>mahh<

Hvor meget skal vi have?

9 indlæg i dette emne

Hej med jer!

 

HJÆLP! Vi skal planlægge receptionen til vores bryllup og har brug for råd...

Vi starter i kirken kl 12.30 og er færdige ca. kl 13.30, aften festen starter først kl 18.00 så receptionen er ca 4½ - alt i alt masser af tid til at snakke med vores gæster når vi er tilbage fra at have fået taget billeder.

Der kommer forventeligt ca. 95 voksne og ca 10 børn.

Vi tænker at der skal være velkomstdrink når gæsterne ankommer men er i tvivl om drikkevarer til resten af dagen.

Vi tænker:

- øl 72 stk (3 rammer)

- Sommersby 72 stk (3 rammer)

- Sodavand 144 stk (6 rammer)

- Kaffe (2 poser / 1 kg) 

- Te

 

Bryllupskagen skæres omkring kl 15.

 

Er det nok til så mange mennesker i så mange timer? Det er ikke alle der drikker det hele og hele tiden - men vi er i tvivl.

Er der nogen der har erfaringer?

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kender jo selv bedst dine gæster mht. hvor meget alkohol de drikker, men umiddelbar synes jeg ikke at 144 øl/cider lyder af så meget til 95 voksne på 4 timer. 

Hvor skal receptionen holder, skal der køres bil mellem reception og feststed? 

 

Det ville ikke være nok, hvis jeg holdt reception for så mange af mine venner det kan jeg sige med sikkerhed :)

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Ki

Tak for svaret! :)

 

Der skal køres mellem receptionen og feststedet. 

Størstedelen af deltagerne er familie, der er ikke så mange venner igen.

 

Normalt ville jeg regne med en genstand i timen pr gæst dog max 5 pr gæst... Men det ville være til en fest og ikke en bryllupsreception.

Vi skulle jo helst gerne at de kan nyde middagen og holde til den frie bar senere :D

 

Hvor "meget" ville du gå op i? 2 pr prs? 2,5 pr prs?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så nok i den modsatte grøft af Ki :) Vi  kan godt blive enige om at 144 øl/cider ikke er mange til 95 voksne men der er mange gæster som slet ikke drikker øl eller cider. En af de ulemper der kan være forbundet med at holde reception har jeg selv oplevet. Ikke tit men det er set: gæster som allerede var halvberusede inden middagens start (knap så heldigt). Jo antallet skal nok lidt op men det gør ikke noget at folk kan se at der ikke er lagt op til at de skal "drikke igennem" ved receptionen. Til gengæld syntes jeg at 144 sodavand lyder af meget lidt. I skal giftes i juni måned hvor det forhåbentlig ikke er stegende hedt men varmt er det. Nogle af de ting der oftest slipper op ved bryllupsfesterne er faktisk sodavand for dem går der mange af når det er varmt. Samtidig er det noget de fleste kan bruge selv efterfølgende hvorimod øl og cider er mere individuelt (men ok nu er jeg jo også inkarneret cola drikker) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Bent

 

Tusind tak for dit input. Vi har selv tænkt tanken omkring halvberusede middagsgæster hvilket vi ville være meget kede af.

 

Vi har nu justeret vores tanker lidt og tænker nu:

- øl 144 stk (6 rammer)

- Sommersby 72 stk (3 rammer)

     (I alt 216 alkoholiske drikke + bobler til kagen = 3 genstande pr prs i snit)

- Sodavand 216 stk (9 rammer)

- Icetea 48 stk (2 rammer)

    (I alt 264 ikke-alkoholiske drikke = 2,7 pr prs oven i de alkoholiske drikke)

- Kaffe (2 poser / 1 kg) 

- Te

 

Der ud over sætter vi karafler med vand på bordene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke lige præcis dit spørgsmål, men jeg vil anbefale et alternativ.... Vi havde hjemmelavet hyldeblomstsaft og hjemmelavet lemonade og det var et kæmpe kæmpe hit, til gengæld blev der næsten ikke drukket øl og sodavand...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sad lige og kiggede lidt herinde og faldt over dit indlæg :) Vi brugte fadøl fra Skafte Øl & Vand til vores bryllup. Det er godt nok ikke helt det du spørger på, men jeg tror nu ikke du skal være så bange for at du har købt for lidt. Dem vi købte drikkevarer hos har faktisk en meget god oversigt over hvor meget folk har drukket, se her: forbrug af fadøl. Selvom det er fadøl viser den stadig at f.eks. til de to bryllupper på listen blev der drukket 3,3 glas øl pr. gæst til det ene og 2 til det andet. Og det er over henholdsvis 10 og 8 timers bryllupsfest. Så jeg er sikker på at de 3 genstande i snit er mere end rigeligt til receptionen :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer!

 

Nu er det ved at være lidt over en uge siden den store dag løb af stablen - og sikke en fantastisk dag.

Vejret var med os: høj solskin og omkring 25 grader i solen, hvis ikke mere. Domkirken var fantastisk smuk og dagen kunne vi ikke have ønsket os anderledes. Bruden var smuk, og gommen fældede en tåre. Præsten holdt en god tale og arrangementet i kirken var slut alt for hurtigt. Billederne mangler vi stadig at få (vi havde jo sagt vi tog på ferie), men det var en god oplevelse at få dem taget (WiFoPro kan helt klart anbefales så langt!). Folk var glade til receptionen og der var kage nok til alle (en helt anden historie), og vi festede til langt ud på natten.

 

Men til det som denne tråd handler om: hvor mange drikkevarer skal man have til receptionen?

 

Vi endte med at købe:

- 3 rammer sommersby

- 3 rammer Grøn Tuborg

- 3 rammer Tuborg Classic

- 3 rammer Tuborg Rå (Det var ikke meningen, men nu havde vi købt de andre men faldt over RÅ og var sikker på det ville være et hit)

- 3 rammer Mirinda

- 3 rammer Faxe Kondi

- 3 rammer Pepsi (blandet max/alm)

- 3 rammer egekilde

 

Bobler til bryllupskagen:

- 24 fl verdi (bordershop havde udsolgt af det vi havde smagt os frem til vi gerne ville have og måtte tage en rask beslutning)

- 2 fl alkoholfri rose

 

Derudover havde vi købt 100 tebreve, 4 ps kaffe (1,6-2 kg), chailatte pulver, 8 fl teisseire saft.

 

Når vi gør op hvad der blev brugt af de ca. 110-120 (heraf ca. 10 børn) gæster der kom forbi mellem kl 13.30 og 17.30 ser regnskabet ud så der blev drukket:

- 40 sommersby

- 130 øl

- 90 sodavand

- 25 egekilde

- 14 fl. verdi

- 2 fl. alkoholfri rosé

 

Dertil kan jeg fortælle at der nok er brugt:

- 2 poser kaffe

- 30 tebreve

- 2 l juice

- 16 l saft (8 l hyldeblomst & 8 l passionsfrugt)

 

Det betyder ca. 2,5 enhedder alkohol pr prs i gennemsnit, og 1,8 enhed sodavand/kildevand/saft.

 

For lige at komme rundt om bryllupskagen kan vi sige at der blev leveret kage til 70 og der var mere end rigeligt til de gæster der var tilstede kl. 15  og frem hvor kagen var annonceret til.

 

Før kagen var der serveret omkring 150 "kvarte" toastbrøds-sandwich og 200 små butterdejs canapér og 200 mini-forårsruller.

 

Mange hilsner

Gommen :)

Redigeret af >mahh<
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer