Guest Heidi Skou Kristensen

Bryllupskage - hvad skal den smage af

12 indlæg i dette emne

Hej Piger

Håber at få lidt hjælp.

Der er nu kun 2 måneder til mit bryllup og vi er igang med de sidste småting - bl.a. bryllupskagen.

Jeg var af den overbevisning at det uden tvivl skulle være af chokolade og der var slet ikke noget at snakke om. Nu har vi så fået 2 forskellige prøver fra 2 forskellige bagere og de er bare ikke ret gode. Den ene var med sådan noget ananas creme i for ikke at gøre den vammel og mest af alt smagte den af otello lagkage. Den anden var med Hindbær i og den var direkte vammel og for meget.

Så nu er vi ved at gå væk fra chokolade - men hvad skal der så være i istedet. Er der nogen som har nogle gode ideer til hvilken smag der skal være i en bryllupskage.

Tak for hjælpen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bryllupskage skal være med hvide bunde og deri et fyld af appelsincreme med nougatkrokant og contreau, og så et tyndt lag af appelsin/abrikos kompot, for at give lidt syrlighed. Den får marcipanovertræk.

Vi smagte også en med jordbær creme med chokoladestykker i og et tyndt lag af rabarberkompot. Den syntes jeg var vildt god, men kæresten ville hellere ha den anden - og den var også god, så den blev det.

Man kan jo fylde hvad som helst i en bryllupskage, en god bager vil kunne råde jer, men som du selv har erfaret er det også vigtigt at man har SMAGT kagen, da man ellers risikerer at blive skuffet.

Hvis du søger ude på forsiden, under punktet bryllupskager, findes der links til flere sider fx kagekompagniet, arlington osv, hvor du kan finde oversigter over, hvad de foreslår der kan kommes i en kage. Der kan du måske finde inspiration.

Men det er også ved at være ved tiden nu, hvor du skal til at i gang - vi startede to måneder før, og fik at vide flere steder, at de allerede var booket på "vores dag" - og det er endda tidligt på sæsonen!

mvh Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit råd er også, at I smager jer frem og helst fra det sted, hvor I vil købe kagen. Chokolade kan sagtens være vammel men kan bestemt også laves, så det ikke er det. Hindbær kan jeg slet ikke forstå, hvordan bageren har fået gjort vammel.

Men det meste afhænger af den bager/konditor, der laver kagen, så frem med ske og tunge og prøv jer frem :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej Piger

Håber at få lidt hjælp.

Der er nu kun 2 måneder til mit bryllup og vi er igang med de sidste småting - bl.a. bryllupskagen.

Jeg var af den overbevisning at det uden tvivl skulle være af chokolade og der var slet ikke noget at snakke om. Nu har vi så fået 2 forskellige prøver fra 2 forskellige bagere og de er bare ikke ret gode. Den ene var med sådan noget ananas creme i for ikke at gøre den vammel og mest af alt smagte den af otello lagkage. Den anden var med Hindbær i og den var direkte vammel og for meget.

Så nu er vi ved at gå væk fra chokolade - men hvad skal der så være i istedet. Er der nogen som har nogle gode ideer til hvilken smag der skal være i en bryllupskage.

Tak for hjælpen

Hej Heidi

Vi var selv lidt i tvivl om hvad vi ville have af smag i vores bryllupskage, så jeg søgte rundt på nettet og faldt over et kagesite med en masse forskellig inspiration til fyldet, og det har gjort at vi på under 5 minutter mere eller mindre fandt ud af hvad vi ville have.

Derudover har vi meldt os til bryllupskagefyld smagning (altså, der hvor man tager til en bager/konditor og får smagt på flere forskellige slags fyld).. det ved jeg at flere jeg kender har gjort da de skulle giftes, og det hjalp dem rigtig meget. Og kan se at flere annoncører her på BK også tilbyder disse smagninger.. Så måske var det en ide?

Sætter lige den liste med inspiration til fyldet ind her, som jeg fandt på nettet. Mums det lyder godt! :

FORSLAG TIL INDHOLD:

Konfektkage m. revet Marcipan & Nougat Mousse & Amaretto Liquer

Chokoladekage m. Callebaut Chokolade & Orange Mousse & Frisk Appelsinsaft

Vaniliekage m. Blåbær & Skovbær Mousse

Chokoladekage m. Callebaut Chokolade & Hindbær Mousse

Kokoskage m. Ananas & Mango/Passion Mousse

Chokoladekage m. Callebaut & Passions Mousse

Citruskage m. Citron, Lime, Appelsin & Citrus Mousse & Orange Liquer

Nøddekage m. Hasselnød, Valnød, Mandel & Hvid Chokolade Mousse

Appelsinkage & Appelsin Mousse m. Chokostykker & Orange Liquer

Vaniliekage m. Callebaut Choko. stykker & Jordbær/Rabarber Mousse

Valnøddekage & Ferrero Rocher Mousse

-----------------

Håber det kan hjælpe dig lidt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa :cheerleader3:

Vores kage bestod af tre slags fyld og så med nøddebunde imellem.Fyldet var chokolade mousse, passionsmousse og hindbærmousse og så overtrukket med en chokoladeganache.Mums den var god :cheerleader3: Glæder mig til april hvor vi skal smage den igen på vores et års bryllupsdag.

:cheerleader3: Christine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, :cheerleader3:

Vi var på bryllupsmesse i søndags, hvor Kagekompagniet var repræsenteret...

Her smagte vi på en kokos kage med ananas og mango/passions mousse..

Den smagte bare super.. dejlig frisk.. ( bryder mig normalt ikke om kokos.. ) , men blev her vildt positiv overrasket.. Den var bare :) :carrot: :cheerleader3:

Vi stemmer helt klart for at bruge Kagekompaniet.. , her har de også nogle dage.. hvor man for 25 kr. pr. pers. kan komme og smage på forskellige kager..

Ellers har jeg også hørt godt om Kreativekager.dk, der overvejer vi også at tage ind også at tage ind forbi, og se hvad de kan tilbyde.

På messen , nævnte de fra kagekompaniet at de tager en standart pris på 55 kr pr kuvert/person..

Det kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg synes er dyrt eller billigt :cheerleader3::cheerleader3:

Er der andre der kan fortælle mig det ????

:cheerleader3::cheerleader3: Malene :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen :cheerleader3::cheerleader3:

Var lige inde på Kreativekager.dk, her kommer en liste med forslag til hvad der kan kommes i KAGEN

Kreative Kager anbefaler...

Her en liste over vore mest populære kagesammensætninger, som mange spørger efter.

Lys kage, mandelkage, chokoladekage, nøddebunde eller…. eller…med f.eks.

• Sarah Bernard creme

• Jordbærmousse og tyndt lag chokoladeganache

• Jordbærmousse med chokoladestykker

• Jordbær-lime mousse, evt med chokoladestykker

• Citronmousse m/u chokoladestykker

• Vanilliecreme og frisk frugt

• Vanilliecreme med amarettoabrikoser

• Rabarberkompot og chokolademousse

• Hindbærmousse, bunde evt smurt med chokoladeganache

• Rabarber-hindbærbærmousse / jordbær-rabarbermousse

• Passionscreme m/u chokoladestykker

• Orange og fersken/sukkersyltede mandariner

• Solbærgele og sarah bernhardtcreme

• Flødechokolademousse og jordbær/rabarberkompot

• Hvid chokolademousse med rabarber og/eller /hindbær/jordbær

• Hvid chokolademousse med orange

• Let moccacreme

• Orangeganache og sukkersyltet kumquats

• Passionscreme m/u chokoladestykker

• Nougatkrokant i karamelcreme

• Hvid chokoladecreme, pærerstykker og calvados

• Mailbucreme – i sæson evt med friske jordbær eller hindbær

• Orangetrøffel m/u chokoladestykker

• Kirsebærcreme m/u chokoladestykker

• Kastaniecreme

• Kaneltrøffel

• Svedskemarcipancreme med jamaicarom

Alle friske frugter og bær er efter sæson og kvalitet, - vi forebeholder os ret til at benytte frosne / hjemmesyltede bær, hvis ikke andet er tilgængeligt.

Vi gør opmærksom på, at såfremt der vælges flere slags creme i samme kage, tillægges kuvertprisen 5 kr. pr. kuvert. Det samme er tilfældet med etagekager, med flere slags kage i opbygningen.

• Lys kage, bagt med revne æbler og lagt sammen med kanelcreme

• Valnøddekage med moccacreme

• Gulerodskage med nødder, kokos og chokolade, med let kanelcreme/malibucreme

• Krydderkage med orangecreme

• Marcipanbunde med frugtmousse (jordbær/hindbær/rabarber/kirsebær) evt smurt med pistacie og chokolade

• Australsk Mudcake, rig chokoladekage dækket med mørk chokoladeganache

• Italiensk chokoladekage med en anelse kaffe, evt. lagt sammen med vanilliecreme og/eller jordbær

• Æble- eller pærertærte med bagt marcipancreme

• Kokostærte m citron og marengslåg

• Rabarber- og abrikostærte med marengslåg

• Banankage med chokoladestykker (kokos og nødder)

• Banankage med chokoladecreme

• Mandelkage med brændte figner (og karamelcreme)

Små lækkerier

• Kransekager, med eller uden chokoladebund Som visitkagestykker, hjerter eller bomber

• Orangebund med chokoladeganche, overtrukket med marcipan

• Klassiske petit four, mazarinbunde med hindbærpure

• Marengsreder med trøffel eller frisk frugt

• Små frugttærter, klassisk tærtebund eller kransekagebund

• Chokoladetrekant med orangeganache og sukkersyltet kumquat

• Minikager, efter eget ønske. Runde, trekantede eller firkantede

• Mandelhorn med ferskencreme, æblehorn med kanel

• Hjemmelavede flødeboller på marcipanbund, enten med klassik fyld eller hindbærskum,moccaskum, nougatskum eller..eller…

• Hjemmelavede chokolader med diverse fyld…

• Diverse muffins, afpyntet efter ønske

..........og hvad du ellers kunne ønske dig !

Håber det kan bruges..

Malene :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg laver også kager, og et sikker hit,som jeg har vundet flere 1 præmier på

er nøddebund stænket med cognac orange chokolade ganage, smurt op med smørcremeog overtrukket med sugarpasta og det er faktisk kun folk, der ikke kan lide chocolade, som ikke kan lide den, er der flere laver , laver

jeg bare en af etagerne med noget andet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer