Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/02/2012 in all areas

  1. Guest

    DIY - Brudebuket og knaphulsblomster ..

    Bind din egen brudebuket og knaphulsblomster - step by step .. Jeg fandt denne i en af mine bøger, og synes det passer perfekt til en DIY brud
    1 Points
  2. Harmony

    Vores svære beslutning...

    Tak for dit besked Sommer2012! Jeg har lige haft den læst op for min kæreste, han blev rigtig glad :-) Vi troede også en det sted vi skal holde vores fest var et forholdsvist billigt sted, vi har vagt en buffet til 270 kr. kuverten, men det er uden alt det løse. Vi har fået nogle penge af mine forældre til at holde bryllup for, og som vi har haft stående på en bryllupskonto, hvor vi også selv har sat nogle penge ind på når vi havde muligheden. Det er bare træls at de ikke helt kommer til at række, som vi havde planlagt. For vi tænkt slet ikke på at checke drikkevarepriserne inden vi bookede kroen :-/ men hvem havde også regnet med at drikkevarerne skulle være så dyre i forhold til deres mad? Det er vist desværre mange kommende brudepar som os der må sande.. Vi har aldrig før holdt en fest på et feststed før. Ja, det bliver en kærlighedsfest, men også vores bryllup. Der bliver ikke andre fester end denne. Det er den dato der kommer til at stå i vores ringe, og som vi i hjertet vil kalde vores bryllupsdag fremover. Min kæreste har købt en navneændringsattest til mig, så jeg kommer til at hedde hans navn alligevel, da de kun er gratis at skifte navn i forbindelse med en vielse. Ih, hvor ville det være dejligt hvis han var så heldig at få et job inden året er omme! :-D Ja, alting løber op. Vi har valgt et sted, hvor man selv kan medbringe drikkevarer, fordi vi var meget obs på hvor dyre de er - men til gengæld, så skal vi så betale 10.000 kr for lokalet - det er altså svært at finde noget billigt Nogle steder må man selv medbringe drikkevarer, hvis man betaler et gebyr. Det kunne I måske undersøge. Men typisk er gebyret ret pebret, fordi det netop er på drikkevarer, at de tjener mest. Det lyder som en rigtig god idé med navneændringen, selvom det koster et gebyr, og jeg kan godt følge hvad du mener mht. at det er jeres bryllup, selvom det formelt "kun" er en kærlighedsfest. De nye søgetal til gymnasierne er kommet, og en del begynder at slå jobs op på gymnasiejob efter påske og frem til maj-juni, så det er bare med at komme i gang med ansøgningerne - og så I er placeret i jylland, så burde chancerne heller ikke være helt dårlige, selvom der er rigtigt mange med lige den fagkombination (jeg har også selv en af de klassiske med engelsk og historie).... Pøj pøj med det hele Ja, vi må også godt selv medbringe drikke varer, men det kan bare næsten ikke betale sig, fordi man skal betale "proppenge" som du siger. Jeg kan ikke helt præcist huske hvor meget man skal betale for at medbringe sin egen vin, men jeg mener at det var omkring 100 kr. flasken. Man skal betale proppenge for at medbringe en bryllupskage, det koster 20 kr. pr. kuvert. Så vi spiser den ved vores reception der afholdes i mine forældres have :-) Det er selvfølgelig fair nok at de tager en form for gebyr, fordi det er jo ellers er penge som de mister. Men 100 kr. flasken er lige rigeligt efter min mening. :-O Ih, det lyder godt mht. gymnasiejob! Det videregiver jeg også, det er en kæmpe trøst for ham :-) tak!! :-D
    1 Points
  3. pia81

    Har fundet STEDET :)

    Hej SaschaH Hvor ser det bare lækkert ud.. du må jo sige til hvis du mangler en til at servere til jeres bryllup Regitze har ikke lavet andet en snakket om at DU skulle hente til bryllup, og at mor og far ikke skulle med
    1 Points
  4. Brumle01

    Øv - har lige brug for at læsse lidt af

    Rolig rolig.... selvfølgelig er det helt i orden, at du læsser af... og det skal du altid gøre, for det er én af de ting, vi kan bruge hinanden til herinde Nu får du først og fremmest en kæmpe .... og så vil jeg sige: SMIL!!!! Tag din vidunderlige Søren i hånden, fortæl ham at du elsker ham meget højt og at dette hér ikke skal have lov til at ødelægge jeres dag!! Alle de forberedelser I har lagt i dagen, alle de glæder og overvejelser I har delt - det kan de ikke tage fra jer! Jeg kan sagtens forstå at I begge er skuffede og jeg synes faktisk også, at det er TOTALT dårlig stil af fætteren, at overhale indenom få uger før jeres bryllup - især fordi det er få uger før.... dét gør man bare ikke!! MEN, når det så er sagt, så har fætter fjols jo bare lige arrangeret et eller andet hovsa-agtigt "halløjsa, vi blev lige gift" - og ved du hvad .... det er jo ikke at sammenligne med et rigtig bryllup med fest og planlægning i månedsvis. De har valgt en lille nødløsning, helt sikkert af praktiske årsager! Det allerbedste I kan gøre nu, er at være totalt overskuds-agtige! Lad som om, at det er superfint med jer, smil og lav en joke ud af, at de gifter sig 1. april .(... dét er sku da en sær dato ) Jeres bryllup er stadig den fest i hele tiden har planlagt - den bliver ikke mindre vigtig og speciel af, at de andre har lavet en nødløsning ... det gør den kun, hvis I giver den lov. I skal fortsætte med alle de mange forberedelser, gøre den personlig med en masse detaljer, der fokuserer på jer... og huske på, at jeres bryllupsdag er helt særlig, fordi den handler om JER!! Det kan ingen tage fra jer .... skidt så med, at tante Oda sidder nede i hjørnet og ævler om fætter fjols´ hovsa-bryllup - dét betyder ingenting, hvis I bare kan kigge hinanden i øjnene og vide, at I to har gjort jeres bedste for at skabe en fin dag for jeres gæster, men allermest for jer selv, for at fejre jeres kærlighed. ....og helt ærligt, når fætter fjols´ kone sidder til jeres bryllup og kigger på alt det, I har arrangeret.... tror du så ikke hun ærgrer sig en lillebitte smule over, at hendes mand "kun" kunne præstere et hovsa-1.april-bryllup!? NYD jeres kærlighedsfest i fulde drag!!!! Alt det bedste ønskes herfra!!! :cheerleader3: :loveshower: :loveshower:
    1 Points
  5. Guest

    ønskeseddel til morgengave?

    Jeg ved ikke om man "kan" lave en ønskeseddel til sin morgengave, man kan jo gøre som man vil - men ved ikke om jeg ikke synes det skal være "en overraskelse" But then again - jeg bestemte selv min brudebuket! Så min konklusion må være - som så meget andet ved bryllupsplanlægningen - at man skal tage de traditioner man "gider" og bruge dem - og smide resten væk! Jeg lavede iøvrigt en bryllups faux pas - jeg byttede min morgengave! CHOK CHOK CHOK!!! Fik et par kommentarer om at "det KAN man da ikke" og "Ejjjj det havde jeg ALLLLLDRIG gjort".... Og det rager mig en papand.. Haha.. Jeg havde længe snakket om at jeg bare synes prinsesseringe var SMUKKE!! Men da vi så kiggede på vielsesringe så fandt jeg ud af at jeg nok egentlig synes at allianceringe var LIGESÅ smukke.. Så da min kære mand skulle vælge en morgengave så var han usikker på hvilken jeg ville synes var flottest sammen med min vielsesring - og han valgte derfor en prinsessering.. I øjeblikket synes jeg naturligvis den var SMUK men da jeg havde gået med den en dags tid så var jeg bare overbevist om at en alliancering ville klæde både min finger og min vielsesring bedre - så vi tog sammen ind og byttede den.. Havde dårlig samvittighed i starten, selvom min mand forklarede mig 100 gange at han jo HAVDE tænkt på allianceringen men "bare" valgte den anden fordi han skulle træffe en beslutning.. Og efter et par dage var den dårlige samvittighed erstattet af "kærlighed" til min smukke ring! Den har ikke forladt min finger siden... Kæft hvor jeg ævler.. Min pointe??? Gør som i vil! Det er JER der skal giftes!!!
    1 Points
  6. Conni

    Overraskelse til min kommende mand

    Min h2b er jo skudt i fyrværkeri, så jeg har bestilt fyrværkeri om aftenen, som skal fyres af efter brudevalsen. JEg er sikker på han vil elske det
    1 Points
  7. jwe

    Toastmaster........

    Talerække ved Bryllup: 1. Værten (som i dag kan være brudgommen selv eller brudens far) byder velkommen og fortæller hvorvidt der er en toastmaster, som i så fald herefter overtager styringen vedrørende taler og sange. Naturligvis er det muligt at ændre i talerækken hvis forholdene taler for det. Ellers er rækken for taler således: 2. Brudens far. 3. Brudgommen. 4. Forlover. 5. Brudgoms far. 6. Brud (om ønsket). Herefter rækkefølge ud fra hvor tæt man er på parret.
    1 Points