup og vores dag, så derfor synes jeg godt at man kan sige hvordan man vil ha det :blush:
Bliver den 26 maj gift med min dejlige kæreste, igemmen 13 år :0)

#19 GiftesTilMaj

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1120 besvarelser

Besvaret 16 December 2011 - 08:14

Aftalen er blevet at hun IKKE farver sit hår op til brylluppet og at hun efter kommer til en ordentlig frisør og får den hårfarve hun gerne vil have - ingen sure miner og ingen skuffede blikke :rolleyes:

Besvarelsen er redigeret af GiftesTilMaj: 16 December 2011 - 08:15

#20 metteholm

jubii - Lykkelig gift :)

• SUPERBRUGERE
  • 117423 besvarelser
  • Vielses dato:25.06.2011
  • Lokation:Taastrup

Besvaret 16 December 2011 - 08:38

super løsning!!!