Cillemor

Brudekjole str. 48-50

20 indlæg i dette emne

..så skete det igen.

3 gang burde være lykkens gang, men åbenbart ikke for mig :sm:

I dag har jeg igen været ude for at prøve en brudekjole i str. 48 - 50 og det er altså ikke for sarte nerver...

Belært af de 2 første forsøg, var jeg meget beskrivende i telefonen til den venlige dame jeg talte med da jeg bestilte tid;

Jeg oplyste flg:

Kjole ønskes i str. 48-50

Enkel (da gæster ikke ved at de skal til bryllup og festen holdes som havefest)

Ingen slæb og ikke for stort underskørt

Det var intet problem - de havde sååååååååå mange kjoler der matchede dette. :(

- jeg spurgte ind til om nogle af dem nu også var i min størrelse fordi jeg har endnu ikke kunnet prøve én på, men kun holdt dem op foran mig (også ser næsten alt jo godt ud ) :denmarkflag:

Nå, mor i bilen og afsted det gik.

Vi bliver budt velkommen og hun starter med at spørge hvad jeg kunne tænke mig. Jeg gentager det ovenfor nævnte - og hun tager straks en 2-delt kjole ud.. nydelige men jeg vil gerne have en hel kjole..

Ja, hvad havde jeg forestillet mig???

Alle kjoler har jo slæb og perler, så det kunne jeg ikke få. Jeg kunne få en 2-delt!!!!!!!!!!!!

GODT SÅ.. :sm:

Jamen, så må jeg jo se på dem.

Den ene yndige perle og blondebesat kjole vises frem, og jeg prøver lidt spagfærdigt, at sige, at de er yndige men jeg gerne vil have noget enkelt.

Tror du ikke at du skal have en selskabskjole istedet for ?? Øh, jo måske, lad mig se..

Hun forklarer noget om produtionstid og farver og finder 4 forholdsvise enkle kjoler frem. Bl.a en lilla hvortil min mor siger hold da op.. den er lilla .. ja, ja siger jeg, men den kan jo fåes i andre farver...

Næh, hør nu her svarer "damen" de fåes i den farve du ser her og ikke andre.. jamen..du sagde lige..

HØRER du ikke efter... det var kun den blå!!! Ja, så skal jeg da ikke stå her og spilde min tid :kiss:

:sm:

SÅ måtte jeg lige tage til genmæle..

Jeg havde nævnt alle disse ting i telefonen og også da jeg kom. HUN havde lovet at hun havde kjoler i min størrelse der var enkle!!

Ja,ja jeg har masser af kjoler i din størrelse men dem vil du jo ikke have.............

Så var jeg lige ved at tude. Her står jeg 40 år gammel og føler mig fortabt :hug:

Nå,men enden på det hele blev at jeg kunne klemme mig i en 2-delt i str. 44/46.. dv. at corsagen mgl. 20 cm. i at kunne lukkes.

Derudover fik jeg andre holdt op foran mig og ja, de var flotte, men hvordan skal jeg vide hvordan de sidder på mig??????

"den søde dame" har taget mine mål og jeg har 8 dage til at bestemme mig da, der er 12-14 ugers leveringstid.

NU HAR JEG BRUG FOR KONSTRUKTIV FEDD-BACK :cheerleader3:

Er jeg vildt krævende?

kan man ikke forventet at prøve noget der bare ligner snittet/faconen ligner det man skal købe?

Hvad har andre gjort/oplevet?

..det skulle have været en god dag, og jeg er faktisk grædefærdig :heart:

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Så har jeg vært hos Lilly i Århus...SUPER betjening

:cheerleader3:

Maria havde læst hvad jeg havde oplyst, og hun fandt det frem hun havde.

2 nederdele og adskillige corsager/toppe samt 2 kjoler.

Jeg prøvede og prøvede..havde det faktisk på!!! Ny oplevelse

Hun var utrolig dygtig, og sagde selv til et par af tingene; nej det skal du have af igen.

Det skal siges, at jeg har en scoliose (det betyder at min ryg er rund/lille pukkel i højre side) og det betyder at overdelen kan trække skæv alt efter hvordan den er syet.

At der så ikke var noget af det der "gjorde noget godt for min figur" - det kan hun jo ikke hæfte for.

Hun havde faktisk prøvet en kunde med ryg ala min, og sagde også; Aldrig køb noget du ikke har prøvet pga. min ryg.

Jeg har stadig ingen kjole, men humørt er noget bedre :loveboard:

Så imorgen må blive store ringe dag.

Udfordringen bliver at finde noget uden slæb og store skørter - det egner sig bare ikke til vores havefest/surprise bryllup.

:ban:

Redigeret af Cillemor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Cillemor.

Puha jeg blev sgu helt ked af det på dine vegne da jeg læste om din oplevelse og måtte straks til tasterne for at forsøge at trøste dig lidt.

Jeg syntes på ingen måde du er blevet ordentlig behandlet og jeg syntes bestemt ikke du skal lade dig "nøjes" bare fordi madammen ikke kan bruge sin fantasi lidt kreativt eller i det mindste melde klart ud når du ringer.

Jeg er selv en str. 48 og troede faktisk ikke der fandtes kjoler i min størrelse (hallo selvværd) men jeg blev da heldigvis klogere. Nu kan jeg ikke se hvorfra i landet du kommer, men jeg kan varmt anbefale Lillys VIP-butik i Vejle, jeg gjorde det at jeg gik deres hjemmeside igennem og fandt de kjoler der tiltalte mig, så ringede jeg til karina der står for butikken og aftalte en tid hvor jeg skulle komme og prøve dem sammen med min mor og min datter.

Vi havde en fantastisk aften, vi blev taget så godt i mod og havde hele butikken for os selv med dertil hørende catwalk og dejligt stort omklædningsrum, min mor og datter blev placeret i en sofa med vand, kaffe, chokolade osv til fri rådighed. Karina er bare så sød og ikke mindst bundærlig, hun er god til at se hvad der klæder en og ikke bange for at melde ud når det ligner lort (noget jeg sætter pris på) og det bedste af det hele, jeg fandt min drømmekjole der lige nu hænger hos dem og venter på at blive rettet til og den må hænge der lige indtil jeg skal bruge den, da min kommende mand jo naturligvis ikke skal se den.

Jeg håber meget du finder den kjole der føles helt rigtig for dig på din store dag.

Kærlig hilsen

Gitte :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Cillemor

Jeg er ked af at høre du har haft sådan en dårlig kjole oplevelse, for når jeg ser hvordan andre store piger herinde finder de smukkeste kjoler i alle mulige udformninger, så burde det også gælde dig. Jeg er selv en pige i mellemstørrelse, men har været en størrelse 48 og jeg ved hvordan det føles når der bare ikke er noget tøj i butikken der passer, øv.

Du har nogle krav om at du gerne vil have en enkel kjole, Lilly er et foreslag som Gitte nævner. Men

har du tænkt på muligheden at få syet din kjole ved en skrædder/syerske? Jeg ved godt at her vil du heller ikke kunne prøve på forhånd, men den vil kunne rettes til efterhånden så det bliver helt din kjole, som du kan stråle i!

Der findes masser af flotte mønstre og lækkert stof og så er det bare at finde en der kan sy det for dig. Det kræver selvfølgelig der er lidt tid til brylluppet, men hvis du har tid til en leveringstid på en kjole fra den dumme dame på 12-14 uger så burde der også være til en syerske!

Jeg håber så inderligt du finder en løsning skriv endelig hvis du vil have nogle fif om hvor du finder mønstre til kjoler mm.

Knus

Hanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej du er ikke for krævende!

Det lyder jo nærmest som om det er to forskellige mennesker du har snakket med, hende i telefonen og hende i butikken. Ellers har hun bare haft en rigtig dårlig dag inden du kom (ikke at det er en undskyldning, men man kan jo ikke altid skjule det ligegyldigt hvor professionel man er)

Jeg synes ikke du skal give op. Din kjole er derude et sted... har du kigget lidt på BK's liste over kjoleforhandlere og fundet dem i nærheden af dig? Og der findes jo mange flere butikker, så det er bare fat i telefonbogen (papirudgaven eller nettet)

Og så kom ind på BK's forrum og læs af! Vi er alle i samme båd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville under ingen omstændigheder købe kjole det sted, hvor du har været med den dårlige betjening, som du giver udtryk for at have fået. Abslolut ikke, at hun skulle have mine penge.

Det kan ikke være rigtigt, at alle størrelser ikke kan prøve kjoler og jeg forstår slet ikke, hvorfor sådan en dum gås arbejder et sted, hvor de opfylder en del af en drøm.

Jeg håber, at nogle af de andre piger kan hjælpe med steder, der rent faktisk ved, hvad service er og hvor de rent faktisk lytter til, hvad du siger i telefonen.

:(:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg syntes ikke du er urimelig,og jeg kan godt forstå du er vred/ked af det... men du må ikke lade dig slå ud... du skal nok finde din kjole...

du kan få og forvente en kjole lige efter dit hjerte... men en skreder vil jeg du være 100% sikker på at det bliver som du vil have det :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op!! Det lyder jo nærmest som om det er den onde tvilling du mødte i butikken og den gode tvilling du talte med i telefonen..... Nu ved jeg jo desværre ikke hvor i landet du bor, men jeg i Københavns området, vil jeg anbefale dig at gå ind til Messalina (prøv deres hjemmeside messalina.dk og se om der noget der frister) Lilly tror jeg kan anbefales over hele landet (kender bare ikke deres udvalg om de har det du søger) og de har kjoler i mange størrelser og designs, så de kan finde noget til de fleste. Ellers er der Bentes brudedesign i Tåstrup. Hun plejer også at have kjoler i mange designs og størrelse og du kan være helt sikker på at du får et ærligt svar omkring klædeligheden af de kjoler du prøver.

Held og lykke med kjolejagten og jeg synes IKKE du er urimelig, men hende i butikken der er en møg......

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjjj, hvor en træls oplevelse.... der havde jeg godt nok blevet sur, hvis hun havde talt sådan til mig....

Tror simpelthen jeg var gået med det samme... Så jeg sys ikke du skal købe kjole der efter sådan en behandling..

- Men det er selvf. dit valg

Jeg kan anbefale Kennedys, ( ved ikke hvor du bor) men jeg købte min kjole der, SUPER service og fik en god pris på min kjole..

og min kjole er en str. 50 og den er LIGE som jeg beskrev den skulle være :( Så DER lytter de.. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AkaGitte
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold kæft hvor blev jeg bare GAL da jeg læste dit indlæg!

Du skal under ingen omstændigheder købe din kjole dér, efter alle de smukke frodige kvinder jeg har set herinde, er der helt sikkert et andet sted, hvor de vil behandle dig som den smukke brud du er!

Jeg er selv en str. 42, og selvom mange vil sige at det er jo ingenting, så har jeg altså også ofte stået og følt mig som skinke, der er blevet strammet ind, fordi en eller andet ekspedient synes at alt over en str. 38 var så for træls. Og det er faktisk meget ydmygende! Det er jo ikke fordi man i forvejen synes man er en sylfide, og så hjælper sådan en behandling bare ikke. Vi er allesammen forskellige, og i mine øjne kan en stor pige være både dobbelt så sexet og charmerende som en lille, ligesom det omvendte kan være tilfældet.

Jeg prøvede mange! kjoler før jeg fandt min. Men så VUPTI! Lige pludselig lignede jeg ikke en snebold eller en marengs, men Beyonce Bootilicious, da jeg kom i den rigtige kjole. Så det er bare at slette hende den ubehøvlede ekspedient fra din harddics, og så vide, at den helt rigtige kjole bare hænger og venter på dig.

:(:thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Cillemor.

Først får du et af dem her :(

Hvis det var mig, så ville jeg ikke handle med den kvinde,- du skal have den kjole du drømmer om, og ikke en eller anden to-delt lilla selskabskjole!! Når du på din bryllupsdag står i kjolen, skal det være DIN kjole og ikke den kjole sælgeren havde i din størrelse.. Du skal have mavefornemmelsen, glæde dig til at få den på, og når du efter brylluppet ser billeder af dig i kjolen, skal du være glad for dit kjolevalg, - bare min mening..

Jeg kender godt det med at skulle prøve kjoler, og have "lidt" ekstra på sidebenene. Jeg ringede også rundt og forsikrede mig, at der var noget i min størrelse (Jeg er en str. 54/56), og jeg havde en forestilling om, at jeg måske kunne vælge imellem 3 kjoler..

MEN jeg blev klogere... Til min kjoleprøvning var der mange kjoler i min størrelse, både dem med masser af pynt og detaljer, og de enkle. JEg er selv til det enkle.. -Og jeg fandt MIN kjole, en kjole jeg føler mig smuk i, som klær mig, og som jeg glæder mig til at skulle have på, på mit livs store dag.

Jeg ved ikke hvor du er fra, men hvis du har mulighed for det, kan jeg klart anbefale Skott i Rold, det er et super sted, der lytter til ens ønsker, og ved hvor vigtig denne dag og kjole er for en.

Jeg har billeder i min planlægningstråd af de kjoler jeg prøvede, ellers kan du gå ind på deres hjemmeside skott-rold.dk -men de har mange flere kjoler i butikken end du kan se der..

Håber du finder den kjole du drømmer om, det fortjener du..

:thumbsupsmileyanim: Nuser

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver helt ked på dine vegne når jeg læser dit indlæg!!

Og det første der slog mig var : "Der havde jeg bare ikke lagt så meget som en krone!!"

Så jeg synes du skal finde et andet sted og handle....Og nej du er ikke krævende..Du ønsker en simpel og enkel kjole i din størrelse..!!!

Du må GODT være krævende, det er dit bryllup!

Var det ikke en mulighed at få en til at sy en kjole til dig måske??

Sikke jeg føler med dig, og der er helt sikkert en massere krammere sendt din vej!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er slet ikke urimelig, og en sådan behandling skal man ikke finde sig i.

Hvis det er en trøst, så lyder det som min historie:

Jeg ringede til butikken og fortalte om mine ønsker: Ingen "rigtig" brudekjole, da det var anden gang, det er et formiddagsbryllup, så ikke en masse tyl og glimmer - og jeg bruger str. 46.

Intet problem, sagde de.

Da jeg ankom til butikken havde et fundet 4-5 kjoler frem i str. 46, men alle brudekjoler, da jeg protesterede, sagde de: kjolerne er da ikke hvide men ivory - og jeg lod mig overtale til at prøve dem. Men ganske som jeg havde tænkt, så lignede jeg en overbagt marengs i samtlige af dem. Men damerne i butikken syntes, at jeg var utrolig flot, og kjolerne klædte mig (løgn !!!).

Vi gik herefter ind i afdelingen med selskabstøj - alle kjoler var aftenkjoler.

Da jeg lidt irriteret spurgte, hvorfor de ikke havde lyttet til mine ønsker i telefonen, så havde vi ikke behøvet at bruge al den unødige tid, fik jeg bare en sludder for en sladder om, at brude var jo alligevel aldrig afklarede før det havde prøvet de første kjoler. Og at det nok var bedst, hvis jeg kørte forbi H & M og kiggede i stedet.

Nå - jeg blev nu gift alligevel. Jeg sender dig en PM, så du kan se, hvad det endte med.

mange hilsner

goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:(

TUSIIIIIND TAK, ALLE SAMMEN

Jeg har været lidt "tudefjæs-agtig" i dag, men SÅ skønt at komme på BK og læse alle Jeres svar. :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim:

Jeg er normalt hverken usikker eller stille, men det var lige før, at jeg for alvor var nede med nakken...

Det er jo ikke fordi jeg forventer at en kjole skal få mig til at ligne en str. 42, men jeg må da for pokker selv bestemme hvordan den skal se ud.

NU har jeg fået en tid ved Lilly i Århus i morgen, og jeg bliver der sgu´ indtil det er lykkes at prøve en kjole der passer!!! :cheerleader3:

Alt. må jeg på jagt i selskabstøjs-butikkerne i Århus.

Og nej hun får ikke mine penge- aldrig...

Jeg glæder mig til i morgen og skal nok vende tilbage.

Knus

Cillemor :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil forslå dig, at kigge på div hjemmesider inden du tager ud og kigger igen. kan forslå www.sinceritybridal.com , finder du en kjole, som du synes os, så er det bare at ringe rundt til forhandlerne.

For du skal da ikke ud i flere af den slags oplevelser

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor hjerteskærende en historie, jeg er selv en str. 46/48 se mit profil billed det er en kjole fra www.askepot-modeller.dk som har kjoler der er speciel lavet til kvinder med former de koster dog lidt men hun har udsalg tjek hjemmesiden under +størrelser

betjeningen er super indehaveren er selv en +dame så hun ved hvordan du har det, de får min varmeste anbefaling herfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber virkelig du finder den kjole du drømmer om.

Jeg er selv en 46/48 og heller ikke til en masser perler osv. Jeg fandt min elskede kjole i Virum, så ikke lige så nemt når du er fra Århus.

Men helt sikker på der findes masser af steder hvor de kan hjælpe dig... :(

Husk på de er der for at hjælpe dig og du skal være glad og tilfreds.

Alt det bedste

/Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer