Gå til indhold

SPÆNDENDE INDLÆG OM BRYLLUP - SE NEDENSTÅENDE KATEGORIER 

Når man overskrider budgettet

• Du skal logge ind for at besvare emner
52 besvarelser i dette emne

#1 Victorias secret

Victorias secret

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2116 besvarelser
  • Vielses dato:15.06.2013
  • Type vielse:Kirke

Besvaret 13 June 2012 - 07:17

Hvis ikke vi kan få restauranten ned i pris, så overskrider vi budgettet med 10.500 på madposten, og det musik vi faktisk kunne tænke os koster 7000 mere end planlagt. Ja det er så 17.500 MERE.

Holy crap! Please sig det er normalt at overskride budgettet, og at i alle sammen finder en spand med penge i til at dække ekstra omkostninger :) :) :)
  • 0

Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM

Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk

få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!

få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger

få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!

få info om alle de heftige brudekjole tilbud!

#2 Sens

Sens

SUPER ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 856 besvarelser
  • Vielses dato:07.09.2013
  • Type vielse:Hellerup Kirke
  • Lokation:Ocean club

Besvaret 13 June 2012 - 07:28

Det gode er, der er tid endnu til at skrabe de sidste penge sammen :hug: Det skal nok gå.
  • 0

Daisypath Wedding tickers

#3 sommer2012

sommer2012

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 3230 besvarelser
  • Vielses dato:21.07.2012
  • Type vielse:borgerlig havevielse
  • Lokation:København

Besvaret 13 June 2012 - 07:29

Jep, det er vist helt normalt, at det bliver dyrere end først antaget. Dog findes der ikke mange spande med guld, og nogle gange bør man måske stoppe sig selv og spørge, om det er nice to have eller need to have. Man kan jo nemt lade sig rive med, når man læser om andres planlægning....Måske er der et andet musikvalg, der kunne være helt fint og som holder budgettet? På den anden side, så er det jo need to have, hvis I vil ærgre jer, når I tænker tilbage, hvis ikke I valgte den dyre løsning....

P.S. Ups, vores budget steg fra 75.000 inkl. ringe til 90.000 kr

Besvarelsen er redigeret af sommer2012: 13 June 2012 - 07:30

• 0

lilla festkjole ca. str.46 til salg her

#4 Victorias secret

Victorias secret

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2116 besvarelser

Besvaret 13 June 2012 - 07:36

Altså jeg håber, hvis det er vi siger ja til maden, og musikken, at noget andet så ikke bliver så dyrt. Jeg vil heller betale 13.000 for god musik, end 6000 for noget dårligt eks.

Men ellers må vi ud og se efter billigere alternativer. Der er jo ikke andet for. Når nu i siger der ikke er spande med penge ;)
  • 0

#5 Rikke aka rapanden

Rikke aka rapanden

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 1414 besvarelser
  • Vielses dato:30.03.2013
  • Type vielse:Tilst kirke
  • Lokation:Århus

Besvaret 13 June 2012 - 07:41

Her overhoolder vi budgettet, og så må vi ganske enkelt bare få det vi nu kan for det beløb.. Vi har ganske enkelt ikke mulighed for at skaffe de ekstra penge.. Vi har f.eks sløjfet musik og transport posten, men er sikker på vi får en fantastisk dag alligevel... Hvis man bare tænker kreativt og ud af boksen, så kan man komme virkelig langt for et forholdsvis lavt budget..
  • 0

#6 SigneFlor

SigneFlor

SUPER ÆRES MEDLEM

• Annoncør
  • 607 besvarelser
  • Vielses dato:30.06.2012
  • Type vielse:Kirkelig

Besvaret 13 June 2012 - 07:44

Vi mangler 3000 kr til vores bryllup d. 30/6.... Bum bum og har INGEN penge nu..... Men datoen for brylluppet er nøje udvalgt da jeg havde en fornemmelse om at vi ville stå i denne situation :wink: (Lønningsdag!)
  • 0
www.Anderledes-festtaler.dk ''En tale dine gæster aldrig glemmer...''

Postet billede

#7 Rikke aka rapanden

Rikke aka rapanden

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 1414 besvarelser

Besvaret 13 June 2012 - 07:46

Se besvarelseSigneFlor, den 13 June 2012 - 07:44, sagde:

Vi mangler 3000 kr til vores bryllup d. 30/6.... Bum bum og har INGEN penge nu..... Men datoen for brylluppet er nøje udvalgt da jeg havde en fornemmelse om at vi ville stå i denne situation :wink: (Lønningsdag!)

-HAHA- Vi er også ret glade for at vi får penge et par dage før ( der er helligdage op til vores store dag) for så kan der købes lys, servietter, blomster osv for lønnen, samt der kan betales personlaet med lønnen, så er der da det mindre at skulle have sparret op.. længe leve fattigrøve -HAHA-
  • 0

#8 frk.ba

frk.ba

Jeg er nu seriøst afhængig af forumet

• Lykkelig gift
  • 166 besvarelser
  • Vielses dato:12.05.2012
  • Type vielse:Kirkelig
  • Lokation:Odense

Besvaret 13 June 2012 - 07:54

Vi overskred med ca 15000 :pokey: Men vi havde nok heller ikke været helt realistiske..
Men, vi fandt rent faktisk en spand med guld :7himmel: (lige pludselig stod der 10000 på kontoen fra svigere, og 5000 fra farmor :7himmel: )
  • 0

#9 Victorias secret

Victorias secret

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2116 besvarelser

Besvaret 13 June 2012 - 08:12

Se besvarelsefrk.ba, den 13 June 2012 - 07:54, sagde:

Vi overskred med ca 15000 :pokey: Men vi havde nok heller ikke været helt realistiske..
Men, vi fandt rent faktisk en spand med guld :7himmel: (lige pludselig stod der 10000 på kontoen fra svigere, og 5000 fra farmor :7himmel: )

Hvor lækkert!! Ja vi får så også 30.000 af min kærestes forældre :loveshower: men de får jo hurtigt ben at gå på..

Og ham musikeren vi gerne vil booke, han ringede lige. Jeg havde sendt ham en mail med spm. og så ringede han da lige :) Hold da op hvor var han flink, og vi hyggesnakkede lidt oveni. Allerede i 2. mail skrev han Kh. i stedet for venlig hilsen. Ej men det er da ikke til at stå for. Deres guitarist flyver altså ind fra London (hvis vi booker dem). WOW siger jeg bare!
  • 0

#10 Victorias secret

Victorias secret

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2116 besvarelser

Besvaret 13 June 2012 - 08:12

Se besvarelseRikke aka rapanden, den 13 June 2012 - 07:41, sagde:

Her overhoolder vi budgettet, og så må vi ganske enkelt bare få det vi nu kan for det beløb.. Vi har ganske enkelt ikke mulighed for at skaffe de ekstra penge.. Vi har f.eks sløjfet musik og transport posten, men er sikker på vi får en fantastisk dag alligevel... Hvis man bare tænker kreativt og ud af boksen, så kan man komme virkelig langt for et forholdsvis lavt budget..

Det er du altså også god til :) Det er vi ikke -HAHA-
  • 0

#11 Rikke aka rapanden

Rikke aka rapanden

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 1414 besvarelser

Besvaret 13 June 2012 - 08:18

Se besvarelseVictorias secret, den 13 June 2012 - 08:12, sagde:

Se besvarelseRikke aka rapanden, den 13 June 2012 - 07:41, sagde:

Det er du altså også god til :) Det er vi ikke -HAHA-

-HAHA- Det er sgu fordi jeg er vandt til at være en fattigrøv der skal tænke kreativt :lol: Det kræver måske lidt mere omtanke og hjernegymnastik, men indtil videre ser det ud til vores budget på 20.000 overholdes.. Min mor og jeg har også snakket om vi mon ikke selv kan lave brudebuketten, da jeg kun øsnker calèr, så er der da en 2-300 at spare på det.. Jeg tror faktisk det eneste punkt hvor vi ikke har tænkt kreativt eller sparret, er på frisør og make up , for det vil jeg altså bare have lavet ved en frisør, da jeg ikke er typen der normalt sætter mit hår fint op, det fineste er en knold eller fletning, :lol:

Og så igen, så kommer det jo også helt an på hvilken type fest man ønsker.. Havde vi drøm om et slotbryllup, ville det jo slet ikke kunne lade sig gøre..
  • 0

#12 -Shedevil-

-Shedevil-
  • Tidligere medlem

Besvaret 13 June 2012 - 09:18

Lad mig se...

1. budget = 50.000kr..

Jeg fandt Bryllupsklar....

2. budget = 85.000kr...

Jeg fandt Ebay..

Regning for bryllup = 115.000kr...

= "overskridelse" på 65.000kr.. :o HOV!!

Jeg tror det er meget normalt at overskride budgettet lidt! :wink: Det bliver dog et princip for nogle at overholde, mens det for andre handler om at have råd til det.. :) Det er jo de færreste af os der er født med en guldske i munden.. :)
For mig handlede det om at jeg ville have det som jeg ville have, og så længe det var indenfor de rimelige grænser som min kære mand mente var rimelige - så fandt vi pengene til at jeg kunne få min vilje.. :) Vi fik tilskud af alle 3 hold forældre (min mands forældre er skilt) men betalte størstedelen af brylluppet selv. Vi havde en opsparing og "fandt" pengene efterhånden.. :)

Besvarelsen er redigeret af Shedevil: 13 June 2012 - 09:53

• 0

#13 Victorias secret

Victorias secret

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2116 besvarelser

Besvaret 13 June 2012 - 09:49

Haha så er 17.000 da ikke så meget. Men som jeg sagde til musikeren, så måtte min kæreste jo gå nøgen afsted den dag = penge på tøj sparet + gratis underholdning :D
- det syns han har mægtigt sjovt hehe.
  • 1

#14 mette pedersen

mette pedersen

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 170 besvarelser

Besvaret 14 June 2012 - 07:12

vi overskred budgetettet med 25000 kr.. sur røv.... Vi endte med at låne det sidste... Betaler det dog rigtig hurtigt af her bagefter... Men alle vores drømme gik i opfyldelse, og jeg fortryder absolutlig ik at vi lånte de sidste penge... tænker tilbage på, at hvis vi havde sparet på nogen af tingene så ville vores fest ikke ha været det samme...... Vi ville ikke undvære noget som helst til vores fest...
  • 0
Daisypath Wedding tickers

#15 Victorias secret

Victorias secret

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 2116 besvarelser

Besvaret 14 June 2012 - 11:28

Alt andet end maden vil vi såmænd også gerne gå op i pris på, men vi syntes at en kuvertpris på 700 kr. er udmærket, og jeg vil bare ikke gå op på 850-900 kr. Vores gæster vil slet slet ikke sætte pris på det, og så er det sku spild af penge. Vi har lige hørt fra restauranten, de ville ikke gå ned i pris, så vi må takke nej selvom det er så møg ærgerligt, for lokalerne var så fede.
Så det er tilbage til tegnebordet.

Og for det ikke skal være løgn, så var vi til møde med fotografen i dag. Super dygtig mand, så min kæreste ville gerne have ham hele dagen i stedet for 13-18 = større udgifter. Jeg syntes det er ok at smide så mange penge efter fotografen, så han skal forevige vores dag, men maden er hurtig spist og glemt, så der vil jeg bare ikke helt derop.
  • 0

#16 Rikke aka rapanden

Rikke aka rapanden

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 1414 besvarelser

Besvaret 14 June 2012 - 11:59

I har heldigvis også god tid endnu til at lede.. Men forstår godt at i gerne snart vil have fundet stedet, så man ligesom har det på plads.. Det har da i hvert fald givet mig en anden ro efter lokale og kirke var faldet på plads..
  • 0

#17 Lene T

Lene T

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 2352 besvarelser
  • Vielses dato:04.08.2012
  • Type vielse:Kirkelig vielse
  • Lokation:Grenå Djursland

Besvaret 15 June 2012 - 12:05

I forhold til vores oprindelige budget, overskrider vi nok også med ca 17.000,- Pengene har vi fundet ved at min kæreste har valgt at sælge noget af hans ferie og så har han fået bonus. Vi synes det er mange penge at bruge på een dag, men til gengæld får vi alt det vi vil have og føler ikke at vi går på kompromis med noget. Og på trods af at vi synes det er mange penge, er der ingen af dem der er lånte og det var et krav vi begge var enige om fra starten. Vi ville ikke stifte gæld for at holde bryllup og havde vi ikke kunnet skaffe de ekstra penge, så havde vi valgt at downsize på noget :)
  • 0

Planlægningstråden til brylluppet med min drømmefyr

Beretningen om vores drømmebryllup fyldt med ømhed og latter

- Så bliver der solgt ud af overskudslageret HER - tøj, sko og diverse - kig forbi :) -

#18 snuske

snuske

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 1478 besvarelser
  • Vielses dato:11.09.2010
  • Lokation:Skanderborg slotskirke

Besvaret 15 June 2012 - 05:34

Vi havde et bugdget på 30.000, uden mit tøj.... og så lige 10 % ekstra. De 33.000 holdt ingen steder, for jeg købte jo småtingene når jeg så dem .... og glemte lige at få pengene af manden :unsure: Tror vi med alt endte omkring de 50.000. Den kære mand solgte bare lidt flere aktier :fløjt:
  • 0
Blev gift med den dejligste mand d. 11. september 2010.

#19 Anell

Anell

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 151 besvarelser

Besvaret 15 June 2012 - 06:45

Måske du skulle prøve at finde en regnbue, og håbe på, at der står en krukke med guld for enden. Det er da alligevel en sjat der mangler.
Har i overvejet at forsøge at finde et andet sted at holde det eller er det for sent til det?

Kh Anell
  • 0

#20 Sunspirit

Sunspirit

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Lykkelig gift
  • 2665 besvarelser
  • Vielses dato:08.09.2012
  • Type vielse:Udendørs vielse - på falster middelaldercenter
  • Lokation:Ringsted

Besvaret 15 June 2012 - 07:37

Jeg tror det er ganske normalt :) tror faktisk at vores overskud er meget usædvandligt :)
  • 0

0 medlemmer læser dette emne

medlemmer, gæster, anonyme medlemmer