Camilla_krøier

DIY FLOWERBOMBS

61 indlæg i dette emne

Jeg har lavet såkaldte flowerbombs til vores velkomstposer/favourposer...

Hvad er det???

Flowerbombs er en typisk amerikansk wedding favour... Det er papirskugler med blomsterfrø i der puttes direkte i jorden og så skulle der gerne spirer fine blomster derfra...

Hvorfor???

Jeg har valgt at lave dem fordi det er anderledes og fordi jeg godt kunne li ideen med at folk kan få et anderledes "minde" fra vores bryllup og så fylder flowerbombs mere og ser ud af mere end et brev med 6-7 blomsterfrø i....

Hvad skal man bruge:

Papir (jeg har brugt tyndt papir beregnet til flytninger, men man kan også bruge avispapir, alm kopipapir eller andet)

Vand

Blomsterfrø (jeg har brugt en blanding af pæonfrø)

Blender (alm eller stavblender)

Isterningsform (man kan også bare lave små bolde i frihånd)

Viskestykke og si

Evt farve (hvis man ønsker de skal matche temaet)

Jeg har taget lidt billeder undervejs....

Redigeret af Camilla_krøier
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3: blend papirmassen. Tag ca en håndfuld papirmesse, put varmt vand på og giv det en tur til det er findelt (det kan være lidt barsk kost hvis man bruger tykt papir så brug gerne en ikke alt for dyr blender)

Hæld over i en balje og fortsæt til alt er blendet

Når alt er blendet hældes blomsterfrø og evt farve i og der blandes godt så de bliver fordelt i hele massen

post-72085-0-08165100-1407748756_thumb.j

post-72085-0-62263800-1407748766_thumb.j

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5: tag nu totter af massen og pres det ned i formen (gør det over vasken eller skålen for der kommer vand ud) efter 5-10 min i formen kan papirklumperne skubbes ud og lægges til tørre på et rent viskestykke...

De tager et par dage om at tørre

post-72085-0-64497400-1407749152_thumb.j

post-72085-0-78574100-1407749161_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :) må jeg spørge, hvor meget papir + frø du har brugt? Og hvor mange flowerbombs det gav?

Nu bruger jeg jo lidt noget andet papir, men bruger man alm kopipapir går der ca 1 ark pr stk (jeg har brugt ca 40 ark af det der flyttepapir og det gav omkring 120-130 stk)

Mht blomsterfrø så bestemmer man det jo lidt selv, jeg tror alt i alt jeg har små 10.000 frø, men så er der jo også flere frø i hver klump, men i princippet er det nok med meget mindre....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay. Og hvor køber man det der flyttepapir henne? Og det er bare almindelig frugtfarve? Tror jeg skal prøve det her! :D

Jeg har købt det herhjemme i Malmö, men mon ikke bauhaus, silvas eller lign har noget ala det samme, jeg kan lige smække et billede på...

Umiddelbart tror jeg at pastafarve (det man bruger til kager) er mere effektive hvis farven skal være helt klar uden der skal bruges kæmpe mængder

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en kanon idé!!! Blomsterfrøene er det nogle du bare køber i en stor pose i supermarkedet eller skal man til et havecenter for at få dem i de mængder??

Papiret minder om det man kan pakke blomster eller spiritus flasker ind i, i forretningerne (Føtex, Kvickly etc.).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en kanon idé!!! Blomsterfrøene er det nogle du bare køber i en stor pose i supermarkedet eller skal man til et havecenter for at få dem i de mængder??

Papiret minder om det man kan pakke blomster eller spiritus flasker ind i, i forretningerne (Føtex, Kvickly etc.).

Jeg har faktisk købt dem på ebay hos en engelsk sælger der sælger engros blomsterfrø fra deres egen produktion (og som havde rigtig gode anmeldelser) for ja det er lidt større mængde end dem der er i supermarkedet og udvalget i butikkerne er heller ikke enormt her sidst på sæsonen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanon idé - men begynder frøene ikke at spire med alt det vand ?!

Hvor lang tid i forvejen kan man lave dem ? :-)

Nej for de tørres jo igen lige efter... Altså jeg har lavet dem en måned før, men når de først er lavet bør de kunne holde ret lang tid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en kanon idé!!! Blomsterfrøene er det nogle du bare køber i en stor pose i supermarkedet eller skal man til et havecenter for at få dem i de mængder??

Papiret minder om det man kan pakke blomster eller spiritus flasker ind i, i forretningerne (Føtex, Kvickly etc.).

Jeg har faktisk købt dem på ebay hos en engelsk sælger der sælger engros blomsterfrø fra deres egen produktion (og som havde rigtig gode anmeldelser) for ja det er lidt større mængde end dem der er i supermarkedet og udvalget i butikkerne er heller ikke enormt her sidst på sæsonen

Du skulle ikke tilfældigvis have navn eller link til sælger Camilla? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer