All Activity

This stream auto-updates   

1. Today
  2. Endnu går jec kun i de indledende overvejelser, men vi ville også have omkring 100 gæster. Og jeg er kommet frem til at selvom jeg rigtig gerne vil se dem alle, er jeg ikke rigtig villig til at bruge pengene på 3 retter til alle. Derfor går jeg i tanker om kun at have reception. Men også jeg synes en alm reception virker lidt lidt at spise folk af med. Så jeg er vist kommet frem til at lave reception med bryllupskage, snacks osv, samt nogle underholdningsaktiviteter og så simpelt skub-af-mad ved aftensmadstid. Så skal folk ikke ud og finde aftensmad, uden at det koster os det helt vilde. Men det er selvfølgelig lidt svært at kombinere med at tage de nærmeste videre til middag... Umiddelbart synes jeg det vigtigste er at gæsterne ved på forhånd hvad de kan forvente, så kan de jo selv afgøre om de vil køre for det. Selv ville jeg da køre forholdsvist langt for vielse og reception, men jeg ville nok ikke vælge at komme hvis det krævede en overnatning når der ikke er middag med. Blot mine tanker uden erfaringer bag.
  3. Personligt ville jeg ikke blive skuffet, medmindre jeg havde fået en save-the-date. Det er heller ikke sikkert jeg ville vælge alt andet fra for at deltage. Hvilket jeg ville gøre hvis jeg var inviteret til hele festen. Altså hvis du deler gæsterne i 2 så er det kun dem der skal med til middagen der skal have std og som du kan forvente reserverer datoen i deres kalender, mens du kan ricikere at dem der kun inviteres til reception kan finde på at prioritere noget andet højere. Men alle ved da at det er dyrt at holde bryllupsfest, så mon ikke der vil være forståelse for at kun de nærmeste er inviteret til middag.
  4. Hej, som overskriften lyder - jeg søger nogle der har holdt eller skal holde et budgetvenligt bryllup med en stor reception efter vielse med 50-100 mennesker for derefter kun at tage ud og spise med de nærmeste 10. Nogen der har prøvet denne version? Jeg søger især oplevelser med den store reception og hvad man serverer udover bryllupskagen og gæsternes reaktion - nogen kører jo fra nær og fjern for 3-4 timers reception - bliver de skuffede? :-) Jeg vil gerne have det store bryllup - men økonomisk har jeg ikke lyst til at bruge 100.000 kr. da vi oveni har en gæsteliste på 100+ ville det være ekstremt dyrt at holde fest. Derfor ser vi ovenstående som en god løsning - jeg frygter bare at folk bliver skuffede :-)
  5. Yesterday
  6. Mangler I en bryllupsfotograf? Jeg er uddannet fotograf med flere års erfaring med bryllup, koncerter, fester og fødselsdage. Jeg har ledige datoer her i juli og august! Her kan du se et lille udvalg af mine billeder: https://www.instagram.com/eventfotograf_malinannie/ Kontakt mig gerne på: malin.anniee@gmail.com
  7. Det var en god måde at formulere det på! Jeg regner med at receptionen foregår et andet sted end festen. Lige for at høre dig ad - personligt - hvad ville du tænke om at blive inviteret til sådan et arrangement? ville du som gæst blive skuffet eller er du ok med det?
  8. Kommer selvfølgelig an på hvordan stilen i jeres invitationer er, men egentlig er det vel bare at sætte sluttidspunkt på. F. Eks. "Da vi skal giftes ville det glæde os at se jer ved vielsen i kirken kl dit, med efterfølgende reception på passende sted(hvor det nu er) frem til kl dat. " Eller skriv både start og sluttidspunkt på: "Reception kl dit - dat" Når folk ser at det slutter kl 17.30 eller 18.00 så ved de jo godt at de ikke er inviteret til middag og aftenfest. Hvis reception og fest foregår på samme sted er det nok en god ide at sætte sluttidspunktet en halv time før middagen starter så der er tid til at "smide folk ud" - få evt toastmaster til at sige tak for idag hvis I ikke selv har lyst til det. Hvis middagen foregår på en anden adresse giver det sig selv at alle bryder op.
  9. Hej Vi vil super gerne have live musik til vores bryllup og har fundet “ a celebration”, men vil bare rigtig gerne finde nogen anmeldelser fra i år eller sidste år. Er der nogen der har oplevet dem for nyligt og er villig til at dele deres oplevelse?
  10. Hej, Vi planlægger et budget venligt bryllup hvor vi inviterer 70-80 pers til vielse + reception, men derefter kun inviterer 15-20 til spisning om aftenen på en god restaurant. Mit problem opstår når jeg skal lave invitationer - fordi hvordan skriver jeg på en pæn og nydelig måde at folk skal gå hjem kl. 18.00 - altså hvordan gør det jeg klart for folk at der ikke er nogen fest? Til receptionen bliver der serveret lette tapas anretninger, gode bobler og bryllupskagen bliver skåret for. og årsagen til at vi ønsker et bryllup på denne måde, er at vi ikke har lyst til en stor fest med 80 spisende - vi vil hellere bruge pengene andre steder :-)
  11. Vi holdt vores bryllup på Jungshoved Præstegaard - en nedlagt præstegård, som er lidt som et badehotel i dag. Virkelig smukke og romantiske omgivelser og med de sødeste værter, som står for det meste. Det var en overkommelig pris og vores gæster kunne enten sove på selve gården, eller hos lokale B&B i den lille landsby, som gården ligger i. Det var virkelig fantastisk!
  12. Jeg tror, at lyserøde og hvide er velegnede til bryllupper, og de fleste mennesker vil ikke vælge sorte temaer. ___________________________________ wego wholesale
  13. Last week
  14. Jeg har bestemt at jeg vil holde tale til min kommende mand. Men jeg kan ikke komme i gang. Vil I vise mig jeres tale?
  15. Ja det var det jeg tænkte, der ville være meget lang tid fra kl. 11 til middagen. Så er glad for der også var ledigt kl. 13 Så er det nok færdigt ved en 14 tiden, så skal vi hilse på gæsterne ude foran, ris, osv., og så tager gæsterne til receptionen hjemme hos min far som bor 10 min væk fra mig, imens vi får taget billeder. De er der nok ved en 14.45 tiden og så kommer vi efter billederne. Middagen/festen holdes på et hotel et par minutter væk fra min fars hus, der skal vi være senest kl. 18, så receptionen vare nok plus minus 3 timer, det er også der vi tænker bryllupskagen skal serveres. Så tænker det hele passer meget godt nu
  16. Det vil jeg gøre Tusinde tak for forslagende
  17. Mit umiddelbare forslag ville være Kolonien Solborgen oppe ved Vig men festsalen er lige lille nok til så mange personer. Man kunne måske leje et festtelt men så løber det bare op. Jeg mener at kunne huske at salen i Bisseruplejren er lige lille nok men prøv endelig at undersøg det.
  18. Ville nok også pege på kl. 13 som det bedste bud hvad I også har valgt. Ét er et af det bliver en lang dag både for jer og gæsterne men det er de færreste bryllupsfester hvor alle gæster kommer fra en bestemt del af landet og det betyder at nogle ville skulle overnatte eksternt for at kunne nå en vielse til kl. 11. En reception (med eller uden gæster som ikke er med senere) bør heller ikke vare meget mere end 3 timer og mange glemmer at den tid brudeparrene er ude og blive fotograferet også er tid for gæsterne.
  19. I got too much interesting stuff on your blog. I guess I am not the only one having all the enjoyment here! Keep up the good work wuxiaworld
  20. This is a fabulous post I seen because of offer it. It is really what I expected to see trust in future you will continue in sharing such a mind boggling post run 3
  21. Godt der var en løsning der passede.
  22. Tak for svar piger! Ringede tilbage og havde misforstået, vi kunne også vælge kl. 13, så vi har valgt det som middelvej
  23. Kongelejren i Odsherred er da til 110 prs, den er på hyttefortegnelsen, og angivet til at udlejes til fest selvom de ikke vil have rusture. Du kunne også undersøge om Bisseruplejren har en spisesal der er stor nok selvom der ikke helt er sovepladser nok.
  24. Til receptionen ved det føromtalte bryllup blev der serveret madtærter, små frikadeller med kartoffelsalat, små wraps og bryllupskage til senere receptioner har jeg kun været med til det er bryllupskage.
  25. Min tanke er at med kl 11, er I nødt til at tænke frokost til jeres gæster ind i det. Enten at I sørger for mad eller sørger for at lave tid o programet til at de selv kan skaffe sig noget.
  26. For 5 år siden var jeg til bryllup hvor vielsen var kl. 11 Det var med reception, middag og fest. Et herligt bryllup. Jeg var veninden der var med til at gøre bruden klar og det er det, der får mig til at sige at kl. 11 er meget tidligt Vi måtte op kl 6 og så gik det ellers slag i slag for at blive færdige Der var ikke ret meget tid til at tage den med ro Det blev en lang dag for festen sluttede kl 3 Det overlever man jo sagtens men jeg ville alligevel vente til kl 15
  27. Earlier
  28. Hej prøv at logge ind via DETTE link og se om du kan få adgang.
  29. Hej! Jeg skal giftes næste år og er sådan i tvivl om tidspunktet for vielsen. Vi har valget mellem kl. 11 og kl. 15. Vi har ikke arrangeret reception, men det ville være en mulighed. Senere er der middag og fest Lige pt har vi sagt ja tak til kl. 11, men jeg er i tvivl om det bliver en for lang dag? Vi har mulighed for at tilkøbe 3 timers reception. Vil gerne høre erfaringer omkring de forskellige tidspunkter og for og imod
  1. Load more activity