Hvad er "jeres sang"?
Besvaret 30 January 2012 - 07:16
Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM
Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk
få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!
få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger
få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!
få info om alle de heftige brudekjole tilbud!
Besvaret 30 January 2012 - 08:54
#23 -Frangipani-
Besvaret 31 January 2012 - 09:03
Queen: Don't stop me now
John Mayer: Your body is a wonderland (spillede og sang min kæreste for mig i underhylere engang, det husker jeg stadig ;))
Celtic Women: You raise me up
Rhapsody: Dawn of Victory
Bruno Mars: Marry you
Crüxshadows: Eye of the Storm
Der er mange flere. Vi er meget musik-interesserede begge to, så det kan ikke undgås andet end at der er lidt af hvert ;)
Besvaret 31 January 2012 - 03:06
1) Bryan Adams - Inside out
2) Bryan Adams - Best of me
3) My Darkest Days - Without you
- altså om han har andre sange, der minder ham specifikt om noget omkring mig, skal jeg så lade være usagt, haha. Men TROR jeg rammer sådan meget godt
Besvaret 01 February 2012 - 04:58
Besvarelsen er redigeret af newdoc: 02 February 2012 - 02:39
Besvaret 02 February 2012 - 10:06
Besvaret 02 February 2012 - 10:49
"Close to you" af The Carpenters og
"Kiss me" af Sixpence none the richer
Besvaret 03 February 2012 - 10:02
Besvaret 05 February 2012 - 05:28
Sexy eyes med Whigfield. Denne sang drønnede ud af højtalerne på disco BALL i callela for snart 16 år siden. Til denne fandt vores første kys sted.
Nr 2 er fra 1998 hvor vi fandt sammen igen og er Shania Twain med Still the one.
Besvaret 05 February 2012 - 09:08
Denne er fra en film jeg så imens han sad ved computeren og læste til eksamen. Jeg ville ikke forstyrre ham og sad derfor med hovedtelefoner på, men blev ret grebet af stemningen i filmen og var NØD til at lige række ud og skrible på blokken ved hans side at jeg elskede ham. Han skrev tilbage og så sad vi og skrev lidt sammen selvom vi sad lige ved siden af hinanden, Jeg hev stikket ud så han også kunne høre musikken og det blev på en måde meget følelsesladet, måske fordi det hele var helt uden et eneste talt ord.
I can't help falling in love with you, er der allerede blevet linket til, så det vil jeg undlade at gøre igen.
Den blev spillet på den restaurant vi spiste på den aften vi blev forlovet. Min søde kæreste havde travlt med at sidde og kigge på mig, så jeg måtte lige gøre ham opmærksom på sangen og teksten, før han lagde mærke til den (Jeg kan nok bedst kan lide versionen med Elvis)
Tilsidst denne som er en lidt anden genre, men vi er begge to ret vilde med Alicia Keys og da vi lige var blevet kærester sendte vi denne til hinanden en gang imellem
Besvaret 05 February 2012 - 10:57
Besvaret 07 February 2012 - 01:57
#33 -Shedevil-
Besvaret 07 February 2012 - 01:59
Den søde Miss Lena - som var globryllups gæst var så super overskudsagtig - at hun lige fik det optaget med sin mobil..
Teksten er:
You ask me to believe in magic
Expect me to commit suicide of the heart
And you ask me to play this
game without question
Raising the stakes on this shotgun roulette
But you came to me like the ways of children
Simple as breathing, easy as air
Now the years hold no fears, like
the wind they pass over
Loved, forgiven, washed, saved
Every river I try to cross
Every hill I try to climb
Every ocean I try to swim
Every road I try to find
All the ways of my life
I'd rather be with you
There's no way
Without you
Besvarelsen er redigeret af Shedevil: 07 February 2012 - 02:01
Besvaret 07 February 2012 - 03:23
Besvaret 07 February 2012 - 08:23
Selvfølgelig skal man have lov at høre lige præcis den musik man vil, og det har helt sikkert også noget at gøre med de minder man har om den sang
Jeg undrer mig bare
Besvaret 07 February 2012 - 09:17
Besvaret 08 February 2012 - 09:36
Et nummer som Du Er med News er jo pr. definition et kærlighedsnummer der bl.a. bruges meget af brudepar i kirker m.v. men hvis man nærlæser teksterne "du er der hvor alle blomsterne gror" "Du tog mit hjerte med". så kan det faktisk også være en sang om en som ikke er mere.
Betydningen af numre er jo noget som man i vores verden er nødt til at gå op i. Der er numre som man ganske enkelt ikke kan spille til bryllupsfester selvom de bliver ønsket (eks. Mest ondt med Medina/Thomas Helmig) uden at skele til tidspunktet og ikke mindst brudeparret. Et nummer som "Er der nogle i himlen" eller "kære lillesøster" skal man også være utroligt varsom med. Havde for en del år siden en der spurgte til sidstnævnte og jeg forholdt mig lidt afventende. Da vedkommende så blev ved at spørge ind til det igen og igen (jeg havde sagt at jeg var lidt betænkelig ved det) gjorde jeg det med det resultat at en af de kvindelige gæster stod og hylede. Det viste sig at hun havde mistet sin lillesøster for et år siden. Andre ville måske reagere stik modsat og endda måske selv ønske det.
Hvor vil jeg hen med det ? I ovennævnte danske numre er teksten meget tydelig og fremme. Det er den ikke i et nummer som Almost Here. Dels fordi teksten er engelsk men også fordi den er "pakket" ind.
Besvaret 08 February 2012 - 09:38
Besvaret 08 February 2012 - 01:46
Den er med i "P.S. I love you" - en kanon god film i øvrigt!
Ellers er der også Celine Dion - because you loved me, som hun skrev til sin mand efter hun havde været syg (Tror je nok det var). Synes den er så smuk!
Besvaret 08 February 2012 - 01:46
Kh Anell
1 medlemmer læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme medlemmer