Gå til indhold

Hjælp til talerække, begge forældrepar skilt

• Du skal logge ind for at besvare emner
3 besvarelser i dette emne

#1 -mbrockhoff-

-mbrockhoff-
  • Tidligere medlem

Besvaret 26 June 2012 - 11:19

Åh nej, her sidder jeg og forsøger at lave en liste for at hjælpe vores toastmaster en lille smule ift. talerække, og må blankt erkende, at jeg ikke aner hvordan vi skal komme omkring det.

Vores bryllup er småt med omkring 30 gæster - altså de nærmeste. Det er vores forældre, bedsteforældre, søskende, ældste venner, en enkelt onkel og en enkelt ven af familien og hendes familie. Vores forældre er skilt og har nye partnere allesammen. Hvordan laver man en talerække som giver mening ift. traditioner osv.?

Jeg kunne godt have lyst til at give vores toastmaster frit slag, men jeg tror at min forlovede bliver en smule utilfreds med mig ;)

Alle råd er velkomne! :D

- Maria
  • 0

Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM

Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk

få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!

få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger

få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!

få info om alle de heftige brudekjole tilbud!

#2 Fuglebek

Fuglebek

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 1614 besvarelser
  • Vielses dato:10.05.2014
  • Type vielse:Kirke
  • Lokation:Esbjerg

Besvaret 26 June 2012 - 11:43

Har fundet denne på BK tidligere og har gemt den, da vil selv var i tvivl.. Håber du kan bruge det:

Tale-række

1. Værterne (i "gamle dage" oftest brudens far, men idag er brud og gom som regel selv værter) Der bydes velkommen, og toastmasteren præsenteres!
2. Brudens far (hvis han ikke er til stede, er det i stedet brudens mor eller en anden nærtstående slægtning)
3. Brudgommen
4. Forloveren (som evt. også er brudgommens far)
5. Brudgommens far (hvis denne ikke allerede har talt)
6. Bruden
"Herefter er ordet frit - normalt vælges tale-rækkefølgen efter, hvor tæt tilknytning taleren har til brudeparret. En tommelfingerregel siger "familien først", dernæst venner og bekendte. Ofte vil nogle af talerne være erstattet af sange eller andre indslag, og så gælder de samme "regler"."
  • 0
Mange hilsner fra Fuglebek

Planlægning til vores store dag 10.05.2014

#3 digogmig

digogmig

Aktiv bruger

• Lykkelig gift
  • 73 besvarelser
  • Vielses dato:26.05.2012
  • Type vielse:Kirke
  • Lokation:Djursland - Forsamlingshus

Besvaret 26 June 2012 - 02:36

Puha, tror du ALLE jeres "forældre" vil sige noget???

Ellers vil jeg som Fuglebæk holde mig til den liste hun har først, dvs.
1.Vært (jer selv)
2. Toastmaster
3. Brudens far
4. Gommen
5. Forloveren
6. Gommens far
7. Bruden
Derefter vil jeg vælge at skifte mellem dine og din mands forældre.
F.eks. sådan her
8. Brudens mor
9. Gommens Mor
10. Brudens Stedfar
11. Gommens Stedfar
12. Brudens Stedmor
13. Gommens Stedmor
Så ledes at det hele tiden skifter mellem din og Hr. mands familie og med dem i (formodentlig) er tættest knyttet til, altså jeres biologiske forældre.

Hvis de bedsteforælre og søskende der skal med, har taler/underholdning, så ville jeg være tilbøjelig til at sætte dem ind inden stedforældrene får ordet, men igen det må jo være alt efter hvor tætte i er på hinanden.

God fornøjelse med det hele, håber for jer at jeres forældre begrænser sig og vælger at en fra hvert par vil tale!!!!

Besvarelsen er redigeret af digogmig: 26 June 2012 - 02:38

• 0

#4 diskobil

diskobil

DISKOBIL

• Annoncør
  • 12877 besvarelser
  • Type vielse:Have
  • Lokation:Nordsjælland men spiller i hele landet

Besvaret 26 June 2012 - 09:44

et er umiddelbart urealistisk at alle de nævnte skal tale :lol: Ofte afviges der lidt fra talerrækkefølgen bortset fra de 3 første. Eksempelvis er det ofte at bruden først kommer på senere og man oplever det også når forældrene som her er delt
  • 0
Postet billede
Bent Zimmermann

En totalløsning til bryllupsfesten med ubegrænset spilletid (op til 12 timer) til fast pris.
  • Alt er opstillet og klart i god tid inden middagen starter.
  • Under middagen leverer vi dæmpet stemningsbestemt dinnermusik samt musik til festsangene.
  • Efterfølgende spiller vi alsidig dansemusik til de sidste gæster går hjem eller stedet/festen lukker.
  • Vi kan også tilbyde en såkaldt pakkeløsning hvor der indgår en pianist under middagen.
Gå med Diskobilen på Facebook Kontakt os gerne for et uforbindende tilbud ! Det siger kunderne om os !

0 medlemmer læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme medlemmer