NoNameNoFace

Ditte & Henrik 31-5-2014 - Aflyse vs. ikke aflyse

21 indlæg i dette emne

Jeg har valgt at oprette en ny planlægningstråd, da jeg synes den anden er blevet for rodet...
Så nu da vi rent faktisk planlægger synes jeg at vi skal have en ny planlægningstråd :heart:...

Ditte & Henrik :iloveyou:
Vi mødtes på noget så uromantisk som en drukweekend til Hee i sommerferien 2005, jeg var ene høne i blandt en masse haner, et par stykker af dem var gamle flirts, og jeg gik under at være "en af gutterne", der var egentlig kun Henrik jeg ikke havde mødt før.
Jeg begyndte dog at komme sammen med en jeg havde flirtet lidt med i forvejen :unsure: , ikke mit mest geniale træk, men forholdet holdte lidt over et år. I løbet af det år mødte jeg bare Henrik til fester, men snakkede ikke rigtig med ham..
Dog blev han mere og mere interessant, jo mere det andet forhold døde ud, og Henrik og jeg snakkede mere og mere sammen... Da min x og jeg gik fra hinanden var jeg ødelagt, set i bakspejlet kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor, men det var jeg. Samtiddig med at jeg havde mistet en kæreste havde jeg også mistet stort set hele den vennekreds som vi havde mødtes igennem og Henrik var en af de eneste der blev ved med at snakke med mig. Vi begyndte at flirte lidt, og selvom jeg insisterede på jeg skulle være singel til jeg blev student :lol: (det her var oktober 2006, jeg blev student 2007), holdte han stædig ved. vi sås mere og mere og jeg var ret forelsket :7himmel:, og det er jeg stadig...
Efter jeg havde været til julefrokost med mit gymnasium aftalte vi at mødes nede i byen, der sad jeg så pænt og ventede i 2 stive timer :shooter: , på at en meget fuld Henrik dukker op og i stedet for at finde mig som det første leder han efter en gammel veninde i stedet :rolleyes: . Heldigvis fanger jeg ham, og den ret store mængde alkohol vi begge har indtaget gør, at vi med det samme står og snaver hinanden i gulvet :a1221: , foran alle min x's kammerater :biggrin: ..... Vi sover hjemme hos mig den nat, det er ikke første gang vi har sovet sammen, men det har ikke været andet end sove og det var det heller ikke den nat (det var vi dælme for fulde til), næste morgen, begge ret tømmermændsramte, bliver vi enige om at nu er vi vist kærester :loveboard: ..... Det var 1. december 2006...
December 2010 bliver vi forlovet, datoen for brylluppet har vi kendt længe, 31. maj, det er Henriks afdødes morfars fødselsdag. Året bliver 2014, for der passede det med datoen var en lørdag.
Forlovelse er forresten ikke noget der er værd at fortælle om, vi sad i sofaen og kiggede på ringe, fandt nogle vi begge kunne lide og bestilte dem....

Tingene gik stille og roligt og vi ( -HAHA- løgn jeg) drømte om luksus bryllup.

Men så skete der det mirakel at vi fik en skøn lille datter i Juli 2012, så prioteterne ændrede sig, og jeg kiggede mere ind af til, hvad jeg virkelig gerne ville med det her bryllup. Henrik og jeg har snakket om det og vi blev enige, og det er det vi nu planlægger fremad mod :heart: ...

Som mente skal det siges at vi af praktiske årsager blev gift 5.januar 2013 :loveshower: , på rådhuset kun med vores forældre. Så det er jo nok mere en velsignelse vi er ved at planlægge eller hvad det nu hedder.

Listen :help:

Mangler/ Igang / Ordnet - der er linket i "titlen" til de ting der er nævnt i tråden

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet - 31.maj 2014 kl. ?? kl. 13 :heart:

Reserver kirke - Nørrelands kirken i Holstebro - er reserveret bare uden tidspunkt endnu

Lav et bryllupsbudget - Ca. 70.000

Reserver festlokale - Plexus i Idom-Råsted

Vælg farvetema - Blå, grøn og rød - tro, håb og kærlighed. Kæresten havde tre ting han ville have. 1. bryllupskage, 2. chokolade mousse, 3. de her farver.

Book Fotograf - Daniel Broe foto

Book Musik - Vi får en af vores venner til at spille med mobildiskotek. Intet af aftalt men han har fået at vide han skal holde datoen fri.

Find overnatning til bryllupsnatten

Find brudepiger - Selvfølgelig hende den lille guldklump herhjemme fra, men det kan godt være jeg også skal have nogle mere praktiske nogle.

Find Forlover

Find Toastmaster

Find Gavekoordinator- Er ikke helt sikker på vi skal have det

Vielsesringe - har kigget lidt, men ikke noget seriøst

Kjole - Er så småt i gang med at kigge, ved i hvert fald hvad jeg IKKE vil have

Brudens sko - Overvejer noget med farve

Tilbehør til kjolen

Frisør - Belinda hos Hairvision i Holstebro. Skal bestille tid når vi kommer tættere på.

HtBs tøj

HtBs sko- Hans pæne sko, efter hans eget ønske

Gæsteliste - Første udkast er lavet der er en masse der har +1, så vi må se når vi kommer tættere på om folk har en +1 at tage med

Save-the-Date kort - Tror jeg ikke vi vil bruge, fleste vi kender ved vi skal giftes.

Invitationer

Kirkeprogram - Ved heller ikke om det er noget vi vil bruge.. Måske, måske ikke

Bordkort - Vi har en idé om hvordan de skal se ud.

Menu

Blomster - Kærestens lillesøster skal lave dem, hun er blomsterbinder-in-the-making, men hvad vi lige vil have ved vi ikke helt. Bare ikke linjer og brudeslør det kan jeg virkelig ikke tåle.

Kørsel - Det vil htb finde ud af.

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken

Kirken er "min" kirke. Det er der jeg er døbt og konfirmeret, og mine forældre er viet der.

Det er meget moderne kirke, men jeg elsker den og selvom den ikke er særlig køn udenpå synes jeg selve kirkerummet er utrolig smukt

:loveboard: ... Og så har den en super god akustik

Jeg har altid sagt at når jeg skulle giftes, så skulle det være der så kæresten havde ikke så meget at sige

:sm: ....

Vi overvejer om vi skal have en anden præst end kirkens til at vie os, vi snakkede om ham der har konfirmeret Henrik, men han er vist ikke fungerende præst mere. Ham der døbte vores datter, var fuldstændig fantastisk, sød, afslappet, med humor og vi har snakket om at høre ham om han vil.

Vi er skrevet på datoen, men ikke med nogen tid. Vi skal snart have bestemt os.

Lidt billeder fra kirken:

Noerrelandskirken_009.jpg

Noerrelandskirken_002.jpg

Noerrelandskirken_253.jpg

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Budget



Vi fik i bryllupsgave en "bryllupsplanlægningsbog" af vores forældre og i den er den et budget skema, som jeg har prøvet at udfylde, 90% af tingene er overslag der er nogle enkle ting jeg har priser/tilbud på, de er markeret med blå.

· Brudekjole og slør: 0,- (Mine forældre betaler)

· Sko (til os begge): 1200,-

· Lingeri: 1000,-

· Tilbehør: 500,-

· Smykker: 1000,-

· Hår og makeup: 1200,- (aktuel pris)

· Brudebuket: 1000,-

· Brudgoms tøj: 3000,-

· Knaphulsblomst: 250,-

· Brudebørns tøj & buketter: 500,-

· Ringe: 2000,-

· Invitationer inkl. porto: 500,-

· Menu- og bordkort: 500,-

· Salmehæfter: 0,-

· Takkekort inkl. porto: 500,-

· Gæstebog: 250,-

· Udsmykning i kirken: 500,-

· Reception (snacks, pynt): 2000,-

· Fotograf: 6898,- (håber Htb går med på den)

· Menu pr. person 700,-

· Drikkelse til reception: 2000,-

· Bordpynt & blomster: 2500,-

· Musik & underholdning: 1500,-

· Bryllupskage: 1500,-

· Rengøring: 1000,-

· Overnatning på bryllupsnat: 1000,-

· Barnepige: 1000,-

· Kørsel: 2000,-



I ALT: 73900 :o

Er sparet op: 41.502,25 :td:

Difference: 32397,75

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Feststed

Vi, okay nok mest mig (Var der nogen der sagde Bridezilla ) har gjort os en del overvejelser omkring feststedet..

For mig har det mest været, det vil jeg IKKE have.. Det er jo meget nemmere at sige hvad der ikke dur i forhold til hvad der dur...

Vi har en del forsamlingshuse/sognegårde i området, men der er bare ikke rigtig nogen af der har sagt mig noget, desværre, ofte har det været at jeg synes at lokalerne har været tudegrimme, og at kvaliteten af maden ikke har opvejet det....

Så vi startede med at reservere nok byens dyreste mulighed, som har nogle super flotte klassiske og romantiske lokaler.. Men efter at prinsessen er kommet har vi indset, at det når vi ALDRIG at spare op til,,,.

Da vi holdt barnedåb fik vi mad fra et forholdsvis nyopstartet sted, og det var bare super godt... Så vi tog ud for at se på lokalerne ikke ret lang tid efter. Vi blev mødt af ejeren, og en af hans hjælpere, som min kæreste kender igennem sit arbejde og hjælperen viste os lokalerne..

Det er nogle rigtig fine sale, moderne og lyse..

Det er en stor sal, som kan deles i tre med skydevægge, med det antal gæster vi bliver får vi i hvert fald to af dem, og den 3. hvis det var nødvendig for at få plads til musik ....

Der er en stor multihal og en legeplads som er til fri afbenyttelse for børn og barnlige sjæle...

Det er ikke et slot, eller en historisk. De er ret minimalestiske. Men det passer meget godt til det vi gerne vil have.

Lige lidt billeder, de er ret små desværre.

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotograf

At vi får en ordentlig fotograf er for mig meget vigtig. Jeg har aldrig været fotogen, og kommer altid til at ligne en dør på billeder, tit og ofte mister jeg også tålmodigheden, hvis folk prøver at tage billeder af mig, og jeg begynder at skærer ansigter.

Samtiddig er jeg også rigtig ked af at jeg faktisk ikke rigtig synes jeg har nogle ordentlige billeder, fra de store ting i mit liv.. Det er altid mig der render rundt med kameraret og det gør jo at jeg sjælendt er med på billeder, og selvom jeg elsker at tage billeder er jeg også lidt træt af det..

Min kæreste har på den anden side overhovedet ikke kunne se ideen i at bruge mange penge på en fotograf, han er heller ikke god til det der med at få taget billeder, men i modsætning til mig der er ked af det, er han mere ligeglad.

Men efter en aften hvor vi brugte et par timer på at snakke tingene igennem (ikke kun bryllup), kunne han godt forstå at det betød så meget for mig. Vi tog derfor ud og snakke med Broe Foto..

Han er fornuftig i pris, han er sød, afslappet og kan gi' os det vi gerne vil have...

Vi har ikke reserveret ham endnu, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde et alternativ til det vi gerne vil have..

Update

Så er fotografen booket :cheerleader3:, det blev Daniel Broe.

Vi blev enige om at vi begge havde følt os trygge ved ham, og det betød meget for os.

Vi er dog ikke helt kommet frem til hvilken en løsning vi vil have endnu, så indtil videre har han bare booket dagen, det andet kan sagtens vente. Så nu skal vi bare have betalt depositum

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer om vi skal have en anden præst end kirkens til at vie os, vi snakkede om ham der har konfirmeret Henrik, men han er vist ikke fungerende præst mere.

Selvom en præst ikke er i embede, så må han/hun stadig forestå gudstjenester og kirkelige handlinger. Så hvis I gerne vil have ham, så spørg ham :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer om vi skal have en anden præst end kirkens til at vie os, vi snakkede om ham der har konfirmeret Henrik, men han er vistikke fungerende præst mere.

Selvom en præst ikke er i embede, så må han/hun stadig forestå gudstjenester og kirkelige handlinger. Så hvis I gerne vil have ham, så spørg ham :)

Tusind tak for oplysningen :D Det vil vi lige have i baghovedet når vi finder ud af, hvad vi skal gøre...

Vil da lige følg med her.. Synes det er en flot kirke selvom at den er moderne:)

Du skal være velkommen... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidspunkt for vielse - med alt der medfølger

Vi i et stykke tid danset om den varme grød, med hvornår vielsen skulle være.... Vi havde fået det ned til kl. 13 eller 14, og i går var vi tæt på at komme op og skændes om det :pokey::blink:, eller ikke så meget tidspunktet i sig selv men mere de ting der skulle forgå bagefter der havde indflydelse på tidspunktet...

Men vi blev enige om at vi hellere ville have "for meget" tid efter vielsen end for lidt, og så må vi jo bare sørge for vores gæster har noget at lave... Så nu har jeg skrevet til kirken for at høre om tiden er ledig, kordegnen kommer bare først på arbejde på mandag :pokey: ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den borgerlige vielse

Jeg synes ikke i skal snydes for billeder fra vores vielse på rådhuset.

Vi blev viet d. 5-1-2013, for sikre hinanden. For os var det en rent praktisk foranstaltning, i stedet for at gå ud og skrive testamente.

Min kæreste bliver ved med at sige at vi skal giftes "rigtigt" til maj næste år, men det synes jeg nu ikke er rigtig, vi er blevet rigtig gift, det er bare ikke lige som vi havde regnet med... Og derfor holder vi stadig fast i den kirkelige del med stor fest osv.

De eneste personer der vidste noget om det, og var med var vores forældre, vi ville ikke have det store opmærksomhed omkring det og derfor valgte vi ikke at fortælle flere om det..

Vores fædre fungerede også som vidner...

Og lidt billeder:

Her venter vi, alarmen var gået, så ham der skulle vie os rendte forvildet rundt og prøvede at slå den fra

post-27677-0-28491300-1361519612.jpg

Det højtidelige øjeblik :loveshower:

post-27677-0-10415500-1361519685.jpg

Og vi fik ris, bandede min svigermor langt væk for det står faktisk at man ikke må kaste med ris indenfor :pokey:

post-27677-0-34687700-1361519744.jpg

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Reception hot/not

Vi er på ingen måder enig om, hvad det der reception er for noget.

Henrik: Et sted man opbevarer gæster imens man får taget billeder, hverken mere eller mindre. Kaffe og kage, slut!

Bridezilla'en: Et sted man opbevarer gæster, men samtiddig også inviterer de gæster som ikke skal med til festen, kollegaer osv. Eventuel med noget sandwich eller lignende, så gæsterne ikke sulter inden maden om aftenen.

Vi har snakket om at holde reception hjemme i mine forældres have, men hvis det blive min kærestes "løsning" kan jeg ikke se grunden til det, for det er meget køren frem og tilbage for vores gæster. Hvor jeg bedre kan se idéen i det hvis det er som jeg tænker det da...

Og hvilken model vi vælger betyder trods alt en del for planlægningen og budget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bridezilla'en: Et sted man opbevarer gæster, men samtiddig også inviterer de gæster som ikke skal med til festen, kollegaer osv. Eventuel med noget sandwich eller lignende, så gæsterne ikke sulter inden maden om aftenen.

Det er min forståelse af en reception og også sådan, som det bliver holdt oftest, både i forbindelse med bryllup, men også i forbindelse med fødselsdage, jubilæer og åben hus arrangementer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bridezilla'en: Et sted man opbevarer gæster, men samtiddig også inviterer de gæster som ikke skal med til festen, kollegaer osv. Eventuel med noget sandwich eller lignende, så gæsterne ikke sulter inden maden om aftenen.

Det er min forståelse af en reception og også sådan, som det bliver holdt oftest, både i forbindelse med bryllup, men også i forbindelse med fødselsdage, jubilæer og åben hus arrangementer :)

Tak for svaret, var ved at tro der var min der var fuldstændig sindsyg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubii, så fik vi svar fra kirken, den er nu reserveret til en kirkelig velsignelse lørdag d. 31. maj 2014 kl. 13 :loveshower: , havde eller mareridt i nat om at hele dagen havde været booket så vi var nødt til at blive viet i en container af en eller anden gammel sur stodder af en præst :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Invitationer - overvejelser

Vi har valgt ikke har sende Save-the-date kort ud. 90% af dem vi vil inviterer ved vi skal giftes og hvornår.

Til gengæld regner vi med at sende invitationer ud 5-6måneder før brylluppet, vi holder bryllup slut maj, så vi kan jo risikere at det ramme nogles ferie periode, og hvis ikke andet rammer det eksamensperioder, og det påvirker nogle ved jeg.

Selvom der er længe til er vi blevet enige om at vi skal have fundet ud af hvad vi vil, for når jeg (forhåbentlig) får arbejde til August, så forsvinder der jo meget af den tid, jeg lige pt. bruger på planlægning. Så skal vi lave invitationerne selv, kan det være en fordel at være startet i rigtig god tid.

Når vi har regnet på det er der umildbart ikke noget at spare ved at lave invitationerne selv, så det skal være helt for vores egen skyld (okay min) at vi selv laver dem.

Hvis vi skal lave dem selv er jeg ret forelsket i dem her:

Evighedskort - youtube video

så jeg tror vi skal ind i en hobby butik og købe noget papir og så prøve os lidt frem med designs...

Hvis de skal købes, tja... Det finder vi nok ud af..

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At aflyse eller ikke at aflyse.. Det er det store spørgsmål... :help:

Vi ved ikke helt om vi skal aflyse brylluppet..

Jeg har ikke fået arbejde endnu, og mine dagpenge er noget mindre end regnet med, og skulle jeg være så heldig at få fast arbejde (sandsynligheden er utrolig lille), er det nok sjovere at bruge pengene vi har sparet op, på udbetalingen til et hus...

Og vi er jo allerede gift :7himmel: ...

Men drømmen om det store bryllup :loveshower: er der jo stadig, og vi har allerede bestilt, lokaler, kirke og fotograf... Det er dog kun fotografen vi taber penge på, hvis vi afbestiller og det 1500kr, så det overlever vi nok...

Lige nu er aftale at vi ser tiden an, bliver ved med at spare og ser hvordan min arbejds situation udvikler sig, men vi kan jo ikke blive ved med at vente..

Nogen råd til hvor længe vi kan udskyde beslutningen??? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den er svær... Vi har grundet en masse ting haft udsat/aflyst vores bryllup en gang (Vi skulle have været viet d 7/9-13) og det er nok det sværeste jeg nogensinde har gjort! Men vi er så heller ikke gift i forvejen :)

Jeg ville nok skrue forventningerne til brylluppet ned og tilpasse det budgettet istedet for at aflyse det :) Men kan også godt se at et hus også trækker en del, især når i allerede er gift :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt ville jeg nok have holdt brylluppet først. Min forlovede og jeg flyttede i hus i sept. sidste år, og han friede i Maj i år. Da vi boede til leje havde væsentlig bedre råd til et Bryllup end vi har nu, og når man flytter i hus kommer der ofte uforudsete udgifter hele tiden... Jeg ville holde Brylluppet inden huset af ren økonomiske årsager....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil nok give musling87 ret, har selv måtte udsætte bryllup og man bliver ked af det og der går skår i glæden ved selv brylluppet.. , i stedet ville jeg holde brylluppet og nedpriotere nogle af tingene i budgettet, 70000 er virkelig mange penge , for 40000 skulle man sagtens kunne holde bryllup, men det er jo selvfølgelig en smags sag, jeg ved bare at vi har hus og der kommer MANGE udgifter man ikke regner med og måske får i pludselig flere børn , og det regner man heller ikke med. Jeg har været sammen med min h2b i 16 år og det er først nu efter 3 børn og hus osv at vi skal giftes, hvis økonomien ikke er så god , ville jeg hellere vente med huset , for det er hvertfald ikke billigt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer