Foxystar

Oscar&Camilla 8/8-2020

6 indlæg i dette emne

Vi skal giftes! Oscar friede på vores 5-års dag (4/8-2019) og jeg sagde ja! :thumbsupsmileyanim:

 

Bryllupsplanlægningen er allerede godt i gang, da jeg helst vil have styr på alting... NU :lol: Vi er begge ret unge, Oscar er 25 år, jeg fylder 22 om knap en måned, men vi bliver gift 4 dage efter vores 6-års dag <3 Vi bliver 53 personer, hvis alle inviterede kommer.

Vi er generelt ret sparsommelige med vores penge og har også de første par året levet MEGET skrabet (det er bedre nu).
Budgettet ser derfor pt. således ud:

Ringe, tøj, sko, makeup, hår, smykker: 7200,-

Ringe max: 3000,-

Kjole & slør: 1500,- (moster syer, udgiften er til stof)

Jakkesæt, skjorte og slips: 2000,-

Sko: 200,-

Sko: 300,-

Hår, makeup & smykker: 200,-

 

Reception mad, middag, drikkevarer, snacks: 17500,-

Lokale: 2000,-  (resten betaler mor & far)

Middag: 9000,-

Dessert: 500,-

Snacks: 500,-

Drikkevarer: 4000,-

Reception: 500,-

Servicepersonale: 1000,-

Kage: Mor

 

Invitationer, dekorationer, fotograf, underholdning: 2400,-

Invitationer & takkekort: 200,-

Dekorationer: 500,-

Fotograf: 1700,-

 

Buffer: 900kr.

 

28.000 kr.

 

Bryllupsrejse Paris:

Fly&airbnb: 2500 kr. (man-søn begge dage inkl.) (BETALT)

Penge dernede: 2700kr.

Disneyland: 800kr.

 

I alt: 6000 kr.

 

Pt. sparet op: 27500,-


Det bliver løbende rettet til - maden er der allerede styr på, den er "forhåndsbooket" og menuen er lagt. Invitationer & takkekort bliver super simple - printet på et stykke A5 karton og så nok med et tyndt, marineblåt satinbånd rundt om. Jeg lægger vores umiddelbare udkast ind, når jeg kommer på bærbar pc. Fotografen er der også styr på.

Drikkevarer synes jeg er VILDT svært mht. mængderne, men jeg forestiller mig:

18 flasker hvidvin til forret
24 flasker rødvin til hovedret
15 rammer sodavand
6 rammer øl
3 rammer cider
+ vand på kande, selvfølgelig

Jeg er mest i tvivl med vinen, fordi det er ikke noget vi selv drikker. Vi drikker faktisk heller ikke øl :P Lidt under halvdelen af gæsterne skal køre hjem. Der er kun én under 18. Sodavanden skal også række til "reception" (vi er ude og blive fotograferet under noget af receptionen) og frem til middagen (ca. 14.30-18, så spiser vi) og selvfølgelig også til efterfølgende fest.

Køber I spiritus til jeres bryllup? 

Billedet er et jeg selv har taget af os, da vi var i Grækenland i maj :) 

IMGL2233-facebook.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og stort tillykke med forlovelsen.:cheerleader3:

Fantastisk billede!

 

Jeg synes også beregning af drikkevarer er det sværeste!

Der findes rettesnore på nettet, men de er meget forskellige,så det er svært at vide hviken en der passer.

En god rettesnor kunne være at regne hvor meget de planlagte indkøb er i genemsnit pr person. Og så se om det er helt i skoven for hvad I selv ville drikke i løbet af sådan en dag og måske spørge jeres forældre om det samme.

 

Mht vin kan det være en god ide at købe det et sted der tager uåbnede flasker retur. Så kan man købe lidt ekstra for at være på den sikre side uden at strande med en masse man ikke selv drikker.

 

Mange køber spiritus så folk kan lave drinks, men mit bud er at med øl, vin og cider er der næppe nogen der for alvor vil savne det, hvis det ikke er der. Og det er en udgift der nemt løber op uden det nødvendigvis tilfører festen noget. Det kommer jo an på hvad jeres gæster er vant til - det er meget afhængigt af hvad man lige plejer i omgangskredsen.

I stedet for en masse forskelligt kunne man f.eks. have til at lave irish coffie. Eller nogle flasker shots. Eller hvad der nu lige passer til hos de gæster der kommer, hvis man gerne vil tilbude lidt uden det.skal være den helt store bar.

 

Vi har tivolitema så vi kommer til at have en slushicemaskine med drinks, og hjemmebrygget mjød (udenfor temaet, men når man nu kan) og så har vi den holdning at hvis der ikke er mere, så drikker folk nok noget andet (vi kører også lavbudget).

 

Husk at hvis du skal holde budgettet på dekorationer skal du holde hovedet koldt - det er et sted hvor mange søde nuttede ideer hurtigt kan blive mange.bække små der bliver til en hel tsunami.

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for dit svar! I forhold til dekorationer, har vi mørkeblå dug på bordene - så udover dem, vil vi købe nogle hvide bloklys og lidt blomster til bordet, og så er det faktisk bare det. Vi har ikke behov for den helt store opdækning, så længe der er det, vi skal bruge og det er lidt hyggeligt :D 

Jeg drikker ikke selv hverken øl, cider eller vin - men der er beregnet 6 sodavand pr. person (inkl. til køkkenhjælpen som kun er der i 3-4 timer), 4 øl/cider pr. person (ingen til køkkenhjælp, og jeg ved at jeg ikke selv drikker hverken øl eller cider, men jeg er indregnet i pr. person), 0,8 flaske vin pr. person (hvoraf 3 med sikkerhed ikke drikker vin, så reelt 0,85 flaske pr. person).

Hvis jeg selv skal have noget alkohol, skal det være shots eller drinks, men det tænkte vi umiddelbart at droppe at handle ind til, fordi det netop bliver dyrt, og jeg vil tro at gennemsnitsalderen er 30-40 stykker (vi har meget få venner med, resten er familie :D )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer