blirjegnogensindegift

Medlem
  • Content count

    93
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Posts posted by blirjegnogensindegift


  1. On 5. august 2016 at 10:28 AM, Ki Schou said:

    Må de heller ikke klippe din mands sokker? Det er jo en meget stærk tradition som jeg aldrig har oplevet ikke blive praktiseret til et bryllup.

    Det er jo for at han ikke må gøre hoserne grønne hos andre kvinder, at man klipper hans sokker :)

    Jo, hans sokker blev klippet. Der var ingen problemer i at frabede sig de klippede i mit slør og i hans slips. Toastmasteren sagde inden bryllupskagen (vi dansede derefter) at vi ikke ønskede det, og sådan blev det. 

    1 hour ago, diskobil said:

    Jeg har oplevet det nogle gange hvor brudeparret også har frabedt sig at der klippes i sokker m.v. I invitationen ville jeg nok ikke skrive det med større skrift som det er vist her, eller med fremhævet skrift da det derved kommer til at virke meget bestemt/styrende. Så hellere lade toastmaster og evt. musiker sige det på selve dagen som nævnt ovenfor. 

    Nej det er nok at gøre lidt for meget ud af reglerne at nævne det i invitationen. Det fungerede helt fint at få toastmasteren til at nævne det, før valsen. Alle respekterede det uden problemer :)

    0

  2. Jeg har fået at vide der er 30 vaser i kirken, som man gerne må putte blomster i. Nu er mit spørgsmål....hvordan dælen gør man lige det? 

    Der er en vielse kl 13 og vores er kl 14.30. Kirken pynter ikke op, så det skal vi. Men kan man tillade sig at spørge nogle af gæsterne om de vil gøre det så? 

    Hvad gjorde I ? :shooter:

    0

  3. Ja, hvor i landet er det? :)

    Jeg kontaktede DØP og mange andre pølsefolk - men mange kunne kun komme med en kæmpe pølsevogn, og da vores lokaler ligger oppe på 1. sal blev det lidt omstændigt eller umuligt. 

    Vi er endt med en lokal pølsemand (fra Næstved hvor min mor bor) som kommer ind med 3 mand. Så stiller de en vogn op i gården, låner et køkken til diverse og laver et anretterbord i festsalen. 

    Vi er 80 mand og skal betale 8000 kr for dette. Det er en sjat kan man sige, men billigere end nogle af de andre muligheder jeg startede med at undersøge. Der er ubegrænset antal hotdogs til hver mand. Han laver dog halve "gourmet" hotdogs så alle kan smage lidt forskelligt uden at blive for mætte. 

    0

  4. 6 hours ago, ChristinaBM said:

    Kan du ikke give ham uret på jeres bryllupsdag og så finde en lille ting, som han kan få morgenen efter? :) 
    Jeg kan slet ikke finde ud af, hvad jeg skal købe til min H2B :( 

    Jeg har købt et papirsklip med "vores historie" til min kommende mand :) Hvis du er på Instagram, kan du finde profilen @klipklip Hun laver helt fantastiske klip, og sætter dem op så smukt. 

    0

  5. 36 minutes ago, WeddingDaze said:

    Det er vist lidt forskelligt, om man beholder det på eller tager det af efter vielsen. Jeg vil gerne have mit på hele dagen. Det er ligesom en del af brudekjolen, synes jeg :) Det er halvlangt og vil gå til til knæene eller læggene (det skal jeg lige finde ud af med skrædderen).

    Okay :-)

    Jeg er endt med at jeg ta'r det af efter brudevalsen - de skal dog ikke klippe i det. 

     

    0

  6. Vi har gjort det at vi ved vores bord sidder kun med forlover, nærmeste venner/veninder. Vi har 9 runde borde med 8-10 gæster ved hvert bord. 

    Min mor sidder med nogle af mine veninder, og noget kusineværk og min kommende mands mor/far sidder med nogle af hans fætre kusiner. Min far sidder med nogle andre af mine venner og mine halvsøskne. Så altså, vi har splittet mine forældre der ikke er sammen mere, op. 

    Ellers har vi mikset efter interesser og aldre. Vi har ikke delt kærestepar/ægtepar op, for det er en kærlighedsfest og der vil man gerne sidde sammen med sin elskede. 

    Er der nogen der ikke kan sammen, ville jeg sætte dem i hver sin ende. Vi har heldigvis ikke det problem, men havde vi haft det ville jeg nok gøre sådan (og give dem en ordentlig opsang om at de skal være voksne nok til at holde en god tone hele dagen). 

    0

  7. Kunne man tænke lidt mere alternativt? Høre hvad det vil koste at få lavet én stor kage med flot overtræk i stedet for en i flere etager eller sådan noget, så prisen kommer ned ?

    Vi endte med at købe bryllupskage fra en "rigtig" konditor, fordi når det kom til stykket så lå priserne hos amatørbagerne på næsten samme niveau og så var vi ikke forsikret hvis der skete noget med kagen/gæsterne eller i tvivl om kvaliteten af råvarer osv. 

    Kender I nogen i en kantine på arbejdspladser eller sådan noget der kunne være gode til at bage og vil gøre det?

    Håber I finder ud af noget. Alternativt kunne du selv bage 75-80 muffins og fryse dem ned, og måske få nogen til at bruge tid på at lave smuk glasurpynt og snirkler i chokolade til dagen?

    0

  8. Skal det være inklusiv mad og med servering opdækning osv?

    Vi skal holde vores på Moltkes Palæ. Det er ikke billigt hvis man vælger alt ekstra tilbehør, men de har flere modeller og en "festberegner". Prøv det?

    Vi bliver 80 personer og har taget lokalerne til kl 02. Man kan også sagtens ha dem længere hvis man vil. 

    De ligger inde i Dronningens Tværgade, tæt på metro og mange hoteller. 

    Ellers er der vist et par kirker på Nørrebro der har lokaler man kan leje. Der ligger også nogle festlokaler inde i Store Kannikestræde, KFUM lokaler. Men der skal man vist selv sørge for mad og borde osv. 

    0

  9. Sidste weekend blev der holdt polterabend for mig :lol:

    Her er et indlæg jeg skrev om det på min blog:

    Lørdag skulle jeg med familien til Knuthenborg. Alt var pakket og klart, drengene var smurt ind i solcreme og jeg skulle finde de sidste småting til køreturen frem, da Kjærsten sagde han havde en god og en dårlig nyhed. Jeg ville gerne ha’ den dårlige først, så han fortalte mig at jeg ikke skulle med til Knuthenborg – og så vidste jeg jo godt hvad klokken var slået :-)

    Jeg så bilen med familien køre afsted, og gik derefter ind i stuen. Lavede mig en kop kaffe og kunne ellers vente. Jeg havde fået et sødt brev om at jeg skulle slappe af og vente på at det ringede på døren.
    Min søde veninde Lea kom, og havde en balje med lækker skønhedspleje med. Derudover en frøsnapper og en stor latte med fra Lagkagehuset.
    Jeg fik et skønt håndbad, massage og håndnus mens vi snakkede om gamle dage. Jeg har kendt hende siden vi var 10 år gamle, så der var nok at ta’ fat på :-)

    Efter et par timer, ringede det på døren. Der stod fire veninder mere, og de guidede mig over til genboen. Der havde de alle gået og gjort lækker brunch klar. Det var så skønt at blive forkælet, snakken (og champagnen) flød mens vi hyggede os. De havde pakket en gave ind hver, som jeg skulle gætte afsenderen på. Gamle historier blev fortalt, om dengang Katja og jeg begge købte sæbebobler og kondomer i Føtex, Lea og jeg stjal grønne Cecil og Star pilsner fra hendes far da vi var 15 år, Mette og jeg cyklede rundt i Skagen og begge var vilde med is med masser af guf osv. Det var sjovt at fortælle om hvor jeg kendte de forskellige fra, dele historier og sådan.

    Efter brunch kørte vi mod en ukendt destination. Jeg så skilte til schäferhundeklub, golf og skydebaner. Fingrene blev krydset til det sidste – og jeg fik ret. Vi skulle skyde lerduer, noget som jeg aldrig har prøvet før, men gerne har villet prøve. I det hele taget har jeg altid haft lyst til at prøve sådan noget skydning – og haft en idé om at det var noget jeg kunne. Måske har jeg bare set for mange FBI-serier….
    Dennis var vores instruktør, i en karrygul jakke, høreværn og gul kasket. Han fortalte om sikkerhed, hvordan man skulle holde geværet osv. Jeg var den første – for vi skulle heldigvis alle skyde.
    Den første lerdue kom i luften, og jeg missede. Derefter gik det strygende, og jeg ramte 2/3 af duerne – et naturtalent, sagde Dennis. “Din kommende mand skal da vist passe på og opføre sig ordentligt, med dine skydeevner” sagde han. Ha ha.

    Det var en virkelig fed aktivitet, og vi holdt alle humøret højt. Da vi var færdige var jeg den endelige vinder, og fik en medalje. Hi hi. Der blev taget billeder af 1, 2 og 3. plads på sejrsskamlen og så satte vi os ellers ind i bilerne igen og kørte mod en ny destination.

    Turen gik til Vesterbro, hvor pigerne havde pyntet “Bænken”. Der havde de lavet en quiz om Kjærsten, sørget for snacks, hængt balloner og blomster op. Så hyggeligt og rørende at bænken også var med på dagens program.

    Endelig kørte vi hjem til Rikke, som havde sørget for forfriskninger og aftensmad. Der blev vi resten af dagen/aftenen hvor vi nød rigtig dejlig sushi og mere champagne.
    Katja havde lavet en quiz mere, denne gang skulle de andre veninder svare på “Hvad ville Therese gøre”. Det var sjovt, og jeg kunne se at mine veninder alle kender mig rigtig godt.

    Vi tog ikke på stripklub, der kom ikke en brandmand og smed tøjet og jeg blev ikke sanseløst beruset – det passede mig helt fint. Det blev en polterabend lige som jeg havde håbet, og jeg var frisk nok til at være mor til to aktive drenge dagen efter. Det var også dejligt.

    polter.jpg

     

    0

  10. On 20. maj 2016 at 8:48 PM, Sandie Lind said:

    Wow, hvor er den smuk!!! Og den sidder bare så godt på dig!!

    Det er dejligt at se andre, som går efter lidt mere utraditionelt. Min er denne her https://www.chotronette.com/shop/milk-honey/

    Perfekt til mit havebryllup :)

    Wow, den er godtnok også fin din guld/hvide kjole. Har du fået den hjem? Hvordan er kvaliteten?

    Overvejer en af de andre derinde nemlig til en sommerfest jeg skal til i august :lol:

    0

  11. 3 hours ago, Wifey2B said:

    Hvordan har i lavet password? :) 

    Det er noget man kan hvis man er IT-mand og arbejder med kodning mm. til dagligt :) Manden siger at det ikke lige er noget der kan forklares på skrift, og jeg forstår ikke meget af det han siger. Ha ha :-D

    0

  12. On 25. maj 2016 at 7:44 PM, Sophia Nielsen said:

     Det var bedre for mig at se, mange tak :) 

    Må jeg spørge gennem hvilken hjemmeside du har oprettet jeres ? 

    Vi har købt eget domæne, indstalleret Wordpress og købt et tema inde på "Themeforrest". Det sidste kan du google. Min (kommende) mand arbejder med IT, så det har ikke været besværligt :thumbsupsmileyanim:

    0

  13. Tak for jeres svar. Jeg er ikke så meget til audier, teslaer osv - de fylder fra før en del i hverdagsbilledet synes jeg. Men jeg har måske fundet en gammel Mercedes - nu må vi se om prisen ender på det samme, men ellers er vi måske nået frem til at vi bare skal hentes i kirken og at drengene og jeg tager en taxa op til kirken :o

    0

  14. 9 minutes ago, girl_beat said:

    Øv, det kan jeg godt se... Havde lige en kollega i tankerne, som for nylig købte en kæmpe beige-farvet amerikanerbil, men han bor i Nordsjælland, så selvom han måske var villig til at køre for jer, bliver det garanteret møgdyrt i brændstof. 

    Tak, du er sød :)

    Men ja, det bliver nok en smule dyrt - og samme pris som de andre jeg har fundet online indtil videre :)

    0

  15. Just now, girl_beat said:

    Kender I nogen, der kender nogen, som har fx en veteranbil stående i garagen? Så kunne det jo være, at man kunne lave en god aftale :thumbsupsmileyanim:

    Hvilken kirke skal I vies i - altså hvor langt er der fra hjemme og til kirken?

    Selv har vi valgt vielse og fest samme sted, så hverken vi eller gæsterne skal tænke på transport rundt mellem forskellige locations :)  

    Vi skal giftes i Brønshøj kirke. Der er ikke langt fra hjem til kirke - ca. 1,3 km. Derefter skal vi fragtes fra Kirken og ind til Kongens Nytorv - der er ca. 5 km men muligvis i noget trafik så det tager lidt længere tid. Problemet ligger i at der er meget spildtid hvis jeg skal bruge bilen helt fra start. 

    Vi kender desværre ingen med en veteranbil i garagen. Havde ellers været skønt :-D 

    0

  16. Åh, jeg synes det er svært det her med kørsel. 

    Jeg vil egentlig gerne ha at bilen henter mig og drengene og kører os op til kirken, men med en timepris på omkring 1000 kr (hovedstadsområdet) virker det helt tosset at ha' en bil stående og vente mens vi bliver viet og får taget billeder. 
     

    Samtidig ved jeg at drengene vil elske at blive kørt i en "flot bil", frem for en taxa. De skal ikke være med til festen, så for dem slutter bryllupet jo efter kirke/fotografering. 

    Hvad har I gjort? Eller har I andre forslag?

    0

  17. Vi har valgt fotograferine et par timer før bryllup - så der er billeder af mig der kommer i kjolen, mine børn der hygger sig osv. Derefter billeder i kirken, af gæster der kommer til kirken, vielsen og portrætter bagefter. 
    Det er et økonomisk spørgsmål, da priserne herinde i hovedstaden er helt vanvittigt høje - på alting. 

    Under festen, udstyrer jeg en veninde med et godt kamera og så opfordrer jeg gæsterne til at tage billeder med deres telefoner og maile dem til mig. 

    1