All Activity

This stream auto-updates   

  1. Today
  2. Og er det buffet og opfyldning af den vil jeg tro to raske unge mennesker er nok
  3. En der har stor erfaring indenfor servering til den slags og som kan sætte skub i de unge Dem jeg har brugt igennem tiden har været 35+ og er nu blevet noget ældre ;) Løn hmm tænker 150,-
  4. vi bliver nogen og 60 personer, den voksne, hvad tænker du alder og løn der?
  5. Antal kommer an på antal gæster men jeg vil anbefale at have en voksen og erfaren med til at lede og fordele prisen ligger på 100-125kr i timen Alderen er meget afhængig af modenhed og dermed overblik, jeg har kun erfaring med 16+ og det med en voksen til det overordnede ansvar
  6. Vi vil gerne hyre nogle folk/unge mennesker til vores bryllup. Men er i tvivl om hvor mange vi bør have, alder og løn osv. tænker vi skal bruge nogen til og stå for og lave maden (evt helstegt rådyr og buffet), anretning, påfyldning, afrydning, rengøring, opvask og muligvis bar. og nogen til og rydde op og gøre rent dagen efter i forsamlingshus. Men hvor mange syntes I? alder på dem? løn de skal have? og hvad mere skal vi tænke på?
  7. jeg kan ikke komme ind på budget, heller ikke via en anden browser
  8. Stubladen på Uldrupgård (Odder) Gør dig selv en tjeneste at tjekke den selvom det er langt væk!
  9. Yesterday
  10. Jeg har ingen erfaringer, men der er ikke mange på herinde længere, så sandsynligheden for at du får svar er ikke så stor. Så jeg tænkte jeg lige ville gøre dig opmærksom på Denne tråd.
  11. Hej med jer:) Jeg søger lidt hjælp og inspiration til at finde det rigtige sted for vores bryllup i foråret 2020. Jeg er i forvejen i dialog med nogle forskellige steder, særligt i Italien, men vil gerne have flere tilbud på bordet før vi træffer beslutningen om stedet. Hvis I sidder inde med en erfaring fra selv at have afholdt bryllup i udlandet, tager vi i mod gode råd med kyshånd:) Vi er på udgik efter et sted der kan rumme 60 overnattende gæster, samt muligheden for at holde vores fest på stedet. Glæder mig til at høre fra jer?:)
  12. Last week
  13. Hov der var også Tarpgård (ulfborg) Måske Lønborggåtds aktivitetshal er en mulighed (Tarm) Fandt dette Billede men det ser ikke ud som om det er det der er deres festlokale på Ausumgård (Hjerm)
  14. Nu om ligger de jo ikke nær Skive, men dog i Jylland: Hindsgavl Slot (Middelfart) Sebber kloster (Nibe) Jeg har lige selv kigget mig omkring og fandt Havrevang (Hjørring) selvom det selvfølgelig eren noget anden liga end Sonnerupgård - nok også en anden pris. Hesthave (Spøttrup) er vist det der er tættest på Skive, men også en lidt anden stil.
  15. Hej allesammen! Jeg er på udkig efter et sted til vores bryllup, som ligner det her: https://sonnerupgaard.dk/festlokaler/1877laden/ bare i Jylland og gerne i omegnen af Skive, Viborg eller Holstebro (omegn=en times kørsel væk) Jeg kan simpelthen ikke finde noget lignende, så tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig? Vi bliver omtrent 75 personer og et budget er der ikke rigtig noget af, da vi så bare vil spare andre steder for at finde det helt rigtige
  16. Men hvorfor har de overhovedet involveret dig? Er det ikke meningen de indbyrdes skal være voksne nok til at planlægge noget for dig. Men du er allerede indblandet i din egen polterabend nu, og så kan du lige så godt give en fælles besked om hvad det er du forventer: Godt selskab, tid til at være sammen osv og nævne hvilke værdier der for dig er vigtige i en polterabend. Og så kan du jo smide nogle meget åbne forslag til hvad du synes en god polter indeholder - så har de måske noget at arbejde ud fra. For jeg synes ofte det er der det går galt. De ved simpelthen ikke hvad de skal stille op, hvad forventningerne er og så er der det evindelige polterbudget som også gerne har en del indflydelse. Jeg har engang været til en polter, hvor bruden ikke er så meget til surprise, og var derfor en lille smule angst for dagen, men hun ville også gerne prøve den fulde oplevelse. Hun havde 2 veninder som skulle planlægge det - hende den ene der godt kan lide at styre slagets gang var en gammel veninde og måske ikke så meget i trit med brudens ønsker/behov, og den anden var en meget tæt veninde som kendte brudens ønsker godt. Men den styrende veninde blev så styrende at ingen andre havde noget at skulle have sagt, og var der noget brok over hendes planlægning så gad hun ikke være med, og så kunne bruden jo få at vide at ingen havde ønsket "planlæggeren" der. Så den tætte veninde kæmpede en brav kamp for at opfylde de ganske få "drømme" bruden havde for en polter. Hygge, et glas asti, lækker mad og så kunne hun enormt godt tænke sig at prøve at ride på en hest, hvis det overhovedet kunne lade sig gøre. Men samværet var det vigtigste. Da dagen kom var budgettet skredet så meget pga alle de ekstra aktiviteter som var planlagt, at flere havde meldt fra til flere aktiviteter, bruden bryder sig vitterligt ikke om våben af nogen slags, så da dagen ovenikøbet bød på flugtskydning, lasergame osv, stod hun helt af. Det endte med bruden blev så ked af det, at hun kastede sin taske efter planlæggeren, jeg brugte hele dagen på at trøste, og planlæggeren blev væk fra brylluppet og har de har ikke set hinanden siden. Så mit råd er, når du allerede kan mærke du har en knude i maven over det: Sig din mening. inviter veninder over til tøsehygge og snak så om hvad du drømmer om ift hvis/når dine veninder en dag skal holde polter for dig. Så kommer det direkte fra dig og ikke noget fnidder med om nogen er mere veninde end andre.
  17. På lørdag åbner Askepot & Valentino dørene op for et lækkert event, hvor du kan opleve de helt nye brudekjoler fra Pronovias' 2020 kollektion. Eventet er gratis at deltage i - KLIK HER for at læse mere og tilmelde dig.
  18. Earlier
  19. Nå det har I åbenbart ikke. Er der så nogen andre der er stødt på den slags?
  20. Det er ikke helt nemt at besvare dette spørgsmål, fordi det langt hen af vejen kommer an på dine præferencer. Vidste du, at der fx er hele 4 "hvide" metaller at vælge imellem og at de opfører sig ret forskelligt? Bliv klogere (så du kan træffe det helt rigtige valg for lige netop dig) i artiklen her: https://castens.com/da/blog/hvilket-metal-er-holdbart-til-smykker/
  21. Tak for de gode tips. Må jeg lige høre hvorfor det ikke altid er en god ide at servere særlig mad til børnene?
  22. Jeg er ofte ude til bryllupsfester hvor der er børn med, herunder mange børn. Først og fremmest bør I sætte grænsen for hvornår børn er børn og hvornår de ikke er. Såvel min egen datter som mine niecer foretrak klart at sidde ved voksenbordet fra 13-14 års alderen. Derudover er det heller ikke altid et hit at servere særlig mad til børnene. Men placer dem ved et bord og sæt det gerne så det er tættest på udgangen og i fornuftig afstand til køkkenet, musik, whatever. Det gælder både for mig selv men også for flere kolleger, fotografer m.v at vi er gode til bl.a. at "tysse" på børnene under taler m.v. Hvad aktivitetsmuligheder angår så kan det jo være alt muligt lige fra Ipads, tegning, spil etc.men de sidder ikke ved bordet uafbrudt og derfor er det heller ikke helt ligegyldigt hvor I holder festen. Et feststed hvor I har et lokale til rådighed og der måske er flere selskaber er ikke altid optimalt hvorimod der er flere muligheder i et forsamlingshus o.l. hvor I har alt for jer selv.
  23. Er der mon nogen der har gode ideer til lidt aktiviteter til børn der skal med til bryllup. Jeg tænker især på, om der er noget man kan beskæftige dem med ved bordet? På forhånd tak :-)
  24. Hvis I laver egne designs, så vil jeg høre om I før har lavet ringe der er specialdesignet til bagefter at hænge i en kæde om halsen? Altså jeg ved godt at en hvilken som helst ring kan hænges på en kæde, men jeg tænker mest på en der er designet til at komme til sin ret på kæden i stedet for at være designet til at se godt ud på fingeren.
  25. En tur i det jyske. Vi er flere DJ's der hjælper hinanden og selvfølgelig hev jeg noget gear som en god jysk DJ kollega havde købt ovre på fastlandet (Sjælland) med i bilen :) Jamen jeg kender godt det sted. Der er en trappe men kun ca. 5 trin. Fint så kan jeg bare støde rampen op til afsatsen. Hmmm han skal vidst have nye briller. Trappen og et tætpakket festlokale hvor der var lidt underholdning gjorde så at det tog lidt længere tid end beregnet men var selvfølgelig klar til start og kunne så rette kabler mv til undervejs. På min personlige Facebook profil var der så én der spurgte om et setup til bryllup ikke skal være hvidt. Nej ikke nødvendigvis Det er jo som udgangspunkt kun bruden der må være i hvidt Nej det er noget vi taler med kunderne om når vi er ude på steder hvor vi ved eller kan fornemme at de normalt holder alt i hvidt
  26. Nej det er ikke kun dig. Det er helt åbenlyst spam Ud af vagten med ham
  27. På vores hjemmeside www.egeart.dk er der 700 billeder til inspiration - hvor intet design er fast. Hilsen Ege art.
  28. Jeg er fuldstædig enig med Ki, hvis han er den eneste i familien der er sparet væk, så ville jeg heller ikke tage med - og jeg ville fortælle dem hvorfor, både brudeparret og den øvrige familie.
  29. Tja, kære Magar - det lyder som et dårligt skjult forsøg på reklamespam, især med tanke på din eneste anden kommentar på dette forum. Men det er måske bare mig....
  1. Load more activity