lenepigen

Hverken veninder eller familie har arrangeret PA..

15 indlæg i dette emne

"Mor er ikke vred, mor er skuffet...."

Min veninde skal giftes her d. 28. juni, men ingen har arrangeret hendes PA. De har ikke lige kunne finde en dato, og selv har haft så meget om ørerne...

Så har de fundet en dato, "men så skal brudeparret jo pludsenlig du og rejse"... Ja, den rejse har været arrranget i flere måneder...

Så nu står jeg så her... og er ved at arrangere begges dage..

Eller det vil sige - jeg har fået fat i toastmasteren, og han skal nok finde på noget de kan lave sammen (altså drengene)..

Jeg tænker at spise brunch sammen ude ved mig.. Og så tage til Vejle Fjord og få welness. Derefter tage ned i byen på restaurant, og spise sammen med drengene, der møder os der...

Så er der heller ikke så langt for de der kommer fra sjælland... ( vi bor i Herning)...

Og ja, sådan bruger jeg så min kr. himmelfarts ferie. Kender ikke de gæster der skal med, men man kan da ikke bare lade være med at arrangere noget.. Det er da fesent...

Øv - godt det ikke er mig der har sådan nogle veninder...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det synd for hende.Men fantastisk at hun har sådan en skøn veninde som dig.

Jeg er sikker på at hun bliver rigtig glad for hvad som helst du måtte få arrangeret for hende.

0

Del dette indlæg

Øv, hvor surt at der ikke er andre, som melder sig på banen :( Godt hun har dig!

Tror du ikke selv hun vil spørge, hvem der har arrangeret PA for hende på et tidspunkt? Så får hun det jo af vide. Men at sige det selv til hende før hendes bryllup, vil jeg ikke synes om - hun må jo også blive skuffet over familien og vennerne...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke jeg ville sige det til hende, med mindre hun spørger eller nogen andre begynder at tage æren for dit arbejde (så ville jeg nok personligt råbe op)... Måske engang efter brylluppet i en privat samtale hvis jeg absolut skulle...

Xaksia

0

Del dette indlæg

Altså jeg forstår ikke hvorfor vil du fortælle hende det, vil du gerne se din veninde blive ked af det? eller er det fordi du gerne selv vil have al rosen fra hende? Jeg synes du skal overveje hvorfor du vil fortælle hende det, spørger hun af sig selv så mener jeg ikke du skal lyve, men jeg ser ingen grund til bevidst at prøve at gøre hende ked af det og skuffet over de andre. Det vigtigste er vel trods alt at din veninde får en god dag. Du og de fleste andre ved så at du er årsagen hertil, og det kan du jo være glad for. Men jeg ville personligt ikke fortælle det, hvorfor gøre hende unødvendigt ked af det?

1

Del dette indlæg

Den er liiiidt svær den her. Du skriver at de andre ikke gider, men samtidig brokker du dig over at DU skal bruge din kristihimmelfarts ferie på det.... :( Hmm. OG så overvejer du at fortælle hende at INGEN vil holde noget for hende, så derfor var du NØDT til det... Ja, jeg er ikke helt med. Men ret mig hvis jeg tager fejl?!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, nogle gange siger man noget som ikke er ment sådan...

Jeg er ikke nødt til, og jeg skal ikke have æren selv - det er slet ikke det det handler om.

og selvfølgelig vil jeg ikke sige det til hende inden festen....

Men effer alt er overstået - ville I ikke så gerne vide, hvis jeres familie og nære veninder ikke har haft en skid interesse i at få lavet en god dag med jer???

Hun har længe overvejet bare at sikke af og blive gift på en strand fordi mange af hendes familie ikke behøves at være en del af det...

Jeg ville være så skuffet over mine veninder...

0

Del dette indlæg

Men altså, er du ikke en af hendes veninder? Og du arrangerer det så, som veninder jo ofte gør. Hvad forskel er der på, at du gør det eller en af de andre veninder gjorde det? Er det fordi, du ikke er så tæt på hende / mener en af de andre veninder er tættere på og derfor burde arrangerer? Ellers har jeg måske lidt svært ved at se problematikken.

0

Del dette indlæg

Nej det ville jeg egentlig ikke, jeg er nok naiv men hellere leve i uvidenhed og tro på at jeg betyder lige så meget for de her mennesker som de gør for mig. Men det er din veninde du må jeg vide om hun er typen der gerne vil vide alt eller om hun (som jeg) ville blive frygtelig ked af det, over noget hun slet ikke har brug for at have viden om.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå hvor du kommer fra, det er nok fordi jeg har oplevet det stik modsatte.

Vi skulle planlægge en PA for en veninde og en af de andre blev ved med at brokke sig, når tingene ikke gik efter hendes hoved. Datoen passede hende ikke, fordi hun skulle til en fest for de frivillige på et koncert-sted. Hvad er lige vigtigst? Så kostede aktiviteterne for meget og da specielt fordi vi også skulle betale brudens del. Come on! En PA, hvor bruden selv betaler?! - kan kun sige at det var der bomben sprang og hun fik meget klar besked.

Og jeg stod også med følelsen af, at bruden burde vide, hvordan hendes VENINDE opførte sig, når VENINDEN burde have bruden og hendes dag i tankerne, ikke hverken penge eller andet socialt liv.

0

Del dette indlæg

Bruden burde ALDRIG kende til eventuelle problemer omkring hendes PA, medmindre det er absolut nødvendigt og uundgåeligt!

Forstår ikke den der med at bruden skal blandes ind i det? Hvis jeg får en PA, og ender med at skulle stå og tage stilling til en masse problemer, hører på "Hun sagde - han gjorde" så vil jeg sku ærligt heller være fri!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer