misshallett

Medlem
  • Antal besvarelser

    71
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

  • Days Won

    1

Alle besvarelser af misshallett

  1. Jeg har en backup som egentlig bare er en gammel en som jeg dog ikke har brugt så meget. Jeg regner med at beholde brudekjolen på, og tænker at det ikke bliver noget problem selvom den er en stor og upraktisk sag, men jeg har haft præcis samme tanke som dig om at der *kunne* jo ske et eller andet med den. Hvis jeg selv eller andre skulle komme til at hælde en halv liter rødvin ud over den eller en af syningerne i korsettet går op så er det altså rart at have en anden pæn kjole liggende i en taske ude i garderoben, og hvis alt går fint så bliver backup'en jo bare liggende hvor den er.
  2. Vi holder festen i øster uttrup forsamlingshus. De er super søde derude, nemme at snakke med og virkelig rimelig pris. Vi skal have taget billeder på lindholm høje fordi vi har gået så mange ture derude, men der er jo mange smukke steder. Vi overvejede også: Sohngårdsholm slotspark, skulpturerne i sohngårdsholmparken, parken i øgeadekvarteret (kan ikke huske hvad den hedder), havnefronten og limfjordsbroen (hvis man er til det mere urbane)
  3. Jeg synes man kan lige hvad man har lyst til. Om det er at gå selv, sammen med sin kommende, eller blive fulgt op af en mor eller hvemsomhelst anden der betyder noget. Det vigtigste er at det er hvad man selv har det bedst med.
  4. Jeg ville heller ikke mene det er et problem. Hvordan kjolen kommer til at se ud på billeder har mere med at gøre med hvilket lys, filter og hvidbalance fotografen bruger. Og ville mene at enhver seriøs fotograf har styr på ikke at få kjolen til at se gul ud ;)
  5. Okay okay. Nu har jeg læst, læst og læst alle de der fantastiske planlægningstråde. Har fundet SÅ meget inspiration og blevet Så overrumplet af alle de ting man skal huske og planlægge, så nu ER jeg altså nødt til at have min egen tråd til at holde lidt styr på det hele. Så hej allesammen, og tak fordi I deler så meget. Det er guld for sådan en som mig der aldrig har skænket et evt. eget bryllup en tanke . Mig og min udkårne Vi er begge 25 i skrivende stund - alt for unge til at blive gift synes vi selv (vi er jo ikke sådan rigtigt voksne), men vi gør det sku alligevel. Vi har kendt hinanden i ca 10 år (gennem vores forældre), har mødtes måske et par gange om året, men aldrig haft ret meget med hinanden at gøre. Det ændrede sig voldsomt for lidt under et år siden. Nytårsaften 2013 faktisk, som vi tilbragte samme sted. Vi var de eneste på vores alder tilstede, tilmed de eneste rygere, så vi endte med at bruge en del tid sammen og opdagede at vi faktisk har en del til fælles. Hen ad aftenen stilner festen lidt af, så vi ender med at tage i byen. Bare os to. På det tidspunkt som venner. Det ændrede sig dog hurtigt, og jah, jeg vågnede 1. januar i hans arme. Og siden da har vi været kærester . De første par måneder var et langdistance forhold (nordjylland /sydvestjylland). Det var hårdt og tog rigtig meget tid fra resten af vores liv, fordi vi tilbragte flere timer sammen på skype hver dag. bogstaveligt talt. Ikke en eneste dag gik uden at vi i hvert fald snakkede i telefon mindst en time. I april havde vi fået nok af afstanden og besluttede os for at flytte sammen. Det lykkedes os at arrangere at han kunne flytte studiet til nordjylland hen over sommerferien, og d. 1. juni fik vi nøglerne til vore lille lejlighed i Aalborg hvor vi bor nu. Det er gået hurtigt, men det er den bedste beslutning vi nogensinde har taget. Som titlen siger, så har jeg ALDRIG kunnet forestille mig at skulle giften. Det skulle da lige være et smut på rådhuset for lige at få alt det juridiske på plads hvis nu det skulle blive nødvendigt. Men det er aldrig noget jeg har drømt om som mange af mine veninder. Faktisk har tanken om at skulle bruge resten af mit liv med en person aldrig tiltalt mig. Men det ændrede sig altså ret hurtigt da jeg (sådan rigtigt) mødte min nu forlovede. Han tændte altså for et eller andet i mig, og nu drømmer jeg bare om den helt store romantiske kærlighedsfest . Vi har siden før vi flyttede sammen gået og joket med at nu kunne vi vel også lige så godt blive gift, så jeg havde nok regnet med at det kom på et tidspunkt, men sh*t hvor blev jeg overrasket da jeg d. 2. Oktober pludselig stod på havnen med en ring på fingeren, tårer i øjnene og verdens lykkeligste mand ved min side. H2B insisterer på at brylluppet skal stå inden et år, så nu har vi knap 11 måneder til at få stablet sådan et show på benene. Jeg ved ikke hvordan man arrangerer kæmpestor flot romantisk bryllup for to store familier på 2x SU og ingen opsparing , men jeg håber min stædighed og hans "det går nok" gen får det til at hænge sammen på den ene eller anden måde
  6. Enig i ovenstående. Synes bare ofte jeg har set at det med at folk "render udenfor" på de forkerte tidspunkter er værst ved ren tallerkenservering. Især henad slutningen af middagen ved de meget store selskaber. Til gengæld, som jeg skriver, kan det også fungere rigtig godt og smooth. Har også set buffet fungere både godt og skidt, men min erfaring er bare at folk bedre kan holde til de lange middage (som bryllupper ofte bliver pga. indslag osv.) ved buffet servering. Igen så var hovedpointen at det allermest afhænger af gæsterne (hvad de er vant til og har lyst og temperament til) og så størrelsen på selskabet. Det var bestemt ikke for at sætte skræmmebilleder op ;) Min erfaring er bare at de fleste ikke har temperament til de lange middage med tallerkenservering, og at hvis gæstelisten er stor så kræver det mere arbejde at få tallerkenservering til at køre smooth end det gør ved buffet.
  7. ja.. overskriften siger det.. tidsplanen ser sådan ud 11.30 vielse 12.30 reception i forsamlingshus - åbent for alle vi kender 14.30 reception slutter - vi (brudeparret) tager til location for at få taget billeder 17.30 velkomstdrinks serveres for middagsgæsterne Vi skal giftes på rådhuset så vi måtte tage os til takke med det tidspunkt vi kunne få Det bliver en lang dag, men det skal nok gå. Dilemmaet er, at stort set alle middagsgæsterne kommer langvejs fra og kommer til både vielse, reception og middag. Vi havde tænkt at det var fint at lægge en god 3 timers pause ind midt på dagen (for gæsternes skyld) Vi har planlagt at servere champagne, bryllupskagen, frugt og lidt grøntsager/brødstænger med dip til receptionen. Her for et par uger siden snakker jeg med en af gæsterne, som meget forsigtigt men hentydende spørger ind til om vi har tænkt os at de skal overleve på kage og snacks fra om formiddagen og indtil middagen. Vidste simpelthen ikke lige hvad jeg skulle svare. Jeg vil jo gerne sørge godt for mine gæster, men havde også lidt tænkt at folk måske godt kunne finde ud af/acceptere at få serveret lidt snacks tidlig eftermiddag og så selv finde lidt mad hvis de er sultne mellem receptionen og middagen ( alle ved også godt at vi er på et superstramt budget). Måske lidt naivt, men jeg og kæresten havde ikke tænkt at vi selv ville blive sultne imellem kage/snacks til 14.30 og middag kl. 18. Og har set mange bryllupsarrangementer forløbe sådan ifm. mit arbejde som tjener. Hjælp mig lige piger. Er det mig der er helt galt på den, eller er det et ok program??? Er jeg helt gal
  8. Nå vil jeg ikke ta over tråden fra trådstarter her, men Camilla, må jeg spørre om oppskriften til dine snegle? Det er bare til at sende den i en privat beskjed ellers Tusen takk! Det gør ikke noget
  9. Har været i IKEA og bilka i dag og har SLÆBT en hel masse med hjem. Der er købt lagner (i stedet for duge). Min måske aftale om at låne nogle rigtig gode duge i marineblå faldt i vasken. Nu har vi tynde hvide ikea lagner i stedet. lidt øv, men har efterhånden måttet sluge så mange kompromiser i det her projekt at det ikke rigtigt rører mig. kvaliteten er lidt tynd i det, dvs. de er lidt gennemsigtige (man får hvad man betaler for til 14kr stykket), men heldigvis er bordene i forsamlingshuset med en pæn lysegrå bordplade, så jeg tænker at det går fint. Til gengæld er der så råd til lidt ekstra. f.eks. de fleece-tæpper jeg også købte. Vi er så heldige at der er stor have til forsamlingshuset, så vi regner med at folk gerne vil sidde lidt ude efter middagen. Det vil rygerne i hvert fald nok gerne, og så tænker jeg det er rart at kunne lægge nogle tæpper frem. Derudover er der blevet købt toiletkurve og det meste af indholdet er også kommet i. Og ja, så måtte jeg jo opjustere lidt på madfronten til receptionen. Jeg sugede til mig af råd herfra og er gået i gang med det helt store bageprojekt. Der er bagt 90 pizzasnegle indtil videre, og en god portion bradepandebrød som vi bruger til at lave sandwiches. Synes alm. købe-sandwichbrød blev for kedeligt, og vi har ikke budget til at købe os til noget bedre. Så lige nu er jeg megaglad for at vi har sådan en mellemstor fryser. Nå ja. Så fik jeg også lige lavet bordkort. Simpelt og nemt, og passer i stilen med resten af pynten, og så synes jeg det er så genialt at man kan se hvis glas der er hvis...
  10. Vil lige give mine 2cents med, da jeg har serveret ved rigtig mange fester, både bryllupper og alt muligt andet. Jeg synes det kommer meget an på hvilken stemning man gerne vil ha, og hvilken slags gæster man har. Og i særdeleshed størrelsen på selskabet. Som en anden også nævner, så kan det altså godt tage sin tid at få serveret 80 tallerkener, eller "bare" 50 for den sags skyld. Det hele kommer selvfølgelig også an på stedets indretning og antallet af tjenere (men de er så heller ikke billige jo). Min oplevelse til de store bryllupper har ofte været, at med mindre man er MEGET streng med at håndhæve at man altså først spiser når der er sagt værsgo, så spiser folk når de får serveret, og så får man samme effekt som ved en buffet, altså at 1/3 af selskabet er færdige med at spise når den sidste 1/3 har fået deres mad. En anden ting er, at folk ofte har lidt svært ved det der med at blive serveret for, da de fleste i dag ikke er vant til det. Jeg har serveret for rigtig mange som nærmest er direkte ubekvemme ved det, men igen det kommer an på hvilken type gæster man har. Ofte ender man også med at servere dessert for en masse tomme stole fordi folk VIRKELIG trænger til at komme op og mingle. Man KAN godt køre et stort selskab med tallerkenservering meget smooth, men det bliver uanset hvordan man vender og drejer det noget som tager lang tid, og hvis det skal køre glat, så kræver det at der er en køkkenansvarlig og en toastmaster som er rigtig gode til at koordinere alting og til at "styre/guide" gæsterne, så de sidder når de skal sidde og får de pauser de skal ha. Når det så er sagt, så vil jeg også sige at hvis de gæster man har er en type som kan lide den slags lidt mere formel fest, så er det jo bare et spørgsmål om hvad man selv helst vil.
  11. Vi skal ikke have dessert som sådan, og så alligevel lidt. Vi skal have forret og hovedret som buffet også, og har så valgt at lave et ostebord med ost, frugt og andre små lækkerier, også som buffet i stedet for en egentlig dessert (kage is eller hvad man nu er til). Bagefter er der kaffe med chokolader. Det er sødt nok til os. Vi serverer så også bryllupskage til reception.
  12. Haha, tak. Den er både en velsignelse og en forbandelse på samme tid. Jeg er faktisk i tvivl om mærket, men ved den forhandles hos Lucca http://www.luccabride.com/shop/lucca-197p.html Jeg har dog købt min second hand af en privat sælger. Den har SINDSSYGT meget sølv glimmer på fra ny. Det er så faldet af i rens, hvilket passer mig helt fint, for det var altså for meget til mig. Men det er jo en smagssag
  13. Wonderbra er gode Men hvis ryggen er dyb på kjolen, så fungerer det ikke..... mener faktisk de har en med dyb ryg. Fungerer selvfølgelig ikke hvis ryggen er helt åben, men der er plads til en ret dyb rygudskæring, da den stort set sidder helt nede i taljen. http://www.wonderbra.eu/en/uk/shop-by-effect/deep-plunging-bras/icat/wsdeepplungingbras
  14. I får lige min også
  15. Så kom kjolen hjem igen Tænk sig at man kan savne et stykke beklædning SÅ meget, men det har været helt underligt ikke at have "den store sorte pose" som H2B kalder den hængende på køkkendøren. Har været super spændt på at prøve den efter den er blevet rettet til. Var en smule nervøs for det, fordi skrædderen ikke rigtig kunne komme til at sætte nålene ordentligt i, da kjolen ikke var ret meget for stor, så hun måtte gøre det lidt på skøn, men hun har heldigvis ramt helt perfekt. Kjolen sad fint fra start, men efter den er blevet lagt ind og min wonderbra er blevet syet i sidder den bare PERFEKT. Udnyttede lige kjoleprøvningen til at lægge en prøvemakeup og sætte håret sådan nogenlunde som jeg tænker det skal være på dagen. Har godt nok været meget i tvivl om det der hår og makeup, for synes det er svært at vurdere hvordan det lige kommer til at se ud sammen med den hvide kjole. Alt i alt er jeg ret godt tilfreds, så det er rart at det er på plads nu. Så mangler jeg så bare at finde ud hvilke smykker jeg skal have på. I får også lige et billede. Bare fordi vi elsker kjolebilleder. Der er selvfølgelig ikke den store forskel på kjolen før og efter, men synes det her giver et noget bedre helhedsindtryk end de billeder jeg tidligere har lagt ind.
  16. Smuk smuk smuk kjole. Og hold da k*ft hvor den fremhæver virkelig flotte kurver. Både talje booty og barm på en virkelig godt måde. Og du bærer den bare virkelig flot
  17. jeg kan godt lide madpakke ideen som Akoesterby nævner. det var egentlig også lidt det jeg var henne i retning af
  18. En stor kurv med sandwich udenfor kirken
  19. Er virkelig glad for al responsen så hurtigt, og der er mange rigtig gode indspark og forslag synes jeg, så tusind tak for det piger. Tror løsningen bliver at vi finder på at lave noget mere mad, og overvejer lidt om jeg skal bede gæsterne lave gæstebog (som skal laves som nogle store stykker papir der kan skrives og tegnes på som bliver rammet ind bagefter) imens vi er væk. Vi havde tænkt at bede folk gøre det løbende under middagen, men man kan måske være bange for at folk ikke liige får det gjort hvis der nu er mange taler osv. Så måske det er fint at give folk den konkrete opgave imens vi alligevel ikke er der.
  20. Længden af middagen og den efterfølgende fest er jeg nu ikke bekymret for. Heller ikke længden af dagen som helhed. Heldagsforestillinger af den slags har jeg set mange af før. Det var mere spørgsmålet omkring hvor meget mad der bør serveres der midt på dagen som jeg var i tvivl om, og jeg tænker at jeg finder på noget mere / tungere at servere.
  21. Reception og feststed er samme sted. Så folk kan sagten blive der og hygge sig i haven hvis de har lyst, eller de kan bruge tiden på at skifte tøj/whatever. vi har valgt 3 timers pause hvor der ikke er noget officielt program fordi vi skal have tid til at få taget billeder, og fordi de bryllupper jeg har serveret til, som er en del efterhånden, der har 1,5 time bare været for lidt for folk + min erfaring er at tidsplanen altid skrider lidt. For den som bliver ved feststedet er der havespil osv. ved med sikkerhed det ikke bliver noget problem for vore familieflok at hygge sig nogle timer imens vi får taget de billeder Men det kan godt være at det var en ide at finde ud af lidt mere snacks/mad. Kan godt lide ideen med pizzasneglene
  22. Ja altså folk kommer dagen før eller tidligere, så det er ikke fordi folk kører hjemmefra kl. 6 om morgenen. Som sagt har jeg planlagt snacks bestående af både masser af frugt samt grøntsager og brødstænger med dip til. I pausen fra 14.30 - 17.30 får vi taget billede så ja, der er gæsterne selv. Skal så lige siges at festen holdes i byen og ikke ude på bøhlandet.
  23. Tak for de søde ord. Jeg gør det bedste jeg kan på et stramt budget, men synes det er lykkes ret godt indtil videre. Har samlet Så meget inspiration fra forumet og det har virkelig gjort hele forskellen. Det kan godt se flot ud selvom det ikke koster en bondegård
  24. Så var der billeder. lidt klodset sat ind, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre på anden måde.. i hvert fald ikke hvad jeg kan finde ud af