ANWRA

Medlem
  • Antal besvarelser

    173
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Alle besvarelser af ANWRA

  1. Måske et lidt underligt spørgsmål, men tænker ar der ikke er noget der hedder dumme spørgsmål i dette forum. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre jeres gode råd mod bumser. Jeg skal giftes om 5 måneder, har valgt en kjole med bare skuldre. Jeg døjer dog med bumser, især på venstre skulder og vil da helst at disse er væk på dagen, da det ser grimt ud. Ved da godt at jeg altid kan dække dem med make-up på dagen, men ja... Kom med jeres gode råd.
  2. Hej Vil høre om der er nogen der kender et godt renseri i Sønderjylland, som kan anbefales i forbindelse med rens af brudekjole. Det er mest nede i bunden, hvor det er tiltrængt, så den kan blive fin igen. Jeg har været på et renseri i Haderslev hvor jeg bor, hvor de også renser brudekjoler, men han ville have at stenene og perlerne foran ved brystet skulle pilles af inden han ville rense den, da den skulle ind i en rensemaskine og de ville falde af. Man må da kunne lave en skånsom rens et sted? Da ikke til hvis perlerne skal pilles af for at blive syet på igen. /ANWRA
  3. Og så blev det vidst også uploadet i en stor version, selvom det ikke lige så sådan ud på computeren. Der er blevet zoomet godt Men nu kan du i hvert fald se sjalet
  4. Flot, så havde den ikke lige vedhæftet filen, da den var for stor. Nu prøver jeg bare lige igen
  5. Hej Fjorten / Betina Ejj hvor pudsigt at vi begge skal giftes samme dag og ned til tilretning igen d. 26/9 Jeg vedhæfter da lige et billede af mig i kjolen hvor jeg har svaneduns-sjalet på, fra første gang jeg var dernede i Marts, hvor jeg valgte kjolen. Mvh. Annemette
  6. Jeg har pludselig fået den idé at det kunne være sjovt at skaffe 2 duer, som mig og min H2B kan slippe løs på bryllupsdagen. H2B hedder Due til efternavn, som jeg også overtager når vi bliver gift og så synes jeg det kunne være meget symbolsk at overraske ham med at vi skal slippe 2 duer løs. Nogen som har erfaringer med dette? Tænker at det vel er en brevdueforening eller noget i den stil i nærheden af hvor vi bor jeg skal prøve at kontakte for at høre hvorvidt det kan lade sig gøre?
  7. Synes også de har fornuftige priser. Det kommer helt an på hvad man vil have og tit har de også udsalg dernede. Jeg har givet 8.100 for min inkl. et sjal i svanedun. For evt. tilretning tager de 300 kr. pr. time og min skulle tilrettes lidt, men ved ikke lige hvad prisen kommer til at løbe op i. Finder jeg ud af når jeg skal derned igen d. 26 september.
  8. www.Seggelund.dk De ligger i Christiansfeld tæt på Haderslev. Deres buffetter ud af huset er ca. 200 kr-250 afhængig om det er alm. eller luksus buffet, når det er ud af huset. Har fået selskabsmad derfra før i forbindelse med firmaarrangementer og der har der ikke været noget at klage over ift. maden. Du kan jo altid prøve at checke det ud.
  9. Vi tager på et lille Spa-ophold efter brylluppet. Der er pt. ikke penge til bryllupsrejse, så den tager vi næste år.
  10. Hej Alle B2B og lykkelige gifte. Nu nærmer tiden sig for vores bryllup d. 11 oktober. Vi har S.U. på vores invitationer her d. 1 september, hvilket er om ca. 14 dage. Vi mangler dog at få svar fra 13 gæster, hvorvidt de kommer til vores bryllup eller ej og her kommer mit spørgsmål så. Kan man tillade sig at sende en venlig reminder ud til dem som mangler at svare, at der er sidste svarfrist her d. 1 september, da det er vigtigt for os at vide hvor mange der kommer, da vi snart skal give besked til feststedet med endeligt antal? Eller skal vi bare satse og håbe på at alle får svaret senest denne dato og så tage fat i dem der ikke får gjort dette inden datoen efterfølgende? Vi sendte indbydelser ud i Maj måned og jeg tænker lidt at det for nogle godt kan være gået i glemmebogen med svarfristen. At de måske har fået sat krydset i kalenderen, men så er det også det. Hvad har i andre gjort, hvis i har stået med samme "problemstilling"? På forhånd tak for svar
  11. Vi har pakkeløsning, men fik at vide at der ikke var mulighed for prøvemiddag (prøvesmagning af menu), da det er et helt andet menukort de køre med til selskaber og at de tilbereder kødet i store fileter når det er selskab. Tror det afhænger meget af stedet. Når vi skal ud og aftale de sidste detaljer med dem, tager vi dog en alm. middag derude fra deres alm. menukort, men mange vi kender har været derude og spise - også i forbindelse med selskab og der har maden aldrig fejlet noget, så er ikke bekymret.
  12. Jeg venter til d. 2 september med evt. at rykke dem som ikke har svaret. Stedet skal have besked ca. 1 måned før med endeligt antal, så derfor vi satte den 1 på, så det kan sagtens nås, Men ja tænker at nogle kunne have glemt hvornår svarfristen var, men vi må vente og se
  13. Jeg har lige købt extensions på Luxstyle http://luxstyle.dk/extensions Det er 1/2 pris på dem lige nu, da de sælger ud af dem og super god kvalitet. Normalt bruger jeg ikke selv extensions, men min søster plejer at købe derfra og da jeg gerne vil have mit hår længere på bryllupsdagen, så man kan sætte det lidt mere op, så anbefalede min søster mig siden. Du kan jo altid prøve at checke det ud.
  14. Jeg gik ned med stress i 2011, hvor jeg også begyndte at få angstanfald. Jeg er dog kommet godt ud af det igen, men kan stadigt godt sommetider mærke angsten, men ved sådan nogenlunde hvordan jeg skal kontrollere det. Jeg har ikke tænkt så meget over hvorvidt jeg kan risikere at få et anfald på vores store dag, for jeg har lært ved den psykolog jeg gik til at hvis man hele tiden går og frygter at man får et anfald, så sker det også. Jeg tror at når man er omgivet at mennesker som betyder noget for en på den store dag og alle er glade og positive, at jeg får man sådan en følelse at man glemmer alt det negative og kun tænker positivt. Husk også på at du har en mand der er der for dig og støtter dig igennem dagen og hvis man føler det bliver for meget, så er det okay lige at gå lidt væk fra det hele og få lidt luft. Nu ved jeg ikke med jeres bryllup, men vi har valgt kun at invitere den nærmeste familie og de tætteste venner. Det giver også en form for tryghed at det kun er nogle man kender godt som er med til ens store dag. Jeg er sikker på at i nok skal få en fantastisk bryllupsdag her om 1 uges tid
  15. Så fedt fundet på
  16. Hvis man ikke gør det i forbindelse med ægteskab eller senest 3 mdr. efter ægteskab, så koster det 500 kr. for navneændring.
  17. Meget specielt, men hvis man har en bestemt tilknytning fx man har været der på d. 1 date, så er det da lidt forståeligt.
  18. Har du prøvet at være inde under planlægningsværktøjer her på siden? Der ligger en klassisk version i hvert fald. Ved ikke om det er den i leder efter, men der ligger i hvert fald en derinde.
  19. Vi skal vies kl. 13 og er nok færdige i kirken omkring kl. 14, hvor der vil være lykkeønskninger fra gæsterne og hvor vi skal have taget bryllupsbilleder. Til gæsterne er der lidt kørsel fra kirken til feststedet, så er der reception fra kl. 15, hvor vi regner med at ankomme kort tid efter. Når gæsterne ankommer til feststedet sørger vi for at der er lidt godt at drikke og vi sætter gæstebog frem. Vi regner også med at gæsterne kan underholde sig selv. Når vi så ankommer bliver der serveret bryllupskage. Der er så 3 timer fra reception og til selve festen kl. 18, men vi har ikke tænkt på noget underholdning, vi regner med at folk kan underholde sig selv og snakke sammen mv. og så går vi rundt og mingler og får snakket med de forskellige gæster. Vi regner med 30 til receptionen og 26 til selve brylluppet. Jeg snakker så med min onkel om at han kan gå rundt og tage parbilleder af gæsterne til receptionen. De fleste af gæsterne kender også hinanden lidt på kryds og tværs. For os skal det bare være en hyggelig og afslappet stemning, så vi har ikke planlagt at der skal ske en helt masse.
  20. Blomsterglas med vand i og så blomstertape udenom.
  21. Der har ligget en guide herinde på et tidspunkt. Er ikke lige på computeren, så finder den lige i morgen til dig Jeg ved nogle også bruger de der små blomsterglas.
  22. Jeg har købt chokolade til vores og så kommer menukortet også deri. Vores skal fungere som bordkort. Ved ikke om vi putter mere i.
  23. Egentlig faldt planlægningen meget naturligt. Alt det med pynt, dekorationer, invitationer m.v. var mig der har fået lov at stå for det, men har naturligvis vist ham og snakket med ham om mine idéer, men ikke noget han har blandet sig i. Alt det andet praktiske som H2B skulle ind over som feststed, musik, transport m.v. er noget han har været inde over, men det vigtigste at få plads først er følgende: * Dato * Kontakte kirkekontoret, hvis der er en bestemt kirke i gerne vil vies i eller rådhuset hvis det er det i ønsker. * Lave gæsteliste. * Evt. lave og udsende Save-The-Date-kort afhængig af datoen. Vores ligger lige op til den officielle efterårsferie. Ikke alle holder den, men for en sikkerhedsskyld. * Kigge på feststeder og booke. * Musik, Transport, Fotograf (Hvis man ønsker noget bestemt er det godt at være i god tid, specielt hvis det er i højsæsonen i skal giftes). Mht. H2B ja, så er det svært for dem at forholde sig til 1 år før, men fortæl at det er meget normalt at man finder dato, booker kirke, feststed m.v. 1 år før. Kig evt. her... Bryllupsklar herinde har faktisk nogle rigtigt gode artikler: http://www.bryllupsklar.dk/bryllupsplanlaegning/bryllup-for-nybegyndere.html
  24. Ved naturligvis ikke om forlover og svigerfar selv deltager i løbet. Men alt handler om prioritering. Selvfølgelig kan jeg da godt læse at det er vigtigt for dem, men tror du ikke at de synes brylluppet er vigtigere? Ellers prøv at snakke med dem og drøfte dine bekymringer. Kan være de har en løsning på det. Kan også godt se hvis det først bliver offentliggjort december/januar at det ikke er ret langt tid at løbe på, hvis det allerede skal være maj og et forårsbryllup du ønsker. Hvad siger H2B til det hele? For du skal da ikke være alene om dine frustrationer ift. valg af dato. Kan godt se det er et problem, når i har fundet feststed og gerne vil have at det bliver det sted og gerne vil have booket det.
  25. Lige et par forslag hvis du vil undgå tale: * Skrive en sang som bliver sendt rundt og sunget fælles. Måske som et lille hæfte krydret med billeder af jer og oplevelser sammen eller lign. Evt. Skrive en sang om ham til ham og så med noget fra jeres forhold/oplevelser. Kan både gøres på en sød og sjov måde. * diasshow som andre nævner. Behøver ikke at være hvor du taler udfra diaset. Man kan lave et automatisk afspillet et med en baggrundssang og så bare sætte billeder og sætninger ind, så det bliver en slags "film". Jeg selv holder en kort tale og så planlægger jeg at få indspillet vores sang. For 1.200 kr., kan jeg få 10 gange sangundervisning inkl. indspilning af sangen på CD. Jeg har nok ikke modet til at synge på selve dagen, tror jeg at jeg har for mange nerver til, men han får sangen på CD efter talen og så får jeg måske DJ'en til at spille den for ham.