Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/12/2013 in all areas

  1. misshbs

    Liste til serveringspersonale?

    Kopieret fra tidligere indlæg: Fandt denne huskeliste herinde: Serveringshjælp – dette skal ses som en hjælpeseddel og ikke en kommandoseddel • Kl.13:  skære frugt og anrette den på sølvfade  stille champagneglas frem  anrette snacks  stille det hele klar i foyeren  trække vin op – til at starte med 30 flasker rødvin  skære frugt til cocktails ud og sætte det på køl • Kl.15:  tage imod de første gæster  byde på champagne og frugt  sørge for at rydde tomme glas osv væk  holde frugt-fadene fine og fyldte – som det nu kan lade sig gøre  holde snacks-skåle fyldte  trække vin op – 15 flasker hvidvin • Kl.15-17:  lægge øl, sodavand, kildevand og hvidvin i køleskabet  rydde tomme glas og dåser/flasker af vejen  fjerne frugt-fadene efterhånden som de tømmes  hjælpe kokken med at anrette buffeten  sætte kander med koldt vand på bordene  sætte alkoholfri-vin på bord XX • Efter middagen ca. kl. 22:  rydde service af bordene  rydde buffetbordet  lægge overskydende mad på køl  sætte mælk/fløde og sukker på bordene  brygge kaffe – 1 kande til hvert bord  lave te – en kande til hvert bord  sætte kaffe- og tekopper på bordene  sætte teskeer på bordene  lægge kaffeservietter på bordene  trække dessertvinen op – 1 flaske til hvert bord  hjælpe kokken med at anrette dessertbuffeten  sætte desserttallerkner på buffetbordet  sætte Bailey’s, cognac, whisky og rom på buffetbordet  sætte skåle med M&M’s og Anton Berg-chokolade på bordene  sætte skåle med jordbær på bordene  fylde kaffe- og tekanderne op  fylde mælke- og flødekanderne op • Efter desserten ca. kl. 23:  rydde service af vejen  brygge mere kaffe  lave mere te  sætte kagetallerkner + kagegafler på buffetbordet • Efter brudevalsen ca. kl. 24:  sætte bryllupskagen på buffetbordet  sætte diverse spiritus på cocktailbordet  sætte frugt, isterninger og glas på cocktailbordet  sætte drinkspinde og andet tilbehør på cocktailbordet  rydde kagetallerkner af vejen  gøre buffetbord klar til natmad: service, servietter og glas  varme tærter, flutes og frikadeller  stille natmaden klar til servering ca. kl. 01 • Hele dagen og aftenen igennem:  rydde tomme glas, flasker og dåser af vejen  rydde brugt service af vejen  sikre at der er toiletpapir på badeværelserne  trække vin op efter behov  lægge øl, kildevand, sodavand og hvidvin i køleskabet  fylde koldt vand i kanderne på bordene  holde buffeterne fine og lækre  holde kaffe- og tekanderne fyldte  holde mælke- og flødekanderne fyldte  sørge for isterninger i fryseren  holde køkkenet i orden som det nu kan lade sig gøre  drik og spis hvad I kan og få ikke stress – vores gæster hjælper gerne til med at fylde kander med vand, trække vin op osv.
    3 Points
  2. Medoma

    Mit valg

    Glæder mig til at se din buket :-) Og ja, hun får også de varmeste anbefalinger herfra også selvom jeg endte med at købe ved Lilly ;-)
    1 Points
  3. Det er i morgen!!! Der begynder vidst at være styr på hjælpen til receptionen.... Vi har fået en til at stå i baren - det var lige pludselig noget h2b fandt ud af nok var nødvendigt... Vi har en hjælper på stand-by som desværre ikke kunne skaffe en veninde til at hjælpe sig. Og en anden der er i gang med at se om hendes normale hjælper kan hjælpe også.... Det venter vi svar på nu.. Jeg vil helst ikke lade hende der ikke kunne finde en veninde gå eendnu - i tilfælde af at den nye der leder heller ikke kan få fat i en til... Lidt stress - men det skal nok lykkes..... Nu er der 1 dag igen.... Så det er nok tæt på sidste gang jeg er herinde før dagen.... Der skal lige nås en masse i dag..... Laves mad - handle ind til det først (jeg er på vej om lidt), mødes med hjælpere og gennemgå det der skal laves... Jeg skal lige lave en fiks løsning på en vifte - tyvstjæler idéen fra en herindefra . Se om jeg kan lave et jurtigt strømpebånd - h2b fandt ud af han gerne vil gøre som vores canadiske venner og fjerne det uden brug af hænder og så kaste det til alle ungkarlene ved brylluppet. Det kan vi jo ikke med det jeg har, da det er lånt.... hmm.. Andet? Helt sikkert ja... Satser på at være færdig kl 17-18 så der kan slappes af for resten af dagen... Derfor vil jeg smutte nu.... Åh gud - tænk at det er i morgen!!!! Og vejret ser ud til at blive FANTASTISK !!!!
    1 Points
  4. Alexandra

    Mit valg

    Hvor er det bare en smuk kjole, og hvor ser du bare godt ud!
    1 Points
  5. diskobil

    Liste til serveringspersonale?

    Det eneste der for mig at se kan udsættes på den liste er at man fra start lægger op til at servere bryllupskagen efter brudevalsen. Det er man ude for nogle gange og skal der ikke ske noget bagefter er det også helt fint men skal der være musik og dans efter brudevalsen så bliver det nemt en rodet forestilling, i hvert fald set fra min synsvinkel. Folk danser efter brudevalsen. Så går der 1/2 time til 1 time; så skal der serveres bryllupskage. Så går der 1-2 timer så skal der serveres natmad. Det kan sagtens lade sig gøre men som sagt bliver det nemt en rodet forestilling. Derfor råder jeg altid folk til planmæssigt at tage bryllupskagen inden brudevalsen (evt. som dessert). At middagen så kan trække ud så det kan blive nødvendigt at tage brudevalsen først er noget andet. Det ser jeg mere som en buffer og en nødløsning hvis tidsplanen skrider. . I ovenstående eksempel er det jo svært at se en begrundelse for at vente med brudevals til kl. 24 hvis middagen forventes færdig ved 22 tiden. Med brudevals kl. 24, natmad ca. kl. 1 og servering af bryllupskage ind i mellem så bliver der ikke meget plads til dans og det er nok også tvivlsomt om folk overhovedet kan spise noget natmad så tidligt. Medmindre festen skal slutte kl. 2 vil man typisk servere natmaden lidt senere Noget natmad kræver ikke personale men er det noget som skal varmes o.l. er det tilstrækkeligt at der er 1 person tilbage. Til selve listen kunne man måske tilføje: Sørge for at der er askebægre udenfor ved indgange og terrasseområder. Det oplever man tit at der ikke er og hvad sker der så Smide affald og ting der ikke skal gemmes i sorte sække (som man skal huske at have med) og smide det i affaldscontainer efterhånden.
    1 Points
  6. Ki Schou

    Fotograf tilbud

    hm - pas på med denne her. Nogle af de billeder, som findes på deres hjemmeside er altså ikke egne billeder, de er købt eller stjålet andre steder fra. Jeg kan se i hvert fald 2 billeder, som ikke er deres egne, men som er "lånt" fra en anden fotograf. Og et billeder der er købt fra et billedbureau. Derfor er det ikke sikkert, at det er den stil, som du ser på hjemmesiden, som du får. Jeg synes faktisk, at dette er så lavt, at jeg lukker denne tråd.
    1 Points
  7. Så er der nok en mor, der er ved ar revne af stolthed ;) Vil lige sige at der er MASSER pom pom'er i Søstrene i Odense, hvis du skulle kende en stafet der. Ellers er der DIY
    1 Points
  8. .* Brud20aug2011 *.

    Hvad virkede og hvad virkede ikk...

    Hvor er det skønt at se at "min" tråd har givet anledning til så mange tilbagemeldninger, tror virkelig der er nogle kommende brude der kan bruge det?
    1 Points