lalz

Bryllup uden bryllupskage

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Alle vores muligheder er stadig åbne.
Jeg vil nok mest gerne have kagen fordi jeg tror det er en hyggelig tradition det med at fryse den ned og spise et stykke på 1 års bryllsupdagen :)

Men rent tid og økonomi, vil jeg nok hellere give mine gæster noget mad til receptionen end kage, for det er sindsygt ærgeligt hvis nu mange ikke kan lide kagen eller whatever, og så har man spildt mange penge på den pr. person. Sidst men ikke mindst overvejer vi at have MANGE kager eller masser af forskellige flødeboller i stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder et par timers reception ifbm. vores havebryllup. Vi er endt på en bryllupskage og massere af fade med frisk frugt og chokoladeovertrukne jordbær. :-) Vi har valgt kagen til receptionen, fordi 3 retters mad + natmad OG kage havde været for voldsomt. Og så synes vi bare kagen er en hyggelig og fin tradition - og jeg elsker kage! 

Vi overvejede et par alternativer for at skabe en lidt mere speciel og rustik stemning. Nogle af de ting der var i spil var: Kagebord fra SweetSneak, men de starter ved 7.000 kr., og det var lidt meget for os. Vi overvejede desuden et kæmpe flødebolletårn fra Summerbird, men var lidt bekymrede for at servere dem til et august-bryllup, hvis nu de smeltede. Og så overvejede vi sådan nogle gourmet-småkager fra Leckerbaer på Østerbro. :-) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det er hvad I vil så go for it :):) Typisk spises der alligevel ikke meget kage hvis den først serveres efter middagen og har oplevet flere der har haft alternative kager - eksempelvis islagkager - som de så har skåret for og spist af som de første 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have bryllupskage, som jeg selv bager. Vi serverer den til receptionen efter kirken, det passer tidsmæssigt godt ind i vores program, og så er det med til lige at give et lille energiboost for alle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have kagebord inkl. en bryllupskage om eftermiddagen til receptionen. Min kæreste er helt vild med kage, så han synes bare det er jo mere jo bedre og jeg er sønderjyde, så sådan en gang kagebuffet/sønderjysk kagebord, er jeg fuldstændig vild med ideen om. Jeg kommer til at lave selve bryllupskagen selv og får hjælp til at få bagt nogle af de andre kager af min mor :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have bryllupskage som en del af desserten efter middagen. :metteholm Desserten er kagebord med flere forskellige slags kager. Mest fordi det er hyggeligt, smager godt og fordi jeg er et stort 'kage-øre" :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også valgt ikke at have bryllupskage til vores bryllup til næste år :) Vi vil hellere bruge de penge på mere fri bar. Vi var slet ikke i tvivl om valget. Til samtlige bryllupper vi har været til, er kagen altid kommet ubelejligt. Man spiser den af høflighed, imens man er propmæt ovenpå 3-retters og fadbamser. Vi havde nok kun valgt bryllupskage, hvis at vores bryllup skulle være uden spisning. Jeg synes at I med god samvittighed kan lade kagen stå, og bruge de penge på noget andet - om så det er fri bar, eller lidt ekstra til bryllupsrejsen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer