Christoffersbrud

Mad til musikere og fotograf

12 indlæg i dette emne

Vi skal have et band og en dinnermusiker til brylluppet, og festen bliver holdt på et sted, hvor de laver maden til os.

Derudover regner vi med at skulle have en fotograf hele dagen.

Så var det jeg kom til at tænke på - disse mennesker skal jo have noget at spise! :metteholm Hvordan har I andre klaret dette? Er det meningen at de selv tager noget med (regner jeg ikke med), skal de have samme menu som gæsterne (kan måske godt blive lidt dyrt og besværligt), eller kan man få feststedet til at lave noget mad til dem (vil heller ikke have de skal føle sig andenrangs bare fordi de ikke er gæster).

Hvad har I andre gjort?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg spurgte vores kok hvad der var normalt. hun sagde at fotograf, servering, osv osv som vi nu havde ansat fik mad af hende (med i prisen) de fik ikke fuld menu men hovedretten og så hvad der var tilbage af det andet efter hun havde anrettet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi plejer at skrive til vores kunder at da vi er på i mere end 12 timer (oftene mere end 15 timer inkl. opstilling m.v.) så ser vi gerne at der er lidt mad til vores folk, underforstået at det ikke behøver at være det helt store. Jeg siger også selv til folk at det med mad er noget vi selv klarer med kokken/personalet og at det plejer at gå helt af sig selv. Det er så også en teknik man selv lige skal finde af som udøver. Vi har da enkelte gange haft folk ude som kommer bagefter og siger at de ikke har fået mad: Jamen har I spurgt og har I gjort det inden de fik travlt fremfor i sidste øjeblik: Jeg plejer altid lige at nævne det for personalet når jeg taler med dem inden og lægger vægt på sige at det er noget som bør ske når de syntes og når de har tid. Og når de spørger til den del eller siger at der er dækket op ude bagved: Det bruger jeg ikke. Jeg spiser på en flightcase bag pulten. Da man jo er på hele tiden. :rolleyes:

Men det er klart at I i planlægningsfasen selvfølgelig skal vende den del med stedet. Hvis det er en fotograf der er med helt til brudevalsen så vil vedkommende nok også forvente at der er noget mad. Det samme med middagsmusikeren. Derimod kan det være noget andet med bands (eller DJ's) der først går på efter middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi snakkede lige med fotografen om det den anden dag, han skal være med hele dagen og som han siger: det bliver en laaang dag uden mad. Men vi regner med at snakke med feststedet og sige at der er en fotograf og en musiker som skal have mad. Selvfølgelig skal de ikke sidde med ved bordet, men de får af menuen, når vi har spist og som disko siger: når det passer ind i programmet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og som disko siger: når det passer ind i programmet.

Den del af det er så typisk noget som man klarer internt; Dvs. med personalet. Netop fordi I ikke skal gå og bekymre jer om sådanne ting men nyde festen. Er det en buffet-løsning giver det sig selv. Så er det nemmeste som regel at tage fra buffeten fremfor ude i køkkenet, men som rutineret gør man det diskret når man kan fornemme at folk er ved at være færdige med at spise og dermed lige inden buffeten bliver ryddet af. Det samme når det involverer køkkenet. Udover at det handler om hensyn til gæster og brudepar så handler det også om respekt i forhold til personalet for at de har en række andre opgaver som er vigtigere. Nogle - særligt spisesteder - siger at det bliver i pausen mellem middag og kaffe; Fint nok. Så må man bare leve med at det kan blive meget sent. Èn gang var det kl. 1 da toastmasteren så flot på at brudevalsen skulle danses inden 24. Andre gange er det noget med at stå og småspise efterfølgende med ryggen til hvis der ikke rigtig har været nogen pause imellem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi blev gift var der der heldags fotograf, en der spillede dinner musik, musiker senere , severingspersonale mm.

Jeg havde aftalt med dem der lavede vores mad at der skulle være alt det mad og drikke de ville have.

For en hel dag uden mad.... av av min mave, og nej de skulle under ingem omstændighedder have madpakke med hjemme fra.

Det skulle være en dag hvor alle der var indblandet i festen skulle have en dejlig dag ud af det.

Jeg lagde slet ikke mærke til om de havde spist, før jeg på et tidspunkt også hørte om de nu også havde fået noget at spise og drikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ved os havde det arbejdende folk så som fotografen og musikkerne et rum ved siden af festsalen på vores hotel, hvor de kunne spise, de fik det samme som gæsterne. Og maden var med i prisen for vores middag :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe - Det havde vi også inde på Moltkes Palæ sammen med Gokke og konen fra Fotograferne.com. Der fandt den gode Gokke ud af at det der med at være på hele tiden ikke bare er noget vi går og siger :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har jo heller ikke tid til 3 retter, øl, vin og dessert, faktisk er en gang biks det allerbedste, så bliver det ikke koldt hvis er er afbrydelser ;)

Exactly. I går nede på Falster kom en af fødselarerne hen efter middagen og spurgte hvad med dig og mad; Den har jeg klaret - I har bare ikke bemærket det. Det samme spurgte køkkenpersonalet om da vi et par timere sendte rendte rundt ude i køkkenet fordi strømmen røg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen forslag til hvad musikere og fotografer gerne vil have i løbet af dagen? Jeg mener, sådan - snacks!? :)

Har planer om at lave en "kurv" med snacks til musikken (En duo der spiller fra 17.30-02, men sikkert er der fra kl. 16) og til fotograferne (2 fotografer der er der fra kl. 13-00.30)

Jeg havde planer om at der skulle være slik, energi drikke, frugt og chokolade! :lol: Men måske der var nogen af jer kloge proffer der lige kunne komme med tips og tricks? Hvad har man lyst til at spise?

Der er selvfølgelig mad og drikke ad libitum til alle 4 når vi ankommer til feststedet..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu så jeg ikke Gokkes indlæg til at starte med på denne minicomputer men tænker præcist det samme: Tanken er jo sød nok men vi er der for at lave et stykke arbejde. Det betyder ikke at man ikke omgås eller taler med folk (det er jo bl.a. en af måderne hvorpå man får inspiration) men for min del så kan jeg selv lige nå op i baren og hente sodavand de steder hvor man selv gør det og holde nogle ultrakorte rygepauser udenfor (her er musiknumre der varer 5 min. eller mere guld og det samme er mit trådløse headset de steder hvor man ikke rigtig kan høre musikken udenfor). Disse småærinder afleder tit nogle musikønsker på vejen + at man kan fornemme om folk syntes det er for højt og hvad de iøvrigt syntes i det hele taget. Men så er det også det. Selvom der jo typisk står slik og snacks fremme på bordene senere på aften/natten så er det normalt heller ikke noget jeg rører (og det gør mange gæster faktisk heller ikke er mit indtryk) men natmaden kan altid lokke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer