Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/04/2017 in all areas

  1. Hej tøser. Skal vi ikke lave en samlet tråd med div. to do og huskesedler? Jeg ligger ud med nogen af dem jeg har fundet herinde. Sorry Fynbobredahl det var ikke for at tage ære. Huskeseddel til afsluttende samtale Middagen: Forret: Kan der evt. serveres 1 af forretterne Selv buffen, kan den deles op. Så ikke alt maden kommer ind på en gang? Isvand på bordene? Mere pris? Tvivl om dagens forløb: Specielt mht. kage og dessert skal der serveres sammen eller hver for sig og hvad med kaffe skal vi bestille ekstra kaffe og avec? Børnemenu, som buffet? 1portion pølser? Prøvemiddag? Hvilken pris Hvor meget serverings personale? Deler vi serveringspersonale med andre selskaber? Hvilket tidspunkt vil være godt for os til festen at hilse på køkkenpersonalet? Hvem skal toastmaster snakke med? Vi tager selv bryllupskage med. Hvornår må vi komme forbi med den? Ændring af antal inviterede ? S.u hvornår? Priser ved last minuts kurvert afmelding Hvornår foregår afregningen? Kontant eller DK? Bordpynt Hvor meget kommer det til at koste for extra oppyntning? Blomsterdekoratørs tlf nummer? Må vi komme med extra pynt til bordet? Skal vi selv stå for oppyntningen og hvornår kan vi komme til? Stolepynt? Specielle stole til brudeparret? Må der sættes æreport op ved indgangen? Inde og udenfor? Bordplan har de et forslag evt. staffeli til opsætning af bordplan ved dør? Øvrige detaljer Er der pt andre selskaber samme dag hvornår kan musikeren stille op? vi medbringer selv menu og bordkort evt. bordpynt- hvornår kan de sættes op? må vi lade gaverne stå til næste dag? må vi stå på stolene? Hvor placeres musikker? Hvornår kan han komme og stille op? Plads til brudevals, hvor skal den danses? Hvis mulighed for at lade gaverne stå, bliver det så i et aflåst rum? Hvornår kan vi komme og hente gaverne? Vil I sørge for at vi kan få resterne af bordpyntet? Er der mulighed for at få borddeko med hjem? Have huset regler på papir? Hvad skal vi huske vores gæster på? Er der specielle steder hvor gæsterne skal ryge udenfor? Må der kastes ris indenfor? Ris - er det tilladt udenfor? Have priser på papir
    1 Points
  2. En anden to do liste Brylluppet Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet □ Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet □ Reserver kirke eller et rådhus □ Lav et bryllupsbudget □ Lav en foreløbig gæsteliste □ Reserver festlokale eller restaurant □ Book fotograf □ Arranger transport til og fra kirken □ Bestil frisør (frisøren kan sagtens hjælpe med valg af frisure og hårpynt) makeup (Gitte) □ mange vælger også at få en prøvemakeup + håropsætning □ Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret □ Arranger overnatning til bryllupsnatten □ Book musik til festen □ Book bryllupsrejsen □ tilretning af kjolen er i gang/bestilt Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet □ Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang) □ Køb tøj til brudgom □ Køb tøj til evt. brudepiger □ Køb vielsesringene + Indgravering i vielsesringe + Æske til ringene □ Paraply (Hvis det sku begynde at regne) □ Skriv en ønskeliste □ Skriv en gæsteliste □ Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort + frimærker □ Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet) □ Vælg forlover (ved kirkelig vielse) □ Vælg brudepiger □ Vælg en toastmaster □ Gavekoordinator □ Fastsæt/bestil bryllupsmenuen □ Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) □ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres Brudebuket og knaphulsblomst (1 brudebuket, 2 store brystbuketer+ 2 små, kurv m.blomster t.blomsterpige, 3 små brudepigebuketter), 18 små dekorationer til kirken, blomsterblade til bordet, evt. 6 små rosenbuketter til kaffeborde - sidste hånd på bestillingen, (blomster kirken, ned med kurv, levering, og bestille 18 stk. callaer til feststedet) □ Kontakt jeres advokat, hvis I har juridiske ændringer (f.eks. oprettelse af ægtepagt) □ Tænk på overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel) Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet □ Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune □ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken □ Forbered tale/event til din tilkommende □ Lær at danse brudevals □ Book hotelovernatning til de gæster som ønsker dette □ Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. (f.eks. skal efternavn i pas ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet) □ Solarie-besøg □ forbered bordplan □ Køb morgengaver Huskeliste 1 måned før brylluppet □ Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris foran kirken □ Brudekjolen er færdig □ Tjek at brudgommens tøj er ok □ Tjek at brudepigers tøj er ok □ Tjek at vielsesringene passer □ Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet □ Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen □ Aftal detaljer med fotografen □ Aftal detaljer med frisøren □ Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.) □ Aftal detaljer med transporten □ Aftal aftenens forløb med toastmasteren □ Lav bordplan □ Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer □ Sørg for ekstra tøj □ Kontakt avisen hvis I skal have indrykket en bryllupsannonce □ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet Huskeliste 1-2 uger før brylluppet □ I er nu eksperter i at danse brudevals □ Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden □ Forbered hvad I skal have med på bryllupsrejsen □ Lav en huskeliste på hvad i skal have med når i tager hjemmefra hver især: taske (og indholdet), paraply, ekstra strømper, Huskeliste dagen før brylluppet □ Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet (sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet) □ Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske □ Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes □ Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag □ Slap af tænk på noget helt andet (gå evt. i biografen, Tivoli eller andet) Huskeliste på selve bryllupsdagen □ Tag det roligt der er ingen grunde til panik! □ Brudebuket og knaphulsblomster skal hentes hos blomsterhandleren □ Arranger hjælp til gaveudpakning (skriv navne på små lapper papir som lægges ved gaverne, så I ved, hvem der har givet jer hvad) spørg gitte om hun vil skrive en liste □ Præsenter toastmasteren □ Præsenter gæsterne for evt. regler (rygning, klippe slips i stykker og rive slør i stykker og andre forbud I måtte have) □ Nedpakning og hjemtransport af gaver □ Sørg for paraplyer i tilfælde af regn □ Husk nål, tråd, plaster, neglefil og klar neglelak til rep. af strømper, evt.ekstra strømper □ Husk penge til at afregne feststed, taxa og andet □ OG SÅ ER DET ELLERS BARE OM AT NYDE DAGEN Huskeliste efter brylluppet □ Udsende takkekort til alle gæster og dem I har modtaget telegrammer og buketter fra □ Indberetter navneændring (bank, pas, arbejdspladsen osv.)
    1 Points
  3. To do liste: Er klaret Er vi i gang med Det må vente Vielsen Bestille Hannerup Kirke kl. 10 Kontakte Niels Peder ang. vielse Snakke med præsten Sende ægteskabserklæring til vielseskontoret tidligst 4 mdr før vielse Sende ægteskabserklæring videre til præsten min 4 uger før vielsen Sørge for musik i kirken(er der organist og hvem?) Undersøge pris på gospel Kontakte kirketjeneren ang. oppyntning, hvornår kan vi pynte?, skal vi pille pynten ned?, er lys med i prisen? Bestille oppyntning af kirken(Ellen) Kirkeprogram Bestille ægteskabserklæring 4 mdr før vielsen (afleveres til præsten 14 dage inden vielsen, må ikke være ældre en 4 mdr.) Snakke med Sten om han vil være forlover Købe ringe sørge for indgravering Brude Kjole Skørter Slør Sjal Diadem/hårsmykke Strømpebånd Bolero Undertøj Strømper(husk reserve par) Sko (gå skoene til) Taske Hudpleje Make-up Negle Frisør bestilles Vabelplaster Gelsåler Smykker Kjole tilrettes(husk krog monteres) 14 nov. Sikkerhedsnål Pletfjerner Brudgommen Jakkesæt Skjorte Manchetknapper Sko(husk gå skoene til) Strømper(evt. 2 par) Slips Undertøj Frisør Ringe Ringe købes Indgraveres Hentes Æske til ringene Morgengaver Gaver købes Blomster Snakke med Ellen om hun vil stå for blomster Brudebuket Knaphuls blomst til Peer, Sten, Lars og Bent Lille buket til Mathilde Blomster til bilen Pynt til kirken Blomsterblade til borde, snakke med Café Koldinghus om vi selv må stå for det Forberedelser af anden art Pasning af Freja En til at rydde op i huset(evt. Lykke) Kreative/administrative Lave mappe med alt tilhørende vores fest, booking osv Budget laves Budget opdateres ved ændringer Gæsteliste laves Vores monogram laves Papir til invitationer, bordkort osv. købes Tyl og band købes til risposer Save the date kort laves Save the date kort sendes ud Indbydelser laves Indbydelser sendes ud Frimærker købes Kirkeprogram laves Bordkort laves Bordplan laves(m. velcro bagpå) Ønskeseddel Gavekoordinator informeres(Ulla) Hjemmeside laves Gæstebog laves(papir i bowle) Gavebog laves Fotoalbum købes Scrapbøg købes Gæstebog købes Takkekort laves klar Scrapbog laves klar Liste over motiver til billeder laves Risposer laves Tale/er skrives(velkomsttale, vores taler til hinanden) Nødkurv laves(plaster, piller, extra strømpebukser, tandstikker, sytråd, pletfjerner Instant, bind vabelplaster osv) Menukort/dagensprogram laves Transport fra kirken arrangeres- Sten kører os Tjekke op det er Junior suiten vi får husk booking nr. Skilt med pil mod toilet og garderobe Indledende øvelser Brudevals øves Festen Booke feststed(Café Koldinghus) Bekræftelse underskrives og depositum betales Menu sammensættes 3-4 mdr før fest (husk blomsterfarven) Snakke med feststed om: vi må strø blomsterblade ud Hvornår vi må kigge forbi og sætte bordkort, bordplan og risposer op Hvornår kagen kan afleveres til opbevaring Give besked til feststed om endeligt antal gæster(skriftligt) Toastmaster spørges Plan laves til toastmaster Bede Sten om han vil lave bryllupskage Købe kagecreme i Italien Købe Ladyfingers Købe fløde og extra kakao Sørge for stort fad til bryllupskagen Topfigur købes fået Peer´s forældres topfigur Bestille Tom P. til at spille Give besked til musiker (hvornår fra han kan stille op, minde ham om der er lidt dunket) Lave børnehjørne(malebøger, tudser, spil, bøger , klistermærker) Sørge for der optages video fra festen – aftale nærmere med Liv Sørge for der optales lyd af taler Husk bordkort, bordplan, risposer, opsats til Koldinghus, blomsterblade til bordet Sørge for gaverne kommer med hjem Betale feststedet Gøremål vi ikke selv kan klare Pasning af Freja lørdag og søndag Oprydning af hus efter afgang til kirken Aftale hvor evt hilsner og blomster kan afleveres Bryllupsnat Transport fra feststed arrangeres Transport til Kolding Fjord af gæster Overnatning til bryllupsnat Tøj pakkes til dagen efter Piller Toilet grej Dragtposer til vores bryllupstøj Halsklud til Peer Sørge for hjem transport Morgengaverne Sko Kamera Efter brylluppet Få brudebuket tørret eller bare enkelt blomst Rensning af tøj Kjole samt andet udstyr sælges Takkekort sendes ud Fremkaldelse af billeder Scrapbog laves Fotoalbum ordnes Give besked om navneændring Gave til toastmaster samt andre hjælpere Gæstebog laves færdig Nyt dørskilt Billede til avisen Bryllupsrejse Bryllupsrejse bestilles Valuta veksles Kufferter pakkes Sørge for passet kan bruges Forsikring Pasning af Freja
    1 Points