PMxD46

Calla som brudebuket - kan man det ?

39 indlæg i dette emne

Hej i bryllupstossede tøser :wink:

Jeg har længe drømt om at få en brudebuket med Calla liljen i.. Men nu siger min mor, søster og mormor at det er en begravelsesblomst, og at den kan man da ikke have som brudebuket.. øv tænker jeg bare - men synes ikke det er fair at en så smuk blomst bare er indlagt til at være en trist blomst..

I kan se mine idéer HER :)

Men det kunne også være sådan noget som det her hvis det nu ikke går at det KUN er Calla..

post-57731-0-70642500-1340124575.gif

Please kom med jeres inputs, meninger og idéer :)

Redigeret af PMxD46
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man det... Jeg skal også have Calaer, og regner med at der KUN skal calaer i min buket...

Det var nemlig også det jeg gerne ville - men sådan en kommentar fra de nærmeste hyler da en lidt ud af den :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man det... Jeg skal også have Calaer, og regner med at der KUN skal calaer i min buket...

Det var nemlig også det jeg gerne ville - men sådan en kommentar fra de nærmeste hyler da en lidt ud af den :wink:

Du skal huske på at det er DIT/JERES bryllup, så I skal gøre hvad I føler er det rigtige, ikke hvad alle andre mener/tænker/siger..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I dagens Danmark, er der ikke nogen bestemte blomster, der kun bruges til begravelse eller bryllup for den sags skyld... begge dele er meget individuelt og man vælger blomster efter hvordan afdøde var som person eller hvilke blomster denne kunne lide...

Til bryllupper vælges som regel, brudens yndlingsblomst eller blomster der betyder noget for familien...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIn buket bestod også af hvide roser, hvide calla-liljer og blå forglemmigej...

Min svigermor sagde et kort øjeblik, da jeg fortalte hende om det, at liljer da var til begravelser, men lukkede straks munden da jeg sagde, at det kunne da godt være nogle opfattede det sådan, men at vi nu er et så moderne samfund at vi ikke holder os til de "traditioner" mere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop valgt calaen fordi det er så enkel en blomst, jeg ønsker ikke en stor og farverig buket, men bare en ganske simpel og enkel en.. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg vil have en buket som skal holdes normalt, eller en der nærmest skal lægge på armen.. Men har jo heldigvis lang tid til at beslutte mig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan hilse og sige til de damer at der ikke er nogle blomster der er begravelses blomster.. i dag bliver alle blomster brugt til både begravelse og bryllup, der er osse folk der bestiller brudeslør til kistepynt.. Så du kan sagtens bruge kala til din brudebuket.. Ha en fantastisk bryllupsdag.. Hilsen blomster binderen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville i starten også gerne have en buket udelukkende med calla-liljer, da det er en af mine absolut ynglingsblomster.

Den brudebuket jeg har ønsket ( har jo fået at vide at bruden ikke selv må bestille - læs: gammel tradition) er med hvide roser, hvide callaer og hvide liljer. Da disse 3 blomster er mine favoritter.

Som andre også så rigtigt skriver: Der er ingen blomster i dag der udelukkende kan gå til det ene eller det andet.

Min mor påstod nemlig også at callaen er en begravelsesblomst og dertil svarede jeg: Jamen, jeg begraver jo også mit gamle liv...

Håber du får en rigtig smuk buket, som DU og ikke alle andre er vild med, samt at både du og din kæreste får en uforglemmelig dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rikke, jeg syntes personlig, at du skal få en der kan lægge på armen :cheerleader3: Den er så flot når den bæres sådan :)

Det er også det jeg selv hælder mest til , og tror også det bliver den version :-) Ganske simpel, bar een 7-8 calaer som evt. er lidt forskudt.. Det ville lige være mig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min yndlingsblomst er almindelige liljer, men jeg vil ikke have dem i min brudebuket, og det er ganske enkelt pga. det der blomsterstøv fra dem farver som ind i biiiip, og nærmest er umuligt at få af igen.. Vil ikke have min kjole ødelagt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min yndlingsblomst er almindelige liljer, men jeg vil ikke have dem i min brudebuket, og det er ganske enkelt pga. det der blomsterstøv fra dem farver som ind i biiiip, og nærmest er umuligt at få af igen.. Vil ikke have min kjole ødelagt..

De pleje nu at blive skyllet af.. Men jeg syntes stadig at callaen er smukkest - selvom jeg eeelsker liljer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yndlingsblomst er almindelige liljer, men jeg vil ikke have dem i min brudebuket, og det er ganske enkelt pga. det der blomsterstøv fra dem farver som ind i biiiip, og nærmest er umuligt at få af igen.. Vil ikke have min kjole ødelagt..

Du kunne jo få en syet lilje... Skøn duft og ingen støvdragere. Sådan en havde jeg :)

Og ja, det er da enormt gammeldags at kalde blomster for det ene eller det andet. Min mormor ville have gjort det samme, men ting er anderledes i dag og mange bruger både Calla og Nelliker til brudebuketter

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min yndlingsblomst er almindelige liljer, men jeg vil ikke have dem i min brudebuket, og det er ganske enkelt pga. det der blomsterstøv fra dem farver som ind i biiiip, og nærmest er umuligt at få af igen.. Vil ikke have min kjole ødelagt..

Du kunne jo få en syet lilje... Skøn duft og ingen støvdragere. Sådan en havde jeg :)

Og ja, det er da enormt gammeldags at kalde blomster for det ene eller det andet. Min mormor ville have gjort det samme, men ting er anderledes i dag og mange bruger både Calla og Nelliker til brudebuketter

Jeg vil gerne have calaer til brylluppet :) Vores budget tillader heller ikke den store udgift til blomster, og det er hetl fint for mig. Vi har jo et MEGET stramt og lavt budget..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min yndlingsblomst er almindelige liljer, men jeg vil ikke have dem i min brudebuket, og det er ganske enkelt pga. det der blomsterstøv fra dem farver som ind i biiiip, og nærmest er umuligt at få af igen.. Vil ikke have min kjole ødelagt..

Har snakket med en blomsterhandler.. hvis man får liljer i sin brudebuket - fjerner de stængler der fragiver støv, så du ikke får det på din kjole og andet ødelagt af støvet fra liljerne :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer