blirjegnogensindegift

Beholder I sløret på?

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Mit slør var et birdcage-slør. Jeg gad nemlig ikke have et eller andet langt slør, som hele tiden ville være i vejen ved krammere eller som folk kunne jokke i. Mit slør havde jeg i hele dagen. I kirken gik det sådan lidt ned foran øjnene og senere kunne jeg sætte det mere op på håret i stedet ved bare at hive lidt i det. Det fungerede rigtig godt, og så kunne jeg føle mig som en brud hele dagen med det i :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist lidt forskelligt, om man beholder det på eller tager det af efter vielsen. Jeg vil gerne have mit på hele dagen. Det er ligesom en del af brudekjolen, synes jeg :) Det er halvlangt og vil gå til til knæene eller læggene (det skal jeg lige finde ud af med skrædderen).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, WeddingDaze said:

Det er vist lidt forskelligt, om man beholder det på eller tager det af efter vielsen. Jeg vil gerne have mit på hele dagen. Det er ligesom en del af brudekjolen, synes jeg :) Det er halvlangt og vil gå til til knæene eller læggene (det skal jeg lige finde ud af med skrædderen).

Okay :-)

Jeg er endt med at jeg ta'r det af efter brudevalsen - de skal dog ikke klippe i det. 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have langt slør på og er i tvivl om jeg tager det af til middagen :) 
Sløret giver lige prikken over det berømte i - men tror måske jeg bliver irriteret hvis jeg sætter mig på det eller hele tiden skal holde øje med det..
Det ryger i hvert fald (måske skiftes ud) til brudevalsen - vil ikke have de ødelægger det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎13‎-‎05‎-‎2016 at 5:24 PM, EliseMikkelsen said:

Jeg har planer om at have mit slør (det er ret lang) i til vielsen og fotografering, så tager jeg det nok ud.
Tager så et lille "liksom" slør i til brudevalsen så folk kan klippe det hvis de nu vil :)

Det er der mange som gør fordi de ikke vil have at der klippes i slør (det er altid noget jeg spørger ind til når jeg taler med brudeparrene op til festen). For der er også dem som ikke vil gøre det og hvor gæsterne får besked på at der ikke må klippes i slør. Det plejer de at respektere når brudepar eller toastmaster siger det under middagen og man så selv gentager det lige inden brudevalsen sættes i gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, diskobil said:

Det er der mange som gør fordi de ikke vil have at der klippes i slør (det er altid noget jeg spørger ind til når jeg taler med brudeparrene op til festen). For der er også dem som ikke vil gøre det og hvor gæsterne får besked på at der ikke må klippes i slør. Det plejer de at respektere når brudepar eller toastmaster siger det under middagen og man så selv gentager det lige inden brudevalsen sættes i gang.

Det var da en god ide, at bede toastmaster om at gøre opmærksom på det :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er plejer jeg lige inden brudevalsens afvikling, hvor folk er kaldt sammen, at sige at jeg har et gult og et rødt kort liggende i lommen eller noget i den stil, men siger man det under middagen og ved middagens afslutning er det helt sikkert også fint nok.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er man naturligvis sikker på at de ikke klipper i det :) Men du kan jo også vende den om og sige; Hvorfor skal en brud til sin egen bryllupsfest, hvor gæsterne er der på deres præmisser, tage sit slør af under brudevalsen for at undgå at folk river i det, hvis hun inderst inde ønsker at have det på, som en del af brudevalsen. Det samme kan man sige om "snydeslør". Det er også en mulighed men hvorfor skal man ved sin egen fest - som man har planlagt og betalt i dyre domme - ty til sådanne løsninger. Det er ikke alle der vil det og de er i deres gode ret til at sige fra. Det må folk/gæsterne acceptere og det gør de generelt også. :)

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 19/7/2016 at 0:13 PM, diskobil said:

Så er man naturligvis sikker på at de ikke klipper i det :) Men du kan jo også vende den om og sige; Hvorfor skal en brud til sin egen bryllupsfest, hvor gæsterne er der på deres præmisser, tage sit slør af under brudevalsen for at undgå at folk river i det, hvis hun inderst inde ønsker at have det på, som en del af brudevalsen. Det samme kan man sige om "snydeslør". Det er også en mulighed men hvorfor skal man ved sin egen fest - som man har planlagt og betalt i dyre domme - ty til sådanne løsninger. Det er ikke alle der vil det og de er i deres gode ret til at sige fra. Det må folk/gæsterne acceptere og det gør de generelt også. :)

 

 

Fuldstændig rigtigt - og da både min kæreste og jeg allerede fra starten vidste at vi ikke vil have folk klipper i hverken mit slør eller hans sokker - så har vi faktisk skrevet det på invitationen, ligesom vi har skrevet at der ikke må kastets med ris. Så ved folk allerede hvad de går ind til. Vi skrev nederst i invitationen: 

Vi vil godt bede jer respektere, at vi ikke ønsker at man klipper vores tøj eller slør i stykker ligesom vi ikke ønsker at man kaster med ris.

Og jeg beholder mit slør på så længe jeg gider flytte på det, hver gang jeg sætter mig - det går ned til kjolens kant. Men kan forestille mig det ryger under middagen og så kommer på igen til brudevalsen. :-)

 

Redigeret af Majer711
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet det nogle gange hvor brudeparret også har frabedt sig at der klippes i sokker m.v. I invitationen ville jeg nok ikke skrive det med større skrift som det er vist her, eller med fremhævet skrift da det derved kommer til at virke meget bestemt/styrende. Så hellere lade toastmaster og evt. musiker sige det på selve dagen som nævnt ovenfor. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 5. august 2016 at 10:28 AM, Ki Schou said:

Må de heller ikke klippe din mands sokker? Det er jo en meget stærk tradition som jeg aldrig har oplevet ikke blive praktiseret til et bryllup.

Det er jo for at han ikke må gøre hoserne grønne hos andre kvinder, at man klipper hans sokker :)

Jo, hans sokker blev klippet. Der var ingen problemer i at frabede sig de klippede i mit slør og i hans slips. Toastmasteren sagde inden bryllupskagen (vi dansede derefter) at vi ikke ønskede det, og sådan blev det. 

1 hour ago, diskobil said:

Jeg har oplevet det nogle gange hvor brudeparret også har frabedt sig at der klippes i sokker m.v. I invitationen ville jeg nok ikke skrive det med større skrift som det er vist her, eller med fremhævet skrift da det derved kommer til at virke meget bestemt/styrende. Så hellere lade toastmaster og evt. musiker sige det på selve dagen som nævnt ovenfor. 

Nej det er nok at gøre lidt for meget ud af reglerne at nævne det i invitationen. Det fungerede helt fint at få toastmasteren til at nævne det, før valsen. Alle respekterede det uden problemer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gift første gang, havde jeg et slør fordi min mor købte et til mig, trods mine ønske om ikke at have en. Tanken var at den så skulle fjernes efter vielsen, men....den var simpelthen sat så godt fast i, og med hårnåle viklet ind i det, at det var umulig at få ud uden at ødelægge håret, selv med hjælp. Så den endte med at være på hele dagen - og irriterede mig rigtig meget. Den gik kun til skuldrene/albuerne tror jeg, selv om den blev sat så lavt som muligt, men den røg hele tiden om foran, så det var virkelig irriterende da jeg skulle spise. 

 

Så bare husk at gøre frisøren opmærksomme på at du vil gerne tage den ud på et tidspunkt, så hun kan sikre sig at det kan lade sig gøre uden at ødelægge opsætningen for meget. 

Redigeret af Dkchelle
J
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde mit lange slør på hele dagen ved mit første bryllup, og det gik helt fint. Her anden gang bliver det allerhøjst et bird cage, så er vi ude over det...

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer