KatrineA

Kirke - Hvordan valgte i?

2 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

 

Jeg skal giftes til september og har allerede booket et sted i Hundested, så vi er allerede godt på vej. Problemet er at hverken jeg eller min kæreste rigtig har en bestemt kirke vi gerne vil giftes i. Eneste krav er at den er rimelig traditionel. Vi bor i Valby og hører til Aalholm kirken, men for at gøre det lidt nemmere for gæsterne ift transport så overvejer vi at flytte det længere nord på. 

 

Selv er jeg fra Skævinge, hvor jeg er konfirmeret så jeg har tilhørsforhold til den og der er nem forbindelse med tog viderer til Hundested. Kirkerne omkring Hundested har vi hørt ikke tager folk ind som ikke tilhører sognet eller ikke har noget tilhørsforhold til kirken. 

 

Mine bedsteforældre er bisat i Birkerød (hvor jeg også er døbt) så vi burde måske også kunne bruge kirken der. 

 

En anden mulighed vi har overvejet er at bruge en af kirkerne her i kbh og så sørge for transport til gæsterne (en bus fx) som ikke har bil, men vores reception bliver muligvis også oppe i Hundested, så vi ved ikke om det gør det hele mere besværligt for alle parter på den måde. 

 

Håber der er nogle som har nogen råd til hvad vi kunne gøre eller har nogle andre ideer :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest skal i formentlig spørge om lov for at blive gift i en kirke i ikke har tilknytning til :) 

Det kan nogle steder i landet være en udfordring :) 

Vi blev gift i kirken vi hører til og det var godt for os, så kan ikke komme med gode råd :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer