akrotøsen

Medlem
  • Content count

    640
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Posts posted by akrotøsen


  1. Den største post er maden/feststedet, så her kan det virkelig betale sig at få en god pris! 200kr pr. kuvert til 50 pers. koster 10.000 hvor en kuvert til 500kr løber op i 25.000 kr.! Så start med de store ting og gå derfra. Hvad er need to have og nice to have? Musikkere koster typisk 10.000kr., så hvis det er noget I vil have skal der prioriteres efter det :-)

    0

  2. Vores kirke havde også dåb før vi blev viet, men der var ingen pynt af den grund. Vi købte nogle ekstra blomster fra blomsterhandleren som lavede buket og dekorationer, og så satte min mand dem op før vielsen. Der var forskellige blomster i hver anden og lys i hver anden række. Vi havde "sommerblomst" i gul, orange og lilla tema så blomsterne var forskellige. Jeg synes det var rigtig fint og indrammede altergangen. Selvfølgelig "pynter" gæsterne ret godt i kirken med deres fine tøj, men med blomster eller lys mødes gæsterne af noget fint og indbydende når de kommer, og man kan se, "at her sker noget specielt".

    0

  3. Et konkret forslag til location kunne være Fredensborg Golfklub. Der holdt min søster bryllup sidste år. Kuvertprisen var ca. 350kr for 4 retter, derudover vin og blød bar. De holdt reception for 90prs og middag for 50-60 personer og betalte lige over 60.000kr. med ALT. Det der så kommer udover er jeres tøj, fotograf, kørsel, dj. brudebuket osv. Men det var prisen for selve festen og receptionen. Og vi skulle ikke røre en finger - dog kiggede vi forbi aftenen inden og satte bordkort på :-)

    0

  4. Jeg havde et langt enkeltlags slør på, det var lidt længere end slæbet på kjolen. Jeg tog det af og på flere gang i løbet af dagen. Havde det på i kirken, tog det af til receptionen, på til fotoshoot, af til middagen og på til brudevals :wink: Det var der ingen problemer i! Jeg havde lavet det selv og syet på en kam som let kunne stikkes i frisuren. Havde også et hairpiece fra Lena på. Sløret var så diskret selvom det var langt så tror ikke der var nogle som rigtig tænke over det.

    Uden slør:

    post-54804-0-85771200-1401957161_thumb.j

    Med slør:

    post-54804-0-79655800-1401957011_thumb.j

    Synes man kan tage det af og på som det passer en bedst :-)

    0

  5. Dem der lavede "ballade" i vores lejlighed havde også sat en æresport op til os da vi kom hjem dagen efter brylluppet. Den var rimelig simpel, men vi bor også i lejlighed.

    Du spørger hvorfor? Fordi det er hyggeligt at andre også går op i ens store dag :-)

    0

  6. Jeg synes det lyder rigtig fint at gå til bords kl.17.30! Middagen er lang. Vi nåede fx kun liige at danse brudevals inden midnat og måtte så tage et enkelt indslag bagefter :wink:

    Har I overvejet at servere bryllupskage om eftermiddagen? Betragt det evt. som "eftermiddagskaffe" istedet for reception. At skære kagen for osv. er et højdepunkt på dagen, men kommer efter min mening mere sin ret hvis man gør det om eftermiddagen og ikke først sent om aftnen/natten, hvor folk så heller ikke kan spise mere mad :-) Så hygger gæsterne med et stykke lækker kage imens I åbner gaver.

    0

  7. Jeg synes lidt mad ved siden af kagen er at foretrække. Vi serverede som mange andre, kan jeg høre, mini pølsehorn, små foccasiaer m. aubergine/ost, skinke/ost og noget andet jeg ikke kan huske, og frugtfade. Receptionsgæster kommer med relativt store gaver, så synes "kun" bryllupskage er lidt fesent. Og vores gæster var sultne. Rub og stub af alt jeg havde bagt blev spist.

    Drikkelse var champagne, div. øl/sodavand og slush-ice maskine (det var midt i sidste sommers hedes)

    :metteholm

    0

  8. Vi brugte alm. hvide grødris, da de er pænest. Jeg skyllede bare 2 x2 kg i en sigte, lod dem dryppe af, og fordelte dem på en bakke og i solen i et par timer, og så til næste dag. Knastørre og uden at give pletter. Jeg tror du sagtens kan lave dem 1 mdr. før hvis de ligger tørt, og er 100% tørre inden du pakker dem.

    Helt enig!

    Du kan lave dem i lige så god tid du har lyst, bare risene er tørre. Jeg begik den fejl ikke at tørre risene nok (de tørrede bare et par timer på en bakke i køkkenet). Da jeg havde lavet alle poserne lagde jeg dem forsigtigt i pose. Et par uger senere var de GRØNNE AF MUG! Dog ikke de øverste, så jeg skulle bare have opbevaret de færdige risposer på en bakke eller stor kurv, ikke i en plastik pose. :td:

    0

  9. Der er mange lister hvis du googler. En hel flaske rødvin er umiddelbart for meget! Nogle siger 1flaske ialt fordelt på velkomstdrink, hvid, rød og dessertvin. Vi gik efter ½ flaske rød pr. prs. og 1/4 flaske hvid. Vi var 62 voksne til festen, men nogle af gæsterne drikker aldrig så der rundede jeg lidt ned.

    Vi købte

    3 kasser hvidvin = 18 fl.

    6 kasser rødvind = 36 fl.

    8 fl. dessertvin.

    Stort set alt hvidvin blev drukket, der var lige et par flasker tilbage, men vi drak også hvidvin i lang tid da den gik til de to første retter. Rødvinen blev kun halvdelen drukket, så vi havde 3 uåbnede kasser med hjem + det løse, men der var blevet drukket mere hvis den var kommet på bordet lidt tidligere dvs. i ventetiden frem til hovedretten.

    Dessertvin var der også nogle flasker tilbage af.

    0

  10. Her har jeg erfaring! Du skal IKKE opbevare dem lufttæt, tværtimod!

    Jeg lavede 100 risposer til min søsters bryllup ca. 1mdr i forvejen. Skyllede dem og tørrede på viskestykker. Da jeg havde lavet dem alle sammen lagde jeg dem i nogle poser som kom i mine forældres kælder. Umiddelbart før de skulle bruges ringer min mor og fortæller at de er GRØNNE af mug! :td: Kun de øverste i posen var uberørte.

    Så jeg lavede dem om og lagde dem efterfølgende i ét lag på en bakke indtil de skulle bruges. Ingen problemer i det :)

    (ingen huskede så rent faktisk at tage dem med til kirken, så fik dem selv kastet i hovedet 3mdr. senere :tunge: )

    Brugte iøvrigt 2spsk. ris pr. pose.

    0

  11. hvor er det super sejt, men hvordan fik i sat det sammen ;) kender i de andre der danser?? :) eller har i betalt for at få det sat op :)

    Alle der er med er en del af Team Jiyo Performance, ligesom min mand er. Min man laver så akrobatik i en trio, de andre er parkour/freerunnere, breakdancere og dansere. Derudover har de artister som laver capoiera, ninjargo, pole osv. Så generelt når Jiyo laver shows er det primært parkour og akrobatik, men ved særlige ønsker eller store shows bruger de flere af de artister de har "i stald". Men vi har ikke betalt noget, da det er venner. Den ene akrobat er fx min mands bror :) Min mand og jeg fandt selv på ideen og musikken, som vi præsenterede for de andre. Helt lavpraktisk stod lederen af Jiyo for den helt detaljerede koordinering af performere og koreografi :)

    Men hvis det var noget du synes kunne være fedt siger du bare til :) Det kunne også være et fedt event under receptionen evt. med workshop bagefter hvis der er børn eller mange unge mennesker :)

    0