Netegs

Kan man tillade sig at ønske sig en bryllupsrejse?

19 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :-)

 

Vi har gået lidt i tankerne om at ønske os bryllupsrejsen i gave, lavet på den måde at min søster indsamler penge og bestiller en ferie til os (så må vi se om det rækker til Sverige eller Maldiverne).

Jeg synes selv ideen er genial, men min søster nævnte om der kunne være nogen der tænkte at det var mærkeligt at de skulle "betale" en måned inden bryllup (vi vil rejse et par dage efter), men jeg tænker at folk jo selv bestemmer om de vil være med i gaven og de jo bare kan lade være? Hvad tænker i? Er der også kotume på hvad man må ønske sig i gave?

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg altså godt man kan tillade sig - og de gæster, der ikke synes det er en god idé, er jo ikke tvunget til at være med i gaven. :)

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det syntes jeg også sagtens at du kan. Faktisk fed ide at din søster så står for det og finder en rejse, så ved gæsterne at det ikke bare går op i husholdning og lign. Samtidig gør i det jo rigtig nemt for folk. Det er jo frit valg om man ønsker at være med eller om man vil give en traditionel gave.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 3/4/2017 at 2:50 PM, momme78 said:

Det syntes jeg også sagtens at du kan. Faktisk fed ide at din søster så står for det og finder en rejse, så ved gæsterne at det ikke bare går op i husholdning og lign. Samtidig gør i det jo rigtig nemt for folk. Det er jo frit valg om man ønsker at være med eller om man vil give en traditionel gave.

 

Tak for svar :)

ja jeg synes også selv det er en sjov ide og jeg er vild med at vi ikke ved hvor turen går hen. Så må vi se hvad det rækker til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Netegs said:

 

Ej hvor sjovt :) hvordan gør i det? tager i også afsted få dage efter festen eller?

 

Nej, vi tager ikke afsted med det samme, men ønsker os en bryllupsrejse - detaljerne har vi faktisk ikke rigtig tænkt over, :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved man på de amerikanske forummer altid bliver uvenner over dette spørgsmål, mere fordi en del brude er så "tacky" at de decideret opstiller en cash-bar, hvor alle pengegaverne kan stå, eller sætter bankkontonummer på invitationen.
Men jeg synes helt seriøst man godt kan ønske sig det, som nogen herinde også foreslog, man kan jo skrive "Vi skal til San Fransisco på bryllupsrejse, og vi ønsker os penge til: " og så nævn en masse seværdigheder eller ting fra byen man skal til :) Og så tag et billede når I besøger seværdigheden og send til den der øremærkede penge dertil, eller alle sammen.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, MiaLuise said:

Vi skal på minimoon til Rom 3 dage efter brylluppet. Vi har ønsket os tilskud til hotel og flybilletter. I weekenden sagde min mor så, at hun gerne vil give os fly og hotel :)

Dæleme en dejlig mor du har :)

Tillykke med rejsen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh manner - Peterskirken er et must, området Trastevere er lækkert og udpræget italiensk, I SKAL i Colosseum (book hjemmefra- også til det sistinske kapel ved Peterskirken...I vil takke jer selv når I ser køen!!!) Trevifontænen er turistet men også et must. Og området nord for piazza del popolo!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, enkenoguniformen said:

Åh manner - Peterskirken er et must, området Trastevere er lækkert og udpræget italiensk, I SKAL i Colosseum (book hjemmefra- også til det sistinske kapel ved Peterskirken...I vil takke jer selv når I ser køen!!!) Trevifontænen er turistet men også et must. Og området nord for piazza del popolo!

Det er noteret! 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, enkenoguniformen said:

Åh manner - Peterskirken er et must, området Trastevere er lækkert og udpræget italiensk, I SKAL i Colosseum (book hjemmefra- også til det sistinske kapel ved Peterskirken...I vil takke jer selv når I ser køen!!!) Trevifontænen er turistet men også et must. Og området nord for piazza del popolo!

 

Kan anbefale en morgen at stå meget tidligt op det gjorde vi en dag, vi vandrede ud i byen kl. 05.30 og det var fantastisk at se alle ting uden alle de andre turister. Fx havde vi Trevi fontænen helt for os selv kun med et andet par, der havde fået samme ide, så vi tog lidt billeder af hinanden :) god tur 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 2/4/2017 at 9:58 PM, Netegs said:

Hej alle sammen :-)

 

Vi har gået lidt i tankerne om at ønske os bryllupsrejsen i gave, lavet på den måde at min søster indsamler penge og bestiller en ferie til os (så må vi se om det rækker til Sverige eller Maldiverne).

Jeg synes selv ideen er genial, men min søster nævnte om der kunne være nogen der tænkte at det var mærkeligt at de skulle "betale" en måned inden bryllup (vi vil rejse et par dage efter), men jeg tænker at folk jo selv bestemmer om de vil være med i gaven og de jo bare kan lade være? Hvad tænker i? Er der også kotume på hvad man må ønske sig i gave?

 

 

Ja det kan I sagtens så længe I er åbne overfor at nogen kan finde på ikke at deltage og give jer noget andet :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer