Guest Missepige

Rådhusbryllup

14 indlæg i dette emne

Hej..

Min forlovede i gennem 3 år har foreslået at vi tager rådhuset, den store fest vi gerne vil have har vi ikke råd til før om mange år og da han ved at det er et stort ønske for mig at blive gift med ham, så har han altså forslået rådhuset med søskende som vidner og derefter en middag med forældre , bedsteforældre og søskende..

Jeg er blot lidt i tvivl om jeg kommer til at fortryde at vi ikke tog kirken istedet, tænkte om der var nogen her der havde prøvet rådhuset og evt vil´le dele deres erfaringer med os.. -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Missepige

Min Elskede kæreste foreslog også mig at vi tog på rådhuset, og så senere blev gift i kirken. Det sagde jeg nej til, da jeg ikke regner med at jeg så ville få mit kirke bryllup de næste 20år.

Istedet har vi valgt selv at lave de fleste ting som, mad, invitationer, vi holder festen hos mine svigerforældre (gratis -HAHA- ). På den måde skulle vi kunne holde vores bryllup for ca. 15000, og jeg får stadig mit drømmebryllup.

Bryllupsklar.dk har gjort at jeg har fået utrolig mange ideér, som i sidste ende vil spare os mange penge. Der ud over har begge vores familier sagt at de meget gerne vil hjælpe, med alt der skal laves. Og vi begyndte planlægningen ca. 1 år før brylluppet, for på den måde at kunne sprede vores udgifter.

Jeg håber du kan få noget ud af dette

KH

Susanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Missepige

Inden min kæreste friede, diskuterede vi denne mulighed, men jeg må indrømme, at jeg ikke var så begejstret ved tanken. For os handlede det også om, om vi kunne nå at spare op etc. og vi diskuterede derfor muligheden for at holde rådhusbryllup og så senere blive gift "rigtigt". Jeg ville ligesom Susanne hellere spare på nogle ting, lave noget selv, trække på nogle gode forbindelser og så blive viet i kirken.

Jeg kender flere, der blev rådhus viet, og så senere skulle vies i kirken, men nu 3 år efter er der stadig ingen af dem, der er blevet gift i kirken( det ene par har helt droppet tanken), og det er der selvfølgelig heller ikke noget galt i, men hvis man har en kæmpe drøm om en kirkevielse synes jeg i skulle spare, hvor I kan og så gennemføre det, der betyder allermest for jer

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg er gift på rådhuset 10. juli 2004 og skal have kirkelig velsignelse 27. august 2005. Grunden til at vi blev gift på rådhuset var at min kæreste fik kræft, vi var lige blevet forældre og vi har hus, biler osv sammen, så da han blev syg blev vi lidt skræmte og skyndte os af sted med kun vores forældre som vidner. I dag er der kun en håndfuld der ved vi er gift og vi glæder os til at overraske dem alle i kirken. Jeg regner ikke rigtig den første vielse for noget, mit bryllup er det jeg får d. 27. august. Men det er selvfølgelig også en anden indgang til bryllup end de flestes.

Jeg syntes at hvis dit ønske er ægteskab i sig selv er rådhuset en udemærket løsning men hvis det er selve festen, dagen og alle forberedelserne så er det jo kirkebrylluppet du skal have og som du kan læse her over kan det jo sagtens gøres for en billig(ere) penge.

Mvh. Novemberpigen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg er gift på rådhuset 10. juli 2004 og skal have kirkelig velsignelse 27. august 2005. Grunden til at vi blev gift på rådhuset var at min kæreste fik kræft, vi var lige blevet forældre og vi har hus, biler osv sammen, så da han blev syg blev vi lidt skræmte og skyndte os af sted med kun vores forældre som vidner. I dag er der kun en håndfuld der ved vi er gift og vi glæder os til at overraske dem alle i kirken. Jeg regner ikke rigtig den første vielse for noget, mit bryllup er det jeg får d. 27. august. Men det er selvfølgelig også en anden indgang til bryllup end de flestes.

Jeg syntes at hvis dit ønske er ægteskab i sig selv er rådhuset en udemærket løsning men hvis det er selve festen, dagen og alle forberedelserne så er det jo kirkebrylluppet du skal have og som du kan læse her over kan det jo sagtens gøres for en billig(ere) penge.

Mvh. Novemberpigen

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig, det er med at gøre op med sig selv, om det er tanken om at være hr og fru :) eller om det er selve festen, forberedelserne o.l der er det vigtigste.

Alt det bedste til din kæreste -HAHA- , jeg håber han har det rigtig godt nu og ser frem til at høre om jeres forberedelser

k.h. Hyacitnh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi fandt ud af at vi ville giftes, snakkede min kæreste og jeg også om kirke vs. rådhus. Vi blev hurtigt enige om, at kun kirken duede af den grund at det simpelthen ikke er højtideligt nok på rådhuset. Resultatet er selvfølgelig det samme, ligemeget om du bliver viet i en kirke eller på rådhus. Men rådhusvielsen tager kun nogle få minutter. Ved en kirkevielse bliver der gjort mere ud af selve handlingen. Og det betød meget for os. For mig var festen kun anden prioritet, første prioritet var det, foran min familie, venner og bekendte, gud og hverman at love at elske og ære min mand.

Det at blive viet i en kirke, koster jo ikke noget. -HAHA-

Om du så forbinder det med en fest bagefter eller ej, er jo op til dig.

Hvis jeg var dig, vill jeg simpelthen erstatte rådhuset med kirken og holde fast ved resten af planen for at spare penge.

De venligste hilsener, Oktoberbrud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej..

Min forlovede i gennem 3 år har foreslået at vi tager rådhuset, den store fest vi gerne vil have har vi ikke råd til før om mange år og da han ved at det er et stort ønske for mig at blive gift med ham, så har han altså forslået rådhuset med søskende som vidner og derefter en middag med forældre , bedsteforældre og søskende..

Jeg er blot lidt i tvivl om jeg kommer til at fortryde at vi ikke tog kirken istedet, tænkte om der var nogen her der havde prøvet rådhuset og evt vil´le dele deres erfaringer med os.. -HAHA-

Hej Missepige

Jeg tror ikke du vil fortryde et bryllup på rådhuset, da et kirkebryllup altid kan holdes som en ekstra bonus (evt. på en bryllupsdag) hvor du kan planlægge alt i ro og mag. Min veninde er blevet gift på rådhuset og var utrolig glad for det, efter vielsen kørte de ud og fik taget nogle rigtig gode bryllupsbilleder som minde på dagen. Vi var med til festen om aften, der var nære familie medlemmer og nære venner med til festen og det var utroligt hyggeligt. Selve festen kostede ikke meget - Hun mente at med de 36 gæster løb det kun op i 5500 kr. med forret, hovedret, dessert, natmad og vin, hun havde fået maden fra et firma der hedder jysk diner som leverede alt. Brylluppet blev fejret hjemme ved dem selv og var rigtig godt og uformeldt. Hun havde købt den smukkeste kjole og følte sig som en prinsesse hele dagen. Jeg tror at uanset om hun var gift i kirke eller på rådhuset var det selve festen efter vielsen som betød noget for hende.

Sådan foregik hendes rådhusbryllup med stor succes.

Held og lykke med jeres bryllup

hilsen Jaz

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Det lyder som om din veninde havde en dejlig dag -HAHA-

Jeg har det bare sådan at hvis jeg ikke bliver viet i en kirke er jeg ikke gift :) Det er den eneste rigtige måde, i mit hoved og jeg vil ikke personligt "nøjes" ;) med et rådhusbryllup. Og nøjes ville det være for mig. Jeg vil hellere så blive gift i kirken og så holde en mindre fest nu, også holde en GRANDE fest til vores kobberbryllup eller vores 5års bryllupsfest. eller hvornår der nu var penge :lommeuld: til det.

KH

Susanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også sparer mange penge ved at købe en brugt bryllupskjole i stedet for en helt ny en. Det har jeg gjort og det har jeg ikke fortrudt. Jeg fandt nogle stykker i den blå avis (på nettet), og kørte ud og prøvede dem og en af dem var helt perfekt til mig. De var alle sammen i meget god stand, og min skal bare ligges et par cm op. De fleste er flinke til at skrive hvor høje de er og hvor høje sko da havde på, så man kan gå efter nogen med nogenlunde samme højde som en selv.

Mvh Stine BK

:smilie_oster02:

post-31312-1206261908.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej

Det lyder som om din veninde havde en dejlig dag :thumbsupsmileyanim:

Jeg har det bare sådan at hvis jeg ikke bliver viet i en kirke er jeg ikke gift :unsure: Det er den eneste rigtige måde, i mit hoved og jeg vil ikke personligt "nøjes" ;) med et rådhusbryllup. Og nøjes ville det være for mig. Jeg vil hellere så blive gift i kirken og så holde en mindre fest nu, også holde en <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>GRANDE</span> fest til vores kobberbryllup eller vores 5års bryllupsfest. eller hvornår der nu var penge :lommeuld: til det.

KH

Susanne

Kære Susanne,

Ligesom jer, havde Keld og jeg ikke råd til det store kirkebryllup da vi blev gift på rådhuset. Nu planlægger vi kirkelig velsignelse i forbindelse med vores kobberbryllup - og SÅ skal der holdes fest for alle dem, vi holder af: Familie, venner, naboer og kolleger.

Dog regner vi begge vores rådhusbryllupsdato som vores bryllupsdag, da vi havde en pragtfuld dag med et par venner som vidner: Vi tog hjem til os og havde en vidunderlig eftermiddag/aften, hvor vi fik noget godt at spise.

Dagen efter tog vi toget til København, og gik ombord på Crown of Scandinavia, hvor vi havde en commodore kahyt - det var simpelthen en kæmpeoplevelse at sejle udfra København som NYGIFTE!

Så et rådhusbryllup behøver ikke at være det næstbedste - men har fuld forståelse for dit synspunkt, da jeg selv går i en bobbel af lykkelige forventninger til mit og Kelds kirkebryllup om ca 6,5 år(Vi har 6 års bryllupsdag den 20. juli).

Kærlig hilsen og held og lykke med dine bryllupsplaner fra

Rikke Marie

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirke eller rådhus - det er vist et spørgsmål om, hvad du selv har det bedst med. Og da du skriver, at du hun vil føle dig "rigtig" gift, når det foregår i en kirke, så er der vist ingen tvivl. Du SKAL vælge kirken.

Jeg synes, du skal forsøge at finde de bedste sparetips her på BK og udfra det lægge et realitisk budget. Så er jeg sikker på, at du nok skal få dit drømmebryllup.

Ideen om et lille/stille bryllup og en kæmpe kobberbryllupsfest synes jeg personligt er rigtig, rigtig god, når nu finanserne p.t. ikke er de bedste.

Du kunne jo også indkalde til et sammenskudsgilde, hvor gæsterne medbringer forskelligt i stedet for gaver ??

Glæder mig til at høre, hvordan du beslutter dig.

mvh

goodbyehansen

ps - min mands oprindelige bryllupsplan var faktisk et kirkebryllup uden gæster, og så en fest senere på året, hvor gæsterne så skulle have "nyheden" i løbet af aftenen. Men...... det blev altså ikke lige sådan, da jeg gerne ville have familie og venner med i kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi fandt ud af at vi ville giftes, snakkede min kæreste og jeg også om kirke vs. rådhus. Vi blev hurtigt enige om, at kun kirken duede af den grund at det simpelthen ikke er højtideligt nok på rådhuset. Resultatet er selvfølgelig det samme, ligemeget om du bliver viet i en kirke eller på rådhus. Men rådhusvielsen tager kun nogle få minutter. Ved en kirkevielse bliver der gjort mere ud af selve handlingen. Og det betød meget for os. For mig var festen kun anden prioritet, første prioritet var det, foran min familie, venner og bekendte, gud og hverman at love at elske og ære min mand.

Det at blive viet i en kirke, koster jo ikke noget. :cheerleader3:

Om du så forbinder det med en fest bagefter eller ej, er jo op til dig.

Hvis jeg var dig, vill jeg simpelthen erstatte rådhuset med kirken og holde fast ved resten af planen for at spare penge.

De venligste hilsener, Oktoberbrud

Er helt enig!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan jeg også kun være enig i. Har man den holdning at man først er rigtigt gift når man har været i kirken så er det hvad man skal gå efter.

Hvad man gør i forhold til fest og middag er i princippet underordnet i forholdet til valg af vielsesform. Man kan snildt holde et brag af en fest ved et rådhusbryllup ligesom at man kan holde en lille uformel middag som opfølgning på et kirkebryllup. Men vil man gerne begge dele (bryllup og stor fest), er pengene ikke til det og vil man gerne have papir på hinanden her og nu (ikke mindst af juridiske årsager) så kan man overveje at gøre som mange: Gå på rådhuset og blive hemmeligt gift og så blive "rigtigt" viet senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer