mls1410

Opgaver under brylluppet

6 indlæg i dette emne

Hej.

 

Min kæreste og jeg ønsker et uformelt og intimt bryllup og har også et lidt stramt budget.
Vi planlægger at lave små opgavekort til vores gæster, så de alle har en lille opgave i løbet af festen, så vi ikke selv skal tænke på det.
Vi har en god ven i køkkenet til at opvarme mad osv. men han kan ikke klare at ryde borde osv. af også, og vi har valgt at spare serveringspersonale væk. 
Det vi har indtil nu er:

 

Ryde af efter forret

Ryde af efter hovedret

Ryde af efter dessert

Ryde af efter kaffen

Sørge for drikkevarer til bordet

 

Hvad har jeg ikke tænkt på? Håber I kan hjælpe mig. 

Mvh. Marie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem skal finde frem til hovedret, dessert, kaffe og natmad og hvem skal rydde ud efter natmaden :)

Drikke varer under festen... Hvem fylder op? eller er det venlig selvbetjening :)

Ideen er rigtig god men afhængig af hvordan i vælger at dække op vil det være en stor opgave at være alene om de enkelte poster :)
Er det små borde med 6-8 personer er det hurtigt gjort, men skal man tage ud efter eks 60 skal der være nogle stykke om hver post :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar. :-)

Vi har planer om at lave flere mindre borde 8-12 pr. bord, og der bliver en ved hvert bord der får samme opgave, så de bliver en 4-5 stykker om samme opgave. 

Vi håber på at vores ven i køkkenet kan finde tingene frem. 
Vi diskutere stadig om forretten skal sendes rundt på fad eller om det er tag selv bord. Hovedretten bliver tag selv og ligeledes med desserten og natmad. 
Det hele er lidt venlig selvbetjening og meget uformelt. 

 

Så mange af de praktiske opgaver kommer vi nok frem til :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I jeres situation hvor I ikke har serveringspersonale ville jeg klart vælge at forretten blev stillet frem inden I går til bords eller at den anrettes som tag selv bord. Det går nemt galt med fadene når der ikke er nogen til at servere.

Jeg ville så også anbefale at I fik 1-2 hjælpere under selve middagen da der er opvask, der skal laves kaffe til senere, ryddes af m.v. Derimod er der ikke grund til at have en hjælper på efter middagen/kaffen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for noget, men jeg synes det er bisset ikke at informere inden de dukker op til festen i måske pænt tøj som de ikke lige havde regnet med de skulle have på til at skovle tallerkner ind. Jeg forstår godt budget og alt det ikke er stort, men jeg er sikker på I ville kunne spørge nogen, evt. jeres mødre om de vil hjælpe

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender I ikke nogen som kan hjælpe, således at jeres gæster ikke skal igang?

 

Vi har bestilt personale. Men jeg ved at 4-5 af min forlovedes kolleger ellers havde tilbudt at hjælpe. 

 

Jeg ville blive meget overrasket, som gæst, hvis jeg pludselig blev sat igang med severing eller oprydning. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer