DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Så er min beretning slut :/

189 indlæg i dette emne

Troels og Ditte's

uforglemmelig

og

vidunderlig

bryllup d. 30/3-2012

bryllupsfest d. 14/7-2012

:loveshower:

Nu vil jeg starte på fortællingen om vores fantastiske bryllup, som jeg håber I alle vil nyde at læse.

Vejen til den største dag i vores liv, blev mange ved, desværre ikke så glad og spændende som vi håbede og regnede med. Tvært imod, blev det den hårdeste og sværeste tid i vores liv.

Jeg vil starte med beretningen om vielsen på Farsø Sygehus d. 30/3 og dagene op til (så til jer der har læst med i min planlægningstråd.... håber I kan tåle at få det en gang til)

Der efter vil jeg fortælle om vores fantastiske polterarbend, som vores skønne venner og familie arrangerede for os. Og sidst, men ikke mindst vil jeg fortælle om vores fantastiske og uforglemmelige bryllupsfest d. 14/7 og dagene op til.

Så jeg håber I er parate og vil læse med

5239494-avis-abe.jpg?IP_w=800

D. 25/3-2012 Vi spørger svigermor

D. 27/3-2012 Vesthimmerlands Kommune

D. 28/3-2012 Kjolen

D. 29/3-2012 De sidste forberedelser

D. 30/3-2012 Vielsen på Farsø Sygehus

D. 30/3-2012 Ud at spise på Bies Bryghus

D. 30/3-2012 *Kiks*

D. 30/6-2012 Polterarbend - Godmorgen

D. 30/6-2012 Polterarbend - iPole

D. 30/6-2012 Polterarbend - iPole video

D. 30/6-2012 Polterarbend - Tid til at lege

D. 30/6-2012 Polterarbend - Forkælelse

D. 30/6-2012 Polterarbend - Fest

D. 30/6-2012 Troels' polterarbend

Dagene op til D. 14/7-2012

D. 13/7-2012 Dagen før dagen

D. 13/7-2012 - KAGEGYSER Dagen før dagen

D. 14/7-2012 Vores vidunderlige bryllupsfest

D. 4/8-2012 Photoshot i Rebild Bakker

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D. 25/3-2012

Vi spørger svigermor

D. 27/3-2012

Vesthimmerlands Kommune

Det startede jo søndag d 25/3, hvor vi spurgte svigermor, om hun ville være med til, at vi blev viet hos hende på sygehuset.

Der efter var det bare på med løbeskoene...

Jeg snakkede frem og tilbage med Vesthimmerlands Kommune, og de ville meget gerne hjælp med at få vielsen på plads hurtigst mulig. De ville tage kontakt til Mariagerfjord Kommune og få det arrangeret så de kunne lave prøvelsesattesten istedet for at den skulle igennem Mariagerfjord Kommune.... :thanks:

Vi fik udfyldt papirene og tirsdag hoppede jeg på bussen til Aars for at få afleveret dem og aftalt en dato og tid for vielsen med det samme. Vi aftale at det kunne blive mandag d. 2/4 kl. 10.00.

Jeg skulle lige have noget frokost inden jeg skulle med bussen videre til Farsø, hvor jeg havde aftalt med Troels at mødes. Så jeg købte en sandwich hos bageren (den tørreste sandwich jeg kunne opstøve :td: ) og så gik jeg hen i en lille park og spiste den.

Da jeg kommer til Farsø og er på vej til sygehuset, bliver jeg ringet op af Troels' lillebror, der har snakket med sygeplejerskerne om vielsen. De har kunnet trække i nogle tråde, så vielsen allerede kunne blive enten torsdag d. 29/3 eller fredag d. 30/3, kommunen ville ringe tilbage onsdag med hvornår det kunne blive.

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

D. 28/3-2012

Kjolen

Min svigermor glædede sig sådan til vores bryllup og til at se mig i min kjole. Hun skulle have været med mig ude at prøve kjoler, men det blev desværre ikke til noget, da hun blev syg :(

Så jeg håbede virkelig at en af kjolerne var kommet hjem, så jeg kunne have den på til vielsen, det betød ikke noget at de så ikke ville kunne nå at rette den til, jeg SKULLE bare have den på.

Den ene kjole var heldigvis kommet hjem og Jonna fra Askepot & Valentino insisterede på at den skulle rettes til ...Jeg skulle jo se ordenlig ud

Onsdag gik turen så til Tønder og min mor var så sød at tage med og bruge hele dagen i tønder sammen med mig.

Vi var der kl. 12.00. Jeg kom i kjolen og fik sat nåle i

P3280003ny.jpgP3280006ny.jpgP3280008ny.jpgP3280005ny.jpg

Så skulle vi bare have tiden til at gå, indtil de ringede at kjolen vare færdig.

Vi fik noget frokost, kiggede på tøj og sko, jeg fik da købt mine blå brudesko, købt make up, kiggede efter små hoptimister til kagen, fik varm kakao .....

sko2.jpg

Jeg fik også snakket med Vesthimmerlands Kommune og vielsen blev aftale til fredag d. 30/3 kl. 11.00

Kl. 17.20 havde de stadig ikke ringet :o og de lukker 17.30!

Vi gik hen i butikken .. de var tæt på at blive færdig, så vi fik kaffe og saltstænger mens vi ventede

P3280009ny.jpg

Så kom den og jeg skulle lige prøve den igen

P3280011ny.jpg

Den sad god, kan ikke lige ses på billedet :blush:

Nøj hvor var jeg lettet da vi kørte hjem

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

D. 29/3-2012

De sidste forberedelser

Torsdag .... dagen før dagen!

Puha alle de ting der skulle nåes

Troels havde da heldigvis 2 lækre jakkesæt, så vi skulle ikke have fat i et nyt, et af den skulle bare vaskes.

Jeg havde jo bestemt mig for, at jeg ville lave vores bryllupskage selv ... og det ville jeg stadig, selvom det var noget presset :blink: men jeg VILLE lave den selv og jeg skulle nok nå det!

Så jeg stod tidligt op for at komme ud at handle.

Jeg skal have bagt 2 kager for at der er nok til alle + et stykke til fryseren. Og selvfølgelig skulle der gå noget galt .... :angry: For at kunne nå det hele, blev jeg nødt til at have gang i kagerne og mousserne på samme tid, hvilket resulterede i at jeg glemte den første kage i ovnen.

Nå ud med den og ind med den næste, og så må jeg igang en en nu dej. Min søde mor ringede til mig og sagde at hun havde fundet de hoptimister jeg ledte efter, om hun skulle købe dem? - Ja tak!

Jeg får de 2 mousser færdige og chokoladekage, i køleskabet med det og så går turen til Aalborg. Arghhh stress!! :pokey:

Jeg skulle til cv- og vejlednings samtale i A-kassen :shooter:(Det kunne jeg virkelig godt have undværet)

Bagefter skulle vi uf i Aalborg Storcenter, for at kigge efter en ring til Troels, noget hårpynt til mig og evt. en ny skjorte til Troels.

Vi fandt ikke en ny skjorte.

Og hold da op hvor er guldsmedenes udvalg i herreringe bare lille :td:

men vi fandt da en midlertidig ring, som bliver skiftet ud til festen d. 14/7 - den er fra H&M til 20kr og er for stor. og jeg fandt et perlehårbånd i Glitter til 64kr

ring og hårpynt.jpg

Så var det bare hjem og få sat den sidste kage i ovnen.

Da kl. er ca. 23.30 er de 2 kager samlet og pyntet med fondant

:metteholm

- og så var det på hovedet i seng!

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

D. 30/3-2012

Vielsen på Farsø Sygehus

Dagen hvor vi skulle gå fra at være forlovede, til at være mand og kone!

Vi stod tidligt op, pakkede bilen med alle vores ting og gjorde os klar til at køre til Farsø kl. 8.00.

Det hele foregik i et stille og roligt tempo, ingen stress og jag .... og heller ingen nervøsitet :)

Jeg glædede mig bare til at vi skulle blive mand og kone og dele oplevelsen med vores søskende og forældre og særligt med svigermor.

Jeg glædede mig til at min far skulle følge mig hen ad gangen og til at se Troels' reaktion , når jeg kom ind i opholdsstuen, hvor vielsen skulle ske.

Vi ankom til Farsø Sygehus lidt i 9. Da vi havde slæbt alle vores ting ind, tog vi os lige lidt tid til at snakke og hygge med svigerfar og svigermor.

Så gik vi i opholdsstuen og fik møbleret lidt rundt, så der var plads til sengen og fik stillet stole op til de andre gæster.

Lidt i 10 forsvandt jeg ud på toilettet for at ligge make up og lave lidt krøller. Hmmm mine evner og tålmodighed duede bare slet ikke til at lave krøller med et krøljern selv :pokey: Så det blev bare mit naturlige fald i håret og perlehårbåndet.

Ca. 10.30 var jeg færdig og blev overrasket uden for toilettet af Troels, Troels's lillebror, søster, svoger og moster, der allerede var kommet :o Inde på stuen var sygeplejerskerne ved at give svigermor den trøje på hun havde udvalgt til dagen.

Et billede af min søster inde på den stue svigermor lå på.

P3300014ny.jpg

Lidt i 11 kom Vesthimmerlands Kommunes borgmester :o Uhhh der fik jeg et sug i maven, det er lige om lidt. Samtidig fik jeg også lidt stress, da de først lige var ved at køre sengen ud fra stuen og ned i opholdsstuen, så jeg kunne ikke komme ind og få min kjole på.

Men det lykkedes at komme i kjolen uden de skulle vente alt for længe :biggrin:

Min mor og søster gik ned i opholdsstuen og sendte min far op til mig, for han skulle da selvfølgelig følge mig op ad gangen.

Han var så sød, min bløde far, han havde røde øjne og tåre, da han kom ind til mig :kiss:

Det var godt nok lidt mystisk at komme ud fra stuen i min brudekjole, men da vi var kommet forbi alle sygeplejerskerne, forsvandt den mystiske følelse og blev skiftet ud med glæde og nervøsitet.

P3300015ny.jpg

Her står den dejlige og meget spændte Troels og venter på mig sammen med borgmesteren.

DSC_00281ny.jpg

Det hele gik meget stærkt.

Borgmesteren spurgte bare om vi ville tage hinanden som ægtemand og ægtehustru - Ja - så erklærede han os for ægtefolk at være (eller hvordan han nu fik det sagt :wink: )

DSC_00301ny.jpg

Så var vi blevet mand og kone :loveshower:

DSC_00321ny.jpg

Hehe, hvor holder Troels egentlig godt fast om min arm :biggrin:

DSC_00341ny.jpg

Vi fik alle skrevet under og borgmesteren sagde tillykke og farvel, og så var han ude af døren.

Og så kom alle op og sagde tillykke og min søster kunne slet ikke styre tårerne :kiss: men hun var ikke den eneste med tårer i øjnene.

Svigerfar og sviger mor havde en lille kuvert til os, som svigermor meget gerne ville give os med det samme. Det var et kort fra Sparbank Nord, hvor de havde skrevet tillykke og de ønsker os det bedste og P.S Vi elsker jer :heart: Sammen med denne hilsen var der en check på 10.000kr.

Vi fik ommøbleret så folk ikke skulle sidde på rad og række, men så det var lidt hyggeligt. Imens hentede jeg Asti, sodavand og bryllupskage og sygeplejerskerne kom med kransekage og kaffe, som svigerfar havde takket ja tak til.

P3300025ny.jpg

Vi fik poppet en flaske Asti og alle fik et glas, selv svigermor skulle da smage på det. Og så skulle vi skære i kagen ... Har desværre ingen billeder fra hvor vi skære kagen og "mader" hinanden, der havde min søster ellers taget nogle gode billeder, men dem har hun jo slettet :(

Et billede af kagerne, som bestod af hvide bunde, chokolade bunde, chokolade mousse og blåbær/mascarpone mousse :metteholm mums den smagte godt, og alle de andre synes også den var lækker.

DSC_00351ny.jpg

Så hyggede vi ellers bare i et par timer

Der slappes nu helt af med cola og kage .... holdningen er også gået fløjten :lol:

P3300027ny.jpgP3300028ny.jpg

Troels' lillebror rejste sig også lige kort, for at ønske os tillykke og sige tak fordi vi havde gjort dette for svigermor, og tak for at alle ville komme. Så skulle de da også lige skåle og råbe hurra :denmarkflag: Svigermor fik også "råbt" hurra, da de andre var færdige. Dejligt!

Folk havde spurgt os: hvad med gaver??

Min mor havde sendt mig denne sms: "Måske et dumt spørgsmål, skal gaverne gemmes til den 14 juli?"

Det havde vi slet ikke tænkt på eller snakket om, men vi var begge enige om at de ikke behøvede at tænke på gaver. Dem kunne de vente med til d. 14/7, da vi jo stadig ville holde fast i det planlagte, plus vi også synes at det måske ville være lidt mærkeligt, det var jo heller ikke for gavernes skyld at vi blev gift før tid.

Men vi fik dog noget alligevel, min mor havde åbenbart synes at skulle have noget alligevel ...

Vi fik:

5 fine buketter

2 stk. bio og guf billetter af Troels' søskende + påhæng

700 kr af Troels' morbrødre + påhæng

Kitchen Aid blender af mine forældre

10.000 kr af Troels' forældre

Bog om Vesthimmerland og fyrfadsstager m. Vesthimmerlands Kommune indgraveret af Vesthimmerlands Kommune

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

D. 30/3-2012

Ud at spise på Bies Bryghus

Troels' 2 brødre havde forslået, at vi skulle tage ud og spise om aftenen, da de synes det ville være tamt for os, hvis det kun var vielsen på sygehuset, der skulle ske den dag.

Så vi tog på Bies Bryghus og noget lækkert mad og rigtig hyggede, dog kørte Troels' lillebror og søster tilbage til Farsø Sygehus efter hovedretten, da deres far havde ringet og fortalt at svigermor var meget svag.

Mig og min søster

P3300040ny.jpg

Min søster og min far

P3300043ny.jpg

Fra højre: Troels' søster, Troels' lillebror, Troels's storebror, svigerinde (Troels's storebrors kone)

P3300037ny.jpg

Min mor og svigerinde

P3300038ny.jpg

Fra højre: min søster, mig, Troels og svoger

P3300041ny.jpg

Det var virkelig lækker lækker mad :smiley-eatdrink026:

Jeg fik:

3 retters menu: Kokkens favoritter

Røget Laks

M. jomfru hummer & citrusmarineret

æble & tomat samt mask brød.

Tournedos

Oksemørbrad serveret med

smørstegte danske kartofler samt ægte bearnaise.

hertil dagens friske torvegrønt & selleriepure.

Chokolade Trøffelkage

M. modne frugter vendt i mynte.

serveret med økologisk flødeis fra Vebbestrup Mejeri

:smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026:

Troels fik:

Slagterens Øl Tapas

Kærligheden til Bie øl er fundamentet i disse

spændende pølser fra slagteren i Onsild

Bies Ølkøller

Svineskank braiseret i det bedste af vores lokale øl &

marineret med hjemmelavet BBQ.

m. bagt kartoffel & kryddersmør samt coleslaw

Chokolade fondant

m. vanilie is og og blåbær vendt i mynte

:smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026:

Nam Nam

Senere kom der desværre et meget stort selskab, som larmede ekstremt meget :(

Da vi var færdige og kom ud, skulle vi selvfølgelig have ris! og nøj hvor forstår folk bare at kaste de s**** ris så de bare er alle steder :blink: men det skulle til, og jeg synes da det var dejligt, de også havde tænkt på det.

Så var det hjem i seng :bed:

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D. 30/3-2012

*Kiks*

Tja nu har det nok virket som om alt bare gik efter planene... men nej nej der var kiks

..... dog ikke noget vi her efter er vildt kede af og bare har ødelagt det hele.

*KIKS 1*

men vi kørte jo lige hjem inden vi skulle ud også spise, så vi lige havde lidt tid for os selv og kunne få læsset alle blomsterne og gaverne af hjemme.

Vi går op i lejligheden med første læs og Troels smider alt hvad han har i lommerne og vi går ned efter næster læs. Da vi kommer op med de sidste blomster er døren selvfølgelig lukket og låst .... og vores nøgler ligger på spisebordet :blink::td::pokey:

Øv Øv

Nå men det var der jo ikke noget at gøre ved, Troels finder nummeret på en låsesmed og så må vi bare vente. Så vi sidder bare og hygger og snakker i vindueskarmen til han kommer.

Men hvis det absolut skulle ske, så var det da godt at det var den dag, for det kunne ikke ødelægge humøret - plus at vi fik rabat, fordi vi var blevet gift :thumbsupsmileyanim:

Så kommer tiden til at vi skal ud af døren og ned på Bies Bryghus .... men så kan vi ikke dreje låsen :pokey: Så må vi ringe efter låsesmeden igen!

Troels finder ud af hvad han gerne vil have at spise op sender så mig ned til restauranten, mens han bliver og venter på låsesmeden. - og det skal lige siges, det er ikke nemt at klemme sig elegant ind i en Lupo ved rattet :lol:

Han kommer og fikser låsen, Troels bliver hentet (ikke af mig!) og de når at komme ned på restauranten inden maden kommer.

*KIKS 2*

Dette er jeg/vi dog lidt mere træt af...

Da vi skal i seng opdager jeg at jeg har tabt min ring! :o:help:

- SHIT, jeg leder hele hytten igennem uden at finde den.

Næste morgen leder vi hele hytten igennem igen uden at finde den :boohoo:

Troels går ned for at lede efter den i bilen .....

.... og der finder han den, men den har det ikke godt :boohoo:

Jeg har tabt den ved siden af bilen, så den er blevet kørt over

... og nu ser den sådan ud :boohoo:

ødelagt ring.jpg

Ej hvor er jeg ked af at den er ødelagt, men jeg er dog glad for at Troels fandt den igen.

Vi kørte ud til Randers Storcenter, for at høre om det kunne betale sig at få den rettet ud, men det var ikke sikkert de kunne få den til at se ud som oprindeligt og der var også stor risiko for at de små sten ville falde ud. Så vi bestilte en ny ring, som jeg så fik på d. 14/7, hvor Troels også fik en anden ring end den 20kr ring fra H&M, som også passer ham :)

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, Ditte!!! Dejligt beretning du har startet med.. jeg har fulgt med i din planlægning og må indrømme at jeg sidder med tårer i øjnene igen, når jeg læser dette.

Glæder mig til at læse resten ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, Ditte!!! Dejligt beretning du har startet med.. jeg har fulgt med i din planlægning og må indrømme at jeg sidder med tårer i øjnene igen, når jeg læser dette.

Glæder mig til at læse resten ;)

Hvor er du sød Karina :hug:

Glæder mig også til at fortælle mere, skal dog lige have kigget billeder igennem fra PA, som jo er det næste jeg skal fortælle om

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at læse denne beretning :) hvor er det dejligt og hjertevarmt at I giver svigermor denne oplevelse... Må indrømme at tårenene lige presser sig på her, for jeg kan forestille mig at dagen må have været dejlig og så alligevel med blandede følelser....

Sikke en smuk kjole du har fundet - og hvor er DU smuk :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skøn beretning, søde Ditte :loveshower: :loveshower:

Virkelig skøn beretning so far... I wan't more more i tell ya :-)

Tak tøser :kiss:

og jeg skal nok snart få kigget på de billeder vi har fået fra vores PA, så jeg snart kan komme igang med at fortælle om den helt igennem skønne dag, som vores familie og venner havde arrangeret for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk det hele - selv de små kiks virket søde og symbolske.

Tak

Ja selv om det jo selvfølgelig var rigtig træls og ærgerligt med min ring, så er de små kiks noget vi kan grine af og fortælle som sjove historier til de børn vi forhåbentlig snart får :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Glæder mig til at læse denne beretning :) hvor er det dejligt og hjertevarmt at I giver svigermor denne oplevelse... Må indrømme at tårenene lige presser sig på her, for jeg kan forestille mig at dagen må have været dejlig og så alligevel med blandede følelser....

Sikke en smuk kjole du har fundet - og hvor er DU smuk :biggrin:

Åhh tusind tak :) Er virkelig glad for at høre, at du glæder dig til at læse mere.

Det var en rigtig fantastisk og intim dag, som vi er såå glade for, at vi nåede at give og opleve sammen med svigermor, som det sidste. Jeg er så stolt over det vi formåede at gøre ud af dagen, og at det lykkedes os at opfylde svigermors sidste mål og ønske i hendes liv. Men ja det var også en dag fyldt med meget blandede følelser.

Og tak for rosen om min kjole og mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer