Fuglesang

Ønskeliste med i invitation?

18 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi har endelig besluttet os for hvem der skal være vores gavekoordinator og vedkommende ville gerne tage imod tjansen. Så det er dejligt. Vi snakkede så om ønskelisten skal med i invitationerne. Jeg vil gerne høre hvad I andre gør. Vores gavekoordinator mener, at det nok ikke var nødvendigt, for de kunne jo bare ringe eller maile til gavekoordinatoren hvis de ville vide hvad ønskerne er.

Tror nu nok jeg lægger en ønskeliste med ved invitationerne, men er da nysgerrig og vil vide hvad I andre gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Fuglesang.

Vi startede også med at ville vedlægge ønske seddel i vores invitationer, men det passede ikke rigtig ind i og synes også det var en masse information på engang, så vi har skrevet oplysninger som tlf og mail adr. på vores gave korri..Er sikker på I nok skal finde den løsning der passer jer bedst :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi opretter en bryllupshjemmeside når vi kommer så langt. Der kommer til at være ønskeliste, samt henvisning til gavekoordinator. Og selvfølgelig al mulig andet information vedr. brylluppet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vedlægger ønskeliste, da jeg ikke bryder mig om en egentlig gavekoordinator. Synes det virker meget ufrivilligt det med gaver når man skal ringe til en eller anden, for nogen vildt fremmed, og få af vide hvad man skal give brudeparret i gave.

Hvis jeg bliver inviteret til et bryllup hvor der ingen ønskeliste er men kun kontaktinfo til en gavekoordinator så kommer jeg helt uden gave. (jeg er MEGET stædig på det punkt)

Og helt ærligt, bruger man ikke bare en gavekoordinator for at undgå at skulle lette måsen efter brylluppet og ud og bytte et par gaver??

Vi skal have en gavekoordinator i det omfang at personen, på dagen, sørger for at skrive ned hvad vi får af hvem, mens vi selv pakker op...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gør ligesom ovennævnt: Skriver ønskeliste på vores hjemmeside.

Personligt synes jeg, at det virker uhøfligt, at ønskelisten er sammen med invitationen- så er det sådan at "pålægge" folk at købe en gave... eller... Jeg mener bare, at invitationen er, fordi jeg gerne vil se en person, og ikke fordi jeg vil have en gave. Man inviterer heller ikke til fødselsdag og sender ønskeliste med det samme- der spørger folk jo til, hvad man ønsker sig- eller er det bare mig?

Mht. gavekoordinator er det selvfølgeligt for at gøre det nemmere for brudeparret- så man ikke får 80 vaser og skal ned at bytte dem alle (så jow, lidt dovenskab er det da), MEN det er altså ligeledes for at man som gæst kan give en gave som er "speciel" og ikke en som brudeparret får 5 af og skal bytte. Jeg har været glad for de bryllupper jeg har været til, hvor man kunne ringe til gavekoordinator og høre, om "vasen" var blevet taget. For jeg vil gerne give noget, som brudeparret husker MIG for... og som ikke ender tilbage i butikken.

Det var min tilkengivelse- men vi er heldivis alle forskellige- ellers ville bryllupper da være kedelige. Så tror det er meget personlig stil/vane/erfaring der er afgørende for, hvordan netop DU gør :-)

Og lige meget hvad, er jeg sikker på, at det bliver godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at sende en ønskeseddel med. Vi vil ikke have gavekordinator, men jeg havde ikke tænkt over at vi kunne sende den med ud før min veninde som skal giftes 3 uger før os, sendte en med. Og som hun sagde: Hun hadede den falske beskedenhed med uha vi ønsker os sandelig ikke noget.

Alle ved jo allerede at det er en del af 'aftalen' når man holder en fest at gæsterne har en gave med....

Så der kommer sådan en ekstra seddel ved med ønsker, kørselsvejledning og overnatningsmuligheder

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en gavekordinator som står til rådighed hvis folk gerne vil vide om der er andre der har købt det de havde tænkt sig.

Vi har valgt at vi spørg folk om de vil ha ønskeseddel når de ringer og giver svar og så for de den på :mailbox: med en lille forklaring om hvordan vi ønsker gavekordinatoren skal bruges.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi vedlægger ønskeliste, da jeg ikke bryder mig om en egentlig gavekoordinator. Synes det virker meget ufrivilligt det med gaver når man skal ringe til en eller anden, for nogen vildt fremmed, og få af vide hvad man skal give brudeparret i gave.

Hvis jeg bliver inviteret til et bryllup hvor der ingen ønskeliste er men kun kontaktinfo til en gavekoordinator så kommer jeg helt uden gave. (jeg er MEGET stædig på det punkt)

Og helt ærligt, bruger man ikke bare en gavekoordinator for at undgå at skulle lette måsen efter brylluppet og ud og bytte et par gaver??

Vi skal have en gavekoordinator i det omfang at personen, på dagen, sørger for at skrive ned hvad vi får af hvem, mens vi selv pakker op...

Nu har jeg ALDRIG oplevet en gavekordinator som har fortalt gæsterne hvad de skulle købe til brudeparret. Vi "plejer" at ringe til gavekordinatoren og siger at vi har f.eks. 1.000 kr. at købe for. Så fortæller gavekordinatoren os nogle forskellige ting som brudeparret ønsker sig - og ud fra det VÆLGER VI SELV hvad vi vil købe til dem. Synes det er noget pjat at man ikke vil købe en gave pga at parret har valgt en gavekordinator...

Vi vælger ikke at bruge en gavekordinator for at undgå at skulle lette røven selv. Men personligt synes jeg det er skide irriterende at give en gave som 5 andre også har købt. Vi køber jo ligesom en gave for at de skal beholde den og ikke bare gå ud og bytte den. Det er da ærgeligt at 20 ud af 120 gæster kommer med den samme glasskål... Jeg er personligt ligeglad med at jeg skal skal ud og bytte tingene bagefter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ligesom ovennævnt: Skriver ønskeliste på vores hjemmeside.

Personligt synes jeg, at det virker uhøfligt, at ønskelisten er sammen med invitationen- så er det sådan at "pålægge" folk at købe en gave... eller... Jeg mener bare, at invitationen er, fordi jeg gerne vil se en person, og ikke fordi jeg vil have en gave. Man inviterer heller ikke til fødselsdag og sender ønskeliste med det samme- der spørger folk jo til, hvad man ønsker sig- eller er det bare mig?

Mht. gavekoordinator er det selvfølgeligt for at gøre det nemmere for brudeparret- så man ikke får 80 vaser og skal ned at bytte dem alle (så jow, lidt dovenskab er det da), MEN det er altså ligeledes for at man som gæst kan give en gave som er "speciel" og ikke en som brudeparret får 5 af og skal bytte. Jeg har været glad for de bryllupper jeg har været til, hvor man kunne ringe til gavekoordinator og høre, om "vasen" var blevet taget. For jeg vil gerne give noget, som brudeparret husker MIG for... og som ikke ender tilbage i butikken.

Det var min tilkengivelse- men vi er heldivis alle forskellige- ellers ville bryllupper da være kedelige. Så tror det er meget personlig stil/vane/erfaring der er afgørende for, hvordan netop DU gør :-)

Og lige meget hvad, er jeg sikker på, at det bliver godt!

Sådan er det også herhjemme. Kunne ALDRIG finde på at sende en ønskeseddel med ud med en invitation. Når vi selv modtager en invitation med ønskeseddel synes jeg det virker så "grisk" - som om at man ikke er velkommen medmindre man medbringer noget af det der står på ønskesedlen! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne heller aldrig finde på at sende en ønskeseddel med invitationen! Jeg holder ikke bryllup for at få gaver...

Heldigvis har jeg også en it-kyndig forlovet som har lavet os en hjemmeside. Vi har skrevet adressen til hjemmesiden i invitationen og skrevet at de der kan finde alt praktisk information - det fungerer rigtig fint og lige som jeg kunne ønske mig det :cheerleader3:

Vi har dog stadig en gavekoordinator, så gæsterne evt. kan ringe og høre om andre har tænkt sig at give netop det som de har tænkt sig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har valgt vores svigermødre/mødre til at være gavekoordinatorer og har skrevet tlf nummer til dem i invitationen, da vi først var færdig med ønskesedlen fyldte den mange sider, det havde simpelthen været for pinligt at sende med...

Men på denne måde kan alle gæster være med både pris og idemæssigt. Har de nogle ideer til gaver ud over det, så kender vores mødre os så godt at de ved at alt er velkommen...

Kort sagt mere praktisk!!! men elsker ideen om en bryllupshjemmeside med ønskerne!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skrev ønskerne på vores bryllupshjemmeside og bad derudover gæsterne om at kontakte vores gavekoordinator for at høre om gaverne var "taget", så vi slap for at skulle bytte ting efterfølgende.

Mine erfaringer med at kun gavekoordinatoren kender ønskerne er ikke for gode... Første gang fik jeg remset nogle ting op og da der langt om længe kom noget inden for mit bugdet, skyndte jeg mig at sige ja og endte med at give en ret besynderlig gave (i mine øjne - brudeparret bedyrede at de var glad for den :-) ) Anden gang sad jeg selv som gavekoordinator med en mildest sagt beskeden liste, så det var ikke så fedt at skulle komme med ønskerne, for gæsterne havde en forventning om at jeg da kunne ryste yderligere ud af ærmet, som ikke var på listen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vedlægger ikke ønskesedler med invitationen. Tror at folk så bare køber noget fra listen uden at kontakte gavekordinatoren - og så falder hele idéen med en gavekordinator jo ligesom til jorden... :)

Det havde jeg ikke tænkt på! Jeg tror også, at vi nu vælger IKKE at vedlægge en ønskeliste og blot henvise til gavekoordinatoren :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde ikke vedlagt ønskeseddel i vores invitation, da vi uddelte dem i julen ca. et halvt år før brylluppet. Vores bryllup var en hemmelighed indtil de fik indbydelsen, så vi synes at ønskeseddel ikke var passende at vedlægge allerede der.

Vi har lovet ønskeseddel færdig til vores SU-dato 1½ måned før brylluppet, der er nemlig allerede nogle der har spurgt efter den. :)

Vi har også valgt IKKE at have en gavekordinator, da vi ikke havde noget oplagt valg til sådan en, og fordi vi ikke bryder os så meget om konceptet.

Vi vil oprette en ønskeliste i Imerco (da langt de fleste ting kan fåes der) og så skriver vi en ønskeliste med de ønsker der ikke fåes i Imerco samt at vi har oprettet en ønskeliste der. (så fungerer det jo lige som en gavekordinator)

Det er den løsning vi kom frem til der fungerer bedst for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer