giftes2018

frasige sig taler, sange mm ?

6 indlæg i dette emne

Hej, vi skal holde et uhøjtidligt bryllup.

Min mand vil ikke have taler, sange osv. 

Det en dag hvor der også er børn med, og det skal gerne være noget afslappet noget og hvor vi ikke sider bænket hele dagen.

Kan man godt skrive det i indbydelsen at man frasiger sig det men fx ønsker et personligt brev, hvis nogen føler de har noget at sige til os ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeres fest og den skal holdes på jeres præmisser. Så ja det kan man godt gøre :) Det næste er så om det er en god ide. 

Jeg har oplevet flere bryllupsfester hvor der hverken har været taler, sange, eller indslag af nogen art. Der har jeg ofte stået med en fornemmelse af at det virkede meget upersonligt. Naturligvis fordi jeg som udefrakommende normalt vis ikke kender brudeparret eller nogle af gæsterne. Derfor kunne man måske hævde at det er anderledes for gæsterne (hvad der er det væsentlige) men i virkelighedens verden er det jo ofte sådan at der er mange som ikke kender hinanden og nogle som ikke kender så mange i selskabet og der kan indslag m.v. være nogle af de ting som gør at man oplever middagen som mere nærværende/personlig og at der er noget der binder selskabet sammen sætter sit præg på det og inspirere til samtaler under middagen etc. Andre ville måske være bange for at middagen var overstået for hurtigt. Selvom det er de færreste der ønsker langstrakte middage er der næppe heller nogen som ønsker at middagen er overstået på eks. 2 timer. 

Så jeg vil sige gør det hvis det er det I ønsker men gør det ikke ukritisk og uden at opveje for og imod :)          

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer lidt an på hvordan du har tænkt dig invitationen :)
For er det sådan nogle lomme nogen så vil det være oplagt at lave et indstik med "Praktiske oplysninger" som kan være sange nej tak :)
Men hvis det er et foldet kort kan det skrives som et NB på bagsiden :)

Hvis du er helt Hard Core, så kan du skrive hele indbydelsen på vers og få det flettet ind på den måde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer