D&SHoffgaard

D&S Hoffgaard's sommerfuglebryllup- billeder fra polterabend

197 indlæg i dette emne

Velkommen til vores bryllupstråd. :lol:

Nu er vi endelig kommet rigtig i gang med planlægningen og synes jeg trængte til at få samlet alle vores ideer og planlægning i en samlet tråd.

Om os:

Jeg hedder Sannie, er 25 år og arbejder som forskningslaborant. Min tilkommende, Dennis er 29 år og er elev hos kvickly.

Vi mødte hinanden i marts 2008, gennem en fælles veninde, som arragerende en ørkenens sønner aften, for alle de af hende venner, som var store fans af dem. Aften gik mest med at se hinanden an og da Dennis den gang havde en 10 år yngre kæreste, regnede jeg ikke rigtig, at jeg var noget for ham. Men kæresten røg ud kort tid efter og efter et par fester, hvor der var en fantastisk kemi i mellem os, begyndte vi at date.

D. 7. oktober 2008 gjorde vi det så offentielt, at vi var kærester.

Vi har virkelig fundet hinandens modstykke og komplimentere hinandens styrker og svagheder. Inden længe blev det ret særiøst i mellem os og selvom vi er hinanden første særiøse kærester, så fandt vi hurligt ud af, at det var mere seriøst en bare kæresteri. I marts 2009 fik vi ens symbolringe og i august 2009 flyttede vi sammen til Roskilde.

I dag har vi boet sammen i små 3 år og har en 2½ værelses i Slagelse.

Dette er os:

post-53781-0-61984000-1321186755.jpg

Frieri Her

Dato Her

Budget Her

Tema Her

Kirke Her

Forsamlingshus Her

Ringe Første udkast Andet udkast

Brudekjoleprøvning Her

DIY-projekter Her

Brainstorming over bordpynt Inspirationsbilleder Brainstorming og skitser Vaser

Servietter/bordkort Prototype 1 Prototype 2

Ønskeliste Her

Bryllupsmenu Menu forslag fra kokkken

Byllupskage Inspiration og mere Her

brudebuket Inspiration

Brudeundertøj Her

Slør Her

Brudesko Her

Brudetaske her

Brudefrisure Inspiration

Musik Under middagen Efter middagen

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dato:

Det var egentlig meningen, at vi skulle have været gift d. 10 december 2011, men da min mor døde i marts 2011 og vi uforuset blev nød til at flytte i april 2011, så besluttede vi os for, at rykke brylluppet til sommeren 2012. Vi snakkede om mange forskellige datoer, men satte os fast på den 07.07.12.

Grunden er at mine forældres kæreste dato er d. 06.07.12 og det var vigtig for mig, at have min mor med på en måde. Desuden har vi noget med d. 7. Vi blev kærester d. 7 oktober og fik symbolringe d. 7. marts. Vores fælles yndlingstal er 7, så selvføglelig skal vi da giftes d. 07.07 . :7himmel:

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tema:

Vi har valgt at bruge farverne lilla, hvid og sølv.

Farvene kommer til at blive brugt sammen med elementerne: glitter/glimmer, vand og sommerfulge.

Min kommende mand er helt syg med glimmer og alt hvad der glitre og jeg er en rigtig sommerfulge pige. :D Vi er begge helt vilde med vaser og bowler med vand, lys og blomster og glæder os til at udvikle festens look sammen. smile.gif

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieri:

Skrevet af Dennis

Det hele begyndte, da jeg den 13 december 2009 havde lagt en plan. Til den skulle jeg bruge et amfiteater, 8 havelys, 16 kirkegårslys, en luciakrans med 10 roser i, samt et hvidt jakkesæt.

Jeg havde lavet en aftale med vores lokale købmand, der havde skaffet tingene hjem til mig, så de var klar til den 13. Derefter tog jeg og min kusine ud til amfiteateret i hedeland, nær Roskilde, for at gøre klar.

Vi startede med at lave to rækker med kirkegårdslys, som førte ned til scenen, hvor jeg lavede et hjerte ud af de 8 havelys.

Så ringede jeg hjem til min kæreste og sagde, at der lå et brev til hende bag et billede og at hun skulle gøre hvad der stod. Brevet førte ud til mig, hvor jeg stod i midten af hjertet, iført mit hvide jakkesæt og luciakransen i hånden. Da hun kom der ned kunne jeg intet se, fordi det var så mørkt. Så jeg kunne kun høre en komme gående og snøftene i mod mig.

Da hun kom over til mig, gik jeg på knæ og sagde de 6 små ord, der skulle ændre vores forhold for evigt.

Billeder fra frieriet:

post-53781-0-46517200-1320004497.jpg

post-53781-0-40186500-1320004550.jpg

post-53781-0-37874600-1320004595.jpg

Redigeret af D&SHoffgaard
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ringene:

Her er første udkast til vores vielsesringe:

post-53781-0-54686400-1320004004.jpg

Dennis har selv designet disse ringe, med blomsten og bien, som symbolisere frugtbarhed. Ringene bliver lavet af vores fælles veninde, som er guldsmed. Er super glad for hun vil lave dem til os, for det er da lidt specielt, når det er en man kender og at vi kun skal betale materialerne, da vi får arbejdstiden, som bryllupsgave.

Ringene bliver i hvidguld, med en diamant i min ring og muligvis en rødguld bi på Dennis.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken:

Vi skal giftes i Vigersted kirke ved Ringsted. Dennis er døbt der og jeg faldt for kirken, da han viste mig den. Der er mange smukke kalkmalerier i den og den giver hos mulighed for at kunne holde den intime og romantiske vielse vi ønker. Det var vigtig for os, at det var en lille landby kirke, hvor vi har familien og gæster tæt på os under den kirkelige handing.

Kirken er bestilt til kl. 14 og håber på at kunne servere champange og kransekage uden for kirken, som en slags reception efter vielsen.

Billeder af kirken:

post-53781-0-05812100-1320006506.jpg

post-53781-0-90433200-1321186945.gif

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forsamlingshus:

Valget for feststed er faldet på Sørby-magle forsamlingshus, som ligger 7 km uden for Slagelse by. Der to sale, en stor til 120 mennesker og en lille til 50. Det er fine hvide lokaler, men kræver lidt farve oppyntning og noget beklædning af baren, som er i 70'ser stil. i Den store sal findes der også en lille scene til musikken.

Forsamlingshuset udefra:

untitled12.bmp

Inde fra den store sal:

post-53781-0-47676400-1320085042.jpg

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forsamlingshus:

Valget for feststed er faldet på Sørby-magle forsamlingshus, som ligger 7 km uden for Slagelse by. Der to sale, en stor til 120 mennesker og en lille til 50. Det er fine hvide lokaler, men kræver lidt farve oppyntning og noget beklædning af baren, som er i 70'ser stil. i Den store sal findes der også en lille scene til musikken.

Forsamlingshuset udefra:

Inde fra den store sal:

Hov, jeg kan ikke få det billede frem fra salen, jeg får samme billede frem som det først, altså udefra?

Det jeg ser, ser dog virkelig hyggeligt og romantisk ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forsamlingshus:

Valget for feststed er faldet på Sørby-magle forsamlingshus, som ligger 7 km uden for Slagelse by. Der to sale, en stor til 120 mennesker og en lille til 50. Det er fine hvide lokaler, men kræver lidt farve oppyntning og noget beklædning af baren, som er i 70'ser stil. i Den store sal findes der også en lille scene til musikken.

Forsamlingshuset udefra:

Inde fra den store sal:

Hov, jeg kan ikke få det billede frem fra salen, jeg får samme billede frem som det først, altså udefra?

Det jeg ser, ser dog virkelig hyggeligt og romantisk ud.

Okay jeg prøver at lave det om :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har jeg spillet flere gange og det er rigtigt at oppyntning og farver vil gøre underværker, men det er gode og regulære lokaliteter. Scenen dernede har jeg kun sjældent brugt. Den er nok lille men forholdsvis høj (medmindre det er lavet om) . For et band er det noget andet men jeg ved at jeg ikke er den eneste Dj som har det dårligt med at stå på en høj scene i forhold til et midnre selskab. Det handler dels om at man godt kan lide at være på niveau med folk men også om at man ikke får samme dialog med folk og at de ikke ønsker løbende på samme måde når der er en scenekant i mellem. Til gengæld er der god plads i hjørnerne ud fra scenen (og mere fylder en opstilling ikke).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der har jeg spillet flere gange og det er rigtigt at oppyntning og farver vil gøre underværker, men det er gode og regulære lokaliteter. Scenen dernede har jeg kun sjældent brugt. Den er nok lille men forholdsvis høj (medmindre det er lavet om) . For et band er det noget andet men jeg ved at jeg ikke er den eneste Dj som har det dårligt med at stå på en høj scene i forhold til et midnre selskab. Det handler dels om at man godt kan lide at være på niveau med folk men også om at man ikke får samme dialog med folk og at de ikke ønsker løbende på samme måde når der er en scenekant i mellem. Til gengæld er der god plads i hjørnerne ud fra scenen (og mere fylder en opstilling ikke).

Scenen er nok ikke mere en 30-40 cm høj og hvad jeg husker så er den ret bred, men går ikke så langt ud i salen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudekjoleprøvning:

Da vi har rykket brylluppet har jeg været ude og prøver kjoler af 2 omgange.

Den ene gang i februar 2011, hvor jeg var i Gislinge og i Køge og fandt en kjole det første sted, som jeg var helt vild med. Men da min mor døde 3 uger efter, fik jeg den aldrig købt. Derfor var jeg ude og prøver kjoler igen d. 14 oktober i Nicolai i KBH, hvor jeg fandt drømmekjolen. :c166:

Jeg havde min svigermor og svigerinde med og jeg nåede at prøve 4 kjoler. Den første havde bare alle de elementer jeg ledte efter og er den smukkeste kjole, jeg overhovedet har prøvet, selvom jeg har prøvet en del. Efter 3 kvarter var jeg ude af butikken, 5600 kr. fattigere, men en drømmekjole rigere. :cheerleader3:

Min svigermor har lovet at tage sig af tilretningen og flere detaljer får i desværre ikke, da H2B kigger med herinde :biggrin:

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres velkomsthilsner og dejlige kommentarer :biggrin: Det er super skønt at få lidt feed back herinde. :thumbsupsmileyanim:

Og ja Dennis er en rigtig stor romantiker og det var et helt fantastisk frieri han lavede til mig. Især, fordi at det teatermæssige er vores store fælles interesse og som fylder en del i vores liv, da vi begge spiller det på amatørbasis.

Desuden er vi begge rigtig glade for julen, så at han friede på lucia-dag med en lucia krans, som en slags ring, var helt vidunderligt. Det hele så ubeskriveligt smukt og da det begyndte at små sne lige efter frieriet, kunne jeg ikke ønske mig noget mere romantisk. :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Scenen er nok ikke mere en 30-40 cm høj og hvad jeg husker så er den ret bred, men går ikke så langt ud i salen.

Det er nok rigtigt når du siger det. Jeg husker bare fra en af de fødselsdagsfester jeg har spillet dernede - hvor fødselaren var helt vild med 60'er musik - at det virkede som at hun næsten skulle kravle op på scenen for lige at tale med mig. Men det kan jo være lavet om. Når det så er sagt så kan det ene trin (medmindre vi taler om et trappetrin) også være nok til at afholde folk fra lige at kaste en bemærkning, et ønske o.l. Der skal lidt mere til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brainstorming og skitser over bordpynt:

I fredags kom vi tilfældigvis forbi vores lokale isenkræmmer og så at der var nogle vaser på tilbud, som ville passe perfekt til brylluppet. Det fik os til at gå i fuld gang med at brainstorme og designe looket til bordene, så vi vidste hvor mange vaser vi skulle købe. :shopping:

Her er konklusionen:

Bordene skal sættes i E-form og dækkes med hvide duge og lilla bordløber. Midt på bordløberen kommer der til at ligge efeu hele vejen ned. Efeuen er spraymalet sølv evt. med noget glimmer.

Ind i mellem står der vaser med lilla roser under vand, med flydelys på toppen og fade med bloklys.

Bordkortene er inspireret af de sommerfugle bordkort, som ses under inspirationsbilleder og kommer til at sidde fast på servietten, som er foldet som et slags blad. :thumbsupsmileyanim:

Skitse af servietten og bordkort:

post-53781-0-16092900-1320684255.jpg

post-53781-0-87683900-1321187101.jpg

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer