Monnika

Valhal-gør det selv eller Rødvig kro-pakkeløsning

7 indlæg i dette emne

Hej
 

Lidt lang "historie" men håber at i vil hjælpe alligevel :)

 

Vi er i Dilemma. VI har kikket på en masse hoteller og  kroer på nettet. VI har været ude og se 4 steder og er nede på at det nok skal være enten rødvig kro eller Nordic Park med deres sal Valhal. VI har ellers kikket på Johanneberg og Scandic Palace Hotel.

 

Min bekymring ligger på sådanne med hvor dyrt bliver det hvis man skal stå for alting selv. og hvor stressende bliver det. der er ca 1 1/2 år til Brylluppet.

Det er meget vigtigt for os at der er overnatning med så man kan få oplevelsen med morgen maden og hyggen. Valhal skal man selv stå for morgenmaden også. Men de har nogle meget fine "hytter"/lejligheder. Der er dog ikke så meget udsigt, da det er en slags hal, 5 store døre så er bange for at selvskabet bliver delt op i dem ude og dem inde. og om det kommer til at virke klemt at sidde inden for hvor man ikke så godt kan kikke ud.
Rødvig kro er SÅ chammerende, man sidder med udsigten ud over havet, De har en fin går Have med stole og border.

De har dog ikke runde borde, men måske man kan sætte bordene sammen i nogle firkanter.

For mig/os er
åben ild
Lys
Natur
At det kun er os der er der ikke andre selvskaber

ikke alt for mange regler med at festen skal slutte kl X.

vigtigt

 

Johanneberg var også super fint men vi var i tvivl om selve "salen", var lidt for lille til 75-gæster de har 8 runde border hvor man sidder stol kant mod stol kant hvis der er 9-10 om hvert bord. ellers er det virkelig også et smukt sted. 
 

jeg ved ikke om jeg har overset Det Perfekte lokale for os, så jeg prøver desperat at kikke på Nye lokaler.

 

De bedste hilsner

EN for virret brud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rødvig Kro er et glimrende sted. Har spillet der flere gange men det er klart at man ikke kan få lov at fortsætte så længe som man kan når vi taler om at man selv står for alt. Der kunne I med fordel kigge på Slangerupgaard ikke langt der fra  https://slangerupgaard.dk  Selvom det ikke direkte fremgår af hjemmesiden så laver de også selskaber. Var der nede forrige år og mener at festen sluttede ved 4 tiden :) 

 

Nordic Park ligger i Græsted. Den stik modsatte ende af Sjælland. Selvom vi da har haft et brudepar som kom fra København og holdte festen på Rødvig Kro så er det langt at køre. Hvor kommer I selv fra og hvor skal I giftes. For der er mange andre muligheder.   Flere af dem kan du se her http://diskobil.dk/profil/referencer.htm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Diskobil

 

vi kommer fra Valby i København. Vi har ikke noget i mod at skulle ud for byen,  vil gerne havde naturen omkring os.

 Men vi regner stærkt med at samtlige 75 gæster bliver og sover da en del af dem er fra udlandet eller Jylland, eller godt kunne bruge den lille pause som sådanne en weekend gir. Vi håber også lidt på at der derfor også er nogle som allerede tjekker ind om fredagen. 

 

Det ser også skønt ud. Men de har kun plads til 56 overnattende gæster. 

Redigeret af Monnika
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Monnika. 

 

Tillykke med det kommende bryllup. Jeg kender desværre ikke til nogen af de nævnte lokaliteter, men vil bare lige indskyde, at 'gør det selv' ikke nødvendigvis er = billigt! Vi har lejet et kursuscenter, hvor vi skal stå for alt selv, og det bliver ikke lavbudget. 

I er godt hjulpet med allerede at have en liste over hvad I vil have, så er firkantede borde måske mindre vigtigt, når det kommer til stykket? :) 

I hvert fald held og lykke med at finde de perfekte lokaler. Det bliver spændende at se hvor I havner.

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Monnika said:

Hej Diskobil

 

vi kommer fra Valby i København. Vi har ikke noget i mod at skulle ud for byen,  vil gerne havde naturen omkring os.

 Men vi regner stærkt med at samtlige 75 gæster bliver og sover da en del af dem er fra udlandet eller Jylland, eller godt kunne bruge den lille pause som sådanne en weekend gir. Vi håber også lidt på at der derfor også er nogle som allerede tjekker ind om fredagen. 

 

Det ser også skønt ud. Men de har kun plads til 56 overnattende gæster. 

 

Der er noget der med antallet :) Men der er som sagt mange andre muligheder Når I er ude i de geografiske rammer der :) Udfordringen der kan være hvor I vælger at blive gift. Her tænker jeg bl.a. på dem der kommer fra Jylland. Hvis de først skulle til Kbh. til vielse for senere at køre til Lolland/Stevns så bliver det lidt af en køretur for dem.    

 

Med hensyn til det andet med økonomien i forhold til hvilken slags fest man vælger så har det en del at sige hvor i landet man er og jo flere gæster jo større besparelse vil der normalt være ved selv at stå for alt. Fordi udgiften til leje af et sted er konstant hvor kuvertprisen på et feststed afhænger af deltagerantallet. Holder man eksempelvis en fest med 30 personer i Kbh. og omegn vil den samlede kuvertpris på et feststed typisk udgøre 24-30.000 DKK (og ofte mere). Hvis man så til sammenligning skal ud og leje et sted til 10-30.000 kr. hvortil kommer mad, drikkevarer m.v. så er man allerede der langt over 30.000 kr. Men når vi taler om 80 personer (for at bruge et rundt tal) så taler vi lige pludselig en samlet kuvertpris på 64-80.000 DKK  og så er der meget at gøre godt med i forhold til leje af et sted, og "køb" af mad og + drikkevarer.  Dertil kommer at man ikke er underlagt samme begrænsninger med hensyn til sluttidspunkt.

Jeg tror I vil være bedst tjent med en "gør det selv løsning" ud fra de ting du skriver men når du nævner Rødby Kro så er der måske også grund til at nævne Skjalm Hvide (Slangerup). De kører komplette løsninger med overnatning til 1.400 kr. pr. person hvilket så vidt jeg lige kan se er lidt billigere end Rødby Kro som du nævner. 

Der ligger også Færgelunden oppe i Frederikssund. Dog er jeg ikke klar over hvor mange gæster der kan overnatte.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer