All Activity

This stream auto-updates   

  1. Past hour
  2. Hejsa Du kunne tage et kig på Mogens Dahl koncertsal. Vi har lavet en artikel om dem, den finder du HER Jeg ved ikke, hvordan deres lokaler er i forhold til at der skal være ekstra danseplads, men fordi du sagde akustik, så kom jeg til at tænke på dem, da de markedsfører sig med at de har en virkelig god akustik eftersom det jo er et musikhus. Held og lykke med jagten og brylluppet, når den tid kommer
  3. Today
  4. Der er også flisegulv i festfløjen og Hovedbygningen på Sonnerupgaard er for lille og smal. Nogle muligheder kunne være: Ishøj Forsamlingshus Karlebo Kro (akustikken er dog ikke specielt god) Odd Fellow i Glostrup Herstedøster Forsamlingshus Man kan godt danse lancier på lidt plads. Vel at mærke hvis man vil og der ikke er andre muligheder hvad Tivoli så ikke lige kunne håndtere de år jeg var der på trods af at de vidste at det var en særlig årlig tradition hos denne kunde (kan åbenbart ikke ligge videoen ind pga størrelsen).
  5. Er der nogle, der kan anbefale en lokation til et forholdsvist stort dansebryllup? Vi har base på Østerbro i Kbh så København eller Nordsjælland er perfekt men det meste af Sjælland er ok. Vores drømmebryllup ville lyde på: Vielse i Kirke Reception for måske 120 gæster med lidt bobler, snacks og plads til at danse Lanciers Middag for 75-100 gæster Dans efter maden - med plads til at danse Lanciers. Vi har kigget på Sonnerup gård - båden Laden og Festfløjen, da det virker til at være en relativ fornuftig løsning, hvor der er plads til det hele. Jeg er dog noget ærgerlig over, at der er flisegulv i Laden og de utroligt nok ikke har mulighed for at opsætte dansegulv. Jeg ved ikke om der også er flisegulv i Festfløjen? Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er ikke optimalt at danse på. Det må både være en totalløsning og et selskabslokale, hvor vi selv kan tage mad med. Men budgettet skal være nogenlunde realistisk. Vi tænker et vinterbryllup, så en semi-udendørsløsning duer ikke. Og så er jeg stor fan af fornuftig akustik:) Tak skønne mennesker:)
  6. og vi er kommet godt fra start - Det samme kan man ikke lige sige om vejrguderne I lørdags var jeg selv på Karlebo Krog det sted kan klart anbefales. En stor del af det at spille til bryllupsfester og andre små fester er at være fleksibel og tilpasse sig både som DJ og rent fysisk. Som DJ handler det bla. om at trykke på de rigtige knapper og være forberedt på lidt af hvert. I dette tilfælde gik det hurtigt op for mig at brud og gom var til hhv. Disney, Skønheden og Udyret samt Star Wars og det fik de. Brudeparret og flere af gæsterne spillede teater og det bar mange indslag præg af. Det betød at der skulle være frit udsyn til scenen. Samtidig måtte de to døre ikke blokeres af hensyn til personalet og døren ud til terrassen skulle også kunne anvendes (hvad den så ikke blev). Dvs. der skulle tænkes kreativt under middagen og det blev der. Efter middagen og lige op til brudevalsen blev pulten lige flyttet op foran scenen og spejlkuglen som stod bagerst på scenen blev trukket frem. Det tog 4 min. Denne løsning kunne ikke være lavet med almindelige stativer fordi de fylder for meget hvortil kommer at folk kan falde over dem.
  7. Nu har moren vidst nok været gift nogle år (og havde det været i år var løbet også kørt), men lige den leg du nævner der oplever man mere eller mindre ved stort set alle bryllupsfester og nogle gange kan der være 2 eller flere ved samme bryllup medmindre toastmaster skrider ind og taler med folk om det
  8. Jeg har været ude til adskillige havefester og syntes bestemt ikke det virker fesent med teltvæggene. Husk på at der er vinduer i de prof. festtelte og at vægge samtidig virker afskærmende i forhold til skarpt sollys m.v. Rådene herfra må være at sætte 1-2 billige pavilionner op i tilknytning til eller i nærheden af festteltet (rygertelt(e) + en hjælp til personalet; at sørge for opvarmning selvom det er om sommeren (fugt) og at bruge jordede strømudtag for at forebygge statisk elektricitet
  9. Yesterday
  10. Last week
  11. Har du overvejet en tryllekunstner eller en komiker måske? Ellers er et sjovt indslag eller en sjov leg også en ide? Til mit bryllup der lavede vi en leg, hvor vi skulle sidde med ryggen mod hinanden. Nu blev der læst nogle påstande op: "hvem bestemmer mest?", "Hvem er den sjoveste?", og så skulle vi rejse hånden eller vores sko mener jeg, hvis vi syntes at det var en selv. Det gav hvertfald en masse gode grin! - det var super sjovt, mener vi fandt den på festleg.dk
  12. Ej hvor godt! Er det din egen side?
  13. Umiddelbart tænker jeg, at hvis folk er normale vin drikkere, så er det lige i underkanten, det svarer til 8 flasker hvidvin og 13 flasker rødvin, det ville ikke være nok hvis jeg holdt fest for 48 af mine venner ;) 4,5 liter mousserende er heller ikke nok. Man hælder omkring 1,5 dl i et champagneglas, så I har til 30 glas velkomstdrink, og I er 54 personer. Jeg ville også købe mere gin, men det er jo et spørgsmål om, hvor godt folk kan lide gin, men hos os er det altid den mest populære drink. Har I købt 0,75 eller liter flasker sprit? Når folk selv hælder op, så bliver det nemt en 4 cl drink, man får lavet sig. Så på en liter er der til 25 drinks, og i en 0,75 flaske er der til ca. 18 drinks. Du har 3 flasker dvs enten har du til 75 drinks eller 54 drinks. Når vi holder fest, så ryger der hurtigt flere gin/tonics ned pr. person, til gengæld drikker vi stort set aldrig rom medmindre det er til mojito. Så det kommer jo an på, hvad dine gæster drikker. Øl, cider og sodavand tror jeg du har rigeligt.
  14. Min mand købte en dyr ring til mig, men havde ikke nogen selv. Jeg synes det var helt fint, da det var en dyr ring, og der var ingen grund til at han købte en ligeså dyr en til sig selv
  15. Det er jo altid et enormt svært spørgsmål at svare på. Umiddelbart vil jeg nu synes at det lyder til at du rammer meget godt. Selvfølgelig er det altid bedre at købe lidt for meget end lidt for lidt.
  16. Tror vi andre har ligeså svært ved at vurdere det, medmindre der lige er nogen der kan huske hvad de fik drukket. Jeg mener der er nogle gamle tråde herinde hvor der er nogen der fortæller hvad der blev drukket til deres bryllupper, så du må igang med søgefunktionen.
  17. Hej alle Jeg har søgt nettet tyndt efter svar på, hvor meget alkohol, der skal være til et bryllup, men jeg synes, at svarene stikker i alle retninger, så nu vil jeg gerne have erfaringer fra nogle af jer ift. hvad I har købt/har oplevet/har planer om :-) Vi holder bryllup for 54, hvoraf cirka 48 drikker. Næsten alle overnatter på stedet, så kun få skal køre hjem. Generelt bliver der lagt op til, at det skal være mere fest end formelt. Omtrent 10 af mændene kan tage rigtig, rigtig godt fra ift. øl, portvin og rødvin, og omtrent det samme antal af kvinderne tager godt fra ift. vin, cider, likør og drinks. Så vi regner med 20, der drikker meget og resten drikker nogenlunde som gennemsnittet - de er dog nok nærmere i den høje ende af gennemsnittet end den lave ende. Vores indkøbsliste: - 10 liter rødvin - 6 liter hvidvin - 15 rammer øl - 4 rammer cider - 21 rammer sodavand (9 rammer cola, 6 rammer Miranda, 6 rammer Faxe) - colaen skal bruges til rom og cola. - 3 liter gin - 3 flasker rom - 5 flasker portvin - 4 flasker baileys - 4 rammer tonic - 4,5 liter mousserende (velkomstdrink) Vi er fuldstændig blinde på, om vi har planer om at købe al, al for meget, eller om vi burde tilføje mere?
  18. Jeg er en person der godt kan finde på at skifte mening flere gange, så jeg har af den grund ikke været ude og prøve ved de forskellige tilbud. Hvis du har fundet en kjole du er vildt glad for, og som sidder godt, så ville jeg nok ikke udfordre skæbnen og tage andre steder hen. Vær bare glad for at du har fundet din kjole og endda så tidligt!
  19. Det havde jeg slet ikke tænkt på, men jeg mener da jeg har set sådan nogle hvor man kan tage vægge af og på. Der er også noget lade der hvor vi holder det som jeg også har haft oppe at vende, til plan B, men det bliver brugt til værksted og traktor opbevaring så det skal renoveres, ryddes op og rengøres en hel del inden, og når det er svigerfars hus/grund er det ikke så nemt
  20. Måske det kunne være en mulighed med telte med løse vægge, så teltene er stillet op så man heller ikke rammes af duggen når tusmørket kommer, men at væggene kun kommer på hvis vejret kræver det. Ved ikke om de professionelle telte kan bruges på den måde. Jeg planlægger selv havefest, så tænker lidt i samme retning, men vi har dog noget stald/lade, carport og bålhytte som bliver vores panikløsninger.
  21. Tror jeg prøvede 4 Den jeg valgte var den eneste jeg havde det godt i Den blev valgt en dag hvor det ikke engang var meningen jeg skulle købe, kun prøve
  22. Earlier
  23. Hej Vi drømmer om et havebryllup, men vi er i tvivl om det er en god idé med hensyn til vejret, vi vil gerne holde det i juli måned, hvor der forhåbenligt bliver solskin og tørvejr, men man kan jo aldrig vide sig sikker med den danske sommer. Planen er indtil videre at vi lejer et stort festtelt som vi holder det i, men det virker lidt “fesent” når der kommer vægge som skygger for haven og naturen, som er den del jeg elsker. Kan man godt have et telt som plan B, og så sætte det op på dagen hvis det nu skulle blive træls vejr, eller bliver det for bøvlet og stresset. Planen er at vi skal vies og holde fest i haven, bare to forskellige steder i haven. Jeg går også med forestillinger om små hyggekroge forskellige steder i haven, men det bliver heller ikke særlig fedt hvis det står ned i stænger. Hvad har i andre med havebryllup gjort? DR der andre muligheder? Er der ting i ikke var forberedt på? Vi sparer stadig op, og har ikke travlt, så der går et par år endnu inden vi skal giftes, (men jeg kan alligevel ikke lade være med at gå og drømme lidt ) Jeg er derfor ikke inde i alle detaljerne og tanker om brylluppet, så gode råd og idéer modtages meget gerne
  24. Hej! Jeg skal giftes næste sommer og havde i den forbindelse booket tid til at prøve kjoler i oktober. Så fandt jeg ud af at der var lagerudsalg hos bridefashion nu her, så havde booket tid til igår. Jeg prøvede 5 kjoler, og havde det bare så godt i nr to kjole, at jeg valgte den - den var lige mig, med blonder, dyb ryg og figursyet! Sat ned fra 14.000 til 7.000 (fandt så ud af at min søde mor gerne ville give mig den ) Nu sidder jeg så her og er nervøs for om jeg mon besluttede mig for hurtigt Jeg er stadig vild med den, men skulle jeg mon have prøvet flere, ventet lidt og set om der var andet derude Prøvede en vintage, en mermaid blonde, en ballgown, en moderne med bølget skørt og så den tætsiddende blonde kjole jeg valgte. Fandt ud af hvad der klædte mig og det var den slags jeg havde kigget på på nettet, så jeg vidste lidt hvad jeg havde i tankerne. Hvor mange kjoler prøvede I? Og har I haft nogen tvivl efterfølgende? Der er 11 mdr til vi skal giftes, håber ikke jeg skifter mening inden da haha
  25. Fik du brugt den? Virkede det tilfredsstillende?
  26. Jeg kigger lige med her.
  27. Det bliver helt klart billigst at leje nogle lokaler og få mad udefra når vi taler 80 personer. Dertil kommer at I ikke er underlagt samme restriktioner i forhold til sluttidspunkt som I vil være på de fleste feststeder/restaurationer. I kunne også kigge på Grundfør Forsamlingshus. Skulle være blevet moderniseret siden sidst jeg var der og det er gode og funktionelle lokaler.
  28. Vi jagter et sted i eller omkring Aarhus hvor det er muligt at holde en fest for under 1000kr pr kuvert. Vi bliver ca 80 mennesker indtil videre er vi nået frem til at det nok bliver billigst at leje et lokale og så få mad udefra. Her har vi bla kig på elværket i Åbyhøj. Men kunne da være lækkert hvis vi kunne finde et sted med hele pakken. Hvad har i af forslag? Også gerne forslag til cateringfirmaer hvor det også er muligt at få kok og tjenere med ud
  29. Har du/I prøvet Jesper Albrechtsen, Albrechtsen Foto ?
  30. Halløj :-) Min kæreste og jeg holder et utraditionelt og udendørs bryllup, hvor vi gerne vil have en fotograf ud, der tager billeder af gæsterne, inden vi kommer, og som også tager billeder af selve vielsen og få billeder af os bagefter på selve stedet. Det drejer sig om maksimalt 2 timer om eftermiddagen, og de behøver ikke blive efterarbejdet, for den del har jeg stor erfaring med selv at gøre. Det er vitterligt bare en person, der er dygtig med et spejlrefleks, vi er på jagt efter. Jeg har undersøgt priser en del steder, og jeg kan se, at de fleste fotografer har bryllupspakker, hvor de tager +6000 kroner (+transport og endda mange steder +moms) for de to timer, og det synes jeg bare er en vanvittig pris for så få timer. Især fordi der er ting med i prisen, som vi slet ikke har behov for = online galleri, efterbehandling og klargøring til tryk, fotografering på flere lokationer osv. Er der nogle, der kender en god fotograf, der er mere prisvenlig? Det kunne også fx være en hobbyfotograf.
  1. Load more activity