Conni

Medgang & modgang - C&E 23.06.12 - [ Nu som Fru, med sneakpeak! ]

1,060 indlæg i dette emne

Velkommen til min bryllupsplanlægning

:loveflag::loveboard::heart::loveflag::loveboard::heart::loveflag::loveboard::heart::loveflag:

Hej alle i skønne brude.

Nu hopper jeg med på vognen og laver mig en planlægningstråd - man bliver jo helt bidt af denne hjemmeside.

Hvis jeg skal fortælle lidt om os selv:

Jeg selv hedder Conni, jeg er 23 år og er født og opvokset Samsø, men bor nu i Malling (syd for Århus) sammen med min kommende mand og vores hund. Jeg er lige blevet uddannet pædagog, men er desværre en af mange som går arbejdsløs. :td: Min forlovede hedder Emil, han er 31 å;r og er også født og opvokset på Samsø. Han er lastbilchauffør.

Vi mødte hinanden for lidt over 7 år siden til det lokale påskebal på øen. Jeg var forelsket fra førsteøjekast, men måtte kæmpe lidt for at få ham. Efter Samsø festival blev han endelig min. Vi flyttede sammen efter 1 år, da jeg skulle flytte fra Samsø (han boede i Jylland). Vi hørte mange meninger omkring vore forhold pga af aldersforskellen dengang (16 og 24), men idag betyder den ingenting. Vi har gennemgået mange ting i vores forhold som har været rigtig hårde, men som jeg tror har styrket vores forhold og os som mennesker.

Frieriet:

I sommer på vores 7 års dag sad vi hjemme ved mine forældre og spiste aftensmad. Da vi havde spist ville han hente en gave til mig. Da han kom tilbage fra værelset, trak stolen til side, lagde sig på; knæ, kiggede mig i øjnene og sagde: "nu har vi været sammen i mange år og jeg vil have du skal være min". Han trak en æske op af lommen med to smukke ringe i og spurgte: "Conni, vil du gifte dig med mig?";. (dette meget romantisk for en "bonderøv" som Emil) Jeg var helt i chok, for jeg var overbevist om, at måden jeg skulle blive gift på var, at jeg skulle overtale ham til det. Svaret var selvfølgelig "JA", men det første der fløj ud af min mund var: "har du spurgt far?" - og det havde han!

Nu skal vi giftes på vores begges føde-ø Samsø til sommer den 23. juni og vi glæææææææder os!

Her kan i følge min planlægning, mine tanker, mine beslutningsprocesser (som ofte er meget korte) og ikke mindst den store dag :a1221:

Tak fordi du læser med - knus og klem Conni

Her er lige lidt billeder af os:

post-54048-0-88317600-1315833377.jpg

Billedet er fra første gang jeg besøgte Emil efter vi var blevet kærester

post-54048-0-78884800-1315833463.jpg

Et lidt nyere billede fra min kusines bryllup i 2010

Kom til det emne du gerne vil læse om:

:heart:

:heart:

Bruden:

Brudekjoleinspiration

"Kina"-kjoler (inspirationsbilleder)

:heart:

Ting der skal laves/gøres:

Invitationer

Personlige chokolader (DIY)

Cd-lommer (DIY)

...............................................................................

Redigeret af Conni
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt omkring brylluppet

Som sagt skal vi giftes til sommer. Vores første diskussion gik hvilken kirke det skulle være (vi har altid været enige om Samsø) han ville i Tranebjerg kirke, jeg ville i Onsbjerg kirke. Da brylluppet blev en realitet måtte vi jo blive enige og vi stillede kirkerne op imod hinanden.

For Tranebjerg kirke:

Emil er konfirmeret der

Min bedstemor er begravet der

Emils mormor, farmor og farfar er begravet der.

For Onsbjerg kirke:

Jeg er døbt og konfirmeret

Min far er døbt, konfirmeret og gift

Mine forældre er gift der

Mener det er min bedste som er døbt, konfirmeret og gift der

Der har foregået rigtig mange ting i min familie igennem tiden i den kirke

Emil vil få samme kirkehistorie som min mor: døbt i Ørby, konfirmeret i Tranebjerg og gift i Onsbjerg

Næste diskussion gik så på datoen. Vi ønskede begge et sommerbryllup, men for os sker der mange ting i Juli måned som vi gerne vil, så derfor var den udelukket. Derefter besluttede vi os for august, men fortrød så og har valgt at blive gift på Sankt Hans aften. Vi var begge enige om at vi ikke gad noget kaffe/kage imellem kirken og middagen og at vi ikke fandt det nødvendigt med en reception. Derfor besluttede vi at det ikke skulle være for tidligt i kirken

Næste diskussion gik så på feststedet, vi havde to i tankerne: Nordgården, Onsbjerg eller Besser Forsamlingshus. Vi ville egentlig helst ikke holde det i et forsamlingshus og var meget opsat på Nordgården, fordi der var værelse, vi må selv medbringe drikkevarer, der er en bar, der er en sal til velkomst og en til selve middagen, det er tæt på kirken. Besser forsamlingshus ville vi have primært fordi hende der har det laver utrolig god mad. Derudover må vi selv medbringe drikkevarer, der er en scene, så der er plads til underholdning hvilket der vil være begrænset på Nordgården med vores antal af gæster, der er også en bar der kan bruges, der er ovale borde.

Næste diskussion som jeg går ud fra mange har: Hvem skal inviteres? Lokalet er jo begrænset, så et eller andet sted skal man jo stoppe. Vi blev enige om en opdeling:

1. Nærmeste familie (Forældre, bedsteforældre, søskende)

2. Alle onkler og tanter (uanset hvor meget vi havde med dem at gøre)

3. Øvrig familie vi havde noget med at gøre (f.eks. fætre/kusiner osv)

4. Venner

tallet røg da også i vejret, men vi har valgt at spare andre steder, end at skære nogle fra pga. omkostningerne ved at invitere så mange. Denne dag har vi lyst til at dele med vores omgangskreds og vi vil helst ikke fortryde noget bagefter.

Så er der jo sådan noget med farve og tema. I starten synes min kommende mand at det var lidt noget pjat (sådan noget går han bestemt ikke op i) men han kunne godt se at vi var nødt til at have en retningslinje. Vi er meget til det traditionelle og udover det har Emil udtalt at han godt kan lide rød/vinrød. JEg har fået et smykke fra Emils familie af hans tante, som jeg vil have på til brylluppet og det er guld.

Derfor ser det ud som følger:

Dato: 23. juni 2012

Tid: 16.00

Sted: Samsø

Kirke: Onsbjerg

Feststed: Besser forsamlingshus

Antal inviterede gæster: 93

Tema/farve: Traditionelt i farverne: råhvid, rød og guld.

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:

Utroligt med de Samsø-bryllupper! Nu er vi 3, der skal giftes inden for én måned til næste år herinde :thumbsupsmileyanim:

Hvor skal I vies henne og holde festen?

Ja jeg var godt lige inde og lure på din inden jeg oprettede min egen, men Samsø er jo en skøn ø. Og Langør kirke ligger virkelig smukt, det tror jeg at I bliver glade for.

Ja dine spørgsmål har jeg lige besvaret, men vi skal vies i Onsbjerg og festen faldt så på Besser forsamlingshus, men vi var også inde på Nordgården som I jo har valgt. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons:

Utroligt med de Samsø-bryllupper! Nu er vi 3, der skal giftes inden for én måned til næste år herinde :thumbsupsmileyanim:

Hvor skal I vies henne og holde festen?

Ja jeg var godt lige inde og lure på din inden jeg oprettede min egen, men Samsø er jo en skøn ø. Og Langør kirke ligger virkelig smukt, det tror jeg at I bliver glade for.

Ja dine spørgsmål har jeg lige besvaret, men vi skal vies i Onsbjerg og festen faldt så på Besser forsamlingshus, men vi var også inde på Nordgården som I jo har valgt. :cheerleader3:

Onsbjerg kirke har jeg også et specielt forhold til, da min farmor og farfar er begravet der. Min faster er faktisk gravermedhjælper der pt :cheerleader3:

Forstår godt jeres valg af Besser forsamlingshus. Har også kun hørt RIGTIG godt om maden :thumbsupsmileyanim: Og som du selv siger, så bliver det trangt med 93 gæster på Nordgården, hvis der skal være plads til meget andet!

Har I mange, som kommer udenøs som skal bruge overnatning?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllupsbudget

Der har været en del overvejelser omkring vores budget. Emils store frygt var at jeg ønskede mig et kæmpe prinsesse-bryllup på et slot med heste og overnatning til gæsterne og fin mad, men jeg kunne heldigvis berolige ham. Det vi begge ønsker er en mindeværdig dag, hvor vi hylder vores kærlighed til hinanden sammen med vores familie og venner. Jeg brugte siden her som inspiration ( :ilovebryllupsklar: ) til budgetter og begyndte at sortere i hvad vi ønsker og hvad vi er ligeglade med. Vi vil f.eks. ikke holde en reception imellem vielsen og middagen, ligesom vi har valgt at spare bryllupsrejsen væk (den ønsker vi os så i stedet for). Derudover skal vi ikke købe ringe (Emil havde jo valgt og købt nogle som han friede med). Nogle ting har vi valgt at gøre selv, andre ting vil vi ikke spare på.

Vi har valgt at have et budget der hedder 75.000kr.

Det ser ud som følger:

Bruden: 7.700 kr

Gommen: 5.600 kr

Hår, makeup, negle: 1000 kr (noget er hjælp fra venner)

Lokaleleje: 2.700 kr (Gælder leje af lokale fredag til opstilling, lørdag til festen og rengøring - det gider vi simpelthen ikke)

Transport: 3000 kr (den post er vi lidt usikre på, men det er noget Emil står for uden min indblanding - gyyyyyyyyys :help: )

Bryllupsmiddag: 17.0000 kr (gælder snacks, forret, hovedret, kaffe/småkager og natmad)

Bryllupskage: 3.000 kr (vi har en veninde der fantastisk dygtig, så der har vi valgt at spare lidt)

Drikkevarer: 6.000 kr (vi tager lige et smut forbi Tyskland)

Fotograf: 3.000 kr (min kusine er uddannet fotograf og skal tage selve brudebilleder. Derudover har vi fået tilbud fra en anden fotograf til at tage de andre)

Musik: 10.500 kr

Morgengaver: 1.000 kr

Invitationer, takkekort, menukort, bordkort: 1.500 kr (Menukort og bordkort laver jeg selv)

Bordpynt: 500 kr (en del er købt på forhånd udenfor budget)

Brudebuket og øvrige blomster: 1.500 kr (Jeg laver selv buketter til brudepiger, borddekoration, pynt til kirken)

Personale: 4.500 kr

Favourbokse: 1.000 kr (jeg laver selv æskerne)

Tilskud til tøj: 4.000 kr (Vi har valgt at give tilskud til forlovere og brudepiger, så de ikke skal betale tøjet helt selv, da vi jo stiller lidt krav, men vi har ikke råd til at betale det hele)

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:

Utroligt med de Samsø-bryllupper! Nu er vi 3, der skal giftes inden for én måned til næste år herinde :thumbsupsmileyanim:

Hvor skal I vies henne og holde festen?

Ja jeg var godt lige inde og lure på din inden jeg oprettede min egen, men Samsø er jo en skøn ø. Og Langør kirke ligger virkelig smukt, det tror jeg at I bliver glade for.

Ja dine spørgsmål har jeg lige besvaret, men vi skal vies i Onsbjerg og festen faldt så på Besser forsamlingshus, men vi var også inde på Nordgården som I jo har valgt. :cheerleader3:

Onsbjerg kirke har jeg også et specielt forhold til, da min farmor og farfar er begravet der. Min faster er faktisk gravermedhjælper der pt :cheerleader3:

Forstår godt jeres valg af Besser forsamlingshus. Har også kun hørt RIGTIG godt om maden :thumbsupsmileyanim: Og som du selv siger, så bliver det trangt med 93 gæster på Nordgården, hvis der skal være plads til meget andet!

Har I mange, som kommer udenøs som skal bruge overnatning?

Ja som du kan læse har vi en del tilknytning til kirken og jeg synes da at det er lidt specielt at vi skal giftes der.

Okay, der kan man bare se med din faster!

Ja jeg kender hende der laver maden der, jeg har hjulpet hende nogle gange, og, jamen mums bliver helt lækkert sulten af at tænke på det. Vi er ikke til sådan finere madlavning, så god ærlig mad er vi lidt mere til. Og ja der bliver trængt på Nordgården.

Ja der er nu nok en del overnatninger, men de fleste kan jo sove hjemme ved deres forældre og øvrig familie, så det er nok begrænset hvor mange der skal leje sig ind. Vi har også 2 sommerhuse og 1 ferielejlighed i familien, så det giver da også lidt plads. Vi håber i hvert fald at folk finder ud af det, og at det ikke afholder dem fra at komme. Hvad med jer, har I mange overnattende?

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes jeres budget ser fint ud! Hvilket band/musik skal I have?

Dejligt at overnatning nok ikke bliver et problem. Ud af vores 60 gæster, er der kun 3 der bor på Samsø, så ja. Vi har brug for overnatning, hvorfor vi er rigtig glade for Nordgården/vi synes det var det optimale valg for os.

Vi har også tænkt på, om det kunne være en faktor, der gjorde, at folk blev hjemme, men siden de har fået dato+sted i så god tid, håber vi ikke det bliver tilfældet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes jeres budget ser fint ud! Hvilket band/musik skal I have?

Dejligt at overnatning nok ikke bliver et problem. Ud af vores 60 gæster, er der kun 3 der bor på Samsø, så ja. Vi har brug for overnatning, hvorfor vi er rigtig glade for Nordgården/vi synes det var det optimale valg for os.

Vi har også tænkt på, om det kunne være en faktor, der gjorde, at folk blev hjemme, men siden de har fået dato+sted i så god tid, håber vi ikke det bliver tilfældet!

Tusind tak skal du have! Vi skal egentligt have en af de der "orgeltrampere", men han er simpelthen så dygtig og så alsidig, så vi har valgt at have ham hele dagen. Han hedder Lars og spiller normalt kun i Odder området. Vi hørte ham til min kusines bryllup og er bare fuldstændig vild med ham. Og han sagde heldigvis ja til at komme til Samsø, men det koster jo noget transport og noget overnatning. Hvad skal I have?

Ja vi har jo så en del flere der bor på Samsø og som sagt mulighed for at de kan sove ved familie osv, så det er rigtig dejligt. Jeg forstår godt din frygt, men det er altså også nemt for gæsterne at de kan overnatte på selve feststedet, så jeg forstår godt jeres valg! Man kan jo kun håbe at folk ønsker at ofre det for at deltage i brylluppet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeres budget ser fint ud! Hvilket band/musik skal I have?

Dejligt at overnatning nok ikke bliver et problem. Ud af vores 60 gæster, er der kun 3 der bor på Samsø, så ja. Vi har brug for overnatning, hvorfor vi er rigtig glade for Nordgården/vi synes det var det optimale valg for os.

Vi har også tænkt på, om det kunne være en faktor, der gjorde, at folk blev hjemme, men siden de har fået dato+sted i så god tid, håber vi ikke det bliver tilfældet!

Tusind tak skal du have! Vi skal egentligt have en af de der "orgeltrampere", men han er simpelthen så dygtig og så alsidig, så vi har valgt at have ham hele dagen. Han hedder Lars og spiller normalt kun i Odder området. Vi hørte ham til min kusines bryllup og er bare fuldstændig vild med ham. Og han sagde heldigvis ja til at komme til Samsø, men det koster jo noget transport og noget overnatning. Hvad skal I have?

Ja vi har jo så en del flere der bor på Samsø og som sagt mulighed for at de kan sove ved familie osv, så det er rigtig dejligt. Jeg forstår godt din frygt, men det er altså også nemt for gæsterne at de kan overnatte på selve feststedet, så jeg forstår godt jeres valg! Man kan jo kun håbe at folk ønsker at ofre det for at deltage i brylluppet

Åhh ja, det er dyrt at få folk over fra fastlandet! Får selv fotograf over. Vi skal faktisk have Mild Ones (Erik Schou) så dejligt lokalt til billige penge. Elsker life musik! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det kommende bryllup - og velkommen til dette skønne forum :thumbsupsmileyanim:

Det lyder som om, at I er godt i gang med at planlægge et skønt bryllup.

tusind tak - ja man bliver godt nok afhængig af det med alle de gode ideer og søde brude som er herinde :ilovebryllupsklar:

Ja jeg går jo som sagt arbejdsløs, så der er masser af tid til at tænke :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes jeres budget ser fint ud! Hvilket band/musik skal I have?

Dejligt at overnatning nok ikke bliver et problem. Ud af vores 60 gæster, er der kun 3 der bor på Samsø, så ja. Vi har brug for overnatning, hvorfor vi er rigtig glade for Nordgården/vi synes det var det optimale valg for os.

Vi har også tænkt på, om det kunne være en faktor, der gjorde, at folk blev hjemme, men siden de har fået dato+sted i så god tid, håber vi ikke det bliver tilfældet!

Tusind tak skal du have! Vi skal egentligt have en af de der "orgeltrampere", men han er simpelthen så dygtig og så alsidig, så vi har valgt at have ham hele dagen. Han hedder Lars og spiller normalt kun i Odder området. Vi hørte ham til min kusines bryllup og er bare fuldstændig vild med ham. Og han sagde heldigvis ja til at komme til Samsø, men det koster jo noget transport og noget overnatning. Hvad skal I have?

Ja vi har jo så en del flere der bor på Samsø og som sagt mulighed for at de kan sove ved familie osv, så det er rigtig dejligt. Jeg forstår godt din frygt, men det er altså også nemt for gæsterne at de kan overnatte på selve feststedet, så jeg forstår godt jeres valg! Man kan jo kun håbe at folk ønsker at ofre det for at deltage i brylluppet

Åhh ja, det er dyrt at få folk over fra fastlandet! Får selv fotograf over. Vi skal faktisk have Mild Ones (Erik Schou) så dejligt lokalt til billige penge. Elsker life musik! :thumbsupsmileyanim:

Ej hvor fedt, han synger altså virkelig godt. JEg kender ham fra da jeg arbejdede på Samsø. Jeg skal have spurgt ham om han vil synge i kirken, han har virkelig en lækker stemme - det synes jeg bestemt er et godt valg. Hvad har du af fotograf? Jeg var inde på fotostart.dk og får tilbud fra forskellige fotografer og det kan altså godt betale sig synes jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken

Jeg vil da lige dele lidt billeder med jer af kirken. Som sagt er jeg døbt og konfirmeret i den. Onsbjerg Kirke er øens ældste kirke idet dele af kirken stammer fra 1100-tallet.

post-54048-0-65730400-1315843864.jpg

post-54048-0-08427300-1315843893.jpg

Og indeni (det er jo en lille landsbykirke):

post-54048-0-67584500-1315843943.jpg

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringene

Emil havde jo selv været ude og købe ringe, som han friede med. Vi er så heldige at vi har en veninde der er ansat i vores fælles yndlings-smykkeforretning og da vi en dag for sjov snakkede om hvordan jeg godt kunne tænke mig at min vielsesring skulle se ud, så slog hun lytte-lapperne ud, så da Emil ville købe ringe, så vidste hun stort set hvad jeg ønskede mig. Så hun fandt nogle eksempler frem og han har så valgt den der sidder på min finger. Vi har valgt at gå med dem inden brylluppet og har fået graveret vores forlovelsesdato i og så er der plads til den kommende vielsesdato.

I får da lige et billede af dem:

post-54048-0-26038100-1315845771.jpg

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores To-do-liste

Ja, jeg må vel hellere få nogle deadline på, så der kan blive styr på tingene :rolleyes:

Rød = endnu ikke gjort eller begyndt på

Blå = Begyndt på!

Grøn = Gjort!

Senest 9 måneder før

Bestil festlokale

Bestil kirke

Bestil musik

Lav et bryllupsbudget

Vælg 2 vidner

Vælg brudepiger

Vælg forlovere

Vælg toastmaster

Lav en gæsteliste

Køb og design invitationer

Bestil bryllupsfotograf

Senest 6 måneder før

Bestil tid til brudehår, make-up og negle

Bestil transportmiddel - Har jeg ingenting at gøre med, det er overladt til H2B

Send invitationer

Senest 3 måneder før

Udarbejd en ønskeliste

Arranger serveringspersonale

Køb brude-udstyr

Senest 1 måned før

Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken

Bestil bryllupskagen

Bestil bryllupsmenuen

Aflever ringe til gravering

Bestil blomster til borddekorationer, brudepigebuketter, kirkepynt

Design bordkort, menukort

Lav favourbokse

Senest dagen før

Skrive tale eller anden form til mine kommende

Gennemgå vielsesritualet med præsten

Køb morgengave

Udarbejd en bordplan

Øve på brudevalsen

Gør risposer klar

Efter brylluppet

Køb og design takkekort

Send takkekort

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! :)

Lyder til at i allerede har styr på en del. glæder mig til at følge ENDNU et Samsø bryylup! :loveshower: De andre der er herinde er jo også allerede godt igang..

Og godt billede af dig og H2B - smuk blå kjole du har på! :)

Tusind tak skal du have! Ja jeg er typen der godt kan lide lister og at have styr på alting. Ja Samsø er en smuk ø. Og hvor ser din planlægning spændende ud, jeg er overbevist om at det bliver smukt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aaaaaargh - første panikanfald! :td:

Jeg har bare lagt og tænkt hele natten. Vi kom til at snakke omkring fotografering i forhold til vores tidsplan. Vi skal først giftes kl 16, så vi vil være færdig omkring 16.45 med vielsen og så lykønskninger og så videre, så kan vi køre fra kirken kl 17. Så er vi på location 5 min senere (øen er heldigvis ikke så stor) og så tager det vel omkring en time?! at tage brullysbilleder og så skal vi hen til feststedet igen. Så er vi først tilbage ved festen igen omkring 18.30 og så før vi kommer til bordet så er kl 19?

Er det for sent? Er der nogle der har prøvet det samme?

Grunden til at vi først har valgt kl 16 frem for kl 14 er, at vi ikke vil have kaffe/kage imellem kirken og middagen, men der bliver serveret lidt snacks og velkomstdrinks imens vi er ude og få taget billeder og så får de taget parfotos af en fotograf imens. Jeg synes bare at hvis der er kl 14, så vil der komme et for stort hul imellem vielsen og middagen. Ih det kan også være at det er lidt fjollet af gå i panik over, men det gjorde jeg altså :wink:

Redigeret af Conni
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg lige læst din tråd igennem!

Og det lyder jo bare super det hele!

Vores budget er på omkring de 40.000, men vi regner også med at lave ret meget selv!

Vi holder fx festen på mine svigerforældres grund (Hesselholm), så har tænkt at folk kan ligge i telt hvis de har lyst.

Til feststedet har vi lejet et kæmpe fest som leveres og opsættes af en som hedder Øjvind (hvis du kender ham?)

Og maden tror jeg vi får lavet af den samme måske! Hedder hun ikke Pia hende som laver maden for Besser forsamlingshus?

Og det er jo bare totalt hyggeligt med endnu en Samsø-planlægningstråd at følge med i!

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

(Okay har lige rettet et par gange i det her indlæg. Ved ikke helt hvad der sker for mig i dag, men kegler bare totalt i det!!! :rolleyes: )

Redigeret af Stine85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer