Misssofii

Hvor langt kan man tillade sig at bede gæster tage?

7 indlæg i dette emne

Hej

 

Jeg vil bare høre, hvad I synes man kan tillade sig. 

 

Vi har kigget på et forsamlingshus i Viby Sjælland som vi gerne vil leje. Der ligger en kirke lige ved siden af, men vi ønsker os en borgerlig vielse. 

 

Vi har derfor fundet er lokale i Kirke Såby som er 20 min fra forsamlingshuset i bil. 

 

Nu kommer spørgsmålet så. Mange af gæsterne kommer fra Fyn, nogen fra Færøerne, Nordsjælland og Vestegnen. 

 

Kan kan tillade sig, at bede dem køre to steder hen? Der er jo nogen der ikke har bil. 

 

Jeg er klar over, at vi kunne leje en bus, men det tror jeg desværre ikke budgettet er til. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde gæster fra alle landsdele og vi holdt vielsen i Pandrup og festen i Ingstrup. Der er 15 min. i bil mellem de to steder - og på dagen var der noget mere fordi de fleste gæster valgte at køre bagved os og vi kørte i en gammel Morris med en topfart på 60 km/t.
Der var også nogle af vores gæster der ikke har bil, men de kom op at køre med dem, der havde plads og vores bil som vi kom kom i, var jo også ledig, da vi, som nævnt, blev kørt fra kirken i en Morris.


Vi har været til bryllup, hvor der var en times kørsel mellem kirke og feststed. 20 min. er ikke ret meget. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også 20-30 min. imellem kirke og feststed og havde gæster fra USA, Tyskland (2 timer væk + nogle der kom 9 timer væk), Rumænien og Danmark - der var ingen problemer overhovedet. De fleste der kom langtvejsfra havde en lejebil eller kørte med andre venner/familie der skulle med til bryllup. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år - mener jeg det var - spillede jeg et bryllup nede i Faxe hvor de blev gift i Nordsjælland. De eneste udfordringer er tidsplanen og at folk kan aftale kørsel indbyrdes som det også bliver sagt. Når det så er sagt så kan jeg varmt anbefale forsamlingshuset i Kirke Såby :)   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer