LouiseLulu

Mobilpolitik og sociale medier

7 indlæg i dette emne

Hej alle :)

 

Jeg håber I kan komme med nogle gode indspark. Havde I selv en mobilpolitik/SoMe-politik til jeres bryllup eller har I oplevet det?

 

Min H2B's familie er meget slemme til at sidde med deres telefoner i tide og utide også til fester, og jeg vil derfor gerne mindske dette på en eller anden måde. Dog føler jeg hurtigt, at man lyder sur og bridezilla-agtig, så måske I har oplevet, at man kan gøre det på en god måde?

 

Vores jævnaldrende må meget gerne tage billeder i løbet af dagen, for de kan godt administrere at lægge telefonen væk bagefter og lade være med at lægge billeder op af os på diverse sociale medier, hvor vi har lukkede øjne/dobbelthager osv., hvor den ældre generation ukritisk lægger samtlige billeder op og bruger meget tid på dette!

 

Måske skal jeg bare slappe af og acceptere at jeg ikke kan gøre noget ved det....

 

Nogen erfaringer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal da ikke acceptere at der bliver lagt billeder ud på sociale medier fra jeres fest, hvis du ikke vil have det. Jeg ved at der er flere brudepar der har den holdning, at lige netop brylluppet er så privat en fest, at den vil de gerne selv have lov at dele med andre i det omfang de ønsker det. Så af den årsag frabeder de sig at folk lægger billeder fra brylluppet ud på fx Facebook. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak. Hvor ville du skrive det?

 

Hvis jeg var gæst og fik den besked, tror jeg, at jeg ville tænke, "slap dog lige lidt af". Som jeg skrev indledningsvist er det heller ikke fordi, at vi ikke vil have det overhoved, men vi vil bare gerne have det begrænset.

 

Optimalt vil vi kun have, at folk i vores egen generation ligger billeder op og først dagen efter. Den bliver svær at formluere :lol:

 

Måske der er nogen, som har erfaring med det fra deres eget eller andres bryllup?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, LouiseLulu said:

Min H2B's familie er meget slemme til at sidde med deres telefoner i tide og utide også til fester, og jeg vil derfor gerne mindske dette på en eller anden måde. Dog føler jeg hurtigt, at man lyder sur og bridezilla-agtig, så måske I har oplevet, at man kan gøre det på en god måde?


Jeg kan følge dig 100% Louise :) Det handler jo om andet end fotos og deling når vi taler om mobiltelefoner og det skriver du også selv ovenfor :) Der kan være folk som føler sig truffet hvis man beder dem om at holde igen med telefonerne, selvom de er afhængige af at kunne komme i kontakt med babysitter m.v. og også formår at gøre det på en diskret måde. Dertil kommer at mobiltelefonen også kan være et redskab i forbindelse med drøftelser m.v. ved bordene hvor man lige skal søge noget info. Omvendt ses det også af og til at nogle - særligt unge - kan finde på at sidde og se fodbold m.v. på telefonen under middagen. Tror ikke jeg ville skrive noget direkte på det punkt men tale med nogle af familiemedlemmerne m.v. som ved hvad respekt og pli er, så de lige kan give de pågældende et hint.

Hvad det andet med de sociale medier angår så mener jeg faktisk det går begge veje og at et bryllup hører til under det der hedder "privatlivets fred". Det er ihvertfald det princip vi selv hylder ved de bryllupsfester vi er ude til, men ved også at det ikke er alle der har det sådan. Jeg undrer mig ihvertfald ofte over at nogle kolleger lægger billeder m.v. ud på deres egen profil eller Facebook side hvor man kan se gæster, brudepar m.v. og det er der helt sikkert også gæster der kan finde på.

En måde at løse problemet på kunne være selv at oprette en Facebook gruppe som de kan lægge billeder på og bede om at det kun sker der. Derved vil I som administrator kunne slette de billeder I ikke bryder jer om (eller indføje at opslag skal godkendes af administrator) samtidig med at "forbuddet" derved kommer til at virke knap så barsk fordi det ikke står alene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at skrive følgende i vores kirkehæfte (på en af de bagerste sider under punktet praktiske oplysninger):

 

Sociale medier:

Billeder fra brylluppet må gerne deles på Facebook, Instagram, mm.

Brug venligst            #stineogkim180818

 

:)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer