Guest jeanettejuul

DIY - Brudebuket og knaphulsblomster ..

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Til jer, der overvejer selv at lave jeres buket:

Jeg har overvejet at lave min egen buket til festen (selv om det er mod traditionen om, at gommen skal sørge for den.. Men man sparer bare en masse penge ved det).

Jeg har i en forbindelse været inde på tuben og fundet et par how-to-videoer til flotte buketter. Deler lige et par med jer herinde. Så kan I jo ellers selv kigge løs på youtube - Der er mange!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt desuden også lige en side, hvor man kan købe alverdens tilbehør til sin buket, hvis man selv vil lave den og til dekorationer. Der er også videoer og andre tips til både buketten og til borddekorationer.

Jeg har ikke købt derfra endnu, men det er i hvert fald en side, jeg overvejer at bruge. Det er heller ikke aaalt for dyrt, synes jeg ikke.

www.weddingflowersandreceptionideas.com

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige indskyde at det hun laver på de 2 videoer overhovedet ikke har noget at gøre med hvordan blomsterdekoratører laver brudebuketter her i Danmark :) Fint nok at følge hvis man vil lave sin egen, men grunden til at brudebuketter er så dyre er at der er meget mere håndværk i det end det der. :) og er ikke sikker på at nogen af dem hun lavede der vil kunne holde en hel bryllupsfest ud :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige indskyde at det hun laver på de 2 videoer overhovedet ikke har noget at gøre med hvordan blomsterdekoratører laver brudebuketter her i Danmark :) Fint nok at følge hvis man vil lave sin egen, men grunden til at brudebuketter er så dyre er at der er meget mere håndværk i det end det der. :) og er ikke sikker på at nogen af dem hun lavede der vil kunne holde en hel bryllupsfest ud :)

Ikke sikkert, men så ved man da lidt om, hvordan man gør. Man bestemmer jo selv. Man kan altid bruge inspirationen til hvis man selv vil i gang. Man kan jo altid give blomsterne noget vand i en pose, inden blomstertape kommer rundt om eller noget i den stil, så de holder længere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I tips til bilige afskårne blomster? Jeg har fundet tonsvis af amerikanske sider og "grøntorvet" i valby hvor man skal være en virksomhed

Jeg har snakket med en lokal gartner i nærheden af mine forældre og hvis vi bestiller mange af den samme blomst, så kan vi få dem til halvdelen af, hvad blomsterbutikkerne tager for dem. Så prøv evt at tage en snak med et gartneri.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved, at Bilka (i hvert fald den i Tilst) har en stor have-afdeling med en masse afskårne blomster til billige penge. Jeg skal ikke selv lave min buket alligevel, som jeg havde planlagt, men hvis jeg skulle, var jeg taget derud. Pøj pøj med det! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man selv vil binde sin brudebuket så er det nok en god ide at prøve at binde en noget tid i forvejen - også for at finde ud af hvor meget den kan holde til :)

Det er nemt nok at binde en buket, men hvis det er første gang man skal prøve det og man måske har lidt stress på dagene op til (hvilket jeg forestiller mig at de fleste af os vil ha) så er det nok rart nok at man har prøvet det inden :)

Jeg regner ikke med selv at binde min buket, men det er kun fordi jeg nok kan få en til meget fornuftig pris :)

Ellers vil jeg bare sige just go for it :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil da lige vise jer min buket. Det er min mand der selv har lavet den. Han har alsrig lavet en buket før, så synes han har klaret det rigtig fint. Blomsterne er fra venners have, han var ude og plukke blomster og lave buket på selve dagen.

Jeg var rigtig glad for han selv lavede den.

576924_10150848489537063_1924868472_n.jpg

vh Louise

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bandt også selv buketterne.

Det var super hyggeligt. Og selvom de ikke var helt perfekte, var de smukke.... Jeg er på mobilen så billeder bliver det ikke lige til. Men det vi gjorde var.

Knaphulsblomsterne: to roser i hver, og lidt blade. Så satte vi lidt vat om, holdt på plads af blomster tape. Derefter dyppede vi dem i vand, lagde plastik om bunden og et nyt lag blomster tape.

Vi havde prøvet at gøre vattet våd først, men så sprøjtede det ud med vand når vi satte tapen på, og det duede ikke rigtigt for os.

Brudepige og brudebuket

satte vi sammen efter den amerikanske video, i starten af denne tråd. Altså ved at lægge blomsterne tæt og rundt i en bue, med stilkene strittende ud til siden. På brudebuketten var det nødvendigt at vende den på hovedet for at få de sidste lag blomster i.... Og vi stod med den ude på badeværelse, s vi kunne se den i spejlet.

Da den var samlet, bandt vi den på det tyndeste sted med blomstersnor, rettede stilkene ind og bandt dem sammen også, så stilkene var bundet stramt sammen to steder. Vi var to om at gøre det, ellers havde det ikke kunne lade sig at gøre. De to bånd sad så det nederste passende til min hånd i forhold til hvor den øverdte sad. Så lagde vi et lag blomstertape mellem de to bånd og klippede stilkene til, så de passede i længeten. Så satte vi blomsterne i vaser og ud i et køligt rum til dagen efter. Lørdag satte vi silkebånd på de to buketter, hvor min og brudepigen skulle holde.

Jeg vil klart anbefale en hver selv at lave buketten. For det første er der mange penge at sparre, men selv hvis det ikke er et problem. Så var det hyggeligt og personligt at lave blomsterne, og vi var så stolte af dem :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer