Miru

Maidor vielsesringe

26 indlæg i dette emne

Hej alle smukke zillaer

Vi kigger med lys og lygte efter vielsesringe... og ja, vi er ret sent ude :pokey:

Jeg mener at jeg har set flere der har bestilt ringe hjem fra Maidor i Canada, og jeg ville bede jer om at lægge billeder, og gerne priser/størrelser ind her, så jeg har noget at gå ud fra.

Der var også lidt snak om hvordan I havde fået dem tilsendt, for at undgå en ekstra told. De beskrivelser/gode råd må I også meget gerne skrive her.

På forhånd tak,

Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vores ringe er fra Maidor. De ser ret simple ud, og det er de også - vi havde dog ret specifikke krav

2,3 mm tykke

6 mm brede

14 karat

heavy domed

comfort fit

Vi gav 4300,- inkl gravering og forsendelse - jeg er super tilfreds med dem :pokey:

ring3.jpg

0

Del dette indlæg

Hej

Vores ringe er fra Maidor. De ser ret simple ud, og det er de også - vi havde dog ret specifikke krav

2,3 mm tykke

6 mm brede

14 karat

heavy domed

comfort fit

Vi gav 4300,- inkl gravering og forsendelse - jeg er super tilfreds med dem :cheerleader3:

ring3.jpg

Hej Miss-Lena

Super smukke ringe :pokey: Og enkelt på den lækre sofistikerede måde!

Tak,

Mia

0

Del dette indlæg

vi fik også vores ringe derfra, har ikke lige et billed af dem, men de er hammert, og i min er der to sten i (mener de er 0,02) de er ikke helt små, det gav vi 4500 for, de havde så lige skrevet forkert i ringene, der stod mit navn i min ring og hans navn i hans, så det kostede lige 400 at lave om her i dk...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Del dette indlæg

Hej

2,3 mm tykke

6 mm brede

14 karat

heavy domed

comfort fit

Vi gav 4300,- inkl gravering og forsendelse - jeg er super tilfreds med dem :thumbsupsmileyanim:

ring3.jpg

Hvor er de lækre! Vil du forklare, hvad heavy domed og comfort fit helt præcist indebærer? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogle, der har fået den snuppet i tolden? Hvis ja, hvad har I så skulle betale ekstra?

Vi har lige fået vores fra maidor og de sender dem på en super smart måde! De sender ringene i en helt tynd "pakke" og skriver udenpå at den er fra Dr. Mai og at den indeholder dokumenter på den måde bliver den ikke åbnet og kigget igennem! Kvitteringen fik vi i et brev ved siden af.

0

Del dette indlæg

Er det egentlig en fysisk butik i Canada, eller er det et canadisk internetfirma? Jeg har godt nok kun hørt om gode oplevelserne med dem, men mine advarselslamper blinker altså lidt, når de er villige til bevidst at prøve at snyde med tolden (selvom det da er rart for os ;) )

0

Del dette indlæg

Det er en fysisk butik i Montreol :thumbsupsmileyanim: Men ja, det lyder lidt underligt, at de bevidst snyder told.. Det er vel fordi, så er der flere der køber hos dem og de er reelt ligeglade med at de snyder Dk, så længe de får deres penge.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg tror de gør det fordi der er mange der har spurgt om det kune lade sig gøre at få pakken sendt så den ikke bliver taget i tolden!

Men det kan også være de gør det for at pakken ikke skal se værdifuld ud for evt. langfingrede personer!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen, der vil forklare, hvordan de fandt de HELT præcise mål for hvordan deres ringe skulle være? Altså ringstørrelse kan man nok finde ud af, men jeg kan ikke greje hvor mange milimeter den skal være i tykkelse og længde, og det skal de vel vide ved maidor? Og synes det virker lidt akavet/snyd at gå ind til en guldsmed og prøve en masse ringe, og så spørge "Ja og hvor tyk er dén" og "Hvor bred er dén?". Kan man godt det?? Hvordan har I andre, der har bestilt ringe, gjort for at være sikre? Eller har I bare sendt et billede og forklaret og så satset?

Og ja, jeg vil også gerne vide hvad tolden egentlig er (inkl. gebyr og hvad der ellers måtte være)

0

Del dette indlæg

Det er nemt selv lige at beregne, hvad det cirka kommer til at koste, at blive taget i tolden, hvis man bruger PostDK's vejledning HER

Hmmm... Importgebyret er nemt nok.. Og de 25% moms kan jeg også forstå. Men jeg falder fra ved tolden. Og når jeg følger deres link, så kommer jeg ind til en ret overvældende side, hvor jeg ikke kan finde ud af noget som helst. :thumbsupsmileyanim:

(Iøvrigt - Hvad sker der for hvor dyrt det er at købe ting i udlandet?!??!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nemt selv lige at beregne, hvad det cirka kommer til at koste, at blive taget i tolden, hvis man bruger PostDK's vejledning HER

Hmmm... Importgebyret er nemt nok.. Og de 25% moms kan jeg også forstå. Men jeg falder fra ved tolden. Og når jeg følger deres link, så kommer jeg ind til en ret overvældende side, hvor jeg ikke kan finde ud af noget som helst. :thumbsupsmileyanim:

(Iøvrigt - Hvad sker der for hvor dyrt det er at købe ting i udlandet?!??!)

Ved ikke om denne HER er den rigtige kategori, for der står vist 2 % - men det virker da godtnok lidt lavt.. Og er så trælst at det skal være så dyrt!!

0

Del dette indlæg

Hele forløbet hos Maidor

Jeg er blevet opfordret til at fortælle lidt om hele forløbet i forbindelse med bestilling af ringe hos Maidor.

Vi var blevet ret vilde med nogle ringe fra Dirks Design, men da den "gode" pris de kunne give os for ringene var lidt over 30.000kr måtte vi indse at det var et godt stykke over vores budget. Vi skrev derfor til Maidor og vedhæftede et billede af ringene og spurgte om de kunne lave sådan nogle og hvad prisen for ringene i hvidguld ville blive. Der gik laaang tid (følte jeg) før vi fik svar - tror der gik en uge, men så skrev Julie at de sagtens kunne lave ringene og at de ville komme til at koste ca. 9800kr + 2-300 i porto mener jeg det var.

Vi blev selvfølgelig meget glade og overraskede over den lave pris, men besluttede at når den alligevel skulle laves fra bunden kunne vi ligeså godt lave nogle ændringer ved ringenes udseende så det blev VORES helt egne ringe.

Vi lavede nogle (lidt grimme) tegninger til dem med forklaringer af hvordan ringene skulle se ud:

post-36041-1284888917.jpg

og så vedhæftede vi to billeder, det ene af hvordan overfladen skulle være og det andet et inspirationsbillede af hvordan min ring skulle se ud med stenene.

Der gik igen nogle dage før Julie skrev tilbage og denne gang var prisen 9500kr. så vi skrev straks tilbage at vi gerne ville have dem til at lave ringene.

Da vi først havde sat gang i processen gik der aldrig mere en 2 dage før vi fik svar fra dem og det var kun hvis det havde været weekend - så I skal ikke være nervøse hvis de er lidt sløve til at svare i starten det ændre sig MEGET når først man har sagt OK.

Julie skrev til os at der ville gå 3-4 uger og så ville ringene være færdige... da der var gået 3 uger og 5 dage skrev jeg til hende fordi vi simpelthen var så nysgerrige efter at se hvordan de var blevet og derefter vedhæftede hun nogle billeder. Min ring var rigtig fin, de have ikke sat sten i endnu så da hun skrev at de ville være færdige var der altså kun snak om selve udformningen af ringen. Emils ring var slet ikke som i havde håbet så vi skrev tilbage til hende om det var muligt at ændre den og sendte igen tegninger af hvad der skulle laves om - det var intet problem Julie ville vende tilbage når de var færdige.

Der gik yderligere nogle uger og så sendte hun billeder igen - denne gang var ringene helt færdige, meeeen vi var ikke helt tilfredse med overfladen på ringene så vi skrev tilbage om det kunne ændres og det var intet probem... på det næste billede vi fik var vi igen sådan lidt naaah det var jo ikke helt som vi havde håbet, men det var super svært at skrive sammen om når man ikke kunne se ringen IRL og ikke kunne vise præcis hvad vi mente. Julie forsikrede os om at det bare var fordi at billederne var taget MEGET tæt på og at det altså så helt anderledes ud i virkeligheden så vi besluttede os for bare at sige fint - bare send dem.

Vi fik at vide at vi enten kunne sende hende et kort nr. eller vi kunne overføre pengene - vi sendte kort nr.

Dagen efter fik vi en mail med et tracking nummer så vi kunne følge pakkens rejse.

Vi var ret spændte på det med overfladen og havde besluttet at hvis den var helt gal måtte vi bare kontakte en dansk guldsmed og bede denne om at ændre overfladen (tænkte at dette ikke kunne være så dyrt igen). Endelig kom ringene, de var sendt i en helt tynd pakke og kvitteringen kom i et brev ved siden af.

Jeg skyndte mig hjem så vi kunne åbne dem sammen (og hold op hvor var jeg nervøs). De var helt perfekte! Begge ringe passede, Emils ring var blevet præcis som den skulle være, hvilket vi begge var meget glade for og overfladen var simpelthen så perfekt - så lær af dette de sender billederne i meget store og taget alt for tæt på så det ligner noget der er løgn, men de er SÅ fine.

Vi sidder tilbage med et stort smil og kan ikke andet end anbefale Maidor - jeg ska helt sikkert selv bruge dem igen! Overvejer faktisk om de skal lave nogle øreringe til mig til brylluppet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

post-36041-1284890131.jpg

MHT. bredden som Meggers spørger til så klippede vi nogle små tynde papirstrimler i forskellige bredder og prøvede dem som ringe for at se hvad der så bedst ud til vores hænder... desuden havde vi reference fra forskellige ringe vi havde prøvet i DK.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arrrh, du er bare en SKAT! Tusind tak, for den meget fyldestgørende "beretning" og det gode tip med papirstrimlen. Du har været en stor hjælp! :respekt: Er især glad for at du fortæller at I ikke var tilfredse ved første øjekast og at ringene var meget flottere i virkeligheden. Det vil jeg prøve at huske, når jeg - sikkert - panikker over de billeder, de sender os. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Pssst... Lige en lille opdatering på vores personlige maidorforløb, der måske kan gøre andre eventuelt kommende maidor kunder lidt mere trygge:

Julie har skrevet til mig idag at vi selvfølgelig kan få pengene retur for ringene, eller få dem lavet om, hvis de ikke passer eller generelt ikke er som ønsket. Synes virkelig det er en flot service, som jeg ikke havde regnet med, og det gør det i hvert fald MEGET tryggere for os at skulle få ringene så langt væk fra. :thumbsupsmileyanim:

Og så har jeg snuset rundt på skats hjemmeside, og såvidt jeg kan se, så skal der først tillægges en told, som er på 2,5% (også af fragten), så evt gebyrer (der har læst andetsteds at man betaler et importgebyr på 160-200 kr) og så 25% af det hele til sidst.

Har fundet det her, hvis I selv har lyst til at læse:

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1770385&a...ch=smykker¤told

:blush:

0

Del dette indlæg

Efter at have læst en masse gode beretninger herinde var vi ikke i tvivl om, at vi ville have Maidor til at lave vores ringe - har dog stadig ikke hørt fra dem (sendte mail for 5uger siden).

Har idag sendt en ny mail og håber vi snart hører noget.

Håber vi får en god oplevelse med dem som i andre, men ventetiden har været lang indtil nu.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer