Signemin

Under sydlige himmelstrøg - Endelig beretning

467 indlæg i dette emne

Nøj, en smuk kjole! Er også helt vild med maggie sottero! Regner med at tage til Malmø og prøve dem:)

Waaaauuuu!!! Den er hamrende filmstjerne-smuk den kjole!! :7himmel:

Rigtig smuk kjole du har valgt :-) men synes altså også den Ola fra Modeca sidder fantastisk på dig.

Og hold nu op et sted, det oser jo langt væk af hygge og charme, ville da elske og være med :-) kan bestemt godt se det for mig, med en masse lanterne og stearinlys, det bliver et super lækkert bryllup :-)

super godt valg af kjole! meget meget smuk, og passer helt perfekt til jeres italienske tema. TILLYKKE med den!!

googlede den lige...og hvor er den smuk bagfra. Det er jo en 100% drøm af en kjole :loveshower:

Tak allesammen.

Det er jo lige det man gerne vil høre og ja - den er da også super smuk bagfra.... Glæder mig nu bare til at prøve den i den rigtige størrelse og få den rettet det sidste til...

Og til jer som ikke har googlet kjolen og set ryggen...

post-65875-0-80700500-1381744869_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det store valg - KJOLEN

Mens jeg boede i Bergen begyndte jeg så småt at kigge på kjoler, men da jeg fandt ud af at en af de store brudesaloner i byen førte Maggie Sottero (som jeg havde en model jeg havde forelsket mig i), blev jeg jo nødt til også at prøve dem.

attachicon.gifCarolina.jpg

Carolina - den Maggie Sottero jeg havde forelsket mig i.

Det var jo ikke fordi jeg havde travlt med over et år til brylluppet, men jeg måtte jo finde ud af hvad det var jeg egentlig ville og hvad som klædte mig bedst. Så jeg bestilte tid hurtigst muligt.

Selvfølgelig havde de lige solgt den model jeg ellers var interesseret i at prøve, men hvad fanden - lidt kjoleprøvning kunne jo ikke skade. De ville dog få kjolen igen i midten af august, så hvis jeg absolut ville prøve den måtte jeg vente.

I første omgang fandt jeg ikke lige noget jeg var helt vild med, men der var to favoritter af de 5-6 stykker jeg prøvede. Meget forskellige, men alligevel fine.

attachicon.gifOla.JPG

Ola fra Modeca 2013 Collection

attachicon.gifHarmony.JPG

Harmony fra Enzoani 2013 Collection

Jeg kunne dog ikke få min Carolina ud af hovedet og måtte vente i spænding på at prøve den.

Da vi kom til midten af august bestilte jeg en ny tid og mine veninder og gode kollegaer tog endnu engang med mig.

I denne omgang gik de lidt mere ind i sagen, da de nu også havde hørt mig fable om kjoler i næsten et halvt år. Den ene har været en god veninde gennem flere år og hun blev ved med at insistere på at jeg altså skulle prøve nogen flere vintage inspirerede kjoler, så jeg krøb til korset og hoppede i et par stykker, nu da hun mente det ville passe godt til mig.

Og jeg blev forelsket.... Men hvor er det dog svært at vælge!!

attachicon.gifCarolina2.JPG

Carolina fra Maggie Sottero 2013

attachicon.gifAlfredo1.JPG

8501 fra Alfred Angelo's Modern Vintage

attachicon.gifSawyer.JPG

Sawyer fra Maggie Sottero 2014

Min oprindelige forelskelse (Carolina) faldt lidt til jorden. Den var stor og meget stiv i det i forhold til de to andre, som jeg prøvede først. Skulle jeg giftes en dansk efterårsdag ville den være perfekt, men en omkring 25 graders italiensk septemberdag ville blive ulidelig, så den droppede jeg igen.

Nu stod valget mellem de to andre... Blonderne på Angelo'en var fantastiske og kjolen var helt igennem vidunderlig at have på. Det var Sawyer også, men applikationerne på skuldrene havde jeg lidt svært ved, da jeg ikke rigtig er til for meget sølv-lir.

En ekstra tur i kjolerne og et lille slør gjorde udfaldet...

attachicon.gifAlfredo2.JPG

Mit smil siger vist det hele.

Smukt og helt perfekt til et bryllup under toscanske himmelstrøg :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det store valg - KJOLEN

Mens jeg boede i Bergen begyndte jeg så småt at kigge på kjoler, men da jeg fandt ud af at en af de store brudesaloner i byen førte Maggie Sottero (som jeg havde en model jeg havde forelsket mig i), blev jeg jo nødt til også at prøve dem.

attachicon.gifCarolina.jpg

Carolina - den Maggie Sottero jeg havde forelsket mig i.

Det var jo ikke fordi jeg havde travlt med over et år til brylluppet, men jeg måtte jo finde ud af hvad det var jeg egentlig ville og hvad som klædte mig bedst. Så jeg bestilte tid hurtigst muligt.

Selvfølgelig havde de lige solgt den model jeg ellers var interesseret i at prøve, men hvad fanden - lidt kjoleprøvning kunne jo ikke skade. De ville dog få kjolen igen i midten af august, så hvis jeg absolut ville prøve den måtte jeg vente.

I første omgang fandt jeg ikke lige noget jeg var helt vild med, men der var to favoritter af de 5-6 stykker jeg prøvede. Meget forskellige, men alligevel fine.

attachicon.gifOla.JPG

Ola fra Modeca 2013 Collection

attachicon.gifHarmony.JPG

Harmony fra Enzoani 2013 Collection

Jeg kunne dog ikke få min Carolina ud af hovedet og måtte vente i spænding på at prøve den.

Da vi kom til midten af august bestilte jeg en ny tid og mine veninder og gode kollegaer tog endnu engang med mig.

I denne omgang gik de lidt mere ind i sagen, da de nu også havde hørt mig fable om kjoler i næsten et halvt år. Den ene har været en god veninde gennem flere år og hun blev ved med at insistere på at jeg altså skulle prøve nogen flere vintage inspirerede kjoler, så jeg krøb til korset og hoppede i et par stykker, nu da hun mente det ville passe godt til mig.

Og jeg blev forelsket.... Men hvor er det dog svært at vælge!!

attachicon.gifCarolina2.JPG

Carolina fra Maggie Sottero 2013

attachicon.gifAlfredo1.JPG

8501 fra Alfred Angelo's Modern Vintage

attachicon.gifSawyer.JPG

Sawyer fra Maggie Sottero 2014

Min oprindelige forelskelse (Carolina) faldt lidt til jorden. Den var stor og meget stiv i det i forhold til de to andre, som jeg prøvede først. Skulle jeg giftes en dansk efterårsdag ville den være perfekt, men en omkring 25 graders italiensk septemberdag ville blive ulidelig, så den droppede jeg igen.

Nu stod valget mellem de to andre... Blonderne på Angelo'en var fantastiske og kjolen var helt igennem vidunderlig at have på. Det var Sawyer også, men applikationerne på skuldrene havde jeg lidt svært ved, da jeg ikke rigtig er til for meget sølv-lir.

En ekstra tur i kjolerne og et lille slør gjorde udfaldet...

attachicon.gifAlfredo2.JPG

Mit smil siger vist det hele.

Smukt og helt perfekt til et bryllup under toscanske himmelstrøg :wink:

WOW! Hvor er både sted og kjole helt fantastiske! Det er da de smukkeste rammer for et bryllup :)

Tak.

Jeg synes faktisk også jeg har fået det matchet godt så kjolen passer til stedet og konceptet. Det var jo ellers ikke en selvfølge, men efter at have set stedet med egne øjne er jeg slet ikke i tvivl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoene



Skoene blev faktisk købt samtidig med kjolen, men I skal ikke snydes - jeg har bare ikke fået taget billeder af dem før nu.



post-65875-0-34740600-1381825352_thumb.j



Første gang jeg var i brudesalonen havde jeg set et andet par i samme farve, bare med peep-toe. Peep-toe og jeg har aldrig været gode venner, da mine tæer ser det som en mulighed for at undslippe skoen på en knap så charmerende måde (3 røde cocktailpølser). Jeg gik dog og drømte om dem, og lovede mig selv at finde en anden model i samme farve næste gang.


Anden gang havde de så lige fået en ny sending og da jeg spurgte til dem viste det sig at de endda havde et par hjemme i min størrelse og farve. Så var historien ikke længere - jeg fandt mine sko - som bare lige skal gås lidt til, så jeg ikke ender med gnavsår på den store dag.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det - og ikke mindst DU - bliver bare så gennemført!! :7himmel:

Ih tak.

Jeg håber også selv det lykkes. Min indre perfektionist råber i hvert fald højt hver gang jeg skal til at tage beslutninger om noget der skal være en del af vores store dag.

Hvor er det hele bare utroligt vintage romantisk laekkert!

He he - ja.

Jeg havde nu ellers ikke de store ideer eller tanker omkring bryllup, da jeg først gik i gang, men man bliver jo inspireret lige så snart man begynder at surfe rundt på nettet og ikke mindst læse planlægningstråde og beretninger herinde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt forelsket i din kjole! OG dine sko! Er de lidt mint i farven?

Ja de er sådan mintgrønne/lys pistace- farven er vildt svær at gengive på billeder... Særligt når stoffet er satin... Jeg har i hvert fald ikke fundet det lys hvor man virkelig kan se farven tydeligt...

Jeg er også selv helt forelsket... Så jeg må bruge hver en ledig tid (hvor H2B ikke er hjemme) til at gå dem til i lejligheden :cheerleader3: .

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotograf



Jeg elsker billeder!


Så selvfølgelig skal der være dokumentation af vores fantastiske dag.



Jeg er så heldig at have en fantastisk veninde der er fotograf. Da min kæreste og jeg var nyforlovede luftede jeg lidt for hende, at jeg godt kunne tænke mig hun fotograferede os på vores store dag.


Og nu har hun sagt ja!!



Så nu er det bare at komme igang med at finde på ideer til hvor og hvordan billederne skal tages...



post-65875-0-77077000-1382606246_thumb.j


Når nu vi skal giftes i Toscana og vi har et lille vintema, så er et billede i vinmarkerne et must!



post-65875-0-73006700-1382606303_thumb.j


Billedet af dette brudepar er faktisk taget på vores lokation Borgo Iesolana. Det er et canadisk par, der blev gift der for nogle år siden. Så der skal helt sikkert også nok blive taget nogle fantastiske billeder på stedet.

Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønne billeder!!

Super søde billeder. dejligt med et tema

Ja - jeg endte også med at sidde og drømme i en times tid og H2B synes jeg var en lille smule tosset... Der er jo stadig lang tid til!

Men jeg har jo tiden nu (da jeg går hjemme) og ved ikke hvor længe jeg beholder den (søger job med lys og lygte), så hvis jeg skal have tid til at drømme så er det jo lige præcis nu det skal være...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slør?



I weekenden var H2B og jeg på besøg hos hans søster og svoger.


Min svigerinde hev mig til side i løbet af eftermiddagen og spurgte om jeg har tænkt mig at have slør på til brylluppet. Umiddelbart har jeg ikke besluttet mig endeligt endnu, da jeg vil vente til jeg har kjolen hjemme og se det IRL i stedet for bare at tænke sig til om det egentlig passer, hvilket jeg også svarede hende. Hun spurgte egentlig fordi, at hvis jeg ville kunne jeg låne hendes. Hendes slør er virklig enkelt i tyl med satinkant og langt - det ligner lidt det her:



post-65875-0-79920300-1382975626_thumb.j



Efter at havde set nedenstående inspirationsbillede på D+T's tråd er jeg dog blevet lidt forelsket i ideen om et lidt anderledes slør. Kjolen på billedet ligner min, så tror umiddelbart det kunne passe fint - men det store spørgsmål er jo om det klæder mig?



post-65875-0-36451000-1382975637_thumb.j post-65875-0-01295000-1382975654_thumb.j



post-65875-0-20184100-1382975645_thumb.j



Jeg har så nu spekuleret lidt på om man eventuelt kunne lave min svigerindes slør lidt om, så det kommer til at ligne et "cap veil" som det på billedet - og om jeg i det hele taget er så modig at jeg tør kaste mig ud et SÅ anderledes slør - selv om jeg synes det er utrolig smukt!



Hvad siger I? Skal jeg barsle videre med idéen?


Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert barsle videre med ideen ;)

Det er en smuk tanke at bruge svigerindens slør som udgangspunkt :)

Ja - synes også selv det var en super smuk tanke... Mit - something borrow - eller - something old....

Leg endelig videre med ideen! Jeg er sikker på at du ved det, når du står med kjolen på :happy:

Jeg venter i spænding på kjolen, så jeg kan komme til at prøve det sammen :cheerleader3: . Men ja - jeg kan nok ikke tage en beslutning før det - så må lige vente til en gang i det nye år...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, jeg måtte jo også lige tjekke din Angelo ud, og novra hvor er den smuk, og du er er lige så i den!

Desuden synes jeg også helt klart, at den passer bedst til et italiensk bryllup, når man tager sted, klima osv. i betragtning!

Bliver simpelthen også lige nødt til at kommentere jeres smukke location! Woooow.. Bliver en lille smule misundelig, men

vi planlægger Italien som bryllupsrejsedestination, så jeg får da lidt italy-wibe over mit bryllup ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg måtte jo også lige tjekke din Angelo ud, og novra hvor er den smuk, og du er er lige så i den!

Desuden synes jeg også helt klart, at den passer bedst til et italiensk bryllup, når man tager sted, klima osv. i betragtning!

Bliver simpelthen også lige nødt til at kommentere jeres smukke location! Woooow.. Bliver en lille smule misundelig, men

vi planlægger Italien som bryllupsrejsedestination, så jeg får da lidt italy-wibe over mit bryllup ;)

Tak. Jeg er også sikker på den kommer til at klæde mig og konceptet til UG - glæder mig helt ufattelig meget.

Vores bryllupsrejse bliver også i Italien - nu er vi der jo! Så vi regner med at køre rundt ugen efter vores bryllup - selv om vi nok kommer til at savne Borgo Iesolana. Så jeg kan kun anbefale Italien og når det kommer til maden sætter det kun ekstra prikker over i'erne :smiley-eatdrink026: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update



Nu er det efterhånden lidt tid siden jeg har fået skrevet noget her til min egen tråd.


Planlægningen har som sådan også stået lidt stille, men jeg har da lidt nyheder.



Vielsen:


Det er nu fastlagt at datoen bliver d. 10. september 2014 og rådhuset i Siena er nu booket.


Prisen for at blive viet der er godt nok steget 300 Euro fra 2013 til 2014, men da vi besøgte stedet i oktober blev vi simpelthen så forelskede at det bare SKAL være der.



post-65875-0-82043100-1386064207_thumb.j


Hvis I har set James Bond - Quantum of Solace, så ligger rådhuset på den plads med hestevæddeløbet i starten af filmen.



Vielseslokalet i rådhuset er til daglig en del af deres bymuseum, men bliver i dagens anledning lukket af for vores selskab. Det er et super smukt lokale med flotte historiske loftsmalerier.



post-65875-0-96858700-1386064906_thumb.j



Da borgerlige vielser i Italien er meget anderledes end borgerlige vielser i Danmark vil ceremonien faktisk tage 30-45 minutter. Ceremonien vil foregå på italiensk med dansk oversættelse.


Gæsterne og min H2B vil tage derind før mig og min far. Min far skal nemlig følge mig op (som ved en kirkelig vielse) og det er jeg vildt glad for, da det virkelig er noget jeg har drømt om.



Dertil kan det fortælles at min ellers meget kontrollerede far fik tårer i øjnene bare ved tanken om at give mig bort til mit bryllup, da jeg spurgte han. Det blev helt rørstrømsk - han er sgu blevet mere og mere blød på sine ældre dage, men æv hvor jeg glæder mig til det!!


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, hvor ser det smukt ud og hvor er det fantastisk at det er reel ceremoni :7himmel:

Jeg blev også virkelig glad da jeg fandt ud af hvordan ceremonien vil foregå!

Selv om jeg aldrig rigtig har kunnet forestille mig selv i en kirkelig vielse, var det at min far skulle føre mig op virkelig en af de ting jeg ville være rigtig ked af at gå glip af ved en borgerlig vielse, så det kan næsten ikke blive bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg pipper lige med om at jeg også læser med, men har bare så travlt med at læse at jeg af og til glemmer at kommentere. Utroligt flot location og sikke en smuk kjole. Der ser rigtig romantisk ud. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer