Nikita25

Medlem
  • Antal besvarelser

    251
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Street credit

0 Neutral

About Nikita25

  • Status
    Hvis jeg sover mindre kan jeg bruge flere timer på bryllupsklar
  • Fødselsdag 11/01/1979

Kontakt

  • Hjemmeside
    http://

Profile Information

  • Vielses dato
    09.06.07
  • Type vielse
    Kirke
  • Køn
    Kvinde
  • Lokation
    Jylland
  1. Hej Iben - Hvor er du sød!! Du får lige linket her. Fortsat god aften til dig... Jamen, jeg vidste jo du havde det i dig Tak for linket - og en rigtig god aften til dig også
  2. Hvad med en sang fra Grease? you're the one that I want???? den er jeg sikker på rigtig mange danskere kender...
  3. Hejsa alle sammen. Gammel bruger melder sig lige på banen og leder med lys og lygte efter en måde hvorpå man kan lave guldbogstaver i word på???? Jeg mener helt bestemt at Coach Lajla kunne tricket, så hvis hun eller nogen andre af jer ligger inde med en måde hvordan jeg kan lave guldbogstaver på i word - så vil I gøre en kommende brud lykkelig (nej det er ikke mig igen.... ) Knus til jer alle Iben
  4. Hvor er den bare super flot Camilla! Jeg købte vores i en bog og ide butik.... de havde en der matchede de farver vi havde valgt, papiret var håndlavet og så kostede den heldigvis ikke en formue - 99,00kr. Jeg er desværre ikke udstyret med det største kreativgen så jeg måtte ty den vej. Happy hunting
  5. Vi bliv gift den 9.juni og det var helt vildt varmt den dag. Vores kage var blevet lavet med sugarpaste og sålænge du sørger for at den står køligt (ikke nødvendigvis i køleskab) så sker der ikke det vilde. Den kan som en anden skriver dog godt komme til at svede lidt, men det begynder ikke at løbe som en anden ikke vandfast mascara :-)
  6. Jeg kender en som til sit bryllup havde sin far og to "bestmen" - men jeg tror at det med at have flere som louise også skriver er meget amerikansk... Jeg fandt det her om bestman eller forlover som det nu så fint hedder på dansk!!!: 'Bestman' kan det også kaldes 'på dansk', selvfølgelig på grund af den store påvirkning fra amerikanske film og tv. Det er gommens hjælper, og han kan have opgaver i forbindelse med forberedelsen af brylluppet, gennemførelsen i kirken samt selve bryllupsfesten. Det er som regel en god ven man beder om dette tillidshverv. Det er heller ikke usædvanligt at det kan være en bror eller ens far. Den formelle betydning af forloverens rolle, var at bevidne overfor myndighederne at der ikke var for nært slægtskab mellem brud og gom. Dette blev afskaffet i 1969. Af opgaver der ofte overlades til forloveren at udføre, eller sørge for at det bliver udført kan nævnes: Arrangere polterabend, sikre vielsesringenes tilstedeværelse lige fra køb til at overrække dem til præsten (hvis ikke gommen selv vil have ringene i lommen), arrangere udpyntning af kirke - måske sammen med sit kvindelige modstykke, brudepigen (1. brudepige), sørge for transport til kirke sammen med gom og sikre sig at alle tider overholdes. Desuden sørge for gæstetransport til kirke og herefter til reception / fest dvs. være sidste mand der forlader kirken, og evt. være toastmaster under bryllupsfesten. Det er i høj grad et tillidshverv. Forloveren var også det vidne der, før optegnelserne i kirkebøgerne om ægteskab, i tvivlstilfælde kunne bekræfte vielsen. Derfor skulle han også overvåge og sikre at ægteskabet blev fysisk fuldbyrdet. Dette er dog ikke mere med på forloverens i øvrigt godt besatte liste over arbejdsopgaver. Og lige lidt om brudepiger også: Ofte vælges en god veninde eller en søster til at være det kvindelige modstykke til gommens forlover, 