All Activity

This stream auto-updates   

  1. Today
  2. "- og hav venligst mobiltelefonerne slukket hele dagen, så vi alle er en del af den samme fest " --
  3. God indsats --
  4. De fleste serverer kaffe og bryllupskage. I kommer fra kirken ca. kl. 15, så kaffe og kage kl. 15.30 er fint --
  5. Kl. 13 er helt sikkert det bedste. Kl. 15 er lige lovligt sent, hvis der også skal tages billeder ;-) --
  6. Hej, Mette Har du prøvet på https://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=9 Venlig hilsen Brian https://www.detstoreja.dk/
  7. Ikke helt området, men kik evt på Havrevang ved Hjørring.
  8. Kære RFF Hvad skal I betale for Slotssøpalæet? Har selv kigget på det og det ser meget smukt ud, så vi overvejer det også :-)
  9. Kære RFF Hvad skal I betale for Slotssøpalæet? Har selv kigget på det og det ser meget smukt ud, så vi overvejer det også :-)
  10. Er der nogen der kender til en lokation i Nordjylland hvor man selv kan stå for (næsten) det hele? Vi har kigget på Sebber kloster men 23000-26000 bare for det lokale vi ønsker (man skal leje hele gården for at få det) det er kun inkl. Stole... Det er lige pebret nok Borde, service og alt andet skal vi selv sørge for. Det skal være i omegnen af Aalborg-Nibe-Aars-Farsø-løgstør osv.
  11. Yesterday
  12. I kan også lave lidt sjov med det. Stil en stor spand eller kasse ved indgangen til kirken med et skilt, som ikke kan overses. Så kan I skrive noget i stil med: "I gamle dage indsamlede man kirkegængernes våben her. Til alle jer gæster der havde tænkt jer at skyde med jeres mobil under vielsen: Læg venligst mobilen her i spanden, læn jer godt tilbage og nyd forestillingen i stedet for". Husk en smiley Det kommer jo meget an på jeres gæster, men jeg ville godt kunne lave sådan et skilt til min fest, og så ville mine venner forstå, at det er skrevet med et stort glimt i øjet, men at jeg mener det, at jeg frabeder mig at der bliver taget billeder/film.
  13. Lav en stor ramme til at stille i våbenhuset, så alle der kommer ind ser det Vi vil gerne frabede os fotografering i kirken. I vores kirke har menighedsrådet bestemt at det slet ikke er tilladt at fotografere under den kirkelige handling og det står på døren Så for os var det let Ang de inviterede sagde jeg til vores søskende at de skulle lade det sive at det ikke var tilladt i vores kirke Enkelt og nemt
  14. Jeg har ingen anelse om hvordan situationen er på Sjælland, men kom til at tænke på at hvis jeg skulle foreslå noget i mit område så kunne det være det lokale messecenter. Jeg har været til afgansk bryllup med flere 100 mennesker i messecenteret. Lokalet var da delt op med gardiner fra gulv til loft så det ikke virkede messeagtigt - og det er jeg sikker på var messecenterets, så måske kan det betale sig at tænke lidt ud af boxen. Måske du skulle undersøge om der er steder i dit område man normalt ikke forbinder med bryllupsfest, f.eks. sportshaller eller messelokaliteter.
  15. Mange tak for gode bud:) Ih, hvor det ægrer mig, at Sonnerup Gård har så håbløst gulv. Jeg snakkede med både dem og deres tilknyttede bryllupsplanlægger og de havde ikke skænket det en tanke, at have dansegulv de kunne sætte op. De siger, de aldrig har fået forespørgslen. Det undrer mig virkeligt, da jeg så det som en fuldstændig selvfølgelighed... Det er nu ikke udelukket endnu, men det er godt nok en bet... Men tak for gode bud. Det ser dog ud til, at flere af dem er for små. Vi har jo enten brug for et meget stort lokale, således at der kan være dækket op til spisning i den ene ende og forholdsvist stort dansegulv i den anden, eller at der er to relativt store lokaler således, at der kan være dansegulv i det andet. Eller som absolut minimum serveres kaffe i det andet mens der tages af bordene og stilles om til dans. Jeg leder videre efter noget større. Var ellers lige faldet over Kongekilden som virker rigtig fint og fantastisk belliggenhed. Men det virker også til at have MEGET blandede anbefalinger og jeg kan altså ikke løbe an på, at de lige rammer en af deres gode dage på vores bryllupsdag... ;) Hvad tager I i øvrigt selv for at være DJ på en aften? Har kontaktet jer for at få en pris men har fået en lang besked om, at I mangler detaljer. Jeg mangler ikke et tilbud men bare et overslag:)
  16. Jeg regner heller ikke med, at alle har lyst til at danse Lanciers. Det behøver de heller ikke. Vi vil gerne skabe en fantastisk fest, hvor gæsterne har det fantastisk. Så de der ikke har lyst at danse, kan drikke et ekstra glas bobler og grine af os andre imens. Men størstedelen af selskabet regner jeg nu med både kan og vil danse Lanciers. Vi har gjort det til tidligere fester med stor succes. Vi overvejer også at invitere til en hyggelig aften, hvor man kan øve Lancier og lige møde nogle af de andre gæster, for dem, der har lyst:) Men den vigtigste årsag er nu at både jeg og min forlovede ELSKER at danse og særligt at danse Lancier! Og især elsker at danse det med hinanden.
  17. Årh, ville elske at danse lancier til mit bryllup.... Men tvivler på om mere end en håndfuld af vores gæster overhovedet har prøvet det - og det er 30 år siden jeg selv har
  18. Jeg ville skrive det i både invitation (hvis ikke det ødelægger en helt simpel invitation) og kirkehæfte. At bruge formuleringen:" vi vil gerne frabede os... " synes jeg er meget pæn og giver ikke fornemmelsen af forbud. Hvis I har fotograf på kan man jo også skrive lidt om at mobilfotografier er unødvendige. Og at I gerne vil opleve dagen sammen med jeres gæster med nærvær uden at det sker igennem et mobilkamera. (Det sidste var ikke den bedste formulering - har set bedre, men kan ikke huske hvor)
  19. Lige siden jeg var teenager - længe før smartphones og instagram - har jeg vidst at jeg ville blive forfærdelig ked af der, hvis folk begyndte at sidde og fotografere når jeg gik ind i kirken som brud. Jeg ville virkeligt syntes det var upersonligt at komme ind og så blive mødt af en skov af kameraer/smartphones fremfor, at kunne se folk i øjnene. Det samme gælder under festen, særligt under taler og indslag, hvor jeg gerne vil have at folk skal holde en inderlig tale i vished om at de deler den med os i lokalet og ikke være opmærksom på de måske bliver filmet. Og så ville jeg blive rigtig ærgelig over, hvis folk begyndte at lægge billeder på fb, instagram eller lign allerede før festen er slut. Allerhelst så jeg at folk slet ikke tog smartphone eller kamera med, men hvis de gerne vil tage en selfie eller 3 efter kirken eller på mere uhøjtidelige tidspunkter er det nu ok. Jeg ved mange går i den modsatte retning med bryllupshashtags, wedbox etc så selvom det i mine øjne er en selvfølge ikke at hive en tlf frem i hverken kirke eller under taler, tænker jeg, at gæsterne skal have lidt hjælp. Men hvordan? De nærmeste ved det naturligvis. Jeg havde overvejet at skrive det pænt i invitationen. Men vi tænker at sprede budskabet om at alle, der holder af os er velkomne til globryllup i kirken og så får de jo ingen invitation. Jeg overvejer også at trykke små 'visitkort'/programmer/salmeløsblade til kirken og så skrive det der. Men synes også det er sådan lidt negativt at komme til et bryllup og blive mødt af forbud... også selvom det meget mere handler om ønsket om nærvær end noget andet. Vi har ikke andre ting vi frabeder os til brylluppet (jo... gommen vil ikke have klippet sokker, men det gør vi nu ikke et stort nummer ud af. det fortæller han bare sine venner inden). Hvad ville I gøre? Vi tænker et relativt stort bryllup så måske 120-150 i kirken.
  20. Last week
  21. Hejsa Du kunne tage et kig på Mogens Dahl koncertsal. Vi har lavet en artikel om dem, den finder du HER Jeg ved ikke, hvordan deres lokaler er i forhold til at der skal være ekstra danseplads, men fordi du sagde akustik, så kom jeg til at tænke på dem, da de markedsfører sig med at de har en virkelig god akustik eftersom det jo er et musikhus. Held og lykke med jagten og brylluppet, når den tid kommer
  22. Der er også flisegulv i festfløjen og Hovedbygningen på Sonnerupgaard er for lille og smal. Nogle muligheder kunne være: Ishøj Forsamlingshus Karlebo Kro (akustikken er dog ikke specielt god) Odd Fellow i Glostrup Herstedøster Forsamlingshus Man kan godt danse lancier på lidt plads. Vel at mærke hvis man vil og der ikke er andre muligheder hvad Tivoli så ikke lige kunne håndtere de år jeg var der på trods af at de vidste at det var en særlig årlig tradition hos denne kunde (kan åbenbart ikke ligge videoen ind pga størrelsen).
  23. Er der nogle, der kan anbefale en lokation til et forholdsvist stort dansebryllup? Vi har base på Østerbro i Kbh så København eller Nordsjælland er perfekt men det meste af Sjælland er ok. Vores drømmebryllup ville lyde på: Vielse i Kirke Reception for måske 120 gæster med lidt bobler, snacks og plads til at danse Lanciers Middag for 75-100 gæster Dans efter maden - med plads til at danse Lanciers. Vi har kigget på Sonnerup gård - båden Laden og Festfløjen, da det virker til at være en relativ fornuftig løsning, hvor der er plads til det hele. Jeg er dog noget ærgerlig over, at der er flisegulv i Laden og de utroligt nok ikke har mulighed for at opsætte dansegulv. Jeg ved ikke om der også er flisegulv i Festfløjen? Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er ikke optimalt at danse på. Det må både være en totalløsning og et selskabslokale, hvor vi selv kan tage mad med. Men budgettet skal være nogenlunde realistisk. Vi tænker et vinterbryllup, så en semi-udendørsløsning duer ikke. Og så er jeg stor fan af fornuftig akustik:) Tak skønne mennesker:)
  24. og vi er kommet godt fra start - Det samme kan man ikke lige sige om vejrguderne I lørdags var jeg selv på Karlebo Krog det sted kan klart anbefales. En stor del af det at spille til bryllupsfester og andre små fester er at være fleksibel og tilpasse sig både som DJ og rent fysisk. Som DJ handler det bla. om at trykke på de rigtige knapper og være forberedt på lidt af hvert. I dette tilfælde gik det hurtigt op for mig at brud og gom var til hhv. Disney, Skønheden og Udyret samt Star Wars og det fik de. Brudeparret og flere af gæsterne spillede teater og det bar mange indslag præg af. Det betød at der skulle være frit udsyn til scenen. Samtidig måtte de to døre ikke blokeres af hensyn til personalet og døren ud til terrassen skulle også kunne anvendes (hvad den så ikke blev). Dvs. der skulle tænkes kreativt under middagen og det blev der. Efter middagen og lige op til brudevalsen blev pulten lige flyttet op foran scenen og spejlkuglen som stod bagerst på scenen blev trukket frem. Det tog 4 min. Denne løsning kunne ikke være lavet med almindelige stativer fordi de fylder for meget hvortil kommer at folk kan falde over dem.
  25. Nu har moren vidst nok været gift nogle år (og havde det været i år var løbet også kørt), men lige den leg du nævner der oplever man mere eller mindre ved stort set alle bryllupsfester og nogle gange kan der være 2 eller flere ved samme bryllup medmindre toastmaster skrider ind og taler med folk om det
  26. Jeg har været ude til adskillige havefester og syntes bestemt ikke det virker fesent med teltvæggene. Husk på at der er vinduer i de prof. festtelte og at vægge samtidig virker afskærmende i forhold til skarpt sollys m.v. Rådene herfra må være at sætte 1-2 billige pavilionner op i tilknytning til eller i nærheden af festteltet (rygertelt(e) + en hjælp til personalet; at sørge for opvarmning selvom det er om sommeren (fugt) og at bruge jordede strømudtag for at forebygge statisk elektricitet
  27. Har du overvejet en tryllekunstner eller en komiker måske? Ellers er et sjovt indslag eller en sjov leg også en ide? Til mit bryllup der lavede vi en leg, hvor vi skulle sidde med ryggen mod hinanden. Nu blev der læst nogle påstande op: "hvem bestemmer mest?", "Hvem er den sjoveste?", og så skulle vi rejse hånden eller vores sko mener jeg, hvis vi syntes at det var en selv. Det gav hvertfald en masse gode grin! - det var super sjovt, mener vi fandt den på festleg.dk
  28. Ej hvor godt! Er det din egen side?
  1. Load more activity