almue78

Medlem
  • Content count

    67
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by almue78


  1. Du får lige det vi har brugt...

    Vor Bryllupsdag vi gerne mindes vil

    Vi beder vore gæster om at hjælpe til

    De blanke sider nu gerne fyldes må

    med hilsner fra alle - både store og små

    Men husk du kun på højre side skrive må

    for på venstre skal dit portræt jo stå.

    :unsure:

    Tusind tak

    :loveboard:

    Lige sådan noget jeg var på udkig efter.

    Læste folk det? tænker bare når nu folk er ved at skrive så ser man måske ikke lige forest i bogen? eller?

    mvh

    Louise

    0

  2. Har et sted herinde set en som havde skrevet et vers til gæstebogen - men nu kan jeg ikke finde det.

    Det var et hvor man gjorde gæsterne opmærksom på at de godt måtte skrive i bogen men gerne kun på den ene side så der var plads til billede på den anden.

    På forhånd tak

    Mvh

    Louise

    0

  3. Da vi fik vores datter døbt fik fadderne ikke nogen gave. De var faktisk så stolte over overhovedet at være blevet valgt....

    Enig. Som fadder er man da meget stolt af at komme i betragtning - det var jeg da i hvert fald, da jeg stod fadder til min lille nevø, Frederik, som nu er 7 måneder.

    Den stolte onkel har da også lige et dugfrisk billede fra i søndags - er han ikke sød? :bearhug:

    Postet billede

    Jo Jesper han ser godt nok sød ud - og kan se at han har den alder hvor alt skal i munden :balloons:

    0

  4. Nogen som er friske på at hjælpe??

    Vi er kommet til at snakke om hvorvidt der skal være en sang - af en slags. Vi holder jo kombineret bryllup og tvillinge barnedåb og kan ikke helt finde udaf om der skal være en sang fra os til pigerne eller om der skal være en sang fra pigerne til os

    Evt input og gode ideer søges.

    0

  5. Du kan jo vælge at ygge det op som en skabelon.

    Navn:

    Alder:

    Relation:

    Mærkelig vane:

    Sådan får du ham/hende på dansegulvet:

    etc...

    Du kan også give dig GOD tid til, at skrive om alle.... men nøj, det tager lang tid.

    Eks. fra vores bog.

    xxx

    xxx er født eller i hvert fald opvokset i Albertslund. Det var her, hans hår en overgang blev meget langt. Han kan ikke lide gøglere, er glad for vin og VVS, og så spiller han i band med biip, som spiller i band med biiib, som spiller i band med brudgommen.

    yyy

    Hvis yyy sidder og sender smålune blikke til xxx, så er det helt ok, og I skal ikke gribe ind. De er kærester. Men I må stadig gerne sige, at yyy ser fantastisk ud i den kjole. Den slags elsker piger at høre.

    ooo

    Du kender godt ooo. Hun synger jo i det band, som xxx, biip, biip og brudgommen spiller i. Prøv at spørge hende, om hun nogensinde har snavet med brudgommen.

    uuu (ooos kæreste)

    Undskyld, uuu, det vidste du sikkert ikke. uuu er ooos kæreste. Og når han ikke er hjemme, er han ude på tour. Han er lysmand – altså sådan én, som sørger for den hidsige belysning til koncerter, mormor.

    Håer det kan bruges

    /Fortuna

    Det var lige sådan nogen input jeg godt kunne bruge, men ja kan godt se at det nok komme til at tage lidt tid med 80 gæster.

    :balloons:

    Men kunne bare være så super..... hmm det kan være at det er det jeg skal lave kl sent når pigerne bare ikke vil sove.

    0

  6. Til jer der har skrevt sådan en blå bog agtig ting om gæsterne - hvad skriver man i sådan en f.eks.?

    Synes det er en fed idé som jeg måske godt kunne finde på at bruge - men jo lidt tamt hvis der kun står burdens bror brudens kusine osv.

    Ideér til hvordan teksten kunne være og hvordan det kunne gøres spændende søges.

    :balloon::bunny_4::bearhug:

    0

  7. Jeg ville helt klart bestille "krondyrryg med flødesauce og tyttebær m.m". Jeg har ikke forstand på priser på mad, så jeg ved ikke om det er den dyre løsning. Men det lyder vildt lækkert - mums :balloon:

    Det er den dyre - men så er det lige om den er så mange penge mere værd.... Men det er jo kun engang man skal giftes osv :baa: :butterfly:

    0

  8. Vi sidder her og er ved at skulle beslutte den endelig menu for den store dag, feststedet er et sted hvor man betaler for det man får - altså ingen pakkeløsning og med over 80 gæster så er det lidt af en gangefaktor hver gang noget laves om.

    vores dilæma i fare for at lyde nærige er at vi ikke kan finde udaf om den ene hovedret er de knap 4000 kr mere hver som den vil komme til at koste totalt.

    valget står mellem kalvesteg med tilbehør som waldoffsalt tyttebær m.m. og så krondyrryg med flødesauce og tyttebær m.m ( nok let at gætte hvilken der koster mest :bearhug: )

    Vi vil gerne bestille det som er bedst - men er i tvivl om det sidste er så mange penge mere hver?

    Håber i vil komme med en masse input.

    :balloon:

    0

  9. Jeg, eller vi, laver risposer selv - ud fra den erfaring, at ingen af vore mødre får dem lavet (Ikke at de ikke vil, det er bare ikke noget som de tænker over).

    Men hvad gør man så med tyl til bilerne? Jeg har hørt, at nogle bruger risposen...jeg har dog lavet snoren til risposen af tyl...og regner med at de så kan hænge den på antennen.

    Eller hvad?

    Ja det burde man da sagtens kunne gører

    Hvor finder man dog ud af hvor lang tid alle de små detaljer kan kan tage

    0

  10. Vil bare lige hører hvad der er skik.

    Er det sådan at brudeparret selv sørger for at der er ris poser i kirken? eller er det gæsterne der selv kommer med dette?

    Ved godt at det ikke nødvendigvis er ris men bare princippet om det er noget vi selv skal sørge for

    0

  11. Vi regner med at gøre det så musikken slutter kl. 1-1.30 og natmaden så kommer på kl. 1.30....og det så slutter kl. 2 - vi skal så forlænge med en time, i forhold til de antal timer arrangementet er købt til på kroen, det koster 900 kr, så det er ikke så slemt i forhold til den samlede pris på festen.

    Tak for svaret

    Jeg synes det er ret svært - der hvor vi skal holde festen er der ikke noget med en tid det skal slutte - men de vil gerne vide hvornår vi ønsker at serverer natmad. Og musikken har en fast pris til kl 1 derefter er der ekstra timebetaling. Vil jo nødig have at gæsterne føler at de bliver smidt ud - men ej heller at det virker som natmaden kommer for sent, har selv været til fest hvor mange gæster gik før natmaden da den ligesom lov vente på dig. dette ønsker jeg jo ikke sker

    0

  12. Det er lykkedes mig at finde nogle billeder her, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe dem an. Og om hendes hår overhovedet er langt nok. Hvor langt vil i mene håret på de forskellige billeder er?

    Jeg har selv haft hår så langt at jeg næsten kunne sidde på det, men jeg kunne alligevel få det til at fylde meget lidt når jeg rullede det op i en knold, så jeg synes det er svært at bedømme.

    post-22473-1168041437.jpgpost-22473-1168041614.jpg

    post-22473-1168041603.jpgpost-22473-1168041516.jpg

    post-22473-1168041482.jpgpost-22473-1168041655.jpg

    Mener at der findes en speciel pude som proff frisører ligesom bygger sådan en knold op omkring - således at det kan blive flot uden at håret er langt. Spørg evt en frisør om man kan lave en knold med den hårlængde hun har og se om de selv nævner sådan en pude. Sad engang model på en frisørskole hvor sådan en blev brugt på en anden model.

    0

  13. Har snakket med en anden bruger herinden ang. gravering i glas, hun havde dog fået hjælp fra en "proff" men sagde at der var mange herinde som havde lavet det selv.

    hvilkel maskine bruger man lige som ikke koster en halv bundegård (har set på dremel og de er da noget dyrer)

    Nogen som har en man evt kan låne for et par flaske rødvin eller noget?!

    Mvh

    Louise

    0

  14. Uha ja... Det er svært at sige!

    Nogle fester glider bare derudaf uden alt for mange festlige indslag, og så er natmad kl 1 bare fjong! Andre fester er der utallige festlige indslag, og så er kl 2 fint...

    Een ting I skal være HELT med på er, at når først natmaden serveres, så har mange gæster det med at smutte lige derefter. Så hvis I gerne vil have at festen skal vare LÆNGE, så sæt natmaden til kl 2 om natten.

    Jeg mener at vi havde natmad kl 2 - vi nåede kun lige med nød og næppe at få danset brudevalsen inden midnat, og gik derefter i gang med desserten... Og vi blev vist viet kl 14, så vidt jeg husker.

    Har man musik under natmaden? eller stopper musikkeren og så kommer maden?

    0

  15. Hej alle

    Håber i kan hjælpe mig - vi er meget i tvivl om hvornår festen skal slutte - vi er ved at skulle planlægge med feststedet og musikken - hvornår slutter sådan noget normalt.

    Der er vielse + barnedåb kl 14 - dåbskaffe kl 16 og velkomstdrink med fest kl 17:30

    Vi snakker om mange muligheder

    musik slutter kl 01 og derefter natmad

    musik slutter kl 02 og derefter natmad ( koster medpris for den ekstra time - er det det hver?)

    natmaden bliver severet mens musikker stadig spiller og festen slutter stadig ca. kl 02?

    eller måske noget helt andet

    Vil i være søde at komme med nogen imput

    :balloons:

    0