Jesper90

Hjælp - Invitationerne (hvem skal med?)

4 indlæg i dette emne

Hej

 

Vi har planlagt bryllup i slut-maj 2019, og debatten om fætre/kusiner kommer op igen og igen.

Nuværende gæsteliste ift. ovennævnte lyder således:

 

Bruden:

- Mors side: Alle fætre og kusiner er inviteret, fordi de er tæt på, og vi ser dem ofte

- Fars side: Alle fætre og kusiner er inviteret, fordi de er tæt på, og vi ser dem ofte

 

Gommen: (mig)

- Mors side: Alle fætre og kusiner er inviteret, fordi de er tæt på, og vi ser dem ofte

- Fars side: Kun én kusine inviteret, ud af mange fætre og kusiner, fordi bruden snakker rigtig meget med hende. - Alle andre (herunder den inviterede kusine's to søstre) som vi stort set aldrig ser noget til, er ikke inviteret. (deres forældre - altså mine onkler/tanter, er inviteret)

 

Vil ovenstående scenarie være okay? personligt har jeg ingen skrupler ved ikke at invitere min del - jeg gider bare ikke efterfølgende fnidder ( det er ret mange penge det omhandler, hvis de skal med).. :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo næsten umuligt for os andre at hjælpe med. En god regel er jo at det kun er dem man har kontakt med man inviterer,  men det giver jo ingen garenti for at der ikke kan opstå fnidder. 

Personligt synes jeg I skal invitere dem der føles "rigtigt" og så takle evt fnidder bagefter. Evt ved på forhånd at lade kusinen der skal med og hendes forældre vide at det er kontakten der har været udslaget for hvem der skal med og hvem ikke,  så de kender jeres holdning hvis de får nogle kommentarer. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er umiddelbart ok. En ting er at ofte siger at det er jeres fest og at I kan gøre lige hvad I vil og det kan I også. Noget andet er er at man unægtelig selv tænker hvordan det vil blive taget imod hos dem det omfatter. Jeg tænker at det er ok fordi det næppe kommer bag på dem på deres fars side at det er sådan I gør. Tal med ham om det og lad ham tale med sin bror om det hvis I ikke selv gør det.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har der været store fester eller bryllupper hos den del af fætter/kusinerne der ikke er inviteret, som I har været inviteret hos? Tænker om der "skal inviteres retur" fordi I har deltaget i noget hos dem?

 

Ellers synes jeg det er ok ikke at invitere dem, man aldrig ser. Havde det været 1 par det drejede sig om, så havde jeg valgt at inviterede dem med for ikke at udelukke én eneste fætter/kusine. Men når der er tale om flere, så synes jeg godt man kan gøre, som I har valgt. Men I skal selvfølgelig være klar over, at der kan blive noget fnidder, hvis ikke alle forstår jeres prioritering, og det skal I så være parate til at kunne stå imod.

 

Held og lykke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer