All Activity

This stream auto-updates   

  1. Last week
  2. Earlier
  3. køkkenet har selvfølgelig stor erfaring med dette, så det er en rigtig god idé at snakke med dem og lade dem være med til at styre slagets gang. Held og lykke med det hele er sikker på du kommer til at klare det super fint
  4. Tak for svaret. Ja, det virker til at blive travlt. Jeg er allerede hamrende nervøs, men håber køkkenet kan komme med de afgørende tips og justeringer til min grundplan.
  5. Det synes jeg er helt fint, sikke mange der har meldt sig på banen, det lader til at du får en travl aften
  6. Tak for tips Det er ret nervepirrende. Nu har brudens stedfar også lige meldt ind. Hvor ville I placere denne? Jeg tænker en rækkefølge der er noget i stil med: - Velkomst - Toastmaster - Brudens far - Gommens far (han har ønsket være nummer 2 og brudeparret har ikke nogen særlige ønsker, så tænker at opfylde dette) - Gommen - Bruden - Brudens stedfar - Gommens søstre - Gommens tante - Ven af gommen Vil dette være nogenlunde ok at placere stedfaren der? Tænker jo ikke det er blodlinje.
  7. Længden af taler kan jo variere meget, det længste jeg har oplevet var brudens far, der talte i 45 minutter. Det var overdrevet lang tid og aldeles upassende at tale så længe efter min mening. Jeg synes du skal spørge dem der melder indslag ind, hvor lang tid de forventer at have ordet. Det er den eneste måde du kan lægge en ordentlig plan på, det er jo ret afgørende, hvor længe folk har tænkt sig at tale. Når man skal holde en tale, så ved man godt nogenlunde, hvor lang tid det vil tage så derfor vil de godt kunne give dig et svar på det, og det er ikke underligt at du spørger så du kan få et overblik. 10 max 15 minutter inde i forretten synes jeg er fint at præsentere aftenens første taler, brudens far eller mor, hvis det er moren der skal holde talen. Og så laver du ellers en tidsplan og giver den til køkkenet så I kan stemme af i forhold til maden. God fornøjelse med det, er sikker på at du kommer til at klare det fint
  8. Hej folkens Om et par uger skal jeg være toastmaster og er nu for alvor begyndt min planlægning, da der denne uge er frist for at melde indslag ind (og så ellers krydse fingre for der ikke kommer alt for mange på dagen). Jeg er begyndt at lægge en grund tidsplan og det er her jeg begynder at komme i tvivl. Hvornår går de første talere på? Er det omkring 15 min. tid efter forretten er serveret, så folk har en chance for at spise før talen? Og dette princip formoder jeg man forsøger at følge ved de resterende retter også? Jeg skal selvfølgelig også have koordineret med køkkenet, men i første omgang prøver jeg at danne mig et overblik og tidsplan til mig selv, som jeg så kan justere på. Hvad er den realistiske længde på de forskellige taler? Jeg tænker at sætte 20 min. af til brudens far, brudgommens far og brudgommen. Så er der også tid til skål/klapsalver m.v. Venner/søskende/tanter m.v. vil jeg sætte 15 min. af til. Kan man tillade sig at køre to taler lige i rap? Eller skal der være 5-10 min. i mellem? Jeg vil så gerne gøre det godt, men kan mærke nervøsiteten stige - og håber virkelig at en grund tidsplan og lidt tip til afvikling mv. kan hjælpe med at give mig ro.
  9. Vi bor i Greve og har kigget på at holde det på RØG og Vinbar festlokale. Nogen reference derfra ? Det skal være som bryllup.
  10. Så en gang for nogle år siden rn der holdt en tale hvor hun havde en kurv med små gaver i til brude parret. Jeg her forgæves søgt og søgt og kan intet finde nogle der har ideer til hvad man kan komme i kurven samt hvad man skal sige til tingene. har selv tænkt fælgene: gaffatape- til gommen fordi det bare fikser alt vin- til bruden da det gør toiletsæde problemerne lidt mindre håber i kan hjælpe med mere
  11. Lyder som en super ide! I kunne overveje at få en kok ud, der laver mad i jeres hjem via Chefmade.dk. Det er lidt dyrere end at spise ude men kunne være en god oplevelse.
  12. Nu bliver det igen august - og årets bryllupsmåned---det bliver alletiders ---frihed til at gøre, som man har lyst. Og jeres ringe kan I også få lavet som I har lyst, og det behøver faktisk ikke at være ret dyrt. Har I selv guld og evt. sten - kan vi lave begge jeres ringe fra bare 3500 kr. Men bestil i god tid....for jer, der planlægger bryllup til næste år. I bestemmer jeres design - så giver vi gerne en pris, om det er noget, vi kan lave. Starter I med forlovelsesringen - så laver vi også gerne den. Se mere på www.egeart.dk - der er masser af inspiration.
  13. Hej. Min forlovede og jeg skal holde bryllup næste sommer/efterår og leder efter et selskabslokale i København eller omegn. Vi vil gerne prøve at holde omkostningerne lidt nede og leder derfor efter et lokale hvor vi selv kan sørge for catering, bar osv. Det må meget gerne være et smukt lokale i flotte omgivelser da vielsen også skal forgå her. Alle anbefalinger modtages med kyshånd (også selvom det falder lidt udenfor det vi umiddelbart leder efter)
  14. Vi står i nogenlunde samme situation. Vi skal giftes hemmeligt på rådhuset (uden nogen gæster overhovedet) og ønsker også at lave noget efterfølgende, som kan gøre dagen lidt specielt. Vi skal giftes en hverdag og skal på job dagen efter, så det skal ikke for “vildt” for vores vedkommende. Vi har snakket om: -tage ud og spise på en god kro i nærheden af vores hjem - tage i biografen -tage i Tivoli eller en anden forlystelsespark Wallmanns lyder da skal en rigtig god ide. Det er ikke så meget “anderledes” en alm. bryllupsfest. I den henseende, at man får serveret noget god mad, hvor man sagtens kan sidde og snakke sammen og der så kommer indslag i form af noget show, hvor der til en bryllupsfest kommer indslag i form af taler, sang m.m.
  15. Nå ja, det havde jeg helt glemt Det bliver elfenbensfarvet, olivengrøn, guld glimmer og træ-elementer
  16. TILLYKKE med at have fundet en dato, mega fedt! Lyder som dejligt bryllup, I har i tankerne Hvad tænker du med farver og design?
  17. Jeg vil sige for at kunne nyde dagen uden at skulle tænke på at nu skal maden på bordet, der skal ryddes af. Der vil jo stadig være noget oprydning efter maden og eventuelle rester der skal pakkes ned. Er enig med Ki i at rigtig service er det forkerte sted at spare. Jeg serverer selv til fester og mange gange kommer det bag på værterne hvad jeg har sørget for, de tror ofte det kun er for at servere maden og tage mad og tallerkener ud, sørge for der er drikkevarer på bordet eller på køl. Det jeg gør bag kulissen er at vaske op, pakke mad ned, sætte alt på plads (i kasser hvis det er lejet service), kommunikere med toastmaster omkring indslag så der ikke bliver serveret is midt i en tale, deler sange ud og så efterlader jeg køkkenet helt cleanet. I det hele taget sørge for at brudeparret, fødselaren eller hvem der nu holder fest kan slappet af på deres store dag
  18. Det er efterhånden et stykke tid siden min kommende mand faldt på knæ, ret præcis 1. juli 2016. Det skete da vi var på ferie i Tyrkiet og jeg var ret besværlig den aften For det første synes jeg var lidt dårlig stil han havde min mor til at passe "vores" børn (hele familien var med) når hendes kæreste lige var ankommet samme dag. Så jeg var lidt svær at få med ud af døren. Da han endelig får mig afsted og ankommer til restauranten bliver jeg på tværs igen. Han følger med mig da jeg vil sætte mig ved den ene side af bordet, jeg brokker mig over jeg ikke gider sidde ved siden af ham og han skal sætte sig overfor mig, det viser sig så han bare vil være galant Vi får så serveret mad og der er så en bi der synes den skal sværme om vores mad, så tjenerne forsøger af vifte den væk og da den endelig er står tjenerne i nakken på min kæreste, så frieri på restauranten blev ikke lige til noget. Så ville han gøre det på stranden, men da vi kom et stykke hen af stranden var den ikke oplyst mere og så gad jeg ikke gå på stranden mere. Endnu engang blev hans frieri afbrudt. Da vi så kommer tilbage på hotellet og jeg åbner døren ligger der rosenblade på hele gulvet og sengen, håndklæder er formet som hjerter og svaner og foran sengen ligger en blomsterdekoration (mit profilbillede) Jeg udbryder så "Sig mig hvor mange drikkepenge har du givet til rengøringsdamerne)???!! Da jeg så vender mig om ligger han på knæ med den flotteste ring som hans afdødes far havde givet til hans mor. Og selvfølgelig sagde jeg JA!! Så endelig lykkedes det ham Han fortæller bagefter at inden han spurgte min mor om lov til at gifte sig med mig havde han spurgt mine børn (fra tidligere ægteskab) først. Nu næsten 6 år efter har vi fundet en dato Den store dag bliver 20. maj 2023, jeg er nemlig døbt og konfirmeret den 20. maj så og den lander tilfældigvis på en lørdag. Vores planlægning ser indtil videre sådan ud: Dato: 20. maj 2023 Gæsteliste: 39 - 30 voksne 9 børn Kirke: Stenløse Kirke Kørsel: Vi kigger men har ikke rigtig fundet noget endnu Fotograf: Ikke fundet endnu Fest: Bliver afholdt i lokaler på mit arbejdet på et stort konference center der har perfekte lokaler og omgivelser Mad: Fra mit arbejde - Det bliver tapas menu serveret på brætter på stativer á la PinchoNation Servingspersonale: Der er fundet to, som har styr på tingene Musik: Har nogen i tankerne Ringe: Køber vi i Tyrkiet når vi skal på ferie Budget: Er næsten færdig Frisør: Min kærestes forlovers kæreste som er frisør DIY: Jeg er meget kreativ og mit nyeste legetøj er en cricut joy og cricut maker 3. Så storset alt bliver lavet på dem Save the Date: Næsten færdig venter på karton Invitationer: Er stille og roligt begyndt Bordkort og menukort: Design fundet og materialer er indkøbt Det er hvad jeg har af idéer lige nu men er ret sikker på jeg får flere idéer.
  19. Hej og tillykke med det kommende bryllup. Jeg synes I skal få noget hjælp, det er altså meget rart at der er nogen der sørger for at holde orden på det hele. Og selvom det er i haven og uformelt, så ville jeg droppe pap tallerkener, det er bare federe med rigtigt service. Så det var ikke et sted jeg ville spare
  20. Hej. Vi skal giftes til august, og vi er i tvivl om, om vi skal hyre serveringspersonale. Vi havde først tænkt os, at vi ikke behøvede det og gerne ville spare de penge. Men er det meget dumt? Det bliver et ret lille bryllup med 40 personer inklusiv os selv, og det bliver meget uformelt og afslappet i vores have. Så vi havde egentlig tænkt at alle måske bare hjalp lidt til, og så primært bruge pap-tallerkener. Men ja, nu bliver vi altså i tvivl om, om det er totalt urealistisk Hvad siger I? Er der nogen der har klaret det selv?
  21. Jeg tænker at købe disse flotte mørkerøde lys til bordene eller denne farve, da Remisen er grøn:
  22. Jeg har fået en ide! At min fars kone skal binde brudebuketten. Hun er mega god til at binde blomster. Vi har talt om at købe blomster engros til bordene mm og så kunne hun binde buketten sammen med min H2B!
  23. Hej alle, Jeg skal selv lave salmehæfter til vores bryllup. Er jeg så heldig at der er nogen som ligger inden med en knald god skabelon jeg må låne til dette? Brylluppet er om 2,5 uge, så jeg er lidt bagud. Vh CRD
  24. Hej med jer Min kæreste og jeg har valgt, at vi skal holde en meget intim vielse på rådhuset, hvor det kun er os to og mine forældre. Vi ønsker ikke en fest, og min kæreste ønsker ikke, at hans familie skal deltage. Vi snakker derfor om, hvordan vi alligevel kan gøre dagen lidt ekstra speciel. Indtil videre har vi fundet på et par ideer, men jeg vil høre, om der er nogen der ligger inde med flere spændende og sjove ideer. Efter vielsen vil vi gerne have taget et par billeder, men derefter kan vi ikke rigtig beslutte hvad der skal ske. Det kunne være: En lille bryllupskage hjemme hos og selv og derefter ud og spise på en restaurant i et naturskønt område, eller eventuelt middag på et skib. Vi har også talt om Wallmanns Dinnershow og overnatning på Tivoli hotel. Min kæreste er lidt nervøs for, at vi ikke rigtig får snakket sammen og nydt øjeblikket, hvis vi vælger Wallmanns, da vi har en ide om, at der er høj musik og meningen er, at man skal sætte sig ned og lade sig underholde.
  25. Kan nogle anbefale en konditor eller privatperson der laver bryllupskager til overkommelig pris nær Aarhus?
  26. Kan nogle anbefale en konditor eller privatperson der laver bryllupskager til overkommelig pris nær Aarhus?
  1. Load more activity