Andre hvis forældre har reageret anderledes, end forventet?
Besvaret 18 June 2012 - 07:45
Jeg bliver simpelthen nød til at dele min glæde med jer.. Min mor og jeg har haft et meget turbulent og ikke særlig godt forhold i mange år, det er faktisk først indenfor det sidste års tid vi er begyndt at have et okay forhold.. Derfor var jeg vanvittig nervøs for at skulle fortælle hende vi skulle giftes, da jeg frygtede hun ville være total negativ og ligeglad omkring det, som da jeg ringede og fortalte hende vi havde valgt at starte i fertilitetsbehandling. Min mor har siden jeg var 12 altid talt ned til mig, altid fortalt mig at alt jeg gjorde var forkert, svigtet mig osv ..
Men min mor reagerede total uventet, og jeg kunne virkelig høre hendes glæde, og høre hun var meget interesseret, og sådan er det bare blevet ved med at være.. Hun vil så gerne sludre om bryllup, give råd, hjælpe til , og ellers bare være en stor del af planlægningen og dagen, det betyder bare SÅ meget for mig.. Jeg sidder sgu helt og får tårer i øjnene mens jeg skriver det her, men "lille Rikke indeni" har endelig fået det hun har længtes efter i så mange år, hun har fået hendes mors kærlighed og opmærksomhed, og det betyder bare så uendelig meget..
Jeg ved ikke hvad der er sket, og frygter også lidt at det pludselig vender igen. Men jeg håber og tror på at min mor endelig har indset hendes fejl, og har indset at hun skulle ændre sig. Jeg nyder i hvert fald den store forandring der er sket, og nyder at have min "gamle mor" tilbage..
Andre herinde der har oplevet deres forældre har reageret anderledes end forventet?
Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM
Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk
få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!
få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger
få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!
få info om alle de heftige brudekjole tilbud!
Besvaret 18 June 2012 - 08:44
Jeg forventede selv en masse entusiasme, men fik det modsatte. Det tog noget tid inden der kom gang i interessen overhovedet. Min far, fordi han ikke synes om konceptet ægteskab, og min mor fordi hun har en del problemer selv. Også har det nok været forventet så længe, at det ikke var nogen overraskelse. Blev dog ret skuffet over at reaktionen udeblev, selv fra min bedstemor, der normalt er meget entusiastisk. Jeg ringede til hende lige efter manden friede, og hun lod mig nærmest ikke sige sætningen færdig inden hun begyndte at fortælle om noget helt andet (småting fra hendes dag).
Jeg vælger at prøve at inddrage dem i de dele de har interesse af. Min mor kan li' DIY, min far er mest optaget af jura og økonomi. Derudover har jeg efterhånden indset at jeg bliver nødt til at begrænse hvem jeg snakker om bryllup med. De kommer som gæster, og det bliver hyggeligt; de behøves ikke at involveres i planlægningen, for så bliver jeg bare skuffet.
Besvaret 18 June 2012 - 09:29
Besvaret 18 June 2012 - 09:39
Blev helt rørt af at læse dit indlæg Rikke, hvor er det skønt! Stort tillykke til jer - jeg håber I kan blive ved med at have sådan et forhold. Og husk, at selv om det vender igen, så har I haft denne dejlige tid sammen!
Jeg forventede selv en masse entusiasme, men fik det modsatte. Det tog noget tid inden der kom gang i interessen overhovedet. Min far, fordi han ikke synes om konceptet ægteskab, og min mor fordi hun har en del problemer selv. Også har det nok været forventet så længe, at det ikke var nogen overraskelse. Blev dog ret skuffet over at reaktionen udeblev, selv fra min bedstemor, der normalt er meget entusiastisk. Jeg ringede til hende lige efter manden friede, og hun lod mig nærmest ikke sige sætningen færdig inden hun begyndte at fortælle om noget helt andet (småting fra hendes dag).
Jeg vælger at prøve at inddrage dem i de dele de har interesse af. Min mor kan li' DIY, min far er mest optaget af jura og økonomi. Derudover har jeg efterhånden indset at jeg bliver nødt til at begrænse hvem jeg snakker om bryllup med. De kommer som gæster, og det bliver hyggeligt; de behøves ikke at involveres i planlægningen, for så bliver jeg bare skuffet.
Jeg blev også lidt overrasket over mig selv, sad og fik helt tårer i øjnene da jeg skrev indlægget.. Men det er jo fordi de problemer har været så stor en del af mit liv, og er meget mere omfattende end jeg lige skrev, så det er jo også et meget ømt emne.. Men jeg nyder virkelig at min mor endelig er en mor, at hun virkelig går op i at hjælpe, og også kommer med gode råd, siger til hvis hun finder tilbud på noget der kunne passe ind osv.. Jeg tror seriøst ikke jeg har snakket så meget i telefon med min mor hele mit liv, som jeg har de sidste par måneder, jeg værdsætter det så utrolig meget.. Jeg havde regnet med at jeg kun ville have svigermor at sludre med, men nu har jeg pludselig både min mor og svigermor
Øv hvor lyder det bare trist med din familie, men tror du har fat i det rette, så lad være med at snakke så meget med dem om det, og så snak med os herinde, din H2B og andre der faktisk gider lytte til hvad du siger..Kender så godt til det med skuffelser, og ind imellem håber man så meget på at det hele er ændret, men så bliver man bare skuffet igen.. Du fpr lig eet kæmpe kram
Besvaret 18 June 2012 - 09:40
rikke jeg har haft en forhold med min mor på præcis samme måde som dig, og troede osse min mor ikke ville brye sig om det, eller ikke ville komme eller noget i den stil, men hun er faktisk osse glad, blev osse total overrasket som dig, i lørdags ringet hun faktisk til mig, fordi hun sad og kigget på brudekjoler og dem synes hun lige jeg osse skulle se!!! meget chokeret
Ja det er vildt underligt, når man er vandt til de bare er total negative og ligeglade, og når de som min mor altid plejer at tale ned til mig.. Min mor ringede også for et par uger siden, bare lige for at sige Netto havde tilbud på nogle vaser som ville pase fint til borddækningen.. Havde hun ikke sagt det ja så havde jeg altså ikke opdaget det, og har da 20 vaser til at stå herhjemme nu
Besvaret 18 June 2012 - 10:11
Tja overrasket er jeg vel ikke blevet, men lidt skuffet. Mine forældre er skilt, så der har været to lejre der skulle informeres og være en del af det hele. Min far og hans kone har stort set ikke interesseret sig i planlægningen. Det havde jeg måske heller ikke rigtig forventet, for begge har været meget syge, han fysisk og hun psykisk, så de har ikke overskud til mig desværre. Jeg havde ellers håber at de kunne få lidt overskud til at spørge lidt ind til det en gang i mellem, men sådan har det ikke rigtig været
Min mor har til gengæld været en del ind over, og også på den lidt trælse måde, hvor hun gerne vil have tingene gjort på hendes måde. Jeg bliver bare så irriteret når hun sabler mine ideer ned, for det var faktisk ikke derfor jeg fortalte det. Hun skaber pludselig en unødvendig usikkerhed omkring nogen ting, som jeg ellers troede jeg havde helt styr på. Hun må komme med sin mening når hun bliver bedt om den, for det er vores fest og vi vil godt selv have lov til at bestemme hvordan og hvorledes det skal være. Øv, hvor er det træls når ens forældre ikke helt er så åbne og ivrige omkring end egne ideer til brylluppet som en selv....
Besvaret 18 June 2012 - 10:22
Dejligt at høre at du er blevet positivt overrasket
Tja overrasket er jeg vel ikke blevet, men lidt skuffet. Mine forældre er skilt, så der har været to lejre der skulle informeres og være en del af det hele. Min far og hans kone har stort set ikke interesseret sig i planlægningen. Det havde jeg måske heller ikke rigtig forventet, for begge har været meget syge, han fysisk og hun psykisk, så de har ikke overskud til mig desværre. Jeg havde ellers håber at de kunne få lidt overskud til at spørge lidt ind til det en gang i mellem, men sådan har det ikke rigtig været
Min mor har til gengæld været en del ind over, og også på den lidt trælse måde, hvor hun gerne vil have tingene gjort på hendes måde. Jeg bliver bare så irriteret når hun sabler mine ideer ned, for det var faktisk ikke derfor jeg fortalte det. Hun skaber pludselig en unødvendig usikkerhed omkring nogen ting, som jeg ellers troede jeg havde helt styr på. Hun må komme med sin mening når hun bliver bedt om den, for det er vores fest og vi vil godt selv have lov til at bestemme hvordan og hvorledes det skal være. Øv, hvor er det træls når ens forældre ikke helt er så åbne og ivrige omkring end egne ideer til brylluppet som en selv....
Øv hvor lyder det træls med min mor , hun burde holde hendes negativitet for sig selv
Besvaret 18 June 2012 - 11:49
-030409-
Besvaret 19 June 2012 - 07:48
MIn far blev mega glad og rørt, da vi fortalte om forlovelsen
Besvaret 19 June 2012 - 09:13
Besvaret 19 June 2012 - 04:28
ej hvor dejligt rikke.
Ja det er virkelig skønt, det betyder altså bare rigtig meget..
Besvaret 19 June 2012 - 04:30
Dejligt for dig, at din mor "har taget sig sammen".
MIn far blev mega glad og rørt, da vi fortalte om forlovelsenMine svigerforældre er mere ligeglade. De er ved at planlægge æreport osv, men da vi fortalte dem det, så var de bare sådan helt: "Ja, det måtte jo komme på et tidspunkt"
Vi kunne lige så godt have fortalt, at vi havde købt nye håndklæder - reaktionen og begjestringen havde været den sammen
Min svigerfar siger så, at han ikke viser følelser - nå nej med et tillykke havde måske været på sin plads
Ja det er skønt at hun har ændret sig, jeg nyder det i fulde drag, go håber det varer ved..
Ej man kan da i det mindste også godt sige tillykke.. min far er også typen der ikke så tit viser følelser, eller han gør det på hans egen måde, han kan da godt hyle ind imellem, men altså han spørger heller ikke så meget ind til bryllup osv, men han sagde da stort tillykke, og min stedmor har fortalt mig at han er MEGET stolt, og glæder sig til at fører mig op.. Men forstår sgu godt du er skuffet, helt ærlig hvor svært er det at sige tillyke? Og det er sgu da en stor dag når ens børn skal giftes.. Jeg forstår altså ikke sådan noget, men burde da være lykkelig for at ens barn har fundet den eneste ene
Besvaret 19 June 2012 - 04:33
Må være så skønt at få en positiv reaktion hvor man forventede det modsatte
skønt for dig
Jeg blev virkelig overrasket, jeg var seriøst SÅ bange for at ringe til hende, for frygtede jeg bare ville ende med at sidde og hyle.. Jeg ringede faktisk til både svigermor, min far og min mormor, før jeg turde ringe til min mor.. Men hun overraskede jo så heldigvis, og reagerede MEGET positivt, og det betyder bare så uendelig meget for mig, at min mor endelig støtter mig i noget, og endelig mener jeg gør noget rigtigt... Jeg blev SÅ ked af det da jeg ringede til hende og fortalte at vi havde prøvet at få et barn i et par år, og at vi nu skulle starte i fertilitetsbehandling, og hun så bare var total negativ, og ævlede løs om vi nu ikke lige skulle vente og have styr på dit og dat først, og at vi jo stadig var unge osv..
Besvaret 19 June 2012 - 06:51
Skal jeres forældre egentlig sidde ved siden af jer? Jeg har jo også sådan et lidt øv forhold til mine forældre, og vi har faktisk ikke lyst til at have forældre siddende klods op af os ved bordet.. Hvis man kan tillade sig det..
Besvaret 19 June 2012 - 07:13
Det er altså sååå dejligt for dig Rikke
Jeg håber det bliver ved til evig tid
Skal jeres forældre egentlig sidde ved siden af jer? Jeg har jo også sådan et lidt øv forhold til mine forældre, og vi har faktisk ikke lyst til at have forældre siddende klods op af os ved bordet.. Hvis man kan tillade sig det..
Du kan da gøre lige præcis hvad du/i ønsker, det er JERES bryllup, ikke alle andres... Har da læst om flere herinde der har haft venner til bords..
Ja jeg vil gerne have min far ved min side, og så hans kæreste ved siden af ham, og så min mor og stedfar overfor.. Jeg snakkede med min mor om det, og hun er helt okay med at de sidder overfor, var faktisk hende selv der forslog det..
Besvaret 19 June 2012 - 07:17
Besvaret 19 June 2012 - 07:23
Ja det skulle man mene, ikke?... Men jeg frygter lidt hvordan de vil tage det. Men ja, sidder vi ved et langt bord, kan de self. alle samme sidde på den anden side.. Det havde jeg ikke tænkt på. - den bordplan tager livet af mig..
jeg er virkelig også glad for vi har lang tid til at planlægge, for jeg har allerede grå hår over den bordplan.. Og det gør det bare ikke lettere når man har flere hold forældre, samt en masse søskende ( hvor de 4 er under 18)..
Besvaret 19 June 2012 - 07:29
Ja det skulle man mene, ikke?... Men jeg frygter lidt hvordan de vil tage det. Men ja, sidder vi ved et langt bord, kan de self. alle samme sidde på den anden side.. Det havde jeg ikke tænkt på. - den bordplan tager livet af mig..
jeg er virkelig også glad for vi har lang tid til at planlægge, for jeg har allerede grå hår over den bordplan.. Og det gør det bare ikke lettere når man har flere hold forældre, samt en masse søskende ( hvor de 4 er under 18)..
Eller andre "sære" familiemedlemmer, hvor man tænker "hvem faen skal jeg sætte ved siden af"... Dem har vi vist op til flere af. 5 for at være helt nøjagtig..
Besvaret 19 June 2012 - 07:32
Eller andre "sære" familiemedlemmer, hvor man tænker "hvem faen skal jeg sætte ved siden af"... Dem har vi vist op til flere af. 5 for at være helt nøjagtig..
Sådan en har vi også, min onkel( faster mand) er MEGET speciel.. Han er sådan lidt stoned i 80èrne, og fortæller altid de samme historier igen og igen.. Og ejg vil simpelthen ikke byde min mors side af familien at skulle trækkes med ham, de er garanteret glade for at være sluppet af med ham
Besvaret 21 June 2012 - 06:47
Vi har også lige fortalt det i et kort,og vi har ingen reaktion fået overhovedet fra min mor og far. Intet. Ikke så meget som et opkald. Total ligegyldigt føler man, og jeg vil sige hellere en negativ reaktion end slet ingen overhovedet.
Kh Anell
0 medlemmer læser dette emne
0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme medlemmer