1. brudepige eller bedsteveninde. Hun er den der bevarer overblikket og hjælper med gennemførelsen af mange praktiske gøremål i forbindelse med brylluppet og alle forberedelserne. Sædvanlige opgaver er at arrangere polterabend for bruden og naturligvis hjælp med brudekjole lige fra valg, til finpudsning og arrangering på dagen hvor et slæb kræver fuld opmærksomhed. Måske har hun sammen med forloveren været med til at arrangere pyntning af kirke mv. og under vielsen kan hun holde brudebuketten, og holder øje med eventuelle brudebørn. Ellers så tror jeg det efterhånden er op til brudeparret selv at bestemme hvordan de gerne vil have det - det er jo deres dag!!!
  7. Bruden skal vise sit strømpebånd til gæsterne på deres opfordring Blandt bryllupstraditionerne er brudens fremvisning af sit strømpebånd. Da der også 'skal' bæres noget blåt, har det blå strømpebånd ofte tillige denne funktion. Der kan også være tale om at tage det af og kaste det ud til samlingen af de ugifte mandlige bryllupsgæster - som en pendant til at brudebuketten kastes ud blandt de ugifte kvindelige gæster. Skikken med at brudgommen tager brudens strømpebånd af, og kaster det ud blandt de ugifte mandlige gæster stammer fra USA. Den danske modifikation er at bruden er fri til selv at klare udkastningen. Skikken med at få fat i strømpebåndet, stammer helt tilbage til middelalderen, hvor det var et værdighedstegn de brudesvende der bevidnede sengeledningen (det fysiske ægteskab) kunne pryde sig med. - ligesom gommen skal vise hans boxershorts på gæsternes opfordring. - Eller det vil sige, sådan er det blevet efterhånden - for hvorfor skal de kvindelige gæster dog snydes for noget!!!! Alternativt - hvis du ikke ligefrem brænder for at vise dine stænger frem på den måde - så put det i tasken, og så hold det bare op hvis der bliver råbt efter det!!! Jeg er sikker på at du på den måde vil tage nummeren på mange af gæsterne!!! Men eftersom det er jeres dag så gør du bare ligesom du har lyst til!!! Det er kun dig - og din kommende der sætter dagsordenen den dag!!! SÅ gør det I føler er rigtigt.... Held og lykke
  8. uhhhh flere tudsegamle traditioner, der stammer tilbage fra dengang brudens far betalte HELE gildet...hehe.... Det er rigtig nok at den hvide kjole og sløret skal symbolisere jomfruelighed fra dengang bruden rent faktisk var jomfru inden hun blev gift (og det er altså ikke min mening at støde nogen med den kommentar) Men i dagens Danmark (og stort set alle andre steder i den vestlige verden) er det nu engang sådan at de fleste har prøvet at bo sammen inden de bliver gift og de har sikkert også dyrket min favorit sport (lagengymnastik ). Derudover er der mange, der er "symboliserer" det nye hr&fru Danmark med dine, mine og vores børn - så den tradition er vel mere eller mindre blevet skubbet ud i periferien. Jeg har en skøn knægt fra et tidligere forhold og min mand har to børn fra et tidligere ægteskab. Jeg havde hvid kjole på, men ingen slør - ikke på grund af traditionerne, men af den simple grund at det bare ikke er mig!!!! Det virkede forkert da jeg prøvede det. Jeg har skrevet det før og skriver det gerne igen: TRADITIONER ER TIL FOR AT BLIVE BRUDT!!!! Det er jeres dag og jer alene der sætter dagsordenen for hvordan I gerne vil have dagen forløber. Og selvom traditioner er til for at blive brudt er det dagen hvor I starter med at søsætte jeres egne traditioner for fremtiden Jeg vil lige påpege at jeg faktisk er ufattelig traditionsbunden på mange punkter - men ikke hvad angår det her. For mig er det min familie og de traditioner der har været betydningsfulde igennem min opvækst som jeg værdsætter, samt de traditioner vi har startet som familie - og dem vil jeg gerne give videre til min søn og bonusbørn.... Håber ikke det lød for meget af surt opstød for det var ikke meningen....
  9. I min familie plejer det at være tradition - men vi havde valgt at der ikke skulle være hverken det ene eller det andet - og det fungerede fint!! Vi bød velkommen og overlod derefter mere eller mindre alt "snakkeriet" til vores toastmaster!!! Til gengæld ligger min familie så heller ikke på den lade side hvad angår sangskriveriet - så der var der lige et par stykker der også!!! Fantastisk!!
  10. Gammel gammel tradition....tsk tsk tsk - min svigerfar mente også godt at vi kunne tage afsted når vi havde danset brudevals... men næh nej!! Vi har brugt uanede mængder af tid (og penge) på at få denne fest op at stå og få det hele til at passe efter vores hoveder og så skal vi ikke engang være der til at nyde den??? Det er en Ommer!!! Vi tog afsted omkring kl.3 - og vores gæster blev vist ved til kl.4.30.... så det passede os helt fint at vi fik så meget som muligt ud af festen og samværet med vores gæster!!! Det var bare super dejligt. Vi fik danset med alle dem der kunne danse - og dem der ikke kunne Og så lige: TRADITIONER ER TIL FOR AT BLIVE BRUDT!!!! Så fest i bare løs!!!
  11. Hej hej.. vi fortalte i vores velkomsttale at vi altså ikke havde nogen planer om at pakke gaverne op den dag - idet det var vigtigere for os at være sammen med alle de dejlige mennesker som var kommet med dem!!! Der var dog en gave der blev pakket op - på opfordring!! Min mands bedste kammerat havde malet et billede til os - og vore gæster var bare super nysgerrige - hvilket vi også var! Billedet gav anledning til mange diskussioner... Alternativt vil jeg måske også foreslå at gæsterne pakker det ind i cellofan - så kan alle de nysgerrige (og dem er der sikkert rigtig mange af) gå og kigge lidt på dem bagefter. Og så var det bare smadder hyggeligt at vi kunne sidde stille og roligt og pakke alle vores gaver op sammen om søndagen - og læse alle kortene og lige snuppe en morfar på sofaen ind i mellem....
  12. og lige et par af mine inspirationskilder
  13. Min var med callaer og cremefarvede roser... den var bare super flot!!! smider lige et billede
  14. Vi havde vores egne 3 børn med som brudepige og brudesvende, derudover var der et par som havde fået lov til at tage deres knægt på næsten 2 med - men det var også kun fordi de kom helt fra Luxembourg. Min mands niece og nevø (læs: deres forældre) fik buddet om at komme med, men forældrende takkede nej!! Der var ingen sure miner over at det stort set var uden børn - faktisk så havde de fleste forældrepar der var med det rigtig godt med at de kunne få lov til at tage ud og hygge og fejre os uden deres børn hængende i skørterne. Jeg synes det er helt fair - og så husk lige at det er jeres dag! Hvilket betyder at det er jer der bestemmer og planlægger hvordan I gerne vil have det hele til at foregå!!!! Held og lykke med det
  15. Til vores bryllup den 9/6 blev der drukket rigtig rigtig meget isvand!!!! men der var altså også genialt varmt!!! jeg vil nok huske at stille noget isvand ind også - til dem der ikke lige er hverken til det ene eller andet!!! Ellers synes jeg det lyder rimeligt med ca 2 øl per mand, 2-3 sodavand/danskvand og et par glas vin. Altså : 6-7 kasser øl 6-7 kasser sodavand/danskvand Ved køb af 7 kasser af hver - så er der ca 4,2 dåser pr. mand (hvilket så giver ca 1 dåse i timen på de 4 timer i har reception!!!) Og så ville det måske være smart at have lidt i overskud - bare for en sikkerheds skyld... Håber du finder ud af det!