cilleK

"Færdig-syet" vs. Skrædder-syet

5 posts in this topic

Hej alle I søde piger, håber I kan hjælpe mig.

Jeg er lige kommet hjem fra min første kjoleprøvning, og har alt i alt haft en god (men laaaaang) dag :denmarkflag:

Jeg prøvede en hoben kjoler, hvoraf den dyreste kostede ca. 20.000 kr. og var sindsygt flot. MEN!!!! For der er et men... -HAHA- Denne kjole - og alle de andre - var lavet af polyester, eller polyester-blandinger! Jeg var fuldstændig elektrisk efter al den friktion mellem mig og kunststoffet. Og her bagefter har jeg en lidt mærkelig fornemmelse. Jeg er ikke vant til at gå i kunststof, da jeg ikke kan lide fornemmelsen - føler jeg ikke kan ånde - og synes på en eller anden måde at det er mærkeligt at en kjole kan være så dyr og så være lavet af polyester-blanding! Får man mon mere for sine penge ved at gå til en brudekjole-designer/skrædder hvor man selv kan være med til at styre valg af materialer m.m.???

Håber meget at høre fra jer, om alt inden for materiale-dimensionen!!! Hvordan har I det med jeres "stoffer"..? :lol:

-HAHA- Cille

0

Annonce ♥

Får man mon mere for sine penge ved at gå til en brudekjole-designer/skrædder hvor man selv kan være med til at styre valg af materialer m.m.???

<{POST_SNAPBACK}>

JA !! Det gør man !!

Men dermed ikke sagt at man ikke kan finde høj kvalitet i færdigsyede kjoler... dem er der jo også forskel på ligesom alt andet !!

0

Jeg er fuldstændig 100 pct. enig med dig, Cille.

Jeg HADEDE også den der syntetiske, indelukkede fornemmelse. Og da jeg skulle giftes i august, hvor der som bekendt er chance/risiko for 30 graders varme, turde jeg ikke tage chancen.

Så jeg fik skræddersyet min dejlige kjole i 100 pct. ren silke. En tynd silke som foer ind mod kroppen, silkeorganza som mellemfoer, og så en fed, fed silkeduchesse i selve kjolen. I alt gav jeg ca. 13.000 incl. stola i silkeorganza, men det var også med adskillige prøvninger og modelsyning i stout (lærred) osv. osv. Og så fik jeg kjolen, som jeg ville ha' den. Jeg har ikke fortrudt et sekund. Og jeg havde det fint i kjolen hele aftenen - den var skøn at have på.

Men et godt råd: Prøv videre af de færdiglavede, så du ved lige hvad du vil ha', og hvad der klær dig, når du opsøger en skrædder. For de er faktisk ikke altid lige så gode som de dygtige ekspedienter til at give gode råd.

KH og held og lykke

Fladstjerne

0

Jeg kan kun give dig ret i, at mange af de færdigsyet kjoler, der findes i forretningerne er for billigt lavet i forhold til prisen. :lommeuld:

Jeg har selv valgt at få syet min kjole fra bunden af hos Mia Böök på Frederiksberg. Fordelen er, at man selv kan vælge præcis, hvordan kjolen skal se ud, samt hvilken materiale den skal syes i.

Jeg har valgt at få syet min kjole i en fed silke med cheffon. Alt i alt skal jeg give mellem 9.000-10.000 kroner (med perle-arbejde), - det synes jeg absolut ikke er dyrt.

0

Annonce ♥

Hejsa, tusind tak for svarene! Så lyder det da heldigvis til at det ikke er mig der er HELT galt på den -HAHA-

Jeg skal også selv giftes i august, og kan da høre på det hele at det så er en god ide at arbejde i "ægte" materialer når kjolen skal findes. Jeg kan lige se mig selv i 30 graders varme iført 8 kg. polyester! (Okay, overdrivelse fremmer forståelsen) Det kan vist ikke blive noget "ømt" syn! Men vil alligevel gøre brug af kjole-ekspedienternes store viden, som foreslået! Det er om at samle så meget viden som muligt! -HAHA-

:denmarkflag:

